Beste,
Reeds geruime tijd zit ik met het gedacht om een Ip-webcam aan te kopen voor hier wat dingen in het hoog te houden. Ik heb een voorkeur om een ip-webcam te gebruiken met draad en dit omwille van veiligheid. Kan mij iemand een ip-webcam aanbevelen of toch aan een beetje info helpen hier rond. Webcam komt in een netwerk dat voorzien is van server waarnaar de beelden kunnen gestuurd worden. Een pluspunt zou zijn dat deze live via een programma os browser te bekijken zijn. Zo kan ik wanneer ik op mijn pc bezig zit steeds zien wat er aan de inkomhal gebeurt.
Groeten
David
Welke IP-camera te gebruiken? Ervaringen?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Laatst gewijzigd door Ken 06 mei 2010, 23:12, in totaal 1 gewijzigd.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Dit is het beste wat er is maar zal prijzig zijn, en die dingen zien er niet uit.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
De dingen van Axis zijn dacht ik allemaal goed, maar ik vrees ook nogal prijzig. Ligt er ook allemaal aan wat je wilt doen en hebben. Gemotoriseerd of niet, zoom, hogere resolutie, ...
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Ik heb zelf een goedkope coneceptronic camera. Resolutie is is wel maar 640 op 480 en de kleurkwaliteit is niet indrukwekkend, maar voor mij is het maar om te kijken wat er overdag in een hal gebeurd. Eigenlijk is de beeldkwaliteit iets beter dan youtube maar is voor mij genoeg.
Software kan zelf opnemen bij beweging.
Via lan of internet beelden opvragen of live kijken werkt goed.
http://www.conceptronic.net/site/deskto ... &subid=559
Software kan zelf opnemen bij beweging.
Via lan of internet beelden opvragen of live kijken werkt goed.
http://www.conceptronic.net/site/deskto ... &subid=559
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Ik heb me eens laten vertellen dat die dingen serieuze belasting veroorzaken op een netwerk als je dat ook voor data gebruikt omdat ze constant streamen.
Iemand een idee hoe dat zit?
Iemand een idee hoe dat zit?
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Zolang dit op je eigen LAN is maakt het niet uit (de bandbreedte is afhankelijk van de resolutie van de beelden), en om het te bekijken over internet gebruikt men meestal Java applets die de nodige compressie voorzien.Peterken schreef:Ik heb me eens laten vertellen dat die dingen serieuze belasting veroorzaken op een netwerk als je dat ook voor data gebruikt omdat ze constant streamen.
Maar so what, als jij YouTube filmpjes bekijkt stream je ook constant.
- defenderII
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 18 keer
- Contacteer:
hallo ik ben opzoek naar een niet te dure webcam om vooral met skype te gruiken. waar moet ik op letten voor fps en resolutie; eventuele ervaringen of aanraders.