waar iphone 3G kopen?
- darkzero
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
ik ben al een tijdje aan het nadenken over de aankoop van een iphone.
ben net terug van mediamarkt en daar ligt hij voor 525€ wat ik veel te veel vind. zijn er mensen die ervaring hebben met het aankopen van een goedkope iphone (in het buitenland)? is zo'n toestel makkelijk te unlocken? ik ben ondertussen de website www.simunlock.me en daar vragen ze 70€ voor een unlock van een 3G.
ben net terug van mediamarkt en daar ligt hij voor 525€ wat ik veel te veel vind. zijn er mensen die ervaring hebben met het aankopen van een goedkope iphone (in het buitenland)? is zo'n toestel makkelijk te unlocken? ik ben ondertussen de website www.simunlock.me en daar vragen ze 70€ voor een unlock van een 3G.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Ik ken er niet zoveel van hoor. Maar wat ik lees, is dat die software om de iphone te unlocken gratis is...
Ik kwam dit tegen : http://www.marktgigant.be/ads/tweedehan ... tware.html (nog niet gratis)
Maar als je gaat zoeken, ben ik (bijna) zeker dat je een gratis versie kan vinden.
Ik kwam dit tegen : http://www.marktgigant.be/ads/tweedehan ... tware.html (nog niet gratis)
Maar als je gaat zoeken, ben ik (bijna) zeker dat je een gratis versie kan vinden.
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Ik heb mijne voor 499 euro in Italie gekocht (is standaard zonder simlock).
In Zwitserland zou je hem ook zonder lock kunnen kopen voor iets minder dan 400 euro dacht ik.
Als je dan toch een gelockte wil kopen: pleur er een niet-standaard firmware op en de lock is weg.
In Zwitserland zou je hem ook zonder lock kunnen kopen voor iets minder dan 400 euro dacht ik.
Als je dan toch een gelockte wil kopen: pleur er een niet-standaard firmware op en de lock is weg.
- svenska
- Elite Poster
In onze buurlanden moet je een abonnement nemen bij je iPhone van 24 maanden.
Dit is trouwens het principe van 'locked gsm' <-> koppelverkoop.
Je krijgt je gsm aan hele lage prijzen (bij T-Mobile in NL zelfs voor 0 euro op het zwaarste abo), maar je zit dan wel vast voor 2 jaar...
Dit is trouwens het principe van 'locked gsm' <-> koppelverkoop.
Je krijgt je gsm aan hele lage prijzen (bij T-Mobile in NL zelfs voor 0 euro op het zwaarste abo), maar je zit dan wel vast voor 2 jaar...
- darkzero
- Elite Poster
dus als ik het goed begrijp dan kan ik in het buitenland goedkoop het toestel kopen. ik kan dan m'n oude simkaart die ik al had erin plaatsen na de unlock. ik moet dan wel nog het abonnement, dat ik niet kan gebruiken, dat ik bij de aankoop erbij kreeg betalen voor 2 jaar.
en wat kost dit dan, met zo'n abonnement (zo goedkoop mogelijk)
en wat kost dit dan, met zo'n abonnement (zo goedkoop mogelijk)
- svenska
- Elite Poster
Neenee, je snapt het nog niet echt denk ik:
Die abonnementen moet je aangaan voor 2 jaar, en vaak moet je ook een domicilie/adres in het betreffende land hebben.
En als je dan toch zo eentje kan nemen, dan kan je hier in Belgie er weinig mee doen, gezien je je dan blauw gaat betalen aan roamingkosten (je zit in het "buitenland" eh...)
Trouwens betaal je door die abonnementskosten de iPhone toch terug op die 2 jaar tijd.
Daarom heb je 2 opties:
Koop er hier gewoon eentje zonder lock (Apple Store, Fnac, Mediamarkt of Mobistar center)
Of zoek op internet een of ander louche site en neem het risico...
Die abonnementen moet je aangaan voor 2 jaar, en vaak moet je ook een domicilie/adres in het betreffende land hebben.
En als je dan toch zo eentje kan nemen, dan kan je hier in Belgie er weinig mee doen, gezien je je dan blauw gaat betalen aan roamingkosten (je zit in het "buitenland" eh...)
Trouwens betaal je door die abonnementskosten de iPhone toch terug op die 2 jaar tijd.
Daarom heb je 2 opties:
Koop er hier gewoon eentje zonder lock (Apple Store, Fnac, Mediamarkt of Mobistar center)
Of zoek op internet een of ander louche site en neem het risico...
- darkzero
- Elite Poster
dat zei ik toch al:
ik haal de kaart van het abonnement bij de iphone eruit en steek m'n eigen kaart erin. ik weet ook wel dat ik dan het abonnement van de kaart die ik eruit haalde moet betalen voor 2 jaar.
ik betaal geen roamingkosten want ik gebruik m'n oude, belgische abonnement. ik moet wel het ongebruikte abonnement van het buitenland betalen. zijn die abonnementskosten dan zo hoog dat ik m'n iphone uiteindelijk evenveel zou betalen als in belgie?
dat van die domicili/adres wist ik dus niet.
zijn ze hier in belgie overal even duur (weet dat mobistar en mediamarkt er 525€ voor vragen)?
ik haal de kaart van het abonnement bij de iphone eruit en steek m'n eigen kaart erin. ik weet ook wel dat ik dan het abonnement van de kaart die ik eruit haalde moet betalen voor 2 jaar.
ik betaal geen roamingkosten want ik gebruik m'n oude, belgische abonnement. ik moet wel het ongebruikte abonnement van het buitenland betalen. zijn die abonnementskosten dan zo hoog dat ik m'n iphone uiteindelijk evenveel zou betalen als in belgie?
dat van die domicili/adres wist ik dus niet.
zijn ze hier in belgie overal even duur (weet dat mobistar en mediamarkt er 525€ voor vragen)?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
Die abonnementen in bvb nederland gaan van 30 tot 65 euro per maand en enkel bij het duurste abo is de iphone gratis. De prijs van een abonnement zal normaalgezien altijd duurder zijn dan het toestel. Het voordeel zit hem tussen abo+gsm met simlock vs. een los (goedkoper)abo + (dezelfde) gsm zonder simlock.
- svenska
- Elite Poster
T-Mobile NL: vanaf 29.90 euro/maand = 720 euro op 2 jaar
Orange FR: vanaf 45 euro/maand = 1080 euro op 2 jaar
Orange FR: vanaf 49 euro/maand = 588 euro op 1 jaar
T-Mobile DE: vanaf 29.90 euro/maand = 720 euro op 2 jaar
O2 UK: vanaf 30£ / maand = 720 £ op 2 jaar
Dit zijn puur de abonnementsprijzen, je moet ook nog eens de iPhone zelf betalen! (bv: UK=99£, NL= 80 euro)
Ahja en in Nederland kan je hem officieel ook simlockvrij kopen, voor 699 euro met 100 belwaarde van T-Mobile...
Orange FR: vanaf 45 euro/maand = 1080 euro op 2 jaar
Orange FR: vanaf 49 euro/maand = 588 euro op 1 jaar
T-Mobile DE: vanaf 29.90 euro/maand = 720 euro op 2 jaar
O2 UK: vanaf 30£ / maand = 720 £ op 2 jaar
Dit zijn puur de abonnementsprijzen, je moet ook nog eens de iPhone zelf betalen! (bv: UK=99£, NL= 80 euro)
Ahja en in Nederland kan je hem officieel ook simlockvrij kopen, voor 699 euro met 100 belwaarde van T-Mobile...
- darkzero
- Elite Poster
dus eigenlijk is de iphone, als je hem in het buitenland koopt en niet veel belt, goedkoper in belgie dan in het buitenland?
zelfs voor bv een nederlander is het dan goedkoper om een iphone in belgie te kopen, mits voorwaarde hij niet veel belt?
zelfs voor bv een nederlander is het dan goedkoper om een iphone in belgie te kopen, mits voorwaarde hij niet veel belt?
- svenska
- Elite Poster
Zoiets ja, maar let wel dat in die maandelijkse abonnementen ook sms en dataverkeer zit. Zeker dataverkeer is een must-have bij een iphone, gezien je dan echt geniet van het mobiele gebeuren hebt.
EDIT: ik betaal bij Base een 10 euro voor 200MB / maand.
Meer dan genoeg voor automatisch elk kwartier mail te checken en te surfen op het internet.
Mijn verbruik ligt maandelijks op zo'n 50 tot 100MB.
EDIT: ik betaal bij Base een 10 euro voor 200MB / maand.
Meer dan genoeg voor automatisch elk kwartier mail te checken en te surfen op het internet.
Mijn verbruik ligt maandelijks op zo'n 50 tot 100MB.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Je kan natuurlijk ook altijd een toestel kopen dat niet zo gehyped is... Nokia komt eerstdaags uit met hun 5800 wat dezelfde mogelijkheden heeft als de iPhone... en 279 euro kost.darkzero schreef:499 vind ik nog altijd vrij duur.
De vraag is dus of "IPHONE" je 300 euro (da's 50 euro per letter) waard is
- darkzero
- Elite Poster
eigenlijk wel. in het fitnesscenter waar ik ga zijn de fitnesstoestellen van technogym. hierop kan een ipod of iphone aangesloten worden via de dock om zo tijdens het sporten video te kunnen kijken op het grote scherm van het fitnesstoestel. de ipod classic of ipod touch zijn naast de iphone het meest geschikt hiervoor. aangezien dat ik ook stilaan een nieuwe gsm nodig had, leek de iphone mij het interessantste.
en ja als ik een iphone 3g vind voor 300€ dan wil ik 'm direct!
en ja als ik een iphone 3g vind voor 300€ dan wil ik 'm direct!
-
- Deel van't meubilair
300 euro EXTRA ! (niet voor 300 euro dus)darkzero schreef:en ja als ik een iphone 3g vind voor 300€ dan wil ik 'm direct!
21.000 Bfr voor een GSM toestel is gewoon absurd wat mij betreft.
Ga je niet vinden in het legale circuit, tenzij iemand zijn toestel 2de hands aanbied, maar die kans is op dit moment gering.
EDIT: dit is de goedkoopste die ik tot hier toe ben tegen gekomen... Maar of je die 70 EUR nu wil sparen of niet, dat laat ik aan jou over.
EDIT: dit is de goedkoopste die ik tot hier toe ben tegen gekomen... Maar of je die 70 EUR nu wil sparen of niet, dat laat ik aan jou over.
-
- Deel van't meubilair
Koop ze beide apart... een iPod Touch... en een normale GSM.darkzero schreef:voor mij is het dus een goede gsm mét een ipod touch met videomogelijkheden en beide zijn voor mij even belangrijk.
Zo kan je al fitnessend bellen terwijl je iPod in z'n dock steekt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
zelfs veschadigd leg je er nog meer voor neerdarkzero schreef:voor mij is het dus een goede gsm mét een ipod touch met videomogelijkheden en beide zijn voor mij even belangrijk.
ik zoek dus een iphone voor 300, max 350€
of het moest ne gepikte zijn waar ze snel vanaf willen
of weer zo ene uit nigeria ofzo die ze voor 250 € verkoopt ofzo via Western Union
The eternal and true pessimist
- regeri
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 2 keer
Via marktplaats.nl kom ik ze regelmatig tegen rond die prijs.In nederland krijg je deze nl voor een koopje bij een nieuw tel.abonnement en worden dan verkocht .Meeste zijn wel met simlock,dus dan moet je al een unlockboer kennen,die in principe in ieder stad van Nederland zitten.
Succes
Succes
Live life to the Max
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Een GSM op afbetaling? Dan zijt ge nie goe bezig ze.
Als ge wilt moogt ge mijn eerste generatie iphone overkopen voor €300.
Tenzij ge echt 3G wilt natuurlijk, want da heeft hij niet. Voor meer info en foto's pm graag.
Als ge wilt moogt ge mijn eerste generatie iphone overkopen voor €300.
Tenzij ge echt 3G wilt natuurlijk, want da heeft hij niet. Voor meer info en foto's pm graag.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Eigenlijk kan ik me hier zelf wel in vinden. Er is maar 1 ding waarvoor ik ooit zou gaan lenen: een huis. Kun je iets anders niet in 1 keer betalen, zoek dan iets anders dat minder duur is of koop het gewoon niet. 'k Zou nooit gaan lenen voor een auto ofzo. Laat staan dat ik een GSM zou kopen op afbetaling.Nob schreef:Ze zouden moeten verbieden om zo'n zaken op afbetaling te laten verkopen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Afhankelijk van situatie lenen is soms zelfs beter dan gewoon kopen.Sub Zero schreef:Eigenlijk kan ik me hier zelf wel in vinden. Er is maar 1 ding waarvoor ik ooit zou gaan lenen: een huis. Kun je iets anders niet in 1 keer betalen, zoek dan iets anders dat minder duur is of koop het gewoon niet. 'k Zou nooit gaan lenen voor een auto ofzo. Laat staan dat ik een GSM zou kopen op afbetaling.Nob schreef:Ze zouden moeten verbieden om zo'n zaken op afbetaling te laten verkopen.
PS: of beschouw een student met geringe inkomen maar die wel auto NU zou kunnen gebruiken.
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Ik moet de rest hier wel bijtreden ja, zéker als het gaat om een lening met rente. Mocht het gaan om een "afbetaling" met JKP 0, dan kan ik me er nog wel ergens in vinden, maar nu betaal je nóg (veel) meer voor je iPhone, terwijl die al ferm overpriced is op zich. Geen slimme zet zou ik zo denken... De "lening" is tenandere uitgegeven door Citi, dat zegt ook voldoende.
(maar ok, nu kan je wel aan iedereen je blitse iPhone showen natuurlijk...)
(maar ok, nu kan je wel aan iedereen je blitse iPhone showen natuurlijk...)
ooh. shiny.
- darkzero
- Elite Poster
zoals ik al zei, ik had 'm nodig. en ik voel 25€ per maand en 24€ kosten minder dan ineens 525€ neer te leggen. maakt mij niet uit wat een ander ervan denkt. ik heb nu eenmaal voor alles in m'n leven zelf gewerkt en betaald, niet zoals die meeste studentjes die op 25ste nog thuis wonen en van papa en mama alles krijgen (brommer, auto, gsm, ...)
ik ben tevreden over m'n aankoop!
ik ben tevreden over m'n aankoop!
ik heb er binnenkort eentje voor €150... en daar ga ik verder niks over zeggen, don't ask. ik weet er ook niks meer van.a3ke schreef:zelfs veschadigd leg je er nog meer voor neerdarkzero schreef:voor mij is het dus een goede gsm mét een ipod touch met videomogelijkheden en beide zijn voor mij even belangrijk.
ik zoek dus een iphone voor 300, max 350€
of het moest ne gepikte zijn waar ze snel vanaf willen
of weer zo ene uit nigeria ofzo die ze voor 250 € verkoopt ofzo via Western Union
- darkzero
- Elite Poster
ik heb er meerdere gevonden op het net, meestal van louche bedrijfjes.
ik kon er ook eentje occasie kopen voor +/- 375€ maar dat budget heb ik nu niet (en in de nabije toekomst ook niet)
ik kon er ook eentje occasie kopen voor +/- 375€ maar dat budget heb ik nu niet (en in de nabije toekomst ook niet)
-
- Deel van't meubilair
Tsssdarkzero schreef:zoals ik al zei, ik had 'm nodig.