gratis surfen in het weekend via proximus

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Mensen die bij belgacom go of plus hebben kunnen in het weekend gratis gebruik maken van het proximus 3G netwerk i
ze kunnen 500 Mb downloaden aan een maximumsnelheid van 7,2 Mbps download (2 Mbps upload).
De namen verandere naar internet go en internet plus
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Hoe te activeren ?
Op alle kaarten ?

Heb je toevallige ene linkje met uitleg ?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ehm, wow. En dan betaal ik hier bij Proximus 18 euro voor 200 MB en heb enkel GPRS-ontvangst?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Godver, net nu ik mijn 3g GSM heb vervangen door de goedkoopste Nokia dak kon vinden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Zamba
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

gewoon bellen naar de klantendienst om te laten activeren.
en je krijgt een Belgacom SIM-kaart toegestuurd.
stephan
Elite Poster
Elite Poster

Wat dus betekent dat je best een gsm met double-sim support aanschaft? Tenzij je wil switchen tussen kaarten om te bellen of surfen...
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
regeri
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Gratis urfen,vandaar zoveel mb :lol:
Live life to the Max
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Belgacom-klanten met een ADSL Go- of ADSL Plus-abonnement kunnen voortaan gratis mobiel surfen in het weekend. Het bedrijf hernoemt deze pakketten ook om de band tussen internet en de technologie door te knippen. De abonnementen heten nu Internet Go en Internet Plus.

“Stopt Belgacom met ADSL?” was de kop waarmee het bedrijf vandaag de pers uitnodigde. Het antwoord is neen, maar er komt wel iets bij: gratis mobiel internet via het 3G-netwerk van Proximus. Internetklanten krijgen een datalimiet van 500 MB per maand aan een maximumsnelheid van 7,2 Mbps download (2 Mbps upload).

Om Mobile Internet Free Weekend te gebruiken, kunnen klanten een 3G USB-stick kopen voor 109 euro. Die wordt zonder installatiekosten gekoppeld aan het internetabonnement. Dat gratis weekendsurfen begint telkens vrijdagavond (om middernacht) en eindigt op zondag om 24.00 uur. Buiten deze uren betaalt u 2,49 euro per uur.

Vraag naar mobiel
Belgacom beseft dat er naast de klassieke breedbandverbinding, waar vooral snelheid en volume tellen, vraag is naar een mobiele oplossing. Uit een onderzoek van Youth Online Markt Survey van 2007 blijkt dat maar liefst de helft van de internetters het belangrijk vindt om overal internettoegang te hebben.

Nog eens de helft daarvan ziet dat vooral graag in de vorm van mobiel internet. “Bij Belgacom is internet daarom vanaf vandaag een geconvergeerde oplossing met zowel vast internet thuis als mobiel internet in het weekend”, zegt Jim Casteele, marketingverantwoordelijke bij Belgacom.
bron: www.zdnet.be

Voila, dit is in mijn ogen meerwaarde (itt gratis foto's). Goede zet.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dit is idd een heel grote meerwaarde! Maar uh, en klanten met een VDSL Boost aansluiting? Het lijkt erop dat Belgacom de Boost-aansluiting links laat liggen.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Sebiet stap ik terug over naar het dure belgacom.

Het is wel handig om in het weekend gratis te surfen.

Dit geldt waarschijnlijk niet voor Generation Internet?
Corleone
Plus Member
Plus Member

meon schreef:Ehm, wow. En dan betaal ik hier bij Proximus 18 euro voor 200 MB en heb enkel GPRS-ontvangst?

lol 18€ voor 200mb ? Al is gedacht om u tarief te laten checken ? :P Enkel grps ? Geen 3G waar gij woont ? Of een oude simkaart ? Want die word ook gratis vervangen hé 8)
Afbeelding
Afbeelding
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

En jullie vergeten toch niet dat je de nodige hardware nog moet aankopen hé?
En wat als ze na een half jaar zeggen het was een test en het beviel niet goed, dus we stoppen ermee?
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Corleone schreef:lol 18€ voor 200mb ? Al is gedacht om u tarief te laten checken ? :P Enkel grps ? Geen 3G waar gij woont ? Of een oude simkaart ? Want die word ook gratis vervangen hé 8)
http://corporate.proximus.be/nl/Mobile_ ... ernet.html <- zeg me hoe ik beterkoop kan af zijn.
Nee, geen 3G.
Nee, geen oude SIM, ik ben pas sinds April 2008 Px.
//edit: 't is zelfs 20 euro, verdikke zeg :|
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

driesve schreef:Sebiet stap ik terug over naar het dure belgacom.
Jaja belgacom staat niet stil hé, glasvezeltesting, femtocel, laptop verkoop achja :lol:

http://www.zdnet.be/news.cfm?id=94672

http://www.zdnet.be/news.cfm?id=94683
Corleone
Plus Member
Plus Member

meon schreef:
Corleone schreef:lol 18€ voor 200mb ? Al is gedacht om u tarief te laten checken ? :P Enkel grps ? Geen 3G waar gij woont ? Of een oude simkaart ? Want die word ook gratis vervangen hé 8)
http://corporate.proximus.be/nl/Mobile_ ... ernet.html <- zeg me hoe ik beterkoop kan af zijn.
Nee, geen 3G.
Nee, geen oude SIM, ik ben pas sinds April 2008 Px.
//edit: 't is zelfs 20 euro, verdikke zeg :|
Mja idd , voor 200MB ist wel duur , komt ervan hé Proximus nemen :P

En khad ni gezien dat ge van Bree waart , uiteraard is daar geen 3G :P :lol:

Als ge meer zou verbruiken konde de gewone Mobile internet nemen wat in verhouding veel goedkoper is en ook perfect op ne gsm werkt en ni alleen op ne laptop :P

http://business.proximus.be/nl/Mobile_I ... IE_3G.html
Afbeelding
Afbeelding
Praetorian
Premium Member
Premium Member

grappig... adsl go en plus, waar de meeste nog surfen op max 4 mbps krijgen nu in het week end gratis toegang tot mobiel surfen dat bijna dubbel zo snel is: 7.2 mbps down en 2 (!) mbps up. Vreemd dat het draadloos sneller kan dan via hun bekabeld net... Vind het rare situatie.

Niettemin: heel erg mooie extra! Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat het mijn interesse wekt, want ik surf vaker mobiel in het weekend... Toch eens voor zien! Misschien ben ik binnen een maand of 2 maand wel belgacom klant. Dan heb ik tegelijkertijd 12 mbps adsl2.... Kan niet beter zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Praetorian schreef:Niettemin: heel erg mooie extra!
Inderdaad... en de grote vraag is nu wat Telenet gaat doen. Aangezien zij momenteel Mobistar reseller zijn hebben zij op dat gebied minder mogelijkheden, dus het zou wel eens kunnen dat Telenet binnen afzienbare tijd gaat voor de vierde GSM/3G licentie.
Zamba
Pro Member
Pro Member

kaise1 schreef:
Jaja belgacom staat niet stil hé, glasvezeltesting, femtocel, laptop verkoop achja :lol:

dit kan je alleen maar toejuichen.
Insom
Pro Member
Pro Member

Die 7,2Mb en 2Mb up zijn natuurlijk de echte MAXimum snelheden.
Het zal eerder de 1,8 tot 3Mb down zijn en 0,5 tot 1Mb up.
Zo ervaar ik 3G toch. :?

Mooi initiatief van Belgacom! Maar waarom geen prijsverlaging en dit als optie?
Praetorian
Premium Member
Premium Member

Insom schreef:Die 7,2Mb en 2Mb up zijn natuurlijk de echte MAXimum snelheden.
Het zal eerder de 1,8 tot 3Mb down zijn en 0,5 tot 1Mb up.
Zo ervaar ik 3G toch. :?

Mooi initiatief van Belgacom! Maar waarom geen prijsverlaging en dit als optie?
dit verdient meer, want slechts heeel klein percentage van de klanten zal hiervan gebruik maken. Daarbij kan dit op den duur winstgevender perspectieven geven.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

Zamba schreef:
kaise1 schreef:

Laptop verkoop door een isp, wat valt daar aan toe te juichen?
Afbeelding
Zamba
Pro Member
Pro Member

nonkie schreef:
Zamba schreef:
kaise1 schreef:

Laptop verkoop door een isp, wat valt daar aan toe te juichen?
Deze oplossing bevat een draagbare pc die reeds voorzien is van diverse Microsoftprogramma's, een reeds geconfigureerde modem, een uitgebreide waarborg van 30 maanden !!! en een internetabonnement, internet budget, met thuisinstallatie inbegrepen. Een 0800-nummer staat ter beschikking om te antwoorden op mogelijke vragen en eventueel gratis opleiding te geven.

dit is vooral bedoeld voor mensen die aarzelen om een laptop en internetaansluiting aan te schaffen en hier krijgen ze de kans om dit in 1 pakket aan te kopen. is niks nieuws maar is een goed initiatief.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ik vind deze gegevens niet onmiddelijk terug op de Belgacom website. Iemand?
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Die laptop is dan ook nog geen 600€ waard. Een een laptop met een T3200 processor. :roll: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

Ik vraag me af wat er gebeurd als er voorbeeld een crash optreed of iets anders. Gaan de techniekers van belgacom die klanten verder helpen?
Hoelang zijn ze hun laptop dan kwijt?
Afbeelding
TomG
Elite Poster
Elite Poster

nonkie schreef:Ik vraag me af wat er gebeurd als er voorbeeld een crash optreed of iets anders. Gaan de techniekers van belgacom die klanten verder helpen?
Pick up and return, richting Polen/ander oostblok land voor een week of 8. Heb zo een zwaar vermoeden richting daar. :)
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

TomG schreef:
nonkie schreef:Ik vraag me af wat er gebeurd als er voorbeeld een crash optreed of iets anders. Gaan de techniekers van belgacom die klanten verder helpen?
Pick up and return, richting Polen/ander oostblok land voor een week of 8. Heb zo een zwaar vermoeden richting daar. :)
Leuk, als je er dan persoonlijke (gevoelige) data hebt opstaan.
Afbeelding
Zamba
Pro Member
Pro Member

MRC101 schreef:Die laptop is dan ook nog geen 600€ waard. Een een laptop met een T3200 processor. :roll: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
het is vooral bedoeld voor diegene die aarzelen om zich een computer en internet aan te schaffen. voor hen is zoiets ideaal.
je moet toejuichen dat dit een goed initiatief is om die mensen over de streep te trekken
voor de meer ervaren gebruiker is dit natuurlijk minder, maar daar gaat het hier niet over.
Zamba
Pro Member
Pro Member

nonkie schreef:
TomG schreef:
tja, als je een laptop koopt in de mediamarkt of bij de plaatselijke computerboer, heb je net hetzelfde probleem hoor. daar al aan gedacht.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Zamba schreef:het is vooral bedoeld voor diegene die aarzelen om zich een computer en internet aan te schaffen. voor hen is zoiets ideaal.
je moet toejuichen dat dit een goed initiatief is om die mensen over de streep te trekken
Ik dacht niet dat dit de taak van Belgacom was... hadden we daar in Belgie niet de "Iedereen op het net"-actie van de overheid voor ?
If you can't beat them, confuse them.
Zamba
Pro Member
Pro Member

er wordt samen gewerkt met een externe partner hiervoor. De naam ontschiet me even.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

Het zijn ook de beginnende gebruikers die makkelijk geript kunnen worden!
Als ze toch mensen over de streep willen trekken, waarom maken ze het internet hier van prijs dan geen pak zachter? Want dat is bij veel de grote reden waarom er geen internet in huis komt. Niet die pc of laptop want er is altijd een familielid/kennis die nog een oude pc heeft staan om die mensen kennis te laten maken met het internet en deze krijgen ze in vele gevallen dan gratis of tegen een zacht prijsje.
Afbeelding
Zamba
Pro Member
Pro Member

CueBoy schreef:
Zamba schreef:het is vooral bedoeld voor diegene die aarzelen om zich een computer en internet aan te schaffen. voor hen is zoiets ideaal.
Ik dacht niet dat dit de taak van Belgacom was... hadden we daar in Belgie niet de "Iedereen op het net"-actie van de overheid voor ?
er is enerzijds die actie Internet voor iedereen, maar belgacom mag dit toch ook aanbieden uit zijn eigen naam.
Mobistar doet dit toch ook en net voor dezelfde reden.
Zamba
Pro Member
Pro Member

nonkie schreef:Het zijn ook de beginnende gebruikers die makkelijk geript kunnen worden!
Als ze toch mensen over de streep willen trekken, waarom maken ze het internet hier van prijs dan geen pak zachter? Want dat is bij veel de grote reden waarom er geen internet in huis komt. Niet die pc of laptop want er is altijd een familielid/kennis die nog een oude pc heeft staan om die mensen kennis te laten maken met het internet en deze krijgen ze in vele gevallen dan gratis of tegen een zacht prijsje.
sorry, maar de prijs kan geen excuus zijn. Belgacom heeft de Time, Budget, ideale instapmodellen zijn dit. En andere providers bieden ook interessante formules aan.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Zamba schreef:
CueBoy schreef:
er is enerzijds die actie Internet voor iedereen, maar belgacom mag dit toch ook aanbieden uit zijn eigen naam.
Belgacom mag voor mijn part de Tatta Nano aanbieden, maar daarom moet ik dat nog niet toejuichen... :wink:
Zamba
Pro Member
Pro Member

CueBoy schreef:
Zamba schreef:
CueBoy schreef:
Belgacom mag voor mijn part de Tatta Nano aanbieden, maar daarom moet ik dat nog niet toejuichen... :wink:
dat moet je ook niet. maar het draait ook niet om de ervaren gebruikers zoals u en ik. je moet toch toegeven dat het een goed idee is om die mensen die nog een computer en of internet hebben over de streep te trekken.
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Zamba schreef:
nonkie schreef:
TomG schreef:
tja, als je een laptop koopt in de mediamarkt of bij de plaatselijke computerboer, heb je net hetzelfde probleem hoor. daar al aan gedacht.
Inderdaad pick up and return is gewoon dè norm op consumer elektronics. In de bedrijfswereld zijn we Next Business Day On-site garantie gewoon (vrij vertaald: herstelling ter plaatse op de eerst volgende werkdag).
Dell bied zelfs gelijkaardige formules aan voor thuis gebruikers (maar dat terzijde).
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Zamba schreef:
CueBoy schreef:
Zamba schreef:
CueBoy schreef: Ik dacht niet dat dit de taak van Belgacom was... hadden we daar in Belgie niet de "Iedereen op het net"-actie van de overheid voor ?
dat moet je ook niet. maar het draait ook niet om de ervaren gebruikers zoals u en ik. je moet toch toegeven dat het een goed idee is om die mensen die nog een computer en of internet hebben over de streep te trekken.
Dan zou ik je eerste gequote antwoord maar eens herlezen :wink: (verdorie ! bij het herlezen van mijn antwoord blijk je net hetzelfde te doen in je laatste antwoord)
Neen, ik moet dat niet toegeven... want ik vind niet dat Belgacom zich moet bezighouden met soft- en hardware verkoop.
Zamba
Pro Member
Pro Member

CueBoy schreef:
Zamba schreef:
CueBoy schreef:
Zamba schreef: er is enerzijds die actie Internet voor iedereen, maar belgacom mag dit toch ook aanbieden uit zijn eigen naam.
Dan zou ik je eerste gequote antwoord maar eens herlezen :wink: (verdorie ! bij het herlezen van mijn antwoord blijk je net hetzelfde te doen in je laatste antwoord)
Neen, ik moet dat niet toegeven... want ik vind niet dat Belgacom zich moet bezighouden met soft- en hardware verkoop.
dat is uw mening en die respecteer ik.
ik ga daar echter niet mee akkoord.
De dag van vandaag worden er meer en meer produkten in pakketvorm aangeboden en waarom dan geen laptop met software en een internetaansluiting door een telecomprovider?
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 32 keer

Gaan ze volgens jaar dan ook het bureau leveren waarop ik de laptop zou willen zetten? Misschien kunnen ze mijn huis ook bouwen waarin ik dat bureau wil plaatsen? M.a.w. internet providers moeten zich NIET bezig houden met de verkoop van hardware. Ze moeten enkel een internet signaal leveren vandaar ook de naam: "Internet provider".
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”