Scarlet ADSL + modem configureren

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
trax
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 maa 2006, 08:36

Ik heb onlangs de pc van mijn ouders nog eens geformatteerd (omdat dit soms nodig is) en daarna een nieuwe (legale) windows xp sp3 erop gezet. Ik heb dit vroeger bij die pc al tientallen keren gedaan.

Maar nu komt het probleem, ik installeer de laatste nieuwe modem drivers (Speedtouch USB, zo'n "oudere" groene kwal) de lampjes van adsl en usb branden groen en hij werkt op alle vlakken perfect.
Daarna doe ik de wizard in windows om verbinding te maken met het internet, ik kies een breedband internet verbinding waarvoor ik een gebruikersnaam en paswoord nodig heb. Deze vul ik in en de wizard rond af.

Nu als ik wil inbellen lukt dit niet meer, wachtwoord en gebruikersnaam worden gecontroleerd, maar uiteindelijk ik krijg ik de melding dat de externe computer niet reageert.

Ik heb deze modem al 100 keer geinstalleerd om een nieuwe windows pc en het heeft zo altijd gewerkt, heb ook al drie keer naar de helpdesk van scarlet gebeld, mijn procedure uitgelegd en volgens hen moet het zo in orde zijn.

Wat kan er dan in godsnaam nog verkeerd zijn, of hoe los ik deze situatie het beste op? Ze zitten bij ons thuis nu al 3 weken zonder internet waarvoor ze wel gaan moeten betalen, dus ik zou dit graag zo snel mogelijk oplossen.

Alle hulp en tips zijn welkom.

Alvast erg bedankt!
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Koop een modem/router.
Afbeelding
trax
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 maa 2006, 08:36

Dat is geen oplossing, over twee maanden krijgen ze mijn edpnet abo incl. modem/router omdat ik naar het buitenland verhuis.
trax
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 maa 2006, 08:36

Ik ga straks eens proberen met een xp sp1 of sp2 installatie dan. Ik dacht ook dat het zoies moet geweest zijn.

tbc
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”