Belgacom wil niet volle pot voor Scarlet betalen
Belgacom is niet langer van plan de initieel afgesproken 185 miljoen euro te betalen voor de overname van Scarlet. Omdat het bedrijf door de mededingingsautoriteiten een aantal beperkingen krijgt opgelegd is Scarlet voor Belgacom minder waard geworden.
(tijd) - Dat schrijft het Financieele Dagblad na een gesprek met Paul Gelderloos van Scarlet. Belgacom kondigde midden februari aan het Nederlandse Scarlet over te nemen voor 185 miljoen euro. Maar omdat het zwaartepunt van Scarlets activiteiten in België ligt, kreeg Belgacom de kritiek dat het na de overname een te dominante positie zou krijgen op de Belgische telecommarkt.
De Raad voor de Mededinging zette uiteindelijk toch het licht op groen voor de inlijving van Scarlet maar het legde tegelijk een batterij voorwaarden op. De belangrijkste is dat Belgacom het glasvezelnet van Scarlet moet afstoten.
08:16 - 20/11/2008 Copyright © De Tijd
Belgacom wil niet volle pot voor Scarlet betalen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Ik weet niet of de verkoop nog kan doorgaan,indien de koper (op het allerlaatste moment) het afgesproken bedrag niet meer wil betalen.
Dat Belgacom het Scarlet netwerk verplicht moet verkopen,dit wisten ze al veertien dagen,maar toen is er niets over gezegd.
Nu ineens zijn ze van plan om het afgesproken bedrag niet te betalen.
Omdat het over een verplichte verkoop van het Scarlet netwerk gaat,is het normaal dat dat prijs onder de marktwaarde zal liggen(we spreken dan nog niet over de economische crisis/recessie waar men zich nu in bevind).Maar dit wist Belgacom veertien dagen geleden ook al.
Messchien zijn ze wel geschrokken over de Scarlet klanten die massaal weggaan??
In ieder geval een zeer eigenaardige wending in dit dossier.
Dat Belgacom het Scarlet netwerk verplicht moet verkopen,dit wisten ze al veertien dagen,maar toen is er niets over gezegd.
Nu ineens zijn ze van plan om het afgesproken bedrag niet te betalen.
Omdat het over een verplichte verkoop van het Scarlet netwerk gaat,is het normaal dat dat prijs onder de marktwaarde zal liggen(we spreken dan nog niet over de economische crisis/recessie waar men zich nu in bevind).Maar dit wist Belgacom veertien dagen geleden ook al.
Messchien zijn ze wel geschrokken over de Scarlet klanten die massaal weggaan??
In ieder geval een zeer eigenaardige wending in dit dossier.
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Zie ook http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=21482
Mijn mening: Belgacom is een slechte verliezer. Ze wisten al maanden op voorhand dat deze maatregelen in de pipeline zaten.
Mijn mening: Belgacom is een slechte verliezer. Ze wisten al maanden op voorhand dat deze maatregelen in de pipeline zaten.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
dit is geen kwestie van slechte verliezer te zijn.localhost schreef:Zie ook http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=21482
ze hebben gelijk dat ze dit proberen. of het gaat lukken, dat is natuurlijk iets anders.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Ik denk dat die wel iets anders aan hun hoofd hebben dan de overname en incorporatie van een ander bedrijf.Coop schreef:Hopelijk kan een andere provider dan over nemen ? ik zeg maar iets, dommel ?
-
- Premium Member
lol... scarlet is paar tientallen keren groter dan dommel. dommel kan dat nooit betalen.Uzzi schreef:Ik denk dat die wel iets anders aan hun hoofd hebben dan de overname en incorporatie van een ander bedrijf.Coop schreef:Hopelijk kan een andere provider dan over nemen ? ik zeg maar iets, dommel ?
het blijft eigenaardig: misschien ziet belgacom de bui ( als in: faillisement of zo) van scarlet meer zitten dan een overname. Reden: als het faillisement is uitgesproken kunnen ze bepaalde delen waarschijnlijk goedkoper kopen dan nu... zeker met die beperkingen er bij. Het is maar een idee.
-
- Elite Poster
Dan vraag ik toch af waarom ze in eerste instantie akkoord gegaan zijn met de voorwaarden. Als ze eerder (al dan niet bewust) uit waren op het faillissement van Scarlet dan hadden zij bij de Raad van Mededinging maar moeten zeggen dat ze niet langer geïnteresseerd zijn/waren.
-
- Elite Poster
KPN-T2 dan maar weer ? Was dat in eerste instantie niet de gedoodverfde overnemer ?
Het zal de eindgebruiker worst wezen hoeveel BGC uiteindelijk voor Scarlet betaald. Het zijn de aandeelhouders die hiervan 'last' hebben. Ofwel gaat de overname door ofwel gaat ze niet door, voor hoeveel is niet echt belangrijk.
Het zal de eindgebruiker worst wezen hoeveel BGC uiteindelijk voor Scarlet betaald. Het zijn de aandeelhouders die hiervan 'last' hebben. Ofwel gaat de overname door ofwel gaat ze niet door, voor hoeveel is niet echt belangrijk.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
Heeft Belgacom in de eerste plaats eigenlijk toegezegd om Scarlet over te nemen?
Kan een paar nieuwsberichten over het hoofd hebben gezien maar ik dacht dat het zo was dat :
* Belgacom aangegeven heeft Scarlet over te nemen.
* Dat moest onderzocht worden.
* De voorwaarden van de overname zijn bekend gemaakt.
* Belgacom overlegt en besluit dat Scarlet onder die voorwaarden het overnamebod niet waard is
Vind het dan ergens beetje normaal dat Belgacom tegen sputtert. Zou dat ook doen
Maar zoals gezegd, kan zijn dat ik een paar nieuwsberichten (met de effectieve bevestiging van de aankoop door Belgacom) over het hoofd heb gezien
Dat glasvezelnetwerk gaan ze nooit kunnen verkopen aan de prijs dat het waard is. Een gedwongen verkoop brengt nooit zoveel op als een vrijwillige verkoop
Kan een paar nieuwsberichten over het hoofd hebben gezien maar ik dacht dat het zo was dat :
* Belgacom aangegeven heeft Scarlet over te nemen.
* Dat moest onderzocht worden.
* De voorwaarden van de overname zijn bekend gemaakt.
* Belgacom overlegt en besluit dat Scarlet onder die voorwaarden het overnamebod niet waard is
Vind het dan ergens beetje normaal dat Belgacom tegen sputtert. Zou dat ook doen
Maar zoals gezegd, kan zijn dat ik een paar nieuwsberichten (met de effectieve bevestiging van de aankoop door Belgacom) over het hoofd heb gezien
Dat glasvezelnetwerk gaan ze nooit kunnen verkopen aan de prijs dat het waard is. Een gedwongen verkoop brengt nooit zoveel op als een vrijwillige verkoop
-
- Elite Poster
Mobistar heeft intresse getoont,maar zou het netwerk gebruiken voor dig. TV,ik hoop echt dat dit niet gebeurd,want wat dan met alle providers die nu het Scarlet netwerk gebruiken?? naar het Belgacom netwerk?? dan heeft Belgacom nog wat meer macht hier in Belgie.
Belgacoms paai-voorstel om de Scarlet abonnees de eerste 3 jaar geen hogere prijs op te leggen, is een commerciële steek die weinig goeds belooft.
Over de status van Scarlet's afnemers (EDPnet, DxADSL) na de deal laten ze niks horen, wat alleen maar onrust wekt bij die ISPs klanten, en hun eigen wholesale positie tov die Scarlet-afnemers verbetert.
Tenzij hun advocaten sukkels zijn, hadden ze wel kunnen inschatten dat ze Scarlet niet in z'n geheel zouden krijgen. Het zou me niet verbazen mochten ze binnen een jaartje of zo, via een 'bevriende' derde partij dan toch nog alle oorspronkelijke Scarlet delen gebruiken. Goedkopere overnameprijs en toch de volle pot.
Over de status van Scarlet's afnemers (EDPnet, DxADSL) na de deal laten ze niks horen, wat alleen maar onrust wekt bij die ISPs klanten, en hun eigen wholesale positie tov die Scarlet-afnemers verbetert.
Tenzij hun advocaten sukkels zijn, hadden ze wel kunnen inschatten dat ze Scarlet niet in z'n geheel zouden krijgen. Het zou me niet verbazen mochten ze binnen een jaartje of zo, via een 'bevriende' derde partij dan toch nog alle oorspronkelijke Scarlet delen gebruiken. Goedkopere overnameprijs en toch de volle pot.
- localhost
- Elite Poster
- Contacteer:
Amaai gij leest echt wel geen kranten.nogChoco schreef:Over de status van Scarlet's afnemers (EDPnet, DxADSL) na de deal laten ze niks horen, wat alleen maar onrust wekt bij die ISPs klanten, en hun eigen wholesale positie tov die Scarlet-afnemers verbetert.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
-
- Elite Poster
Inderdaad,ik heb ook nog nergens gelezen wat er met de resellers van Scarlet moet gebeuren,indien Belgacom het Scarlet netwerk terug verplicht moet doorverkopen.
Heeft iemand hier info over???
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Weeral typisch de arrogantie van belgacom, proberen om zoveel door te rekenen aan hun eigen klanten, maar als ze zelf moeten betalen voor scarlet willen ze er vlug nog wat van afbieden! de bandieten
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- localhost
- Elite Poster
- Contacteer:
Mijn excuses. Ik heb daar niet-vertrouwelijke info over, maar zo lang er nog geen publicatie is in het Belgisch staatsblad en/of op de website van de Raad voor de Mededinging, kan ik daar niet in detail uit citeren. Ik moet mij houden aan artikel 84 van de Wet tot bescherming van de economische mededinging.fluppie schreef:Inderdaad,ik heb ook nog nergens gelezen wat er met de resellers van Scarlet moet gebeuren,indien Belgacom het Scarlet netwerk terug verplicht moet doorverkopen.
Ik heb gisteren de website van de Raad voor de Mededinging nagekeken, en het stond er nog niet op. Het Staatsblad heb ik nog niet nagekeken.
Maar u mag mij geloven dat er wel degelijk aan de resellers gedacht is. Vanaf pagina 13 van het voorstel aan de Raad gaat het over het bestaande groothandelsaanbod. En in de gazetten heeft het ook al gestaan.[/quote]