Dommel Homeconnect Aansluiting

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Deekay
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 jan 2008, 13:52

Ok, Ik heb mijn uitleg al een beetje gedaan in de Dommel & Facturen topic, maar die is een beetje messed up geraakt door al die zever. Dus hier even een verhaal.

--------------------------

Hallo,

Hopelijk hebben jullie wat raad.

Ik verwachtte vandaag normaal een belgacom technieker om een aansluitpunt te creëren voor mijn homeconnect aansluiting.
Om 11u moest ik even weg voor een afspraak, en toen ik de straat uitreed zag ik een blauwe belgacom camionet richting mijn straat rijden. Ik moest op die afspraak zijn dus jammer maar helaas.

Nu heb ik deze avond toch geprobeerd om de activatiecode in te geven en mijn modem aan te sluiten. Na wat errors hier en daar in de software geraak ik tot het aanmeldscherm. Als ik hier mijn gegevens intyp en wil inloggen krijg ik een error zonder tekst. Nog straffer, als ik de software afsluit en terug opstart begint hij met 2 "zonder tekst errors" , en een error "Kan niet verbinden met server", maar ik kom wel op de aanmeldpagina terecht. Waar ik niet kan inloggen.

In de control pagina van de modem zie ik dat mijn max snelheid kan zijn. Dus ik denk dat er effectief een verbinding is?
Het ADSL lampje brand ook helemaal (zonder knipperen) op de modem.

Voor die errors weg te krijgen heb ik de dommel software verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Nu zit ik terug op de stappen waar ik mijn activatiecode moet intypen en de modem moet aansluiten, daar blijf ik voorlopig even af.

Hier is de log in de modem:

Jan 1 00:00:06 Inf <EVENT> syslog: TMOND: My PID is 91
Jan 1 00:00:06 Inf <EVENT> syslog: TMOND: Starting Watchdog...
Jan 1 00:00:06 Inf <EVENT> syslog: TMOND: Watchdog started. Timeout is set to 4s.
Jan 1 00:00:08 Inf <EVENT> scm: 000-00-00 Starting Service Management Framework, Version 2 (2.0.1)
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 016-00-00 scm::DeviceInfo::Service created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 017-00-00 scm::DeviceConfig::Service created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 055-00-00 FileVerification::Verificator created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 056-00-00 FileVerification::Creator created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 058-00-00 scm::SoftwareImageInstaller::ImageOnFlashService created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 057-00-00 scm::PlatformInfo Service created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 022-00-00 scm::SoftwareImageMngmt::Service created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 025-00-00 scm::DownloadAgent created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 085-00-00 FileDownload::Service created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 084-00-00 FileUpload::Service created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 107-00-00 scm::FileUpgrade::Service created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 026-00-00 scm::LoggingService created.
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 027-00-00 scm::PasswordService created.
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 095-00-00 Security::Service created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 066-00-00 CM_ADSL: loading Annex-A firmware
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 071-00-00 CM_ATM: constructor
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 092-00-00 scm:: MacService created.
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 092-00-00 MAC:: init:ethcount = 8
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 092-00-00 MAC:: init:ethaddress = 00:21:04:43:27:48
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 044-00-00 scm::LinkComponent created.
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 047-00-00 scm::BridgingComponent created.
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 046-00-00 scm::DHCPComponent created.
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 042-00-00 scm::RoutingComponent created.
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 045-00-00 scm::IPComponent created.
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 049-00-00 PPP:: processChildEvent, ppp_cm is down, ignore event [92]
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 033-00-00 scm::DHCPComponentManager created [ID=33]
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 032-00-00 scm::DnsServerComponentManager created.
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 050-00-00 scm::QDisciplineComponentManager created. [ID=50]
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 090-00-00 scm::IcProxyCM created. [ID=90])
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 096-101-00 created CM_DYNAMICCLASSIFICATION [96]
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 077-00-00 scm::FirewallComponent created [77]
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 067-00-00 scm::SipAlgComponentManager created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 065-00-00 scm::EthernetSwitchADM6996ComponentManager created
Jan 1 00:00:09 Inf <EVENT> scm: 080-00-00 scm::IPTVComponentManager created. [ID 80]
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 074-00-00 L2XP: scm::FtestComponentManager created [ID=74]
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 029-00-00 scm::TR69Component--created
Jan 1 00:00:10 War <EVENT> scm: 083-00-00 TimeServiceComponentManager first_use_date; default interface not yet known; asuming bridged for now
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 083-00-00 scm::TimeService created.
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 028-00-00 scm::AllegroComponent created
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 048-00-00 scm::ssh server created
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 051-00-00 scm::PingDiagnostic created.
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 052-00-00 scm::DynDnsComponent created
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 053-00-00 scm::TraceRouteDiagnostic created.
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 054-00-00 scm::Diagnostic created.
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 086-00-00 PortTriggering component created.
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 088-00-00 scm::WanReconnectSchedulingService created. [ID=88])
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 089-00-00 STUNService component created
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 102-00-00 Host:Component manager: Created [102]
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 000-00-00 rtpsd::ComponentManager Created [103]
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 094-00-00 FirmwareUpdate--Created
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 015-00-00 scm::ManagedParametersService [IGD] created
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 060-00-00 HTTPclient recieved event 125
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 060-00-00 HTTPClient: allegro state received DOWN, allegroTaskDataPtr 0
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 028-00-00 AllegroComponent: send state: 0, allegroTaskDataPtr: 0 to component_id: 60
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 061-00-00 FileTransfer::Agent created
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 062-00-00 HTTPclient recieved event 125
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 062-00-00 HTTPClient: allegro state received DOWN, allegroTaskDataPtr 0
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 028-00-00 AllegroComponent: send state: 0, allegroTaskDataPtr: 0 to component_id: 62
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 030-00-00 TR69Agent--Created
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 014-00-00 Updating system running level from 1 to 3
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 014-00-00 Start component 16 (DeviceInfoService)
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 014-00-00 Start component 17 (DeviceConfigService)
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 017-00-00 Start requested, retrieving DeviceConfig settings
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 017-00-00 active configfile version 52.3_100.0
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 017-00-00 runtime image version 52.3_100.0
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 000-00-00 Version 1: 52 -- 3 -- 0
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 000-00-00 Version 2: 52 -- 3 -- 0
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 017-00-00 no configfile up/downgrade needed
Jan 1 00:00:10 Err <EVENT> scm: 017-05-00 Unable to create Device Config File for elements file: Elements file does not exist.
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 017-00-00 checkCopyDefault
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 000-00-00 Version 1: 0 -- 0 -- 0
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 000-00-00 Version 2: 52 -- 3 -- 0
Jan 1 00:00:10 Inf <EVENT> scm: 017-00-00 Configuring services with settings from configuration file
Jan 1 00:00:25 Inf <EVENT> scm: 017-00-00 Configuring services with settings from /config/system_configfile_f
Jan 1 00:00:25 Inf <EVENT> scm: 017-00-00 Configuring services with settings from /config/system_configfile_r
Jan 1 00:00:25 Inf <EVENT> scm: 017-00-00 Provisioning mode = Dormant
Jan 1 00:00:25 Inf <EVENT> scm: 017-00-00 Provisioning complete
Jan 1 00:00:25 Inf <EVENT> scm: 014-00-00 Start component 26 (LOGGING)
---



Na al deze tekst graag een beetje uitleg, was die technieker echt nodig? zit ik nu diep in de puree?

Groeten, Jan
Gebruikersavatar
Deekay
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 jan 2008, 13:52

Update:

Heb gebeld naar dommel (was op 5 minuten binnen), vriendelijke persoon, zei me dat ze gingen nakijken bij belgacom of er effectief iemand geweest is, en nadien zouden ze me terugbellen voor een nieuwe afspraak.

Ligt het nu aan mij of zie ik dommel mij nog niet terugbellen als ik al die problemen zie op forums ivm helpdesk :?
Wentie
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:40

Deekay schreef:en nadien zouden ze me terugbellen voor een nieuwe afspraak.
Belgacom gaat u bellen om een nieuwe afspraak, niet dommel, dommel vraagt dat aan belgacom. Dus neem zeker je telefoon op, ze zullen vandaag of morgen wel bellen.
Gebruikersavatar
Deekay
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 jan 2008, 13:52

Nog geen telefoon gehad. Khad ook niets anders verwacht :roll:

Morgen zelf eens bellen
Gebruikersavatar
Deekay
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 jan 2008, 13:52

Aant bellen, hopen dat er iemand wil opneme :-(
Gebruikersavatar
Deekay
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 jan 2008, 13:52

Zucht? Ik krijg het zelfde antwoord, ze gaan het doorgeven bla bla bla :?
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hey Deekay,

Je moet wel een beetje geduld hebben hé :wink:
Op één dag zal alles niet geregeld zijn...

Binnen de paar dagen (maximum een week) moet je wel antwoord krijgen (van iemand van Belgacom)

En zorg deze keer dat je effectief thuis bent en blijft :wink:
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Deekay
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 jan 2008, 13:52

Toen ik vorige week belde(donderdag), zei hij dat het die dag zelf of morgen was (vrijdag) dat ze gingen bellen.. dusja :?
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

Het is niet omdat men nu naar BGC belt, dat BGC daar onmiddellijk op gaat reageren. Die nemen dara blijkbaar ruuuuuuustig hun tijd voor.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Ik heb onlangs met HomeConnect een probleem gehad (heel slechte lijnwaarden en daardoor downloadsnelheid niet hoger dan 30kB/s) waarvoor Belgacom moest tussenkomen. Gebeld naar Dommel om een technieker te laten komen om het probleem te bekijken. 's Anderendaags was de technieker ter plaatse en een uurtje later was het probleem opgelost. Hij heeft ineens de verouderde binnenfiche vervangen (ook al lag het probleem daar niet) en daarna het probleem opgelost in de kast op straat. Die technieker was een vriendelijke mens.

Het hoeft niet altijd verkeerd te lopen...
Gebruikersavatar
Deekay
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 jan 2008, 13:52

Nog steeds geen telefoon gehad. :? Ik begin me eigelijk af te vragen of die 180€ die ik er al in heb gepompt het nog waard is :-(
kozzmic
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 nov 2008, 23:47

ze hebben hun geld en ge zit vast aant contract nu kunde den boom in, mokn geval geven ze al 3 maand door, lol
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”