Belgacom introduceert internet via VDSL2
Vandaag heeft Belgacom officieel de nieuwe op VDSL2 gebaseerde internet abonnementen voorgesteld. In eerste instantie zullen er geen consumenten abonnementen beschikbaar zijn. Het abonnement dat eerst aan de beurt is zal Belgacom Internet Pro Compact worden, de prijzen blijven ongewijzigd tegenover de ADSL gebaseerde versie.
Op het moment van schrijven staan deze prijzen nog niet op de Belgacom website, dit nieuws werd dan ook als eerste gelanceerd via het Belgacom shop magazine.
De specificaties van deze abonnementen zijn als volgt:
- Belgacom Internet Pro Compact: 20Mbit downstream, 1,4Mbit upstream, onbeperkte trafiek, 86,70 EUR (104,91 EUR inclusief BTW)
- Belgacom Internet Pro Compact [L]: 20Mbit downstream, 1,8Mbit upstream, onbeperkte trafiek, 143,70 EUR (173,88 EUR inclusief BTW).
Deze abonnementen zullen aangesloten kunnen worden vanaf 8 december.
Over consumenten abonnementen is tot op heden niets bekend.
Stem ook op onze poll ivm VDSL2!
Op het moment van schrijven staan deze prijzen nog niet op de Belgacom website, dit nieuws werd dan ook als eerste gelanceerd via het Belgacom shop magazine.
De specificaties van deze abonnementen zijn als volgt:
- Belgacom Internet Pro Compact: 20Mbit downstream, 1,4Mbit upstream, onbeperkte trafiek, 86,70 EUR (104,91 EUR inclusief BTW)
- Belgacom Internet Pro Compact [L]: 20Mbit downstream, 1,8Mbit upstream, onbeperkte trafiek, 143,70 EUR (173,88 EUR inclusief BTW).
Deze abonnementen zullen aangesloten kunnen worden vanaf 8 december.
Over consumenten abonnementen is tot op heden niets bekend.
Stem ook op onze poll ivm VDSL2!
Laatst gewijzigd door gr4vity 20 nov 2008, 15:07, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Sorry, ik had begrepen dat de vraag was wat je zou doen wanneer er consumentenversies kwamen van deze VDSL2-abbo's. Ik kan me moeilijk inbeelden dat iemand eventjes 105€ gaat neerleggen voor een residentieel abonnement.gr4vity schreef:De prijzen staan er toch bij?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Dus voor comsumenten 1Mbit upload, net zoals ik voorspeld had, 20Mb down dat is bedroevend weinig(telenet doet beter).- Belgacom Internet Pro Compact: 20Mbit downstream, 1,4Mbit upstream, onbeperkte trafiek, 86,70 EUR (104,91 EUR inclusief BTW)
toch maar voor 12Mbit vdsl profiel gaan gaan dan (prijs blijft wellicht ongeveer dezelfde als voor 20Mb,zoveel beter is het profiel niet) op vdsl2.
Laatst gewijzigd door silencer 20 nov 2008, 15:46, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Nette downstream, helaas weer zo'n super beperkte upstream, logischer was bijvoorveeld 2 en 4 Mbps up geweest.
Hopelijk schaffen ze op VDSL2 ook PPPoE af.
Hopelijk schaffen ze op VDSL2 ook PPPoE af.
Het is wel spijitg dat er zulke belachelijk lage snelheden worden gebruikt
Waar VDSL2 toch makkelijk veel hoger aankan
Eerlijk gezegd snap ik BGC niet echt waarom ze onder de snelheden van Telenet blijven ...
Waar VDSL2 toch makkelijk veel hoger aankan
Eerlijk gezegd snap ik BGC niet echt waarom ze onder de snelheden van Telenet blijven ...
Laatst gewijzigd door cowke 20 nov 2008, 16:07, in totaal 1 gewijzigd.
- brooklyn
- Elite Poster
Veel te duur , zoals we gewoon zijn van BGC.
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
-
- Elite Poster
omgekeerd zul je bedoelen.gr4vity schreef:De consumenten abonnementen van Belgacom zijn sneller als de pro abonnementen (pro compact dan). Dus die 20/2 zal bedoelt zijn op de consument.
Dat lijkt me nu wel een rare stelling ik denk eerder dat je het net andersom is.gr4vity schreef:De consumenten abonnementen van Belgacom zijn sneller als de pro abonnementen (pro compact dan). Dus die 20/2 zal bedoelt zijn op de consument.
Nee, kijk het maar na. Internet Go = 448Kbit upload, Compact Pro (ADSL) = 320Kbit.
Dat referentie aanbod zijn officiële documenten van BIPT. Dus Belgacom moet dat naleven.
Als ik mag kiezen tussen 20Mbit bij Belgacom of 25Mbit bij telenet kies ik toch voor Belgacom hoor. Daar ben ik vrijwel zeker dat ik mijn 20Mbit haal (mits de technische kant het toelaat). Bij telenet is er bijna niemand die 25Mbit haalt.
Dat referentie aanbod zijn officiële documenten van BIPT. Dus Belgacom moet dat naleven.
Als ik mag kiezen tussen 20Mbit bij Belgacom of 25Mbit bij telenet kies ik toch voor Belgacom hoor. Daar ben ik vrijwel zeker dat ik mijn 20Mbit haal (mits de technische kant het toelaat). Bij telenet is er bijna niemand die 25Mbit haalt.
Laatst gewijzigd door gr4vity 20 nov 2008, 16:17, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Komaan mannen. Ik kus mijn 2 pollekes als/wanneer ik een 20/2 VDSL2 abonnement kan krijgen voor een aanvaardbare prijs. Een jaar geleden zat 99% van de ADSL gebruikers nog op 4Mbit/s (of lager) te knoeien. Op een jaar tijd gaat de snelheid X 5.
Uiteraard kan VDSL2 sneller, net zoals de kabel (Telenet) sneller kan, net zoals de processoren van Intel en AMD sneller kunnen. 1 step at a time !
Uiteraard kan VDSL2 sneller, net zoals de kabel (Telenet) sneller kan, net zoals de processoren van Intel en AMD sneller kunnen. 1 step at a time !
-
- Elite Poster
pro compact:gr4vity schreef:Nee, kijk het maar na. Internet Go = 448Kbit upload, Compact Pro (ADSL) = 320Kbit.
Downloadsnelheid/
uploadsnelheid 20 Mbps/1800 Kbps
20 Mbps/1400 Kbps
- 4.6 Mbps/640 Kbps
- 4.6 Mbps/640 Kbps
- 4.6 Mbps/512 Kbps
http://www.belgacom.be/companies/nl/jsp ... pop_procom
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
als je een pro compact hebt op adsl (en dus niet via adsl2+ of vdsl2) dan klopt dit inderdaad. Anders heb je een hoger profiel.gr4vity schreef:de ADSL snelheid van pro compact is effectief 4.6Mbit/320Kbit, geloof mij... ik zit namelijk op dat profiel.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 1 keer
silencer schreef:Dus voor comsumenten 1Mbit upload, net zoals ik voorspeld had, 20Mb down dat is bedroevend weinig(telenet doet beter).- Belgacom Internet Pro Compact: 20Mbit downstream, 1,4Mbit upstream, onbeperkte trafiek, 86,70 EUR (104,91 EUR inclusief BTW)
toch maar voor 12Mbit vdsl profiel gaan gaan dan (prijs blijft wellicht ongeveer dezelfde als voor 20Mb,zoveel beter is het profiel niet) op vdsl2.
20mbit bedroevend weinig? de gemiddelde Belg heeft momenteel nog geen derde van die snelheid.
Upload 1.4Mbit vind ik ook best aardig.
Die redenering van toch maar liever 12mbit vdsl dan dit begrijp ik al helemaal niet
En ff ter herinnering aan alle klagers maar die het misschien (waarschijnlijk) gemist hebben: dit is ook nog eens onbeperkt volume he
Ik ben verre van fanboy van Belgacom (Telenet al helemaal niet) maar dit is toch echt een mooi aanbod hoor. Weliswaar voor België maar degenen die maar blijven zagen over de internetverbindingen in de buurlanden zouden daar imho beter gaan wonen
/EDIT: daarnet effe gebeld naar de klantendienst van Belgacom en mijn adres staat 'in het groen' voor VDSL2 aansluiting ... wiii
-
- Pro Member
bel wel naar de prof. klantendienst hé.dupondje schreef:En waar ? Klantendienst kent die producten niet. En in de winkel verklaren ze u zot omdat ge zegt dat 4,6mbit traag is voor 28 mensengr4vity schreef:dupondje, informeer maar eens naar explore toegang
op de gewone klantendienst gaan ze dit inderdaad niet kennen hoor. en in de meeste verkooppunten ook niet omdat ze daar geen professionele produkten behandelen.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
No Way , Belgacom komt te laat hier .... vorige maand overgestapt op een 20 Mb/512kbps bij Telenet aan 52 €
Belgacom kan hier een topje aan zuigen ! (qua prijs)
Als je moet wachten op belgacom en Vdsl kan het nog jaaaaaaaaaaren duren. (beschikbaarheid vdsl noppes)
Als je moet wachten op belgacom en Vdsl kan het nog jaaaaaaaaaaren duren. (beschikbaarheid vdsl noppes)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Veel mensen willen hier blijkbaar niet snappen dat dit een abonnement voor bedrijven is.
-
- Pro Member
het gaat wel over 'vdsl2', voor alle duidelijkheid en de dekkingsgraad is nu 65%.Patje schreef:No Way , Belgacom komt te laat hier .... vorige maand overgestapt op een 20 Mb/512kbps bij Telenet aan 52 €
edit : inderdaad, dit is een abo voor bedrijven.
Gebeld naar professionele klantendienst + geweest in Belgacom kantoor in Gent Kouter ... Waar er apparte afdeling is voor bedrijven ... Konden ze me niets vertellen ...Zamba schreef:bel wel naar de prof. klantendienst hé.dupondje schreef:En waar ? Klantendienst kent die producten niet. En in de winkel verklaren ze u zot omdat ge zegt dat 4,6mbit traag is voor 28 mensengr4vity schreef:dupondje, informeer maar eens naar explore toegang
op de gewone klantendienst gaan ze dit inderdaad niet kennen hoor. en in de meeste verkooppunten ook niet omdat ze daar geen professionele produkten behandelen.
-
- Pro Member
dan was je niet op de prof. klantendienst want dat kennen ze daar zeker.dupondje schreef:Gebeld naar professionele klantendienst + geweest in Belgacom kantoor in Gent Kouter ... Waar er apparte afdeling is voor bedrijven ... Konden ze me niets vertellen ...Zamba schreef:bel wel naar de prof. klantendienst hé.dupondje schreef:En waar ? Klantendienst kent die producten niet. En in de winkel verklaren ze u zot omdat ge zegt dat 4,6mbit traag is voor 28 mensengr4vity schreef:dupondje, informeer maar eens naar explore toegang
ook al bel je naar het nummer van deze dienst maar geef je als particuliere klant je eigen nummer in, dan kom je nog terecht op de particuliere klantendienst. dus altijd vragen op welke dienst je bent.
-
- Pro Member
dat kan hoor. het kan zijn dat je op beide kan aangesloten worden.THDBASED schreef:No offence maar de dekkingsgraad van ADSL2+ was in de 80% volgens BelgacomZamba schreef:het gaat wel over 'vdsl2', voor alle duidelijkheid en de dekkingsgraad is nu 65%.
Waar baseer je je op? ik hoor anders weinig klachten in mijn omgeving.gr4vity schreef: Bij telenet is er bijna niemand die 25Mbit haalt.
Langs de andere kant kan je pas echt vergelijken als beiden ook echt beschikbaar zijn.