Belgacom ADSL wordt Belgacom Internet

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Zamba
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Na tien jaar DSL-technologie kent Belgacom vandaag meer dan 1,3 miljoen breedbandinternet-klanten. Belgacom lanceerde op 1 januari 1998 een proefproject 'Turboline', waarbij voor het eerst gebruik werd gemaakt van de DSL (digital subscriber line) technologie. In april 1999 volgde de commerciële lancering.
Vandaag kunnen 99,85 pct van de telefoonlijnen een debiet van minimum 1 megabite per seconde bieden, een wereldrecord. De resterende 0,15 pct komt overeen met 6.000 huishoudens.
Intussen kent Belgacom de VDSL2 IP-technologie en werd Belgacom TV gelanceerd, goed voor 443.139 klanten op dit moment.

Het bedrijf maakte vandaag bekend dat de 'Belgacom Internet Go' en 'Internet Plus'-klanten voortaan tijdens het weekend en op feestdagen via de laptop in heel België gratis kunnen surfen. Om de convergentie tussen vast en mobiel internet in de verf te zetten, verwijst de commerciële naam niet langer naar de ADSL-technologie. Belgacom ADSL wordt Belgacom Internet. Voor klanten die niet vertrouwd zijn met het internet of met computers lanceert Belgacom een laptop met software en technische ondersteuning. (belga/mvdb)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wacht eens even... me dunkt dat mijn laptop 3g ondersteunt! Zou ik daarmee kunnen surfen? Hoe configureren en zo?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Zamba schreef:Na tien jaar DSL-technologie kent Belgacom vandaag meer dan 1,3 miljoen breedbandinternet-klanten. Belgacom lanceerde op 1 januari 1998 een proefproject 'Turboline', waarbij voor het eerst gebruik werd gemaakt van de DSL (digital subscriber line) technologie. In april 1999 volgde de commerciële lancering.
Vandaag kunnen 99,85 pct van de telefoonlijnen een debiet van minimum 1 megabite per seconde bieden, een wereldrecord. De resterende 0,15 pct komt overeen met 6.000 huishoudens.
Intussen kent Belgacom de VDSL2 IP-technologie en werd Belgacom TV gelanceerd, goed voor 443.139 klanten op dit moment.
Aha, mijn vader hoort dus bij die 6000 ongelukkigen. toevel, pech, foute informatie (zouden het er meer den 6000 zijn) of gewoon slechte lijn en slechte service van Belgacom?
Zamba schreef:Het bedrijf maakte vandaag bekend dat de 'Belgacom Internet Go' en 'Internet Plus'-klanten voortaan tijdens het weekend en op feestdagen via de laptop in heel België gratis kunnen surfen. Om de convergentie tussen vast en mobiel internet in de verf te zetten, verwijst de commerciële naam niet langer naar de ADSL-technologie. Belgacom ADSL wordt Belgacom Internet. Voor klanten die niet vertrouwd zijn met het internet of met computers lanceert Belgacom een laptop met software en technische ondersteuning. (belga/mvdb)
Ik surf nu 24/7 met mijn laptop met met EDPnet Max6 abonnement
:lol:

Zou hun promotie ook geldig zijn voor Generation Internet?
Zamba
Pro Member
Pro Member

MRC101 schreef:
Zamba schreef:Na tien jaar DSL-technologie kent Belgacom vandaag meer dan 1,3 miljoen breedbandinternet-klanten. Belgacom lanceerde op 1 januari 1998 een proefproject 'Turboline', waarbij voor het eerst gebruik werd gemaakt van de DSL (digital subscriber line) technologie. In april 1999 volgde de commerciële lancering.
Aha, mijn vader hoort dus bij die 6000 ongelukkigen. toevel, pech, foute informatie (zouden het er meer den 6000 zijn) of gewoon slechte lijn en slechte service van Belgacom?
Zamba schreef:Het bedrijf maakte vandaag bekend dat de 'Belgacom Internet Go' en 'Internet Plus'-klanten voortaan tijdens het weekend en op feestdagen via de laptop in heel België gratis kunnen surfen. Om de convergentie tussen vast en mobiel internet in de verf te zetten, verwijst de commerciële naam niet langer naar de ADSL-technologie. Belgacom ADSL wordt Belgacom Internet. Voor klanten die niet vertrouwd zijn met het internet of met computers lanceert Belgacom een laptop met software en technische ondersteuning. (belga/mvdb)
Ik surf nu 24/7 met mijn laptop met met EDPnet Max6 abonnement
:lol:

Zou hun promotie ook geldig zijn voor Generation Internet?
slechte service, zeg je.
belgacom wordt geprezen voor zijn service in belgie.
klantentevredenheid ligt ook heel hoog. weinig firma's die dit halen.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Zamba schreef:slechte service, zeg je.
belgacom wordt geprezen voor zijn service in belgie.
klantentevredenheid ligt ook heel hoog. weinig firma's die dit halen.
Vroeger had ik daar een 4Mbps lijn, maar sinds een 4-5 tal jaren halen we daar nog geen 768kbps, zowel met Academic broadband als (toen nog) skynet. Ook tijdens de Skynet periode wou men niets aan de lijn doen, dan van de goed service heb ik nog niet veel gemerkt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Leuk te horen dat het vierletterwoord "ADSL" uit de benaming van hun producten valt... waarschijnlijk was het dan toch te moeilijk met onbestaande begrippen zoals ADSL over VDSL2 :lol:
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Eigenlijk maar normaal dat ze de technologie niet meer bij naam noemen aangezien het om kreupele versies gaat. Want in de praktijk zou je bij hen adsl2+ eigenlijk adsl2+/2 (delen door 2) moeten noemen en vdsl2 wordt waarschijnlijk vdsl2/5. Zelfs hun antieke adsl lijnen zijn nog steeds gecapped.
defenderII
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

Vraag; waarom wordt de gewone adsl lijn nog steeds gecapped?
Er zijn redelijk wat mensen (mij incl) die de 4 Mbps niet halen terwijl ze overal staan te k*ken (sorry voor het taal gebruik maar dit ligt mij al een hele tijd op de maag) dat men (tot) 12Mbps aanbied.

zwier die ADSL open dan heeft iedereen (hopelijk) al een iets hogere snelheid.
dupondje
Premium Member
Premium Member

Of dat het duurste abo (ADSL Office) niet kan geupgrade worden naar 12mbit is ook al zo iets :(
defenderII
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Contacteer:

idd we betalen er uiteindelijk voor
Zamba
Pro Member
Pro Member

dupondje schreef:Of dat het duurste abo (ADSL Office) niet kan geupgrade worden naar 12mbit is ook al zo iets :(
alles op zijn tijd hé.
dupondje
Premium Member
Premium Member

Zamba schreef:
dupondje schreef:Of dat het duurste abo (ADSL Office) niet kan geupgrade worden naar 12mbit is ook al zo iets :(
alles op zijn tijd hé.
Wat bedoelde daarmee ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

dupondje schreef:
Zamba schreef:
alles op zijn tijd hé.
Wat bedoelde daarmee ?
Dat ADSL Office waarschijnlijk ook een upgrade zal krijgen? ;)
peewee
Plus Member
Plus Member

pro compact vanaf 08/12 downstream 20Mbps upstream 1400Kbps ongelimiteerd volume

dit is het begin office zal wel volgen
The world is not enough!
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

En dan daarna hopelijk de kleine garnaaltjes ...
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

En niemand die over deze zin valt ?
Vandaag kunnen 99,85 pct van de telefoonlijnen een debiet van minimum 1 megabite per seconde bieden
Het ligt misschien aan mij maar veel mensen wonen op 3km of verder van de telefooncentrale. En dan haal je nooit 1MB/sec oftewel 10Mbit ruwweg.
VDSL2 deteriorates quickly from a theoretical maximum of 250 Mbit/s at 'source' to 100 Mbit/s at 0.5 km (1640 ft) and 50 Mbit/s at 1 km (3280 ft), but degrades at a much slower rate from there, and still outperforms VDSL. Starting from 1.6 km (1 mile) its performance is equal to ADSL2+.
En ADSL2+ heeft pas 10Mbit rond de 2km maximale afstand. Willen zij zeggen dat slechts 15 man op 10.000 meer dan 2km van de centrale afliggen ? Heb er moeite mee om dat te geloven. Ze bedoelen misschien bedrijven en zelfs dat kan ik niet goed geloven.
En nogmaals laten statistieken je in de steek...