Zolang dat een vrije keuze (en met echt vrij bedoel ik ook dat de afzonderlijke onderdelen elders aan dezelfde prijs beschikbaar zijn) is van de consument heb ik daar op zich niets tegen, maar als je zoals bij TN verplicht wordt om je decoder bij hun te huren dan kan het wat mij betreft niet. De volgende stap is dan dat je je TV ook bij hen moet huren ?Zamba schreef:De dag van vandaag worden er meer en meer produkten in pakketvorm aangeboden en waarom dan geen laptop met software en een internetaansluiting door een telecomprovider?
gratis surfen in het weekend via proximus
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
wel ik vind dat juist wel goed.r2504 schreef:Zolang dat een vrije keuze (en met echt vrij bedoel ik ook dat de afzonderlijke onderdelen elders aan dezelfde prijs beschikbaar zijn) is van de consument heb ik daar op zich niets tegen, maar als je zoals bij TN verplicht wordt om je decoder bij hun te huren dan kan het wat mij betreft niet. De volgende stap is dan dat je je TV ook bij hen moet huren ?Zamba schreef:De dag van vandaag worden er meer en meer produkten in pakketvorm aangeboden en waarom dan geen laptop met software en een internetaansluiting door een telecomprovider?
decoder huren bij de aanbieder. mochten er dan problemen zijn met je digitale televisie heb je maar een aanspreekpunt.
je moet er ook aandenken dat telenet zijn eigen software gebruikt en dit alleen ondersteund op decoders die zij zelf kennen en hebben getest.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Vanuit beheer-oogpunt is dat natuurlijk super, maar voor mensen met tweaker-mentaliteit en kennis is het ontbreken van alternatieven ... frustrerend.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
kijk, ik begrijp u goed hoor maar daar houden de aanbieders geen rekening mee hoor omdat deze tweakers maar een kleine minderheid is.meon schreef:Vanuit beheer-oogpunt is dat natuurlijk super, maar voor mensen met tweaker-mentaliteit en kennis is het ontbreken van alternatieven ... frustrerend.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Zamba, ik doe juist het tegenovergestelde.
Internet: Scarlet
TV: TV Vlaanderen
Telefoon: Belgacom
GSM: Proximus
Hosting: Webcreating
Ik heb geen behoefte in een all-in provider.
Zijn er problemen met die provider dan heb ik met al die producten problemen. En dat wil ik juist voorkomen.
Internet: Scarlet
TV: TV Vlaanderen
Telefoon: Belgacom
GSM: Proximus
Hosting: Webcreating
Ik heb geen behoefte in een all-in provider.
Zijn er problemen met die provider dan heb ik met al die producten problemen. En dat wil ik juist voorkomen.
![Afbeelding](http://i267.photobucket.com/albums/ii289/nonkie00/tikuserbar.gif)
-
- Elite Poster
Een dikke +1!THDBASED schreef:Gaan ze volgens jaar dan ook het bureau leveren waarop ik de laptop zou willen zetten? Misschien kunnen ze mijn huis ook bouwen waarin ik dat bureau wil plaatsen? M.a.w. internet providers moeten zich NIET bezig houden met de verkoop van hardware. Ze moeten enkel een internet signaal leveren vandaar ook de naam: "Internet provider".
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Tja, dan kan je evengoed argumenteren dat je je PC verplicht bij Microsoft moet kopen... dan heb je ook maar één aanspreekpunt bij problemen.Zamba schreef:wel ik vind dat juist wel goed.
decoder huren bij de aanbieder. mochten er dan problemen zijn met je digitale televisie heb je maar een aanspreekpunt.
Het is net die software van Telenet die ik niet wil (gans die interactieve rommel die enkel voor problemen zorgt), maar toch opgedrongen krijg. Moest men gewoon standaard DVB-C aanbieden dan was ik verder vrij te doen wat ik wou.Zamba schreef:je moet er ook aandenken dat telenet zijn eigen software gebruikt en dit alleen ondersteund op decoders die zij zelf kennen en hebben getest.
Wordt het niet eens stilaan tijd dat hier weer wat on-topic wordt gepost ?
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Een videotheek en tankstations verkoopt ook snoep en frisdrank, een tandarts tandpasta, Electrabel energiediensten, Mobistar en Base gsm's, De Post kasbons, VAB thuisbewaking. Je kan het zo gek niet bedenken, en ze proberen het aan u te verpatsen.THDBASED schreef:Gaan ze volgens jaar dan ook het bureau leveren waarop ik de laptop zou willen zetten? Misschien kunnen ze mijn huis ook bouwen waarin ik dat bureau wil plaatsen? M.a.w. internet providers moeten zich NIET bezig houden met de verkoop van hardware. Ze moeten enkel een internet signaal leveren vandaar ook de naam: "Internet provider".
De firma die alles doet als een klant een laptop besteld is SIMAC.
Zelfs indien de klant belt voor een storing zal het deze firma zijn die alles zal oplossen.
Belgacom zal in dit geval enkel optreden als provider maar niet meer als installateur endergelijke.
Deze oplossing is een totaal oplossing voor beginnende surfers en ja vooral mensen die er niets van kennen.
Dit kunnen we enkel maar toejuichen.
Zelfs indien de klant belt voor een storing zal het deze firma zijn die alles zal oplossen.
Belgacom zal in dit geval enkel optreden als provider maar niet meer als installateur endergelijke.
Deze oplossing is een totaal oplossing voor beginnende surfers en ja vooral mensen die er niets van kennen.
The world is not enough!
- rowan
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
- Bedankt: 21 keer
Merk-Pc's worden geleverd met OEM versies van Windows...Tja, dan kan je evengoed argumenteren dat je je PC verplicht bij Microsoft moet kopen... dan heb je ook maar één aanspreekpunt bij problemen.
-
- Pro Member
- Bedankt: 32 keer
Jij wenst support op uw frisdrank/ snoep en tandpasta? M.a.w. totaal iets anders. Base/Mobistar/Proximus die GSM's verkopen daar ben ik ook geen voorstander van.Dfrog schreef:Een videotheek en tankstations verkoopt ook snoep en frisdrank, een tandarts tandpasta, Electrabel energiediensten, Mobistar en Base gsm's, De Post kasbons, VAB thuisbewaking. Je kan het zo gek niet bedenken, en ze proberen het aan u te verpatsen.THDBASED schreef:Gaan ze volgens jaar dan ook het bureau leveren waarop ik de laptop zou willen zetten? Misschien kunnen ze mijn huis ook bouwen waarin ik dat bureau wil plaatsen? M.a.w. internet providers moeten zich NIET bezig houden met de verkoop van hardware. Ze moeten enkel een internet signaal leveren vandaar ook de naam: "Internet provider".
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Nou, wie moet ze dan verkopen? Als we zo gaan redeneren is er waarschijnlijk geen één winkel hier in het stad die gsm's verkoopt zonder bij één van bovenstaande providers dealer te zijn :")THDBASED schreef:.
Jij wenst support op uw frisdrank/ snoep en tandpasta? M.a.w. totaal iets anders. Base/Mobistar/Proximus die GSM's verkopen daar ben ik ook geen voorstander van.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Het verkopen kan mijn niet zoveel schelen, al ben ik daar geen voorstander van.
Maar ze mogen het voornamelijk niet opdringen. Ik heb enkel een gsm/internetsignaal nodig. Welke modem, router, ... ik wil gebruiken kies en installeer ik zelf wel?
Al is het geen slechte zaak om een modem aan te bieden voor mensen die er niets van kennen, maar dan vooral niet opdringend.
Een van de reden waarom ik nog geen digitale tv heb: ik moet zo'n verplichte box niet hebben. (En wil nog geen satelliet installeren)
Maar ze mogen het voornamelijk niet opdringen. Ik heb enkel een gsm/internetsignaal nodig. Welke modem, router, ... ik wil gebruiken kies en installeer ik zelf wel?
Al is het geen slechte zaak om een modem aan te bieden voor mensen die er niets van kennen, maar dan vooral niet opdringend.
Een van de reden waarom ik nog geen digitale tv heb: ik moet zo'n verplichte box niet hebben. (En wil nog geen satelliet installeren)
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Jahoor, en ik ga mij gaan haasten om zo'n stad te gaan zoeken. Komáán, wat kun je erop tegen hebben dat een winkel die toevallig ook een verdeler is van één of andere operator, ook GSM's verkoopt...THDBASED schreef:Een winkel die Gsm's verkoopt misschien? Mediamarkt, Vandenborre, Phonehouse,...Lord Utopia schreef:Nou, wie moet ze dan verkopen?
-
- Pro Member
- Bedankt: 32 keer
Mijn mening != jouw meningLord Utopia schreef:Jahoor, en ik ga mij gaan haasten om zo'n stad te gaan zoeken. Komáán, wat kun je erop tegen hebben dat een winkel die toevallig ook een verdeler is van één of andere operator, ook GSM's verkoopt...THDBASED schreef:Een winkel die Gsm's verkoopt misschien? Mediamarkt, Vandenborre, Phonehouse,...Lord Utopia schreef:Nou, wie moet ze dan verkopen?
-
- Premium Member
dat is net handig: als je 2 dingen nodig hebt, kan je in 1 winkel beide dingen kopen. Veel handiger dan constant heen en weer te moeten lopen en zoeken achter dingen. Voor niet - techneuten veruit de beste optie.Lord Utopia schreef:Jahoor, en ik ga mij gaan haasten om zo'n stad te gaan zoeken. Komáán, wat kun je erop tegen hebben dat een winkel die toevallig ook een verdeler is van één of andere operator, ook GSM's verkoopt...THDBASED schreef:Een winkel die Gsm's verkoopt misschien? Mediamarkt, Vandenborre, Phonehouse,...Lord Utopia schreef:Nou, wie moet ze dan verkopen?
-
- Elite Poster
Ik denk dat THDBASED, wil zeggen dat een provider daar zich niet mee moet bezig houden. Als er een multimediawinkel dit verkoopt en ook verdeler is van vb proximus, mobistar enz... dan kan daar weinig op tegen zijn. De gsm is dan onafhankelijk van het abo. De meeste computer zaken verdelen ook abo's van internet/telefonie/tv. Maar dan kan je daar nog terecht met je eventuele problemen die je ervaart met de aangekochte hardware.Praetorian schreef:dat is net handig: als je 2 dingen nodig hebt, kan je in 1 winkel beide dingen kopen. Veel handiger dan constant heen en weer te moeten lopen en zoeken achter dingen. Voor niet - techneuten veruit de beste optie.Lord Utopia schreef:Jahoor, en ik ga mij gaan haasten om zo'n stad te gaan zoeken. Komáán, wat kun je erop tegen hebben dat een winkel die toevallig ook een verdeler is van één of andere operator, ook GSM's verkoopt...THDBASED schreef:Een winkel die Gsm's verkoopt misschien? Mediamarkt, Vandenborre, Phonehouse,...Lord Utopia schreef:Nou, wie moet ze dan verkopen?
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Ah, hopelijk sturen ze dan wel iemand die geen Telenet logo op z'n busje heeftpeewee schreef:De firma die alles doet als een klant een laptop besteld is SIMAC.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)