Userbase v2.0

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Je kan altijd via Google proberen te zoeken door site:userbase.be aan je Google zoekterm toe te voegen.

btw, de 'Frontpage' zou ik UserBase.be noemen want mijn UB bookmark heet nu 'Frontpage'.
Gebruikersavatar
[BAT] Robin
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 nov 2008, 12:58

AnD schreef:Ik wou net meedoen aan de poll op de frontpage maar als ik stem dan krijg ik "Invalid Token"


Hier hetzelfde.
Afbeelding
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Sensei Zeon, geweldig werk man, ziet er goed uit :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Een linkje naar de laatste nieuwe forumreacties rechts-boven zou misschien ook wel tof zijn :)

Even kijken of ik iets kan doen aan die 'frontpage' bookmark.
Dit kan blijkbaar alleen meon doen.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

die_ene schreef:Sensei Zeon, geweldig werk man, ziet er goed uit :)

Ik zou bedankt zeggen, maar het design is ter ere van meon :-)

De zoekfunctie werkt inderdaad nog niet, deze zal waarschijnlijk deze nacht gebuild worden, dit duurt een hele tijd, en vreet enorm veel CPU van de server.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

Bugje?

Ik kan mijn paswoord niet veranderen; kon niet meer inloggen om een of anderen reden => nieuw passwoord aangevraagd => kon terug inloggen, maar het veranderen naar een PW van keuze aanvaarde hij (nog) niet
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik zou ook graag zien hoeveel nieuwe berichten er zijn als ik op de portal kom en wie en hoeveel mensen er online zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Brrr... bijna de helft van m'n scherm is ingenomen voor het eerste bericht start. Kan die dikke blauwe Forum banner er niet tussenuit, ik zie daar echt het nut niet van in (aangezien in het menu Forum dan toch grijs staat aangegeven). Wanneer ik m'n browser maximize wordt er trouwens ook maar 50% van de breedte in beslag genomen... spijtig.

En de rendering op IE 8 is ook een ramp als je een reply doet op een bericht (nu ja, de schuld daarvoor zal wel bij IE8 liggen, het is dan ook nog maar een beta).

Ganse deze layout doet me wat TIK-achtig aan, en is duidelijk niet functioneel. Voor mij dus een dikke "min" voor deze aanpassingen :evil:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Brrr... bijna de helft van m'n scherm is ingenomen voor het eerste bericht start. Kan die dikke blauwe Forum banner er niet tussenuit, ik zie daar echt het nut niet van in (aangezien in het menu Forum dan toch grijs staat aangegeven).
Dat was voor de uniformiteit met de rest van de site te behouden (daar staat normaal de titel), maar ik krijg er in phpBB3 de titel niet in kwijt. Misschien dat we dat hier dan maar weg kunnen laten, aangezien de inhoud hier toch nooit van verandert... Maar ik heb al héél veel 'bovenkantrommel' van phpBB3 weggewerkt in het forum-s.uckerfish-menu (als je over Forum zweeft en de icoontjes achteraan het menu).
r2504 schreef:Wanneer ik m'n browser maximize wordt er trouwens ook maar 50% van de breedte in beslag genomen... spijtig.
Was een persoonlijke keuze, dacht dat de meerderheid ook liever een fixed width zag :). Ik vind van die fluid-designs verschrikkelijk op hoge resoluties; ik werk bijna altijd maximized, en dan krijg je een tennis-nek als je lange regels wilt lezen ...
En de rendering op IE 8 is ook een ramp als je een reply doet op een bericht (nu ja, de schuld daarvoor zal wel bij IE8 liggen, het is dan ook nog maar een beta).
Ik heb IE8 niet uitgeprobeerd, wel 6, 7, Fx2 en 3, Opera 9.6, Safari, Chrome en Opera Mini. Zal morgen m'n virtuele machine nog eens booten en testen.
Ganse deze layout doet me wat TIK-achtig aan, en is duidelijk niet functioneel. Voor mij dus een dikke "min" voor deze aanpassingen :evil:
Het doet niet TIK-achtig aan, het doet phpBB3-achtig aan. Geloof me maar dat ik al wat 'eigenaardigheden' van phpBB3 aangepast heb, maar d'er is nog ruimte voor verbetering en ja: ik probeer daar rekening mee te houden. Ik heb bvb het forum-overzicht zwaar onder handen genomen: geef toe: simpeler dan dat kan het niet zijn. Ik ga denk ik wel gekleurde mapjes gebruiken ipv de mapjes met pijltjes om fora met ongelezen topics aan te duiden.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Meon: het forum overzicht ziet er inderdaad netjes uitjes, maar het topicoverzicht in een forum is dan weer niet aangepast waardoor het lijkt alsof beide niet samen horen. Dus daar is misschien nog wat werk aan. Remember: less is more ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:Misschien dat we dat hier dan maar weg kunnen laten, aangezien de inhoud hier toch nooit van verandert


Zou zeker niet slecht zijn.

meon schreef:Was een persoonlijke keuze, dacht dat de meerderheid ook liever een fixed width zag :). Ik vind van die fluid-designs verschrikkelijk op hoge resoluties; ik werk bijna altijd maximized, en dan krijg je een tennis-nek als je lange regels wilt lezen ...


Je hebt wel ergens gelijk... hou het maar fixed... zeker op m'n laptop heb ik snel dat tennis-nek gevoel omdat ik daar meestal dichter op het scherm zit te kijken.

meon schreef:Ik heb IE8 niet uitgeprobeerd


Vele websites hebben er last van... denk dat men bij Microsoft nog veel werk heeft. Nu gelukkig heeft men een "compatibility mode" in IE8, met de druk op een knop is dus alles in orde.

meon schreef:Ik ga denk ik wel gekleurde mapjes gebruiken ipv de mapjes met pijltjes om fora met ongelezen topics aan te duiden.


Kan je aan dat icoontje ook niet "View last post" hyperlinken... nu is het nogal mikken op dat pietluttig ding achteraan om de last post te vinden.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Wordt er vandaag nog gewerkt aan de speedtest (werkt ook niet) ? krijg hier steeds een waarschuwing :
404 - Het component werd niet gevonden
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Patje schreef:Wordt er vandaag nog gewerkt aan de speedtest (werkt ook niet) ? krijg hier steeds een 404
Ben nog overal aan bezig :D
... en had eigenlijk gepland om vandaag ergens anders mee bezig te zijn dedoeme :p
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Ik heb al enkele keren onderstaande error gekregen als ik een thread aanklikte om te lezen:

Algemene fout
SQL ERROR [ mysqli ]

Duplicate entry '1444-50' for key 1 [1062]

Een SQL-fout deed zich voor tijdens het samenstellen van deze pagina. Contacteer de beheerder als dit probleem zich blijft voordoen.


Voor de rest ook regelmatig dat als ik op het icoontje klik om naar de eerste ongelezen post in een thread te gaan, dat ik gewoon op de eerste post van die thread uitkom, en dus zelf moet gaan bladeren en scrollen om naar de nog niet gelezen posts te gaan.

Qua layout heb ik geen problemen met de fixed width, is inderdaad beter zo dan van die enorm lange regels op een breedbeeldscherm.

Zoals ik elders op dit forum al gezegd heb, heeft elke nieuwe site wel last van wat kinderziektes en zullen die ook wel verholpen worden.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik heb ook gemerkt dat reacties op portal (joomla) artikelen, soms helemaal opgekapt worden. Bv. dit bericht van meon:
http://www.userbase.be/nieuws/telecom/3 ... g#JOSC_TOP

In het midden van een zin gaat het naar een volgende regel... vreemd
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Mooie verandering.
Puntje van kritiek:de #jsn-promo div vind ik overbodig.
edit: de breadcrum geeft aan waar je momenteel bent
Hier zie je de forum index zonder de bar :
AfbeeldingAfbeelding
Belangrijke (tijdelijke promo) informatie kun je nog altijd bovenaan zetten naast het userbase logo.


Misschien is het ook eens tijd om de speedtest wat uit te breiden met een paar statistieken?(zo waren er vroeger een paar links maar die werkten niet)
Of de abbonementen uit internet abbonementen linken aan de speedtest resultaten?
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Is er een manier om links automatisch te laten openen in een nieuw venster/tab? Heb al aan het zien geweest in het gebruikerspaneel, maar niet gevonden.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Zou het kunnen dat de speedtest er al langer dan gisteren uit ligt?
Want de afgelopen dagen kreeg ik geen data meer binnen op mijn automatische speedtest in munin, die gebruik maakt van de java-consoleversie van de speedtest.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Hier loopt het voor geen meter :roll:

Ik moet constant opnieuw inloggen, zelfs als er op de mainpage 'welkom Sven.VdS' staat krijg ik nog constant de melding dat ik niet ingelogd ben.

Ineens werd mijn paswoord niet meer aanvaard (iets met conversie van forum en paswoord is niet overgezet) , dan maar paswoord gereset, nu kan ik dat niet terug wijzigen ... en het huidige is niet te onthouden ...

Die knoppenbalk bovenaan (nieuws - forum - providers - ...) blijft bij mij voortdurend 'hangen'.

De gehele site/forum gaat ontiegelijk traag en ongeacht mijn resolutie van 1600*1200 krijg ik amper nog wat op het scherm ... ik heb medelijden met laptop gebruikers die 1280*800 draaien hebben ..

Wie heeft dit in godsnaam getest? :nono:

Ik ben voor verandering maar hier schort echt veel te veel ...
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

En waar is het te koop/gezocht gedeelte?
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Ik vind nog altijd, voor een community project zoals Userbase: release early, release often.
En ook: fail early.
Laat de half afgewerkte producten zo snel mogelijk los op ons, de bezoekers van deze site. De Userbase crew bestaat maar uit een beperkt aantal mensen. Dus wij, de (regelmatige) bezoekers van deze site moeten de verantwoordelijkheid hebben om de problemen te zoeken en te melden.
Als er iets in een helemaal verkeerde richting loopt, release dat dan ook zo snel mogelijk, dat het zo snel mogelijk afgeschoten kan worden. Dat spaart veel tijd.

My two cents.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

i can't login !
even if i requested a new password i still get the same message

login: pm
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik krijg geen submenu's te zien als ik wil navigeren buiten de nieuws sectie? Bvb als ik in het forum zit, en wil de submenu's van 'userbase' zien, dan wordt er niks getoond.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik had dus ook het inlog-probleem :bang: nieuw paswoord moeten aanvragen...

denk dat voor de rest alles zo'n beetje gezegd is.... :cop:

't zal wennen worden :!: de smiley's ben ik wel al gewoon :banana:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Nederlandse vertalingen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

silencer schreef:En waar is het te koop/gezocht gedeelte?

Dat zal er wel komen met tijd, zeker. Ik zit er alvast ook nog op te wachten :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

Hey guys, ZEER knap werk.
Esthetisch een hele stap vooruit imo!!!
Het zal een beetje wennen worden, maar ik ben zeker dat dit op lange termijn meer mogelijkheden biedt.

Als ik iets MOET opmerken zijn er 2 kleine details:
- Waar is de rubriek "currently online" op de homepage? (altijd handig als je een bericht plaatst, weten of de doelpersoon nog daar is...)
- De taalinstellingen zijn niet volledig voor English UK. Enorm veel knoppen enz blijven in Nederlands.

Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat ik aan het mierenneuken ben :)

Cheerz - happy monday aan iedereen

EDIT : nog een 3e puntje, de links in posts openen in hetzelfde venster, wat vroeger niet het geval was denk ik.
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

BUGS:

browser = firefox

1. Ctrl-click op een link opent normaal een nieuwe tab en daarin de link. Dat gebeurt nog steeds maar de tab waarin je ctrl-click op de link hebt gedaan, opent ook de link.

2. Ik was nog niet ingelogd. ctrl-scroll vergroot/verkleint alles, lettertype enzo. Dit was niet het geval. Nu ik ingelogd ben is dat wel het geval.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Ik heb nog een vraagje over de statuten die Userbase vzw afgelopen voorjaar neergelegd heeft bij de rechtbank van Gent.

Wat beschouwen jullie als "toegetreden leden" van de vzw? Is dat iedereen die een actieve login heeft op dit forum?
Ik veronderstel van wel maar het is me niet helemaal duidelijk.
Het verschil tussen "toegetreden leden" en "effectieve leden" is wel duidelijk.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik zou in het overzicht van de nieuwste forumposts het volgende graag anders zien:
- klikken op topic brengt je nu naar de startpost, zou beter de nieuwe post(s) zijn.
- een extra kolom waarin het forum staat (makkelijk voor mensen die vooral bv. Dommel topics volgen ofzo), nu is dat niet zo duidelijk als het vroeger was. Soms zegt een titel ook niet alles, maar het forum waarin de topic dan staat weer veel... daarom zou dat misschien ook iets duidelijker mogen (eigen kolom dus)
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

NuKeM schreef:Ik zou in het overzicht van de nieuwste forumposts het volgende graag anders zien:
- klikken op topic brengt je nu naar de startpost, zou beter de nieuwe post(s) zijn.
- een extra kolom waarin het forum staat (makkelijk voor mensen die vooral bv. Dommel topics volgen ofzo), nu is dat niet zo duidelijk als het vroeger was. Soms zegt een titel ook niet alles, maar het forum waarin de topic dan staat weer veel... daarom zou dat misschien ook iets duidelijker mogen (eigen kolom dus)

- Je kan wel naar de laatste post springen in een topic, door op het kleine witte vierkantje te klikken in de kolom rechts. Dat is ongeveer hetzelfde.
- Het forum staat er wel! Niet in een aparte kolom, maar in een regel onder de titel van de topic.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Na een dagje gebruiken moet ik zeggen dat het design van het forum zelf me wel aanspreekt en ik m'n weg al een beetje kan vinden. In tegenstelling tot vroeger gebruik ik nu effectief het forum, en niet enkel de "laatste 7 posts" die vroeger aan de linkerkant verscheen. Dus .. goe bezig meon !

Maar, heb toch een aantal opmerkingen die ik persoonlijk minder vind. I vote for:
* Toch iets breder, vooral bij resoluties 1680*1050 is er maar een half scherm gevuld :(
* Site is traag, snellere server sponsoren ? Is no problem hoor :)
* Een *Home* of *Portal* knop in het main menu bovenaan, ik klik niet graag op een logo :)

PS: Die "drafts" functie vind ik wel cool !

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

localhost schreef:- Je kan wel naar de laatste post springen in een topic, door op het kleine witte vierkantje te klikken in de kolom rechts. Dat is ongeveer hetzelfde.
- Het forum staat er wel! Niet in een aparte kolom, maar in een regel onder de titel van de topic.

- klopt, maar instinctief ga ik toch altijd maar op de topictitel klikken (het zou kunnen dat je bij UB1.0 hier wel mee naar de laatste posts ging en bij deze niet.. vandaar)
- klopt, maar het staat voor mij althans net iets te verborgen om er bij een overzicht op af te gaan
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

NuKeM schreef:
localhost schreef:- Je kan wel naar de laatste post springen in een topic, door op het kleine witte vierkantje te klikken in de kolom rechts. Dat is ongeveer hetzelfde.
- Het forum staat er wel! Niet in een aparte kolom, maar in een regel onder de titel van de topic.

- klopt, maar instinctief ga ik toch altijd maar op de topictitel klikken (het zou kunnen dat je bij UB1.0 hier wel mee naar de laatste posts ging en bij deze niet.. vandaar)
- klopt, maar het staat voor mij althans net iets te verborgen om er bij een overzicht op af te gaan

Dat is dan een kwestie van gewenning aan phpbb3, denk ik. Ik ben het ondertussen al gewoon.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Sasuke schreef:* Site is traag, snellere server sponsoren ? Is no problem hoor :)

Eigenlijk is alleen het joomla gedeelte een pak trager. Vroeger had vooral MySQL het hard te verduren, nu krijgt Apache ook regelmatig op zijn dak. We hebben al wat zitten spelen met settings, maar heel veel beterschap zit er niet in. We lopen vooral tegen CPU constraints.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Het is even wennen de nieuwe UB, maar ziet er wel goed uit :thumbs:

Ik hoop dat de problemen met de 'nieuwe berichten' opgelost zijn.

Zo gebeurde het hier bij de V1 meestal dat wanneer je een mail krijgt dat er een reactie op een topic gekomen is en je dan via de link in de mail naar dit topic ging en dan nadien via de frontpage op 'nieuwe berichten' klikte, dat er kwam te staan dat er geen nieuwe berichten waren. Ook al was het de eerste keer die dag dat ik online kwam en zag ik via 'recente berichten' dat er wel degelijk nieuwe posts waren.
Dit kwam ook voor wanneer ik een refresh deed van een topic pagina om de nieuwe berichten in dat topic te zien, bij topics die ik in tabbladen altijd open laat staan als ik ze aan het volgen ben.
ErwinC
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 jan 2008, 09:16
Locatie: Leuven Belgium Europe
Contacteer:

Speedtest werkt niet

Not Found
The requested URL /joomla.rar/index.php/speedtest/version was not found on this server.


--------------------------------------------------------------------------------

Apache Server at www.userbase.be Port 80
Nachtuil
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 nov 2008, 23:41

localhost schreef:Zou het kunnen dat de speedtest er al langer dan gisteren uit ligt?
Want de afgelopen dagen kreeg ik geen data meer binnen op mijn automatische speedtest in munin, die gebruik maakt van de java-consoleversie van de speedtest.


speedtest ligt er vandaag ook nog altijd uit ik hoop dat er ook nog aan gewerkt wordt.. :-( hopelijk snel opgelost,voor de rest vind ik de site heel vernieuwend,knap gedaan.
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

NuKeM schreef:Ik zou in het overzicht van de nieuwste forumposts het volgende graag anders zien:
- klikken op topic brengt je nu naar de startpost, zou beter de nieuwe post(s) zijn.
- een extra kolom waarin het forum staat (makkelijk voor mensen die vooral bv. Dommel topics volgen ofzo), nu is dat niet zo duidelijk als het vroeger was. Soms zegt een titel ook niet alles, maar het forum waarin de topic dan staat weer veel... daarom zou dat misschien ook iets duidelijker mogen (eigen kolom dus)


Ik sluit mij hier volledig bij aan.
"Toon nieuwe berichten" is het voornaamste scherm waarin de meeste vaste klanten van de UB opstarten.
De layout van "Toon nieuwe berichten" was goed en overzichtelijk, waarom deze veranderen in een onoverzichtelijke warboel?
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Proficiat met de update, toch wel een verbetering en nu ook google friendly.

Paar opmerkingen:

Provider lijst is niet up to date.
Speedtest werkt niet meer.

verder, mooi werk, beetje wennen, maar na 30minuten was ik het al gewoon aan het worden en de verbetering is duidelijk en goed.

Verdienen de ontwerpers en programmeurs hier eigenlijk geld mee of doen jullie dit met liefde voor de community?
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”