Echo + QoS?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
frado
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

Ik heb nog steeds last van een echo geluid bij een telefoongesprek. Als ik bv telefoneer naar ons nr met de gsm, hoor ik mezelf altijd terug, vreselijk ambetant.
Ik heb al dmv Firebug die verhouding op 4/8 gezet ( of 8/4) dunno, mara dit helpt blijkbaar niet al te goed. Welke cijfers moet ik daar invullen? Het geluid dat we horen is wel altidj vrij luid te noemen, dus mss dat wat omlaag brengen?
En ook: als er iemand belt moet ik altijd mijn downloads stilleggen, aangezien anders het gesprek hakkelig verloopt. Ik heb gelezen dat Quality Of Service hieraan kan helpen. Heeft die siemens router zoiets, of nougabollen? En zo nee: hoe fix ik dit dan?? T'is vooral als usenet met 8 lijnen openstaat, dat bellen gewoon onmogelijk is..
frado
Elite Poster
Elite Poster

http://www.imageflux.net/uploads/180632suckyvoip.jpg
En zojuist belde er iemand maar ging enkel de telefoon op mijn pc aan, de andere telefoons op 1 en 2 niet. Ah wat wil ik toch van dit strontproduct af... Maarja dan ben ik mijn telnr kwijt. + alarmcentrale gaat nu niet
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

frado wat je zegt kan idd helpen.
Je moet het geluid op je vaste telefoon is een stuk stiller zetten.
Zoals ik al in een andere topic zij is dat ik de echo heb kunnen oplossen met QOS en een update van het prog dat ik gebruik.
Mischien kan hier iemand die ook een siemens router heeft je zeggen waar dit staat want ik gebruik linksys.
frado
Elite Poster
Elite Poster

en welke verhouding hanteer ik dan? Ik neem aan dat ik Invoer: 4 moet aanpassen naar een ander getal? Hoger zeker, aangezien standaard 0/0 is
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member

wel ik sluit me hierbij aan, ik heb ook die vreselijke echo op de lijn...
nog geen idee wat ik hieraan kan doen.
daarom volg ik dit topic even ;-)
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Hier zie jde instellingen die ik heb in een linksys router.

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 98&start=0

frado het lijkt me ook logisch dat je 0/0 moet aanpassen naar een hoger getal.
frado
Elite Poster
Elite Poster

nu even op 6/10 gezet; hiervoor op 4/8 .
Maar kweet nu niet of dit zal helpen, of juist nog verslechten. Die 16 msec is precies het max voor echo onderdrukking(stond al zo)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”