hallo,
Ik heb overlaatst een programmatje gevonden waarmee ik verwijderde bestanden terug kan halen.
Mijn vraag is, hoe is dit mogelijk als ik deze bestanden heb verwijderd?
thx
file recover
Windows verwijderd enkel de verwijzing naar het bestand in de "tabel" van de harde schijf. De effectieve data blijft erop staan zolang er niets overgeschreven wordt (wanneer je bijvoorbeeld een nieuw bestand kopieert).
Dus zo'n programmaatje gaat stuk voor stuk uw harde schijf afscannen en kan zo sommige bestanden terugvinden.
Dus zo'n programmaatje gaat stuk voor stuk uw harde schijf afscannen en kan zo sommige bestanden terugvinden.
-
- Starter
stel ik verkoop mij computer,
wat moet ik doen om deze bestanden dan weg te krijgen zonder mijn harde schijf te formateren?
wat moet ik doen om deze bestanden dan weg te krijgen zonder mijn harde schijf te formateren?
-
- Starter
heb je een voorbeeld van zo een programma?Goztow schreef:Er zijn programma's die je harde schijf gewoon meerdere keren overschrijven met random data.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
-
- Starter
is niet alles van je harde schijf met dit programma?crapiecorn schreef:http://www.killdisk.com/
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Truecrypt
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Dat is de bedoeling natuurlijk bij het verkopen van een pc, lijkt me ...
En truecrypt lost wat op? Dat lijkt me hier al helemaal geen oplossing.
Voor losse files of enkel de 'lege ruimte' te wipen kan je SDelete van Microsoft gebruiken (geen ervaring mee).
En truecrypt lost wat op? Dat lijkt me hier al helemaal geen oplossing.
Voor losse files of enkel de 'lege ruimte' te wipen kan je SDelete van Microsoft gebruiken (geen ervaring mee).
- OpThaCop
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 13 keer
Truecrypt kan wel degelijk helpen.
Als je de ganse schijf encrypteert met een paswoord a la "mkjqmdksfjqmkdfjmqldkfjmqsdlfjk", dan schrijft hij de schijf toch vol met random data, waar je achteraf echt NERGENS nog een weg op kan.
Dan ben je zeker dat de schijf "leeg" is en er niets op staat.
Uiteraard ook geen OS, maarja, dat was dan wel de bedoeling dacht ik, niet?
Als je de ganse schijf encrypteert met een paswoord a la "mkjqmdksfjqmkdfjmqldkfjmqsdlfjk", dan schrijft hij de schijf toch vol met random data, waar je achteraf echt NERGENS nog een weg op kan.
Dan ben je zeker dat de schijf "leeg" is en er niets op staat.
Uiteraard ook geen OS, maarja, dat was dan wel de bedoeling dacht ik, niet?