Geraak niet meer op internet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Gisteren startte ik firefox op en kon ik niet op het net, ik zag ook dat µtorrent niet meer ging, had geen verbinding en in de modem zag ik dat ik nog synchronisatie had.
Zijn er nog mensen die niet op het net geraken, ik zit in de regio 011 ?

Gelukkig kan ik nog op het werk op het net, anders kon ik dit niet posten. ;) Ik zal mijn aangetekende brief maar klaarmaken. ;)
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Wat is het probleem? Werkt de login niet? Kan je aan de DNS van dommel? Probeer anders openDNSsettings in te vullen.

Voor de rest geef je te weinig info om te weten wat het ptrobleem kan zijn.
Welke modem, OS, Netconnect/homeconnect? Wat zijn de resultaten van een traceroute naar bv. google.com?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

AnD ik heb gisteren ook is ff de router uit en aan moeten zetten en toen ging het weer. (zone011)
Ik gebruikt ook al even openDNS en dit gaat een stuk beter.
10 min zonder internet en al een aangtekende brief klaarmaken lijkt me toch wel wat snel. :wink:
AnD
Elite Poster
Elite Poster

ketter schreef:AnD ik heb gisteren ook is ff de router uit en aan moeten zetten en toen ging het weer. (zone011)
Ik gebruikt ook al even openDNS en dit gaat een stuk beter.
10 min zonder internet en al een aangtekende brief klaarmaken lijkt me toch wel wat snel. :wink:
Ik heb net de modem nog eens voor de zoveelste keer gereset en het lijkt nu weer terug te werken. Ik vind dat ik de laatste tijd dit probleem dikwijls heb. Normaal als ik de modem reset dan werkt het, maar gisteren wou het maar niet lukken, ik heb ook een andere modem geprobeerd en dat ging toen ook niet. Ik vraag me af wat ze daar aan het doen zijn.
ketter
Elite Poster
Elite Poster

Hier was dit de eerste keer dat ik de router is heb moeten resetten omdat ik niks meer open kon doen.
Als het deze dagen nog is voorvalt dan zal ik het hier laten weten.
AnD
Elite Poster
Elite Poster

ketter schreef:Hier was dit de eerste keer dat ik de router is heb moeten resetten omdat ik niks meer open kon doen.
Als het deze dagen nog is voorvalt dan zal ik het hier laten weten.
Ok :)
dendemen2004
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Hier Regio 011 ( Lommel ) hebben we er ook 10min. uitgelegen. Maar is vanzelf weer opgelost :-)
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member

Gewoon in de router gaan en op verbinden klikken..

Het kan zijn dat bij de restart van de router dat hij eventjes geen verbinding kan maken, en als je zelf nie tin je router gaat duur thet soms eventjes eer em opnieuw probeert. Maar al sje manueel op verbinden klik, zeg je in feite probeer het nu direct nogmaals.. En meestal werkt dit..

Kheb wel serieus het gevoel dat dommel niet voor leken is weggelegd.. Hun problemen zijn vaak in 1 2 3 op te lossen als je wat van de instellingen in de router kent.. Maar ja 90% weet het natuurlijk niet. En dommel zelf is veel te tam.
Afbeelding
AnD
Elite Poster
Elite Poster

Zuttasoxx schreef:Gewoon in de router gaan en op verbinden klikken..

Het kan zijn dat bij de restart van de router dat hij eventjes geen verbinding kan maken, en als je zelf nie tin je router gaat duur thet soms eventjes eer em opnieuw probeert. Maar al sje manueel op verbinden klik, zeg je in feite probeer het nu direct nogmaals.. En meestal werkt dit..

Kheb wel serieus het gevoel dat dommel niet voor leken is weggelegd.. Hun problemen zijn vaak in 1 2 3 op te lossen als je wat van de instellingen in de router kent.. Maar ja 90% weet het natuurlijk niet. En dommel zelf is veel te tam.
Zoals ik in mijn tweede post al heb aangegeven, heb ik de modem een aantal keer herstart en zelfs met een andere modem geprobeerd en het hielp niet. De laatste tijd zien we berichten genoeg hier op het forum die mensen in 1 2 3 gemakkelijk kunnen oplossen. :roll:
Laatst gewijzigd door AnD 13 nov 2008, 14:17, in totaal 1 gewijzigd.
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

Ik heb ook even zonder internet gezeten "op een avond" (dacht dat het dinsdag avond was).

Reden kwam ook in mijn system log van de router te staan: geen valid radius server aanwezig.

Soit, iets later had ik vanzelf terug verbinding, dus ik gok dat dit hetzelfde probleem is/was?
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik heb momenteel een probleem

13.11.08 17:31:57 Registration at Internet Service Provider failed. No valid RADIUS server found.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ketter
Elite Poster
Elite Poster

AnD in zone 050 was er blijkbaar gisterenavond ook even een onderbreking.
Schoonouders kennen totaal niks af van router maar ik hoorde vandaag dat het na een 15tal min toch weer inorde was.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

heb router eens uitgetrokken, geen resultaat

13.11.08 17:48:54 Registration at Internet Service Provider failed. No valid RADIUS server found.

zone 09
xenne
Elite Poster
Elite Poster

update: geen verandering

13.11.08 18:01:04 Registration at Internet Service Provider failed. No valid RADIUS server found.

zijn er nog mensen die het probleem ervaren?
xenne
Elite Poster
Elite Poster

update: 't is in orde, maar wel 45min zonder internet gezeten. aangetekende brief volgt
ketter
Elite Poster
Elite Poster

xenne ik heb in het begin bij skynet wel 45 x 200 zonder internet gezeten en dan heb ik mischien nog niet genoeg aangerekend.
Niemand zit graag zonder internet maar als je morgen naar brussel rijd en je auto valt in panne dan ga je ook direct je auto verkopen ?
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

ketter schreef:xenne ik heb in het begin bij skynet wel 45 x 200 zonder internet gezeten en dan heb ik mischien nog niet genoeg aangerekend.
Niemand zit graag zonder internet maar als je morgen naar brussel rijd en je auto valt in panne dan ga je ook direct je auto verkopen ?
Verkeerde vergelijking.
Auto heb je aangekocht. Internet huur je.
Als je die auto huurt kan je deze inruilen voor een ander merk als hij niet voldoet. Net zoals met het internet.
Afbeelding
AnD
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben er ook serieus over aan het nadenken om over te stappen naar een andere provider, maar de vraag is nog welke...
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

AnD schreef:Ik ben er ook serieus over aan het nadenken om over te stappen naar een andere provider, maar de vraag is nog welke...

Ik heb scarlet genomen voor 25€/maand. Daar kan je niet voor sukkelen.
En ik moet zeggen, een mooie snelheid en maar 10 min geen verbinding gehad op die drie maanden dat ik deze heb.
Van de support heb ik geen weet, ik heb ze nog niet nodig gehad.

Dxadsl levert naar het schijnt goede support.
Edpnet heb ik geen ervaring mee.
En er zijn er nog andere natuurlijk. :wink:
Afbeelding
AnD
Elite Poster
Elite Poster

nonkie schreef:
AnD schreef:Ik ben er ook serieus over aan het nadenken om over te stappen naar een andere provider, maar de vraag is nog welke...

Ik heb scarlet genomen voor 25€/maand. Daar kan je niet voor sukkelen.
En ik moet zeggen, een mooie snelheid en maar 10 min geen verbinding gehad op die drie maanden dat ik deze heb.
Van de support heb ik geen weet, ik heb ze nog niet nodig gehad.

Dxadsl levert naar het schijnt goede support.
Edpnet heb ik geen ervaring mee.
En er zijn er nog andere natuurlijk. :wink:
Maar gaat dat zo blijven want scarlet is toch overgenomen door Belgacom ? Snelheid maakt me niet zoveel uit, als ik maar veel kan downloaden (ik zit trouwens ook een heel eind van de centrale) ;)
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

AnD schreef:Maar gaat dat zo blijven want scarlet is toch overgenomen door Belgacom ? Snelheid maakt me niet zoveel uit, als ik maar veel kan downloaden (ik zit trouwens ook een heel eind van de centrale) ;)
De abo's blijven 3 jaar zo na de overname. Zowel prijs als specificatie's. Het mag alleen verbeterd worden.
Maar als je veel wilt downen dan zal je met scarlet niet veel zijn (60 GB).
Misschien is tele2 iets voor u dan?
Afbeelding
AnD
Elite Poster
Elite Poster

nonkie schreef:
AnD schreef:Maar gaat dat zo blijven want scarlet is toch overgenomen door Belgacom ? Snelheid maakt me niet zoveel uit, als ik maar veel kan downloaden (ik zit trouwens ook een heel eind van de centrale) ;)
De abo's blijven 3 jaar zo na de overname. Zowel prijs als specificatie's. Het mag alleen verbeterd worden.
Maar als je veel wilt downen dan zal je met scarlet niet veel zijn (60 GB).
Misschien is tele2 iets voor u dan?
Ik zal het eens overlopen, het is ook niet dat ik altijd 60GB download maar het kan soms gebeuren dat ik er ruim over zit. :)
ketter
Elite Poster
Elite Poster

nonkie schreef:maar 10 min geen verbinding gehad op die drie maanden dat ik deze heb.
Ik heb 10 min geen internet gehad op 34 maanden !!!
Dit noem ik totaal geen probleem.
Waarom had ik geen internet ?
Was het een probleem bij Dommel ?
Was het een probleem bij Belgacom ?
KiLLa
Plus Member
Plus Member

Heb juist ook een dik half uur zonder gezeten bij Dommel. Laatste weken meer en meer disconnects, ik hoop dat ze dit snel terug in de hand krijgen, mijn eerste jaar abbo loopt af in december dus ik kan naar andere provider gaan, was er maar één die hetzelfde aanbood... (nieuwsservers, 100gb, 4.6mbit)
xenne
Elite Poster
Elite Poster

ketter schreef:xenne ik heb in het begin bij skynet wel 45 x 200 zonder internet gezeten en dan heb ik mischien nog niet genoeg aangerekend.
laat ons zeggen dat het misschien de druppel was. 't zat al tijdje in m'n hoofd om op te zeggen. de redenen zijn velerlei. ik zit op meer dan 5km van de centrale en haal toch nog 3.3 profiel, maar echt snel is dat natuurlijk niet. ben destijds van telenet naar dommel gegaan omwille van de datalimiet, maar ondertussen is m'n profiel gewijzigd - ik verbruik veel minder, heb geen 100GB/maand meer van doen. de support is een ramp, de facturatie een nachtmerrie (eigenlijk ben ik wat bang om op te zeggen, vrees dat de facturen gaan blijven komen) bij problemen reageert dommel arrogant. als nu ook nog het technische aspect van z'n pluimen begint te laten...
ketter
Elite Poster
Elite Poster

xenne achteraf gezien was je mischien beter bij Telenet kunnen blijven als je zo ver van de centrale zit.
En telenet heeft ondertussen ook aanbiedingen die interessant zijn qua snelheid en datalimiet.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

KiLLa schreef:was er maar één die hetzelfde aanbood... (nieuwsservers, 100gb, 4.6mbit)
dxADSL (en andere Scarlet-resellers) bieden vaak hetzelfde aan, exclusief de newsserver. Maar tegen die dumpingprijzen, kan je toch makkelijk zelf nog een accountje ergens nemen bij een payserver?
xenne schreef:(eigenlijk ben ik wat bang om op te zeggen, vrees dat de facturen gaan blijven komen)
Daar moet je in jouw geval je niets van aantrekken, althans niet als je correct en binnen de afgesproken termijnen opzegt. Als er achteraf nog facturen komen: negeren.
ooh. shiny.
KiLLa
Plus Member
Plus Member

cloink schreef:
KiLLa schreef:was er maar één die hetzelfde aanbood... (nieuwsservers, 100gb, 4.6mbit)
dxADSL (en andere Scarlet-resellers) bieden vaak hetzelfde aan, exclusief de newsserver. Maar tegen die dumpingprijzen, kan je toch makkelijk zelf nog een accountje ergens nemen bij een payserver?

Ja maar ik hoor regelmatig dat het scarlet netwerk niets dan problemen heeft tov het belgacom netwerk... veel downtimes, trage verbindingen (ok de downtimes heb ik nu ook wel maar dat ligt aan Dommel, niet aan Belgacom)

Ook heb ik beetje bang om op te zeggen, de facturen gaan volgens mij blijven komen en ook al zegt iedereen hier dat je die mag negeren, ik ben hier niet zo zeker van...
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

xenne schreef:(eigenlijk ben ik wat bang om op te zeggen, vrees dat de facturen gaan blijven komen)
Idem hier...ook al door de eigenaardige vastelling dat mijn status in het crm sinds ik het boostpacket afgezegt heb, mijn signiaal maar operationeel is sinds 17/03/2008 tewijl ik al 34 maanden klant ben bij hen...
Enfin ga toch eerst ff afwachten op mogelijk vdsl2 aanbod mss valt het nog mee...of op zamba's zonder bron vermelde mogelijke klantenverkoop van dommel, opzeggen wordt dan wss iets gemakelijker :twisted:
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

KiLLa, als je al een jaar klant bent kan je gerust opzeggen.
Doe dit aangetekend en hou zowel een kopie van die brief alsook het bewijsje van de post bij.
Je moet rekenen dat het een maand duurt. Dus 1 maand zal je daarna nog moeten betalen. Als ze daarna nog facturen sturen dan kan je deze negeren.

Wat betreft scarlet kan ik niet klagen.
Ik heb een mooie snelheid en steeds verbinding.
In begin heb ik eenmaal 10 min geen verbinding gehad.
Afbeelding
xenne
Elite Poster
Elite Poster

ketter schreef:xenne achteraf gezien was je mischien beter bij Telenet kunnen blijven als je zo ver van de centrale zit.
En telenet heeft ondertussen ook aanbiedingen die interessant zijn qua snelheid en datalimiet.
ik heb geen spijt, maar 't is een feit dat het aanbod van telenet ondertussen gebeterd is terwijl de voorwaarden van dommel verslechterd zijn (ttz opslag dommel, opslag discolijn belgacom, verslechterde service & prestatie)
xenne
Elite Poster
Elite Poster

kaise1 schreef:of op zamba's zonder bron vermelde mogelijke klantenverkoop van dommel, opzeggen wordt dan wss iets gemakelijker :twisted:
heb ik iets gemist :???:
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

Normaal, in die ellenlange dommeltoppics :wink:

Quote zamba/
dommel trekt zich weinig of niks meer aan omdat ze binnenkort hun klanten gaan verkopen aan een derde.

zeg maar zamba dit gezegd heeft.

ge zult nog aan mij denken als het zover is.

en niet naar de bron vragen, die kan ik niet vermelden. ik zou het graag doen maar dit gaat voor opschudding zorgen.

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... highlight=
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

xenne schreef:ik heb geen spijt, maar 't is een feit dat het aanbod van telenet ondertussen gebeterd is terwijl de voorwaarden van dommel verslechterd zijn (ttz opslag dommel, opslag discolijn belgacom, verslechterde service & prestatie)
Jammar neem je hun TurboNet XL (100 gig) +tel shake scheelt het met extra's (ken je beller,freephone 24/7 ect) toch nog een min 16 €/m hier(slimme diensten/happy time/simyo piekuren), dus ook al ff afwachten hier dus of ze hun beloofde extra gig tarieven drastisch gaan verlagen, kun je dan iets als combineren met de smartshake/extra gigs want 30 gig is toch wat te weinig hier :wink:
AnubisS
Starter
Starter

Kaise1 roflol ik denk dat jouw bron je fantasie is!

WAAROM zou dommel ermee ophouden als cityconnect gaat uitbreiden, WAAROM zouden ze meer mensen aanemen dan?

geen fantasie paniek berichten zonder officiele berichten aub!
ik kan nl ook zeggen dat ik uit goede bron vernomen heb dat telenet belgacom gaat overnemen, en dan een zwak excuse gebruiken dat ik mijn bron niet bekend kan maken! LOL!
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

AnubisS schreef:Kaise1 roflol ik denk dat jouw bron je fantasie is!

WAAROM zou dommel ermee ophouden als cityconnect gaat uitbreiden, WAAROM zouden ze meer mensen aanemen dan?

ik kan nl ook zeggen dat ik uit goede bron vernomen heb dat telenet belgacom gaat overnemen, en dan een zwak excuse gebruiken dat ik mijn bron niet bekend kan maken! LOL!
Toch gelezen dat het een quote is van zamba pipo ?
Maar enfin in die alternatieven weet je maar nooit hé wat er mogelijks te gebeuren valt :P oa realdsl, easynet, E-leven ...
(btw e-leven had ook eigen dslam's en was aan het uitbreiden toch ? en van die mensen aannemen, die vacatures blijven maar op hun website staan ? :lol:
AnD
Elite Poster
Elite Poster

nonkie schreef:KiLLa, als je al een jaar klant bent kan je gerust opzeggen.
Doe dit aangetekend en hou zowel een kopie van die brief alsook het bewijsje van de post bij.
Je moet rekenen dat het een maand duurt. Dus 1 maand zal je daarna nog moeten betalen. Als ze daarna nog facturen sturen dan kan je deze negeren.

Wat betreft scarlet kan ik niet klagen.
Ik heb een mooie snelheid en steeds verbinding.
In begin heb ik eenmaal 10 min geen verbinding gehad.
Ok, ik heb het eens bekeken en het aanbod van Scarlet ziet er toch goed uit. Ze hebben nu een promotie zodat je geen activatiekosten moet betalen wat dus al goed is. En je krijgt 20 mbit (dat kan ik wel niet halen en is niet zo belangrijk voor me) en 60 GB downloaden voor €25/maand.

Als ik dommel opzeg, moet ik dan ook zeggen op welke datum het moet stoppen (zie screenshot) want ik wil niet een maand extra betalen ? Ik zie dat ik nog maar 16 dagen de tijd heb om scarlet te nemen anders is die promotie voorbij.
Bijlagen
factuur.jpg
Factuur
(431.59 KiB) 9 keer gedownload
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

AnD, het is niet zeker dat je 20 Mbps gaat krijgen.
Ik zit ook maar op een 6 Mbps.
De actie is al zo dikwijls afgelopen. :lol:
Ze verlengen het steeds. Maar het zou nu eens waar moeten zijn hé.
Afbeelding
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

kaise1 schreef:
AnubisS schreef:Kaise1 roflol ik denk dat jouw bron je fantasie is!

Toch gelezen dat het een quote is van zamba pipo ?
Maar enfin in die alternatieven weet je maar nooit hé wat er mogelijks te gebeuren valt :P oa realdsl, easynet, E-leven ...
(btw e-leven had ook eigen dslam's en was aan het uitbreiden toch ? en van die mensen aannemen, die vacatures blijven maar op hun website staan ? :lol:
En kijk nog een heel goeie reply gelezen

quote xenne/

er doen geruchten de ronde dat dommel overgenomen zou worden. dit past in deze strategie, ze hebben als prioriteit het maximaliseren van het aantal klanten. dit betekent meer geld bij overname, en verklaart waarom ze minder aandacht besteden aan klantentevredenheid en dergelijke.

Wat er ook zal gebeuren in de toekomst, zijn geruchten dat wel, maar een dommelfreakfanboy gaat dat natuurlijk volledig een fantasie vinden, bah we zullen zien dan maar hé :P
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”