Dommel->dxadsl/edpnet

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
DarkArrow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 okt 2007, 15:10

Sinds de klachtenstroom over dommel en de toch wel groeiende nood aan meer bandbreedte heb ik besloten om na het contractueel verplichte jaar een andere provider te kiezen.

Ik twijfel alleen enorm tussen edpnet en dxadsl:

dxadsl (plus):
- vriendelijke service naar verluid
- goedkoop
- belgacom netwerk (of heb ik dit mis?)

edpnet(dyn24):
- sneller
- beperkte nieuwsgroepen
- fup limiet

Ik woon in Merksem en ben volgens de dxadsl website connecteerbaar op adsl2.

Wat is de beste keuze als ik vooral een stabiele snelheid wil (ik host namelijk al eens eens iets voor school ed) met ook wel enige service (meer als dommel iig)?

Alvast bedankt voor de replies!
faster
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 dec 2007, 12:09

dxadsl heeft een scarlet netwerk .
ik zoek terug over te stappen naar telenet , laatste maanden heb ik tussen 18 uur en 22 uur niets anders dan problemen met de snelheid , vele malen contact opgenomen met dxadsl
maar ze beloven veel maar komt niets in huis ,scarlet zelf doet niets meer aan hun lijnen sinds de overname van belgacom een feit wordt.
ze beloven dat er wel beterschap komt , ze gaan de lijnen over plaatsen naar belgacom , de nieuwe shakes van telenet lijken me zeer intersant en je hebt een veel betere snelheden , merk ook dat er hier al vele overstappen naar telenet
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

dxADSL heel tevreden over, ADSL en ADSL2+ gaan via scarlet, ADSL2 via BElgacom. Belgacom heeft Scarlet overgenomen, waardoor de klanten waarschijnlijk allemaal op Belgacom gaan komen ...

Je zal overal pro en contra vinden.
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Checken of je bij edpnet wel op 24dyn kan aangesloten worden. DX levert namelijk adsl2 (via BGC netwerk) voor een veel groter deel van België.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
faster
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 dec 2007, 12:09

Goztow schreef:Checken of je bij edpnet wel op 24dyn kan aangesloten worden. DX levert namelijk adsl2 (via BGC netwerk) voor een veel groter deel van België.



om aan de voorwaarden van adsl2 te voeldoen moet je wel onder de 2000 meter zitten , ik heb zit op 2300 meter van de centrale ,
mij hebben ze al 2 maal geweigerd voor upgrade naar adsl 2, dus enige oplossing dat ik nu nog heb voor men snelheidsprobleem ,
terug over stappen naar telenet
DarkArrow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 okt 2007, 15:10

Volgens zowel edpnet en dxadsl ben ik aansluitbaar op adsl2+.

Zijn er mensen die in of in de buurt van Merksem wonen en kunnen zeggen of het scarlet netwerk stabiel is hier? :)

Nogmaals bedankt voor de replies!
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

zowel edpnet als dxadsl gaan je (normaal) zelfde snelheid kunnen leveren
wel opletten zoals gezegd op sommige plaatsen is het "overbevolkt"

PS: zowel dxadsl als edpnet maken gebruik van belgacom en scarlet netwerk
dat kan je ook duidelijk zien aan hun profielen
12mbit//512kbit vs 20mbit/1mbit
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Dat Scarlet en Belgacom netwerk is voor alle produkten van DXDSL en EDPNET eigenlijk ofwel Scarlet Broba (max ADSL2+ 12Mbit) of Scarlet BRUO(ADSL2+ 20Mbit). ADSL 6Mbit leveren ze ook op alletwee. Het enige verschil is dat bij BRUO het materiaal in de centrale van Scarlet is, in het andere geval wordt dit afgehuurd door Scarlet bij Belgacom (en maar beperkt is tot 12Mbit). Scarlet zorgt in beide gevallen voor de link tussen de centrales en het Scarletnetwerk en het is dit laatste dat bij sommige centrales aan de lage kant is waardoor je op sommige momenten traag surft. Voor de ongelovigen: kijk maar eens naar de concentrator name (in je modem). Dit is voor alle producten eentje van Scarlet wat mijn verhaal hierboven bevestigt. EDPNET en DXDSL(DSL verloopt via Full Telecom, dochteronderneming van Scarlet) nemen GEEN dsl lijnen af van Belgacom, enkel via Scarlet.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

vergeet niet dat als je nu bij dommel zit (wat ik veronderstel/afleid uit je post) dommel je eerst moet laten gaan , vrijgeven zeg maar

weten dat ze hun aangetekende post zelfs niet regelamtig lezen , of de moeite doen om te lezen of etc

dan kan dxadsl of eenderd welke andere alternatieve provider je dus geen adsl signaal geven

eigen ondervinding

BCG de ene week en idem als antwoord van DXADSL ---> het spijt ons maar het adsl signaal is toegewezen tot schedom vf etc ....

de week erna ik binnen bij bcg en de medewerker heel eerlijk op dat vlak : nee , inderdaad , dit gaat niet mijnheer , maar als u wil kan u bij ons WEL internet krijgen , geen probleem .....
The eternal and true pessimist :D
DarkArrow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 okt 2007, 15:10

Ben je dan toch van signaal kunnen veranderen? Hoe dan? :)
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”