Ik heb net wat info gevraagd bij de gouden gids m.b.t. opname hierin + eventuele betalende mogelijkheden. Ze laten je trouwens niet gemakkelijk los aan de telefoon en kunnen heel overtuigend klinken... Voorlopig heb ik de boot wat afgehouden, hoewel hun aanbod me wel interessant leek. Het is toch niet voor niks: van 250 tot 1.500 € per jaar.
Ik vroeg me af of hier mensen zitten die hierop ingeschreven hebben en mij kunnen zeggen of ze daar concrete resultaten voor teruggekregen hebben. M.a.w. is het sop de kolen waard?
Hierbij wil ik ook even een oproep doen aan mogelijke freelance vertalers die hier aanwezig zouden zijn, of mensen die geïnteresseerd zouden zijn om ermee te beginnen... Ik vertaal in bijberoep van het Frans naar het Nederlands en indien ik de activiteit op termijn meer uitbreid, zou het kunnen zijn dat ik moet beginnen samenwerken met anderen om het werk baas te kunnen blijven. Daarom zou het interessant zijn om enkele contacten te kunnen krijgen met andere Frans - Nederlands en/of Nederlands - Frans vertalers.
Contact kan via PM of in dit topic.
Resultaten van opname in Gouden Gids? - zelfstandige
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Wij adverteren al jaren in de gg met een bouwbedrijf.
Respons is zwak... toch zeker tov vroeger. Mensen gebruiken de telefoonboek nog amper, en dat weten ze bij de Gouden Gids ook. Daarom zijn ze nu ook online te vinden. Maar hun site doet het niet goed... toch zeker niet in de branche dat wij adverteren. Op 1 jaar tijd, hebben we 3 bezoekers gehad via de online gouden gids.
Een veel betere promotie methode vinden wij SEO (search engine optimalisation)....
Sinds ik seo doe voor het bedrijf, krijgen ze dagelijk 10tallen extra bezoekers per dag... en dan zwijg ik over de offerte aanvragen![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Respons is zwak... toch zeker tov vroeger. Mensen gebruiken de telefoonboek nog amper, en dat weten ze bij de Gouden Gids ook. Daarom zijn ze nu ook online te vinden. Maar hun site doet het niet goed... toch zeker niet in de branche dat wij adverteren. Op 1 jaar tijd, hebben we 3 bezoekers gehad via de online gouden gids.
Een veel betere promotie methode vinden wij SEO (search engine optimalisation)....
Sinds ik seo doe voor het bedrijf, krijgen ze dagelijk 10tallen extra bezoekers per dag... en dan zwijg ik over de offerte aanvragen
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Je kan inderdaad beter zorgen dat je een eigen domein en bijbehorende website hebt... en mits eenvoudige criteria op de eerste drie pagina's van Google terug te vinden bent. SEO dus !bambipower schreef:Mensen gebruiken de telefoonboek nog amper, en dat weten ze bij de Gouden Gids ook.
Met "vertalingen frans nederlands" kon ik je website in de verte verte alvast niet vinden met Google.
Spijtig genoeg bestaan er massa's dubieuze aanbiedingen die je vanalles beloven mits de nodige centen. Je kan je hier beter zelf in verdiepen, en je contreren op de populairste search engines.bambipower schreef:Een veel betere promotie methode vinden wij SEO (search engine optimalisation)....
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Er zitten ook wel enkele foutjes in de website van de ts
Zo heeft elke pagina eenzelfde titel
Wat al zeer slecht is voor seo.
Ook had hij beter een domein genomen, met de keywoorden in, waarop je wil scoren. Vertalingen-olx.be had bvb al beter geweest. Vertalingen-frans-nederlands.be is nog beter natuurlijk.
De enigste zoekmachine waar je eigenlijk rekening mee moet houden voor seo, is eigenlijk enkel google. De rest stuurt zo weinig bezoekers door, dat het de moeite niet loont.
Zo heeft elke pagina eenzelfde titel
Wat al zeer slecht is voor seo.
Ook had hij beter een domein genomen, met de keywoorden in, waarop je wil scoren. Vertalingen-olx.be had bvb al beter geweest. Vertalingen-frans-nederlands.be is nog beter natuurlijk.
De enigste zoekmachine waar je eigenlijk rekening mee moet houden voor seo, is eigenlijk enkel google. De rest stuurt zo weinig bezoekers door, dat het de moeite niet loont.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Verwacht je van die nieuwe medewerkers dat ze ook zelfstandige zijn? Moeten dit dan ook echte 'vertaler-tolken' zijn of is ervaring met vertalen (zonder echt diploma) ook goed?
'k Zou wel geïnteresseerd zijn, maar 't sop is me de kolen niet echt waard om daarvoor zelfstandige (in bijberoep) te worden.
'k Zou wel geïnteresseerd zijn, maar 't sop is me de kolen niet echt waard om daarvoor zelfstandige (in bijberoep) te worden.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Ja, dat wilden ze inderdaad.gr4vity schreef:Af geraden. Zeker als ze vertegenwoordigers willen sturen.
Ik zoek collega zelfstandigen die wat werk willen aan elkaar doorgeven indien nodig. Ik heb voor het ogenblik nog niet te veel werk, maar dat kan wel komen. Ik doe bijberoep, dus na mijn full time job, dus indien ik wat meer klanten zou aantrekken dan wordt het soms misschien wel wat krap. Ik vraag niet dat het iemand is met diploma's of zo, zolang hij goed vertaalt
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Maglor, zelfstandige in bijberoep worden kost niet echt superveel moeite en geld, en je kan sowieso al een stuk van je vaste kosten (je woning, Internet verbinding, computer, ...) inbrengen in je belastingen.
Maar ik heb alvast een antwoord op mijn eerste vraag, dank daarvoor. Men wou inderdaad een vertegenwoordiger sturen, ik heb dat afgewezen (drie keer
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ik weet wat je bedoelt met SEO, maar kmoet zeggen dat ik er nog niet echt mee bezig ben geweest. Toch bedankt voor de tips.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Ik sta in de gg met een gratis vermelding.
Dan mag je website er niet in, alleen je email adres en telefoon- en faxnummer natuurlijk.
Respons heb ik er niet op gekregen en dat zoek ik ook niet.
Vond het alleen leuk op er in te staan.
Idem google maps.
Meeste respons kreeg ik via LinkedIn.
Zoveel dat ik mijn activiteiten in bijberoep uit mijn profiel gehaald heb.
Dan mag je website er niet in, alleen je email adres en telefoon- en faxnummer natuurlijk.
Respons heb ik er niet op gekregen en dat zoek ik ook niet.
Vond het alleen leuk op er in te staan.
Idem google maps.
Meeste respons kreeg ik via LinkedIn.
Zoveel dat ik mijn activiteiten in bijberoep uit mijn profiel gehaald heb.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV