Kirby stofzuigers

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heeft er iemand ervaring mee?
Hoeveel kosten ze tegenwoordig?
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Wij hebben er ene gekocht een 4 tal jaar geleden voor de prijs van 4000€.
Voor tapijt enz... echt een prachtding. Je verschiet ervan hoe proper hij ze kan krijgen. Voor gewone vloer is het een pokke ding. Mijn vrouw gebruikt voor gewone vloer een gewone slede stofzuiger. Wat ze nu kosten weet ik niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ditto, mijn moeder heeft er zich 10 jaar geleden ook aan laten vangen. Goede stofzuigertjes, dat wel, maar zijn prijs toch écht niet waard.
ooh. shiny.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Ik ben er wel iets belangrijk vergeten bij te zeggen.
We hadden de eerste twee jaar omnium garantie. En een half jaar na aankoop was een wisselstuk stuk gegaan met van de trap te vallen en ze hebben redelijk snel een nieuw wisselstuk geleverd. Dit zonder vragen of commentaar. Dus de service zit wel goed.
Afbeelding
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Wij hebben er ook eentje. Een jaar of 10 geleden gekocht denk ik, kosten toen 80000 frank of 2000 EUR. Maar ik heb zo een gevoel dat de verkopers tellen waar ze goesting in hebben, ik ken namelijk mensen die rond de zelfde tijd gekocht hebben en 160000 frank of 4000 EUR betaald hebben...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Een paar maand geleden heeft er hier iemand zo'n ding komen demonstreren.
Ten eerste ben ik niet akkoord met de manier waarop ze je die demonstraties aansmeren.
Je krijgt een telefoontje van familie of een bekende waar ze, op dat ogenblik, de demonstratie aan het houden zijn, met de vraag of je ook een demonstratie wil. Indien je toestemt krijgen zij 600 € korting op het toestel, anders niet. Dus je bent al bijna zedelijk verplicht om toestemming te geven.
Dan wat het toestel betreft; ik kan er weinig kwaad over zeggen, de demonstratie is sprekend, de kwaliteit is goed.

Maar dan komt het: De prijs, iets meer dan 3000€ voor een stofzuiger??? Ik heb 2 industriële stofzuigers gekocht voor die prijs !! :lol:

Na veel zagen en plagen zou ik dezelfde voorwaarden gekregen hebben als de kennis die mij gebeld had, zonder dat ik zelf iemand moest bellen.
Dus 2400€, ik heb de man bedankt voor de demonstratie, heb hem nog een koffie aangeboden en wandelen gezonden. :roll:
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

gr4vity schreef:Wij hebben er ook eentje. Een jaar of 10 geleden gekocht denk ik, kosten toen 80000 frank of 2000 EUR. Maar ik heb zo een gevoel dat de verkopers tellen waar ze goesting in hebben, ik ken namelijk mensen die rond de zelfde tijd gekocht hebben en 160000 frank of 4000 EUR betaald hebben...


Wel dat vermoeden heb (had) ik ook. Ze moesten precies nadenken over de prijs. Ik denk dat ze zich baseren op de interesse van de klant. Is deze zeer geïnteresseerd dan zullen ze hun prijs opvoeren.

Van die korting hebben we niets gezien Mahimahi.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

nonkie schreef:
gr4vity schreef:Wij hebben er ook eentje. Een jaar of 10 geleden gekocht denk ik, kosten toen 80000 frank of 2000 EUR. Maar ik heb zo een gevoel dat de verkopers tellen waar ze goesting in hebben, ik ken namelijk mensen die rond de zelfde tijd gekocht hebben en 160000 frank of 4000 EUR betaald hebben...


Wel dat vermoeden heb (had) ik ook. Ze moesten precies nadenken over de prijs. Ik denk dat ze zich baseren op de interesse van de klant. Is deze zeer geïnteresseerd dan zullen ze hun prijs opvoeren.

Van die korting hebben we niets gezien Mahimahi.


Ook niet wanneer je een een nieuw "slachtoffer" aanbracht? Bij mij is het in ieder geval zo gegaan.

Ik hamerde er van in het begin op om de prijs te weten te komen maar dat lukte echt niet, hij vertikte het om hem mede te delen.
Dus wist ik al dat ik niet ging kopen, eerst uit principe daarna om de te gekke prijs.
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Mahimahi schreef:Ook niet wanneer je een een nieuw "slachtoffer" aanbracht? Bij mij is het in ieder geval zo gegaan.

Nope.
Mahimahi schreef:Ik hamerde er van in het begin op om de prijs te weten te komen maar dat lukte echt niet, hij vertikte het om hem mede te delen.
Dus wist ik al dat ik niet ging kopen, eerst uit principe daarna om de te gekke prijs.

Wel dat ondervond ik ook. Vanaf ze een deel van de demonstratie hadden gegeven was ik al aan het vragen hoeveel dat ding zou kosten. Steeds werd die vraag ontweken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik plaats kirby in het rijtje van dela, euphony, hamburg manheim en andere.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

gr4vity schreef:Ik plaats kirby in het rijtje van dela, euphony, hamburg manheim en andere.


(t)upperware ? :)
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

heeft hij een verwisselbare zak? moet je telkens zakken aankopen?
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

liger schreef:heeft hij een verwisselbare zak? moet je telkens zakken aankopen?


Yep, het zijn wel grote zakken. Kosten ongeveer een 50€ voor 5 stuks dacht ik.
Afbeelding
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ben ik de enige die vind dat jullie gewoon stapelzot zijn? :smash2:

4000€voor een stofzuiger? vier-dui-zend knotsen? Dan mag dat ding nog de laatste huismijt uit mijn tapijt zuigen, met dat geld koop ik wel iets anders...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Maglor schreef:Ben ik de enige die vind dat jullie gewoon stapelzot zijn? :smash2:

4000€voor een stofzuiger? vier-dui-zend knotsen? Dan mag dat ding nog de laatste huismijt uit mijn tapijt zuigen, met dat geld koop ik wel iets anders...
²

MAAR ik vermoed dat het eerder de vrouw was die overtuigend genoeg was...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Maglor schreef:Ben ik de enige die vind dat jullie gewoon stapelzot zijn? :smash2:

4000€voor een stofzuiger? vier-dui-zend knotsen? Dan mag dat ding nog de laatste huismijt uit mijn tapijt zuigen, met dat geld koop ik wel iets anders...


Ik geef u bij deze groot gelijk. Maar gij kent mijn vrouw niet hé? :help:
Afbeelding
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik heb voor een goeie 1.600 euro (ex btw denk ik) een centraal stofzuigsysteem in mijn woning geïnstalleerd.
Dat is pas handing. En stil. En efficiënt, want alle microstof wordt afgevoerd i.p.v. teruggeblazen in dezelfde ruimte. 8)
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

liger schreef:heeft hij een verwisselbare zak? moet je telkens zakken aankopen?


Mja, wij hebben de Kirby Rainbow. Dat is een model dat water als zak gebruikt. Al het 'stof' beland in een bak vol water en word daar 'geneutraliseerd'. Maar om eerlijk te zijn ben ik ook niet echt overtuigd van de technologie.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
stephan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1053
Lid geworden op: 11 jan 2004, 17:06
Locatie: Zürich

gr4vity schreef:
liger schreef:heeft hij een verwisselbare zak? moet je telkens zakken aankopen?


Mja, wij hebben de Kirby Rainbow. Dat is een model dat water als zak gebruikt. Al het 'stof' beland in een bak vol water en word daar 'geneutraliseerd'. Maar om eerlijk te zijn ben ik ook niet echt overtuigd van de technologie.


Is een stofzuiger dan echt enkel om stof te zuigen?
Ik zie mijn geldstukjes/vijzen/papierkes/enz al geneutraliseerd worden in dat zwembadje :)
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Waar ik me ook vragen over stel is dat we misschien meer kwaad dan goed doen ivm alle microstof/huismijten en dergelijke te kunnen opzuigen.
Ik bedoel hiermee dat meer en meer mensen alergisch zijn aan bepaalde dingen door te hygiënisch te zijn. We worden daar zwakker door.
Afbeelding
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Ik denk dat dat eerder komt door al de brol die we tegenwoordig binnen krijgen in ons eten :)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Maglor schreef:Ben ik de enige die vind dat jullie gewoon stapelzot zijn? :smash2:

4000€voor een stofzuiger? vier-dui-zend knotsen? Dan mag dat ding nog de laatste huismijt uit mijn tapijt zuigen, met dat geld koop ik wel iets anders...

+1 !! Daar koop je 40 stofzuigers voor.
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 maa 2004, 22:24

goed zot

Iets anders schiet me echt niet te binnen....
Laatst gewijzigd door verdickt 14 nov 2008, 19:24, in totaal 1 gewijzigd.
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

Hahahahaha, ik heb dat nog verkocht vroeger , is ECHT zn geld niet waard geloof mij 8)
Afbeelding
Afbeelding
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Corleone schreef:Hahahahaha, ik heb dat nog verkocht vroeger , is ECHT zn geld niet waard geloof mij 8)


Aha, waart gij dat? :twisted: :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

gr4vity schreef:
Mja, wij hebben de Kirby Rainbow. Dat is een model dat water als zak gebruikt. Al het 'stof' beland in een bak vol water en word daar 'geneutraliseerd'. Maar om eerlijk te zijn ben ik ook niet echt overtuigd van de technologie.


Water is een perfecte opslag voor stof e.d. op te vangen. Maar waarom zou het moeten geneutraliseerd worden? Ge kapt het vuil water gewoon in de spoelbak.

Kirby is natuurlijk superduur door het piramidesysteem dat de verkopers hanteren. Iedere verkoper verdient aan een toestel iedere overste....
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

gr4vity schreef:
liger schreef:heeft hij een verwisselbare zak? moet je telkens zakken aankopen?


Mja, wij hebben de Kirby Rainbow. Dat is een model dat water als zak gebruikt. Al het 'stof' beland in een bak vol water en word daar 'geneutraliseerd'. Maar om eerlijk te zijn ben ik ook niet echt overtuigd van de technologie.


De Rainbow is geen Kirby , Rainbow is de grootste rivaal van Kirby , beiden hebben de dieptereiniger maar de Rainbow is idd met water ipv een zak , ook verschillende geurtjes bijgeleverd :D
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Oei :?
Heb ik mij nu zo vergist...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

nonkie schreef:Waar ik me ook vragen over stel is dat we misschien meer kwaad dan goed doen ivm alle microstof/huismijten en dergelijke te kunnen opzuigen.
Ik bedoel hiermee dat meer en meer mensen alergisch zijn aan bepaalde dingen door te hygiënisch te zijn. We worden daar zwakker door.

Wanneer je na elke zuigbeurt het reservoir reinigt en het water ververst is er geen gevaar.
Indien je dit niet doet krijg je wel degelijk een broeinest van bacteriën in het reservoir.
De stofzuiger haalt zeer veel uit matten en andere dingen maar er blijven er wel genoeg over om je immuunsysteem te testen hoor :-)
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

gr4vity schreef:Oei :?
Heb ik mij nu zo vergist...


Ik ook?
Die man maakte steeds de vergelijking tussen de twee.
In ieder geval, wat bij mij gedemonstreerd werd was met een waterreservoir.
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik mag die van één van jullie wel eens een paar dagen lenen voor mijn matten, zeker? :-D
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

LOL 4000 euro voor een stofzuiger
goed zot gij
terwijl een deftige miele of dyson of ..., minstens evengoed stofzuigt tegen een fractie van de prijs.
En dan 5 euro voor een stofzak ...

Jongen jongen, ik snap echt niet dat iemand zich daar nog laat aan vangen
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

LOL 4000 euro voor een stofzuiger
goed zot gij


Wel,.... ik moet zeggen dat, indien ik er niet bij geweest was, mijn vrouw er ook waarschijnlijk ingetrapt zou hebben.

Die verkopers halen werkelijk van alles uit de kast, op het laatst zegde hij zelfs "dat ik maar weinig voor mijn vrouw overhad indien ik haar zo een perfect toestel niet wou aanschaffen" :twisted:
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Mahimahi schreef:dat ik maar weinig voor mijn vrouw overhad indien ik haar zo een perfect toestel niet wou aanschaffen" :twisted:

lol :p Dan zou ik hem vriendelijk verzoeken zijn spullen te nemen en het af te bollen.
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

Mahimahi schreef:
gr4vity schreef:Oei :?
Heb ik mij nu zo vergist...


Ik ook?
Die man maakte steeds de vergelijking tussen de twee.
In ieder geval, wat bij mij gedemonstreerd werd was met een waterreservoir.



Tuurlijk maken ze de vergelijking tussen de 2 :) , het zijn concurrenten en tussen ons gezegd en gezwegen is de Rainbow nog net iets vetter dan de Kirby , het is de Rolls Royce van de stofzuigers :)
Afbeelding
Afbeelding
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

duizend schreef:LOL 4000 euro voor een stofzuiger
goed zot gij
terwijl een deftige miele of dyson of ..., minstens evengoed stofzuigt tegen een fractie van de prijs.
En dan 5 euro voor een stofzak ...

Jongen jongen, ik snap echt niet dat iemand zich daar nog laat aan vangen


Lol ne Miele vergelijken met ne Kirby of ne Rainbow is gelijk ne Lada vergelijken met ne Rolls Royce , ze doen hetzelfde maar er is toch een wereld van verschil.

Wat de stofzuigers zo uniek maakt is de dieptereiniger , ga daar met over een pas gestofzuigd tapijt en je ziet het verschil overduidelijk. Ze zuigen ook de huismijt mee op bv .(in mn verkoopsmap stak vroeger een overdreven uitvergrote foto van de huismijt,komt imponerend over :P )
Afbeelding
Afbeelding
JanY
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:39
Bedankt: 6 keer

Voor dat geld kan je je vloerbekleding enkele malen vervangen 8)
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ze zuigen ook de huismijt mee op bv .(in mn verkoopsmap stak vroeger een overdreven uitvergrote foto van de huismijt,komt imponerend over


Aaargh!!!..... We hebben hier een stofzuigerverkoper :-)
Je bent toch zeker deze niet die bij mij geweest is in Zele ? :lol:
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Mahimahi schreef:Die verkopers halen werkelijk van alles uit de kast...
Mijn oom is ook zo'n pracht exemplaar van een verkoper. Hij heeft vroeger nog Balex stofzuigers verkocht.
Hij is er op een bepaald moment in geslaagd om een stofzuiger te verkopen aan boeren die zelfs nog geen elektriciteit hadden :oops:
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Astralon schreef:
Mahimahi schreef:Die verkopers halen werkelijk van alles uit de kast...
Mijn oom is ook zo'n pracht exemplaar van een verkoper. Hij heeft vroeger nog Balex stofzuigers verkocht.
Hij is er op een bepaald moment in geslaagd om een stofzuiger te verkopen aan boeren die zelfs nog geen elektriciteit hadden :oops:


Balex was in die tijd een fantastische stofzuiger.

Ik heb er zo een gehad die meer dan 20 jaar gewerkt heeft, eerst als stofzuiger, dan als afzuiginstallatie boven mijn lastafel.
Hij is uiteindelijk gesneuveld toen ik hem als zandstraalapparaat begon te gebruiken.
(Na een paar beurten waren alle schoepen van het schoepenwiel afgesleten)
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”