Belgacom VDSL PRO - details?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

r2504 schreef:
Zamba schreef:momenteel wordt deze technologie wel enkel gebruikt voor belgacom tv en dat is wel inderdaad een spijtige zaak.


Tegen de tijd dat ze gezakt zijn van de wereldtop naar de staart zullen ze inderdaad waarschijnlijk met een veel te duur VDSL2 aanbod komen... het is namelijk nooit anders geweest bij BGC :roll:


de eerste abonnementen op vdsl2 zijn intussen gelanceerd. wordt al vermeld in hun shopmagazine van 20 november.

namelijk internet pro compact met snelheden die tot 3 maal hoger liggen en de prijzen blijven ongewijzigd. :-)
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Meer details ?
Prutske
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:24

Internet pro compact is een professioneel abbo
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Wat meer details zou inderdaad welkom zijn. In shopmagazine van 01/11 --> 19/11 (de nieuwe is online nog niet beschikbaar) staat 12Mbit/s download met een onbeperkte limiet voor 86,70€.

Hoe kan ik weten dat dit via VDSL2 zal lopen ? Staat er namelijk nergens bij (of is dit wel het geval in het nieuwe magazine ?)
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Uzzi schreef:Wat meer details zou inderdaad welkom zijn. In shopmagazine van 01/11 --> 19/11 (de nieuwe is online nog niet beschikbaar) staat 12Mbit/s download met een onbeperkte limiet voor 86,70€.

Hoe kan ik weten dat dit via VDSL2 zal lopen ? Staat er namelijk nergens bij (of is dit wel het geval in het nieuwe magazine ?)


nieuwe magazine van 20/11 heb ik gezegd. :-D
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

De internettende Vlaming/Belg wordt weer achtergesteld want het boekje is online nog niet beschikbaar :roll:
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Uzzi schreef:De internettende Vlaming/Belg wordt weer achtergesteld want het boekje is online nog niet beschikbaar :roll:


http://www.shopmagazine.be

is wel online. ga maar eens kijken bij het business gedeelte.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Internet Pro Compact met 20Mbit/s download en 1,4Mbit/s upload zonder limiet voor 86,70€
Internet Pro Compact [L] met 20Mbit/s download en 1,8Mbit/s upload zonder limiet voor 134,70€

Nice !
Is het enigste verschil tussen de gewone en de [L] de iets hogere uploadsnelheid en 6 extra computers online ? Of zijn er andere verschillen ?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ongeveer 105 € incluis BTW dus.

Hopelijk slaat dit snel over naar een consumenten-abo aan een wat meer democratische prijs (al vind ik het niet walgelijk veel als je rekent dat het onbeperkt volume is aan 20Mbps).
ooh. shiny.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Oeps ... exclusief BTW inderdaad

Ik vind het toch erg worden als we 105€ niet veel geld vinden voor een limietloze internetverbinding. Nu ja, het is een aanbod voor bedrijven. We kunnen inderdaad alleen maar hopen dat het aanbod voor de particulier of kleine zelfstandige iets 'democratischer' is.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Uzzi schreef:Ik vind het toch erg worden als we 105€ niet veel geld vinden voor een limietloze internetverbinding.

Euh, ik vind het weldegelijk nog (te) veel hoor, maar het is al niet meer "walgelijk veel", zoals sommige andere aanbiedingen dat waren vroeger (denk aan SDSL ofzo :D).
ooh. shiny.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

cloink schreef:
Uzzi schreef:Ik vind het toch erg worden als we 105€ niet veel geld vinden voor een limietloze internetverbinding.

Euh, ik vind het weldegelijk nog (te) veel hoor, maar het is al niet meer "walgelijk veel", zoals sommige andere aanbiedingen dat waren vroeger (denk aan SDSL ofzo :D).


belgacom verdient een pluim. ze hebben al hun internet-abonnementen allemaal aangepast dit jaar, zelfs pro compact nu voor een tweede keer zonder de prijzen te verhogen. Bravo.

ik verwacht dat ze bij de residentiele abonnementen dezelfde richting zullen uitgaan zonder prijsaanpassingen.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik denk dat je na zo'n uitspraak best dekking zoekt achter een stevige muur, want ik denk dat de bloemen inclusief de bloempotten weer in het rond gaan vliegen.

Van mij krijgt BGC hiervoor toch geen pluim hoor. Zet voor mij maar een streepje bij de BGC-bashers
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Uzzi schreef:Ik denk dat je na zo'n uitspraak best dekking zoekt achter een stevige muur, want ik denk dat de bloemen inclusief de bloempotten weer in het rond gaan vliegen.

Van mij krijgt BGC hiervoor toch geen pluim hoor. Zet voor mij maar een streepje bij de BGC-bashers


zou niet weten waarom. blijf bij mening.
wat die bashers hier betreft op UB, wat belgacom ook doet, ze zullen nooit content zijn. Al geven ze het gratis. Die bashers zijn gewoonweg niet realistisch meer.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

En de gebruikers van een echte PRO line (ADSL Pro) blijven weeral in de kou staan ... Nog steeds een belachelijke 4,6mbit :( ZIELIG
Prutske
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:24

Is het eigenlijk mogelijk om als particulier een professioneel abbo te nemen?
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Prutske schreef:Is het eigenlijk mogelijk om als particulier een professioneel abbo te nemen?


Ik dacht het wel. Maar of het bij elke provider zal mogen ben ik niet zeker. Bij dxadsl mag het althans.
Afbeelding
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Zamba schreef:Die bashers zijn gewoonweg niet realistisch meer.


Daar ben ik niet mee akkoord. Je zou net dezelfde opmerking kunnen maken over de BGC adepten. De meeste bashers (niet allemaal) kunnen precies verwoorden wat ze verwachten van BGC. Aangezien de beslissingsbevoegdheid niet bij ons ligt, is het een zwart-wit discussie en zal het ook zo blijven.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

dupondje schreef:En de gebruikers van een echte PRO line (ADSL Pro) blijven weeral in de kou staan ... Nog steeds een belachelijke 4,6mbit :( ZIELIG


sorry, maar deze klanten kunnen op eigen aanvraag over schakelen naar adsl pro compact L.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Ik begrijp het niet goed. Als ik op de Belgacom site ga kijken vind ik bij de Belgacom Internet Pro Compact heel andere eigenschappen qua lijnsnelheid, namelijk 12/448 , 12/512 en 12/640

Zijn dat nog de waarden van de vorige versie en moeten die nog aangepast worden, of gaat het hier om nog een ander product?

Ik was ook eens bij die VDSL Boost gaan kijken maar da's blijkbaar NOG iets anders :)

Je kan zeggen wat je wil van Belgacom, maar duidelijk en overzichtelijk is hun site toch niet vind ik :roll:
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Prutske schreef:Is het eigenlijk mogelijk om als particulier een professioneel abbo te nemen?


ja, natuurlijk, belgacom maakt daar geen probleem van hoor.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Sven.VdS schreef:Ik begrijp het niet goed. Als ik op de Belgacom site ga kijken vind ik bij de Belgacom Internet Pro Compact heel andere eigenschappen qua lijnsnelheid, namelijk 12/448 , 12/512 en 12/640

Zijn dat nog de waarden van de vorige versie en moeten die nog aangepast worden, of gaat het hier om nog een ander product?

Ik was ook eens bij die VDSL Boost gaan kijken maar da's blijkbaar NOG iets anders :)

Je kan zeggen wat je wil van Belgacom, maar duidelijk en overzichtelijk is hun site toch niet vind ik :roll:


moet nog aangepast worden.
(de shopmagazine was pas de eerste mededeling).
een beetje geduld kan hier geen kwaad hoor.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Zamba schreef:
dupondje schreef:En de gebruikers van een echte PRO line (ADSL Pro) blijven weeral in de kou staan ... Nog steeds een belachelijke 4,6mbit :( ZIELIG


sorry, maar deze klanten kunnen op eigen aanvraag over schakelen naar adsl pro compact L.


Maar heb je dan mogelijkheid om nog zoveel users te hebben ? Heb nu 30+ clients !
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ok, zaterdag naar de belgacom shop dus :D
Velen zullen dit niet begrijpen, maar ik zeg vaarwel tegen dommel bij mij thuis.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

dupondje schreef:
Zamba schreef:
dupondje schreef:En de gebruikers van een echte PRO line (ADSL Pro) blijven weeral in de kou staan ... Nog steeds een belachelijke 4,6mbit :( ZIELIG


sorry, maar deze klanten kunnen op eigen aanvraag over schakelen naar adsl pro compact L.


Maar heb je dan mogelijkheid om nog zoveel users te hebben ? Heb nu 30+ clients !


adsl pro is ook maar 10 computers maximaal volgens de algemene voorwaarden. daar verandert er dus niks.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Zamba schreef:
dupondje schreef:
Zamba schreef:
dupondje schreef:En de gebruikers van een echte PRO line (ADSL Pro) blijven weeral in de kou staan ... Nog steeds een belachelijke 4,6mbit :( ZIELIG


sorry, maar deze klanten kunnen op eigen aanvraag over schakelen naar adsl pro compact L.


Maar heb je dan mogelijkheid om nog zoveel users te hebben ? Heb nu 30+ clients !


adsl pro is ook maar 10 computers maximaal volgens de algemene voorwaarden. daar verandert er dus niks.


http://www.belgacom.be/companies/nl/jsp ... rem_detail

Max aantal PC's: ONBEPERKT !!!!!!!
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

dupondje schreef:
Zamba schreef:
dupondje schreef:
Zamba schreef:
dupondje schreef:En de gebruikers van een echte PRO line (ADSL Pro) blijven weeral in de kou staan ... Nog steeds een belachelijke 4,6mbit :( ZIELIG


sorry, maar deze klanten kunnen op eigen aanvraag over schakelen naar adsl pro compact L.


Maar heb je dan mogelijkheid om nog zoveel users te hebben ? Heb nu 30+ clients !


adsl pro is ook maar 10 computers maximaal volgens de algemene voorwaarden. daar verandert er dus niks.


http://www.belgacom.be/companies/nl/jsp ... rem_detail

Max aantal PC's: ONBEPERKT !!!!!!!


gij hebt het over de adsl office. dat is een andere abo dan de pro
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Zamba schreef:gij hebt het over de adsl office. dat is een andere abo dan de pro


Komt daar geen snelle versie van ? Hoe meer je betaalt hoe trager blijkbaar :(
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

dupondje schreef:
Zamba schreef:gij hebt het over de adsl office. dat is een andere abo dan de pro


Komt daar geen snelle versie van ? Hoe meer je betaalt hoe trager blijkbaar :(


geen idee.
Prutske
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:24

dubbelpost
Laatst gewijzigd door Prutske op 20 nov 2008, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik heb nog wat info via via, producten kunnen pas vanaf 8 december aangesloten worden. Nu checken via Belgacom TV om te kijken of je aansluitbaar bent heeft in veel gevallen niet veel zin mits op 1 december de meeste ROP's pas actief worden.

De belgacom shops hebben vandaag blijkbaar pas hun communicatie gekregen over VDSL2 (de nieuwe snelheden zoals ze het noemen).

Belgacom techniekers is gevraagd om hun Sagem VDSL2 modems in te leveren voor het wholesale en sales segment.

Edit: mijn persoonlijke opinie is dat dommel (en andere) vanaf 8december VDSL2 abonnementen zal kunnen aanbieden en dat we geen communicatie moeten verwachten voor die datum.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb sinds vanmorgen VDSL2. Gratis komen aansluiten door technieker van Belgacom. Was eigenlijk om twee streams te hebben voor m'n BelgacomTV, maar nu werkt m'n internet ook veel sneller. Mijn modemwaarden zijn :

Downstream line rate : 25008 kbps
Upstream line rate : 3104 kbps
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Kan je eens een speedtest doen via onze website en de waarden hier posten. Het zou kunnen dat je gewoon 12Mbit (de standaard snelheid van Belgacom Internet Go) hebt.

Edit: nieuwsbericht gelanceerd. We zijn de eerste denk ik :) http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=21485&highlight=
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 mar 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Zamba: ik ben niet ongeduldig (allee ja een beetje wel ;) ) maar ik vind die website van Belgacom niet bepaald uitpuilen van technische info.

Zo staat er bij die Pro Compact abo's ook nergens over welke technologie ze gaan, terwijl dat soms wel handig om weten is.

Was dit ADSL2+ dan moest ik geen moeite doen voor een aanvraag want dat ligt hier niet.

Of VDSL2 hier beschikbaar is/wordt hoop ik jullie zo snel mogelijk te kunnen zeggen :)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Sven.VdS schreef:Zamba: ik ben niet ongeduldig (allee ja een beetje wel ;) ) maar ik vind die website van Belgacom niet bepaald uitpuilen van technische info.

Zo staat er bij die Pro Compact abo's ook nergens over welke technologie ze gaan, terwijl dat soms wel handig om weten is.

Was dit ADSL2+ dan moest ik geen moeite doen voor een aanvraag want dat ligt hier niet.

Of VDSL2 hier beschikbaar is/wordt hoop ik jullie zo snel mogelijk te kunnen zeggen :)


qua technologie wordt dit niet vermeld vermits er 3 mogelijkheden zijn.
ADSL, ADSL2+ en VDSL2.
om dit te weten waaronder je valt is even bellen naar de klantendienst voldoende. zo simpel is het.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

jollito schreef:Ik heb sinds vanmorgen VDSL2. Gratis komen aansluiten door technieker van Belgacom. Was eigenlijk om twee streams te hebben voor m'n BelgacomTV, maar nu werkt m'n internet ook veel sneller. Mijn modemwaarden zijn :

Downstream line rate : 25008 kbps
Upstream line rate : 3104 kbps

Die snelheid is gecapt op 12Mbit/400kbit. Wanneer je naar 2 HD streams kijkt zal je zien dat je snelheid ergens terugvalt tot zo'n 3Mbit.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik ga dit topic sluiten, reden: er staat een bericht over VDSL2 (en specifiek over Pro Compact) bij breedbandnieuws. Als jullie daar in verder gaan houden we het forum overzichtelijk en proper.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”