BT BeBox wordt SoloBox en gaat van 6 naar 16Mbs

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Afbeelding

Belgian Telecom heeft de BeBox All-in-one formule van hun website verwijderd en vervangen door SoloBox All-in-one.

Het meeste aan de formule blijft hetzelfde, enkel is de snelheid opgedreven naar 16Mbps (indien technisch mogelijk) de prijs is met 2 euro gestegen (45 euro) en de Box is niet langer gratis.
Je kan de box nu kopen voor 69 euro ipv 110 euro. Of het om dezelfde modem als voordien gaat weet ik niet.

De gegevens :

Bellen zonder Belgacom abonnement, wij nemen uw telefoonlijn over!
Gratis bellen naar 20 landen dag en nacht 7 dagen op 7.
Supersnel ADSL (16 Mbps)
Gratis mobiel abonnement (optie).
Dit alles zonder activatie- of huurkosten:
U koopt de SoloBox modem aan € 69 (€ 110 winkelwaarde).
Verder betaalt u slechts € 45/maand
Eénmalig € 29 extra indien u uw nummer wenst te behouden.

16 Mbps downloadsnelheid*
40 Gbyte down- en uploadvolume** per maand
5 mailboxen (5 aliassen per mailbox)
Grootte per mailbox: 250 MB
Anti-virus en anti-spam inbegrepen
100 MB webruimte
Dynamisch ip-adres
384 Kbps uploadsnelheid
Onbeperkt aantal computers aansluitbaar


http://www.belgian-telecom.be/SiteV3/20071218/nederlands/SoloBox.htm
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ik heb zelf pas te vrijdag mijn aanvraag voor de BeBox doorgefaxt op mijn werk. Op het aanvraag formulier stond de gratis modem nog aangeduid :-)

Ik zal dus nog de BeBox versie krijgen, maar 6Mbps is snel genoeg met 16Mbps zit je alleen maar sneller aan de 40GB en voor veel mensen is het technisch toch nog niet haalbaar die 16Mbps. Bij mij is ADSL2 ook nog niet mogelijk.

Als het dezelfde modem is kan ik later indien het bij mij beschikbaar is dus nog altijd overschakelen.

Heb dus eindelijk voor in het huisje de knoop doorgehakt. Dat Belgian Telecom me blijkbaar wel kon garanderen dat ik op 1,2Km aangesloten kon worden heeft het vooral gedaan. En de prijs is hetzelfde als bij Edpnet (als je raw copper bij Edpnet abonnement telt). DxAdsl is goedkoper, maar bij hen was het zeker dat ik op 5,6km aangesloten zou worden.
Nu maar hopen dat de aansluiting komt waar ze zeiden, heb bij fax een brief toegevoegd met de vraag om me te verwittigen als dit niet zo is.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Braindamage, ik denk dat je zelfs maar 3.3 Mb gaat halen ofzo. Belgian Telecom heeft ook last van volumevrees zie ik zo, 40 GB standaard en 1.21 EUR per extra GB... Naast dat is het niet onaantrekkelijk, moet ik eerlijk toegeven ^^
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Lord Utopia schreef:Braindamage, ik denk dat je zelfs maar 3.3 Mb gaat halen ofzo. Belgian Telecom heeft ook last van volumevrees zie ik zo, 40 GB standaard en 1.21 EUR per extra GB... Naast dat is het niet onaantrekkelijk, moet ik eerlijk toegeven ^^


3,3 op 1,2km??? Is dat niet wat weinig?

Dat ze volumevrees hebben vind ik niet erg, als daardoor de snelheid stabiel blijft omdat er geen zware downloaders bij gaan zijn ...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Braindamage schreef:3,3 op 1,2km??? Is dat niet wat weinig?

Dat ze volumevrees hebben vind ik niet erg, als daardoor de snelheid stabiel blijft omdat er geen zware downloaders bij gaan zijn ...
Oei, 'k heb het verkeerd gelezen, sorry.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Lord Utopia schreef:
Braindamage schreef:3,3 op 1,2km??? Is dat niet wat weinig?

Dat ze volumevrees hebben vind ik niet erg, als daardoor de snelheid stabiel blijft omdat er geen zware downloaders bij gaan zijn ...
Oei, 'k heb het verkeerd gelezen, sorry.


Maakt niet uit :-) , maar is natuurlijk dus het geval als ze me effectief op die 1,2km kunnen aansluiten, anders is het zo'n 5,6Km.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Braindamage schreef:Maakt niet uit :-) , maar is natuurlijk dus het geval als ze me effectief op die 1,2km kunnen aansluiten, anders is het zo'n 5,6Km.
Inderdaad, dan heb je wel pech. Maar ik dacht dat BT Mobistar gebruikt, dus dan denk ik dat Mobistar ergens in een centrale ten lande een DSLAM gezet heeft waar Scarlet er geen heeft?
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Lord Utopia schreef:
Braindamage schreef:Maakt niet uit :-) , maar is natuurlijk dus het geval als ze me effectief op die 1,2km kunnen aansluiten, anders is het zo'n 5,6Km.
Inderdaad, dan heb je wel pech. Maar ik dacht dat BT Mobistar gebruikt, dus dan denk ik dat Mobistar ergens in een centrale ten lande een DSLAM gezet heeft waar Scarlet er geen heeft?


Toen ik hen er attent op maakten dat ik bij Edpnet (Scarlet dus) waarschijnlijk op zo'n 5km aangesloten zou worden en dat ik het dus raar vond dat het bij hen op 1,2km zou zijn, toen stuurden ze me als antwoord dat ze niet op het scarlet netwerk zitten en dat dit waarschijnlijk de reden is.
Ze gebruiken inderdaad gedeeltelijk mobistar. Maar gebruiken die ook niet de Belgacom centrales? Misschien hadden zij wel nog plaats en scarlet voor hun netwerk dus niet meer.

Laten we idd hopen, want anders ben ik op Telenet aangewezen :bang:
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Wanneer kan je wel/niet 16Mbps ontvangen?
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Dfrog schreef:Wanneer kan je wel/niet 16Mbps ontvangen?


Voor die 16Mbps moet waar je woont ADSL2+ beschikbaar zijn, dit kan je laten nakijken door de providers (een lijntest/afstandcontrole laten doen en daarbij vermelden dat het voor ADSL2+ is).
Je zal ook dicht genoeg op een telefooncentrale moeten zitten, minder dan een KM dacht ik (somebody correct me if I'm wrong). Dus wanneer je ver van een centrale zit ga je het sowieso niet kunnen krijgen
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Braindamage schreef:
Dfrog schreef:Wanneer kan je wel/niet 16Mbps ontvangen?


Voor die 16Mbps moet waar je woont ADSL2+ beschikbaar zijn, dit kan je laten nakijken door de providers (een lijntest/afstandcontrole laten doen en daarbij vermelden dat het voor ADSL2+ is).
Je zal ook dicht genoeg op een telefooncentrale moeten zitten, minder dan een KM dacht ik (somebody correct me if I'm wrong). Dus wanneer je ver van een centrale zit ga je het sowieso niet kunnen krijgen


Jammer dat ze het niet op hun website hebben staan waar het mogelijk is.
drareg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 maa 2008, 17:52

Belgian-Telecim maakt nu promotie met 16Mb snelheid maar zij geraken nu nog niet aan 1Mb terwijl ik 6Mb zou moeten hebben. Ik heb reeds zes maand aan een stuk slechts een snelheid van 0,963Mb en nu eindelijk laten ze me weten dat ze aan belgacom een hogere snelheid hebben aangevraagd. Hoe is dat te begrijpen?
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”