HD-startpakket --> zwak van Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ik ga vandaag voor mijn ouders een Digicorder halen en tot mijn grote verbazing stelde ik vast dat er niet eens een hdmi-kabel in het startpakket begrepen zat :eek:

Komaan zeg ... je haalt een HD Digicorder die HD zenders aankan en die ook beschikbaar zijn,.. je hebt een HD-ready LCD-Tv in huis en wat levert Telenet mee in de box .... een ouderwetse analoge SCART-kabel :!:

Halloo :eek:
Op wat trekt dat nu :evil:
M.a.w. ... ik ben nog een hdmi kabel mogen halen in de MM eer ze HD konden kijken.

Proper :!:
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Mja das de mode tegenwoordig he. Printers etc krijgde ook mee zonder usb kabeltje. :?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Devilzown schreef:Mja das de mode tegenwoordig he. Printers etc krijgde ook mee zonder usb kabeltje. :?


Bij goedkope rommel dan toch... heb recent nog een aankoop gedaan (was wel geen printer) en daar zat toch netjes een USB kabel bij.

Ik ken trouwens mensen die een dure Plasma hebben, een Telenet HD Digicorder (aangesloten via SCART) en er dubbel en dik van overtuigd zijn dat ze in HD kijken :lol:
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Bij mijne Belgacom HD-recorder zat er anders WEL een hdmi kabel bij :thumbs:
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Devilzown schreef:Mja das de mode tegenwoordig he. Printers etc krijgde ook mee zonder usb kabeltje. :?


bij de mijne zat er wel ene hoor.
en volgens mij zitten bij de meeste wel een usb-kabel.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Xplod schreef:Bij mijne Belgacom HD-recorder zat er anders WEL een hdmi kabel bij :thumbs:

Nu je het zegt: inderdaad, was bij mij ook het geval (2 decoders).

Enfin, je kan je soms moeilijk voorstellen waar allemaal niet op bespaard wordt: goedkope/slechte/niet-zuinige voedingen, dus ook mankeren van bepaalde kabels/aansluit mogelijkheden,...

r2504 schreef:Ik ken trouwens mensen die een dure Plasma hebben, een Telenet HD Digicorder (aangesloten via SCART) en er dubbel en dik van overtuigd zijn dat ze in HD kijken :lol:

Daar kan ik mij inderdaad wel iets bij voorstellen (lees: 't zit tussen de oren ;)).
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Hier hebben ze van Telenet ene gratis gegeven tijdens de installatie bij m'n grootouders.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

TomG schreef:Daar kan ik mij inderdaad wel iets bij voorstellen (lees: 't zit tussen de oren ;)).

Soms moet je zelfs nog geen Digicorder zetten. Sommige klanten denken al HD kwaliteit te hebben als je net de NIU en modem geplaatst hebt! :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ik mocht een jaar geleden kiezen: Een scart of hdmi kabel. Het was te duur om beide te geven.
superchan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 sep 2008, 22:45

sorry hoor ik vind die HDMI kabel minder erg dan die activatie kosten van 50 euro :p
voor een HDMI kabel kunt u kopen via Ebay + verzendingskosten onder de 10 euro.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

superchan schreef:sorry hoor ik vind die HDMI kabel minder erg dan die activatie kosten van 50 euro :p
voor een HDMI kabel kunt u kopen via Ebay + verzendingskosten onder de 10 euro.
Nou, voor een product dat ze verkopen heel duidelijk vermelden met: HD. Dan vind ik toch dat ze ook een HD-kabel voorzien ipv een Scart-kabel, hoeveel mensen er nu niet zogezegd HD kijken :")
superchan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 sep 2008, 22:45

Lord Utopia schreef:
superchan schreef:sorry hoor ik vind die HDMI kabel minder erg dan die activatie kosten van 50 euro :p
voor een HDMI kabel kunt u kopen via Ebay + verzendingskosten onder de 10 euro.
Nou, voor een product dat ze verkopen heel duidelijk vermelden met: HD. Dan vind ik toch dat ze ook een HD-kabel voorzien ipv een Scart-kabel, hoeveel mensen er nu niet zogezegd HD kijken :")


stel dat er meer dan de helf van abonee nog zo ouwe tv heeft. En ze moeten beidde kabels bij geven. Das toch redelijk veel kosten.

Ze hadden beter bij alle klanten de mensen zelf te laten kiezen.
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

superchan schreef:
Lord Utopia schreef:
superchan schreef:sorry hoor ik vind die HDMI kabel minder erg dan die activatie kosten van 50 euro :p
voor een HDMI kabel kunt u kopen via Ebay + verzendingskosten onder de 10 euro.
Nou, voor een product dat ze verkopen heel duidelijk vermelden met: HD. Dan vind ik toch dat ze ook een HD-kabel voorzien ipv een Scart-kabel, hoeveel mensen er nu niet zogezegd HD kijken :")


stel dat er meer dan de helf van abonee nog zo ouwe tv heeft. En ze moeten beidde kabels bij geven. Das toch redelijk veel kosten.

Ze hadden beter bij alle klanten de mensen zelf te laten kiezen.

Dat is toch zo: Er zit sowieso een SCART in, net zoals bij alle andere SD-boxen. Wil je toch een HDMI, dan koop je er ene aan de technieker die je box komt installeren of in de winkel waar je de box hebt afgehaald.
Er staat duidelijk in de handleiding dat je de HDMI optioneel kan bijplaatsen als je een HDTV hebt.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

tettenlover schreef:Dat is toch zo: Er zit sowieso een SCART in, net zoals bij alle andere SD-boxen.


Maar dit is nu net een "HD" box.

tettenlover schreef:Er staat duidelijk in de handleiding dat je de HDMI optioneel kan bijplaatsen als je een HDTV hebt.


Het gaat er niet over wat in de handleiding staat, maar wel dat het gewoon absurd is een HD decoder te verhuren zonder een HDMI kabel. Trouwens als TN een half miljoen HDMI kabeltjes koop kost hun dat zo goed als niets... droevig dat je je als groot bedrijf met zoiets belachelijk wil maken.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Een beetje offtopic maar vorige week een Officejet Pro L7780 (All-In-One van HP) gekocht en daar zat een netsnoer bij van 35 cm. :-(
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

@Astralon : erg hé. :eek: Kan ik helaas bevestigen.

Even aansluiten bij de offtopic : _geen_ van de normale consumer machines (Epson, HP, Canon) komt met een standaard USB kabel. Is al jaren zo. De grotere keten kan echter meestal een set gratis USB kabels bedingen bij de leverancier, en dan hangt het ervan af of de zaak in kwestie deze kabel alsnog aanrekent aan de klant of gratis meegeeft.

Ach kijk, koop een XBox360 met HDMI uitgang, en er zit ook geen HDMI kabel bij. 't is erg, maar Telenet is in deze zaak veel eerder regel als uitzondering. PS3's die met hun BD-mogelijkheden ook schreeuwen om een HDMI kabel worden door de mangel genomen zonder verkocht, net zoals mijn InDi HD box indertijd. Dat dit vanuit technisch oogpunt te zot om los te lopen is, maakt deze vaststelling doodgewoon nog droever.
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

r2504 schreef:Het gaat er niet over wat in de handleiding staat, maar wel dat het gewoon absurd is een HD decoder te verhuren zonder een HDMI kabel.

En dan "koppelverkoop" schreeuwen! :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

r2504 schreef:Het gaat er niet over wat in de handleiding staat, maar wel dat het gewoon absurd is een HD decoder te verhuren zonder een HDMI kabel. Trouwens als TN een half miljoen HDMI kabeltjes koop kost hun dat zo goed als niets... droevig dat je je als groot bedrijf met zoiets belachelijk wil maken.


²

Astralon schreef:Een beetje offtopic maar vorige week een Officejet Pro L7780 (All-In-One van HP) gekocht en daar zat een netsnoer bij van 35 cm. :-(


Ook zoiets :lol:
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Bij een INDI bakske zit ook zo maar een ouderwetse scart kabel.
En dan proberen ze je in de winkel een hdmi kabel aan te smeren van om en bij de 70 €. :evil:
Ze zouden verlegen moeten zijn.
superchan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 sep 2008, 22:45

ketter schreef:Bij een INDI bakske zit ook zo maar een ouderwetse scart kabel.
En dan proberen ze je in de winkel een hdmi kabel aan te smeren van om en bij de 70 €. :evil:
Ze zouden verlegen moeten zijn.


waren die kabels voledig uit goud ofzo ??
voor die prijs is precies een Rolls royce kopen voor een HDMi kabel ??
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

superchan ik heb het INDI pakket bij Vandenborre gehaald en kijk maar is op hun site,daar zie je de kabel van 69.99€.
Ik zou het er nooit aan geven maar er zijn genoeg mensen die zich daaraan laten vangen.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Mijn 15 euro hdmi kabel doet het nochtans zeer goed met mijn ps3. Het signaal is digitaal dus als je minder dan 5 meter moet overbruggen maakt die gouden randjes niks uit.

En je krijgt altijd een hdmi kabel van telenet als die komen installeren, soms moet je er wel ff achter vragen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ljd schreef:En je krijgt altijd een hdmi kabel van telenet als die komen installeren, soms moet je er wel ff achter vragen.


Na betaling van 15 euro ja ! (in het begin heeft men ze heel even gratis gegeven)
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

ik ga me ook digitale tv van telenet aanschaffen zo'n HD tv met een digicorder. De prijs is 8€ (all in geen verborgen kosten buiten de installatie???) per maand, dus valt goed mee.

Nu is m'n vraag, heeft er iemand een foto van zo'n digicorder, we hebben hier namelijk nog een surround installatie met versterker ed, maar die versterker heeft geen HDMI ... nu vroeg ik me af of ik die digicorder op die versterker kon aansluiten voor het geluid en dan via die HDMI het beeld direkt naar de tv sturen?
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De digicorder heeft een digitale optische uitgang, alsook een analoge cinch uitgang.
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

r2504 schreef:De digicorder heeft een digitale optische uitgang, alsook een analoge cinch uitgang.


Dus het is mogelijk om geluid via versterker en beeld via hdmi te sturen? Dan dient de tv een scart en hdmi aangesloten te hebben, zorgt dit niet voor conflicten?
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

saffie schreef:Dus het is mogelijk om geluid via versterker en beeld via hdmi te sturen?


Inderdaad.

saffie schreef:Dan dient de tv een scart en hdmi aangesloten te hebben, zorgt dit niet voor conflicten?


Nee, waarom zou je een SCART moeten aansluiten (behalve als je TT wil).

Trouwens als je die aansluit zorgt het evenmin voor conflicten... jij kiest op je TV welke ingang je wil.
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

r2504 schreef:
saffie schreef:Dus het is mogelijk om geluid via versterker en beeld via hdmi te sturen?


Inderdaad.

saffie schreef:Dan dient de tv een scart en hdmi aangesloten te hebben, zorgt dit niet voor conflicten?


Nee, waarom zou je een SCART moeten aansluiten (behalve als je TT wil).

Trouwens als je die aansluit zorgt het evenmin voor conflicten... jij kiest op je TV welke ingang je wil.


Ok, maar als ik geen Scart aansluit, dan heb ik geen audio via de versterker en als ik die HDMI aansluit, dan heb ik audio via de hdmi en niet via de versterker? of zit ik hier compleet in het donker te tasten?

Wat is dus wil:

    HD beeld.
    Geluid via versterker.
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Je kan voor je geluid toch gebruik maken van de RCA/Cinch aansluiting?
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Astralon schreef:Je kan voor je geluid toch gebruik maken van de RCA/Cinch aansluiting?


Vooreerst bedankt voor jullie antwoorden, ne mens zou da nogal rap vergeten ... bij deze ...

Verder, je kan dus Beeld via HDMI sturen (op tv selecteren) en geluid via zo'n RCA kabel, op de tv moet ik dus ook de geluidsbron kunnen selecteren?
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

saffie schreef:Verder, je kan dus Beeld via HDMI sturen (op tv selecteren) en geluid via zo'n RCA kabel, op de tv moet ik dus ook de geluidsbron kunnen selecteren?


HDMI bevat eveneens audio... trouwens simultaan heb je eveneens audio op de SCART, de RCA-cinch en optische uitgang.

Je TV hoeft dus zelfs niet aan te staan, ik speel soms gewoon radio via de Digicorder via de optische uitgang naar m'n AV systeem.
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

r2504 schreef:
saffie schreef:Verder, je kan dus Beeld via HDMI sturen (op tv selecteren) en geluid via zo'n RCA kabel, op de tv moet ik dus ook de geluidsbron kunnen selecteren?


HDMI bevat eveneens audio... trouwens simultaan heb je eveneens audio op de SCART, de RCA-cinch en optische uitgang.

Je TV hoeft dus zelfs niet aan te staan, ik speel soms gewoon radio via de Digicorder via de optische uitgang naar m'n AV systeem.


kversta er de ballen van :) kzal gewoon de proef op de som nemen, we zien wel waar we uitkomen.

Maar denk wel dat we er geraken :)

Ik las ook iets over die HDMI converters, is dat nog iets, of is dat brol?

Dus 8€ per maand en we zijn klaar?Kkabel betalen we sowieso al.
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik heb geprobeerd om aan de hand van een schema aan te tonen hoe e.e.a. werkt.
Zoals r2504 reeds aangaf gaat je geluid via de HDMI kabel naar je TV.
Sluit je echter ook een kabel aan op de cinch uitgang dan gaat het geluid ook naar je versterker. Dit heeft het voordeel dat je dan ook naar digitale radiostations kan luisteren die je ook via je digicorder ontvangt en beluistert via je versterker zonder dat je TV moet aanstaan.

Dit is de link naar het aansluitschema van de Digicorder (om één of andere reden werkt de URL optie niet).
[url]http://onlinesupport.telenet.be/eCustomer/FileServlet?date=0&id={69049a60-7e6c-11dd-6674-000000000000}&ext=pdf&filename=Aansluitschema HD DC-AD2000.pdf&kb={5c107160-2ddf-11db-c079-000000000000}&format=native&highlight=false[/url]
Bijlagen
Telenet_HD_Recorder.JPG
(42.47 KiB) 102 keer gedownload
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Astralon schreef:Ik heb geprobeerd om aan de hand van een schema aan te tonen hoe e.e.a. werkt.
Zoals r2504 reeds aangaf gaat je geluid via de HDMI kabel naar je TV.
Sluit je echter ook een kabel aan op de cinch uitgang dan gaat het geluid ook naar je versterker. Dit heeft het voordeel dat je dan ook naar digitale radiostations kan luisteren die je ook via je digicorder ontvangt en beluistert via je versterker zonder dat je TV moet aanstaan.

Dit is de link naar het aansluitschema van de Digicorder (om één of andere reden werkt de URL optie niet).
[url]http://onlinesupport.telenet.be/eCustomer/FileServlet?date=0&id={69049a60-7e6c-11dd-6674-000000000000}&ext=pdf&filename=Aansluitschema HD DC-AD2000.pdf&kb={5c107160-2ddf-11db-c079-000000000000}&format=native&highlight=false[/url]


Prachtig! Bedankt hiervoor. Nog één laatste vraag, die 8€ klopt dat daadwerkelijk, ik wil niet voor een surprise staan.

En ... kunnen we dan op de andere kamer nog altijd analoog kijken?
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

saffie schreef:Prachtig! Bedankt hiervoor. Nog één laatste vraag, die 8€ klopt dat daadwerkelijk, ik wil niet voor een surprise staan.
8 EUR per maand + éénmalige activeringskost van 50 EUR + analoog abonnement.

Indien je een shake bestelt (bvb. Digitale TV + Internet) dan maakt Telenet van de gelegenheid gebruik om je jaarlijkse bijdrage voor de analoge kabel om te zetten naar een maandelijkse bijdrage.
Dus je blijft op jaarbasis even veel betalen alleen wordt het nu in 12 schijfjes aangerekend i.p.v. éénmalig.

Of dit ook zo is als je alleen digitale TV neemt weet ik niet. Dit kan je best navragen bij Telenet of een Telenet center.
saffie schreef:En ... kunnen we dan op de andere kamer nog altijd analoog kijken?

JA!
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Astralon schreef:
saffie schreef:Prachtig! Bedankt hiervoor. Nog één laatste vraag, die 8€ klopt dat daadwerkelijk, ik wil niet voor een surprise staan.
8 EUR per maand + éénmalige activeringskost van 50 EUR + analoog abonnement.

Indien je een shake bestelt (bvb. Digitale TV + Internet) dan maakt Telenet van de gelegenheid gebruik om je jaarlijkse bijdrage voor de analoge kabel om te zetten naar een maandelijkse bijdrage.
Dus je blijft op jaarbasis even veel betalen alleen wordt het nu in 12 schijfjes aangerekend i.p.v. éénmalig.

Of dit ook zo is als je alleen digitale TV neemt weet ik niet. Dit kan je best navragen bij Telenet of een Telenet center.
saffie schreef:En ... kunnen we dan op de andere kamer nog altijd analoog kijken?

JA!


thx, shake ga ik niet nemen, dxADSL is te interessant voor ons.

Bedankt voor de tips, ondertussen besteld, amaai , pas 7/01 kunnen ze komen installeren :(
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

saffie schreef:kversta er de ballen van :) kzal gewoon de proef op de som nemen, we zien wel waar we uitkomen.

Maar denk wel dat we er geraken :)


saffie ... het is nochthans simpel hoor :-)

Wil je het beste resultaat ...
- een hdmi kabel van de Digicorder naar je TV-toestel
- een optische (glasvezel) spdif van je Digicorder naar je versterker.

Je kiest op je versterker welke ingang je daarvoor wilt gebruiken en je wijst er de digitale ingang aan toe waarmee je van de Digicorder binnenkomt in de versterker.

Je gebruikt dus je TV dan als monitor ... jouw installatie om het geluid weer te geven.
Kijken en luisteren via de TV alleen gaat ook aangezien het geluid sowieso ook over de hdmi wordt doorgestuurd.
Ik zet hier nl. ook niet altijd de stereo op om naar TV te kijken ... alleen bij films en muziek programma's enzo ...

That's all. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”