Belgacom VDSL PRO - details?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
FTX
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mei 2007, 15:43

Zijn er eigenlijk al meer details gekend over de 'VDSL Pro (Compact)' die Belgacom mogelijks volgende maand begint aan te bieden?

F
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

FTX
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mei 2007, 15:43

dupondje schreef:Je bedoeld VDSL Office ?

http://www.belgacom.be/enterprises/nl/j ... dsl_office


Neen, nieuw product met naam 'VDSL PRO/VDSL PRO Compact' in analogie met de 'ADSL Pro/Pro Compact'. Zou schijnbaar op VDSL2 gebaseerd zijn ...

F
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Er zit veel te gebeuren met VDSL2 deze en volgende maand... Ik hoor van alles in de wandel gangen, dus ik verwacht een wholesale aanbod VDSL2 vanaf volgende maand ;)

Op dit moment ligt mijn gok op 20/2Mbit :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

FTX schreef:Zijn er eigenlijk al meer details gekend over de 'VDSL Pro (Compact)' die Belgacom mogelijks volgende maand begint aan te bieden?

F


en wat is je bron?
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

gr4vity schreef:Er zit veel te gebeuren met VDSL2 deze en volgende maand... Ik hoor van alles in de wandel gangen, dus ik verwacht een wholesale aanbod VDSL2 vanaf volgende maand ;)

Op dit moment ligt mijn gok op 20/2Mbit :)


Het begint erop te trekken zou ik zeggen, enkel afwachten welke marginale limiet ze gaan geven.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

brooklyn schreef:Het begint erop te trekken zou ik zeggen, enkel afwachten welke marginale limiet ze gaan geven.


En wat de prijs zal zijn... producten met "PRO" in de naam bij BGC zullen niet meteen voor Jan Met De Pet zijn.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

r2504 schreef:
brooklyn schreef:Het begint erop te trekken zou ik zeggen, enkel afwachten welke marginale limiet ze gaan geven.


En wat de prijs zal zijn... producten met "PRO" in de naam bij BGC zullen niet meteen voor Jan Met De Pet zijn.
En net daarom dat er een product in wholesale komt ! Waarschijnlijk statisch IP enzo, 60 EUR bij Dommel, 75 bij Belgacom.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Ik zou rekenen op prijzen tussen de €70 en €300 per maand, excl. BTW. Uiteraard zijn die niet voor consumenten bedoeld, enkel voor KMO's en kleine zelfstandigen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

TomG schreef:Ik zou rekenen op prijzen tussen de €70 en €300 per maand, excl. BTW. Uiteraard zijn die niet voor consumenten bedoeld, enkel voor KMO's en kleine zelfstandigen.

Zou die 300 euro dan in analogie zijn met het Office Line gamma? :)
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Laat ons hopen :)
peewee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 jul 2007, 20:59

ik kan zelfs gokken op 25/2 onbeperkte limiet uiteraard maar qua prijs tja da zal inderdaad ni zo goedkoop zijn.
The world is not enough!
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

kan 25/ 640kbps niet? of 1Mb up zoals bij telenet.
Prutske
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:24

Met 25/2 wordt bedoelt 25 Mbps down en 2 Mbps up (2048 kbps dus).

Dat denk ik toch...
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

25 zou mij straf lijken, het VDSL2 referentie aanbod is 20/2. En bij Belgacom hanteren ze liever "better save than sorry" als het op snelheid aan komt. Hiermee wil ik trouwens zeggen dat Belgacom liever een lagere maar vrij gegarandeerde snelheid aanbied als een hoge die bijna niemand kan halen (dat lijkt mij ook de reden waarom Belgacom geen ADSL2+ voor internet wou gebruiken).
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

gr4vity schreef:(dat lijkt mij ook de reden waarom Belgacom geen ADSL2+ voor internet wou gebruiken).


Het is dan ook nog altijd wachten op een product die anno 2008 (straks 2009) een aanvaardbare snelheid heeft. Die 4Mbtis lijntjes zijn allang achterhaald de dag van vandaag. Kijk maar naar het buitenland.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Wat is achterhaalt? Meer dan 90% van de bevolking is aansluitbaar op ADSL. In andere landen ligt dit percentage een pak lager.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
peewee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 jul 2007, 20:59

inderdaad die 20 maar waar mogelijk 25 trouwens je zit altijd binnen de 800m van de ROP dus waarom zou de 25 dan zo goed als niet haalbaar zijn?
In 't begin met belgacom TV over VDSL2 syncte ik ook op 25 nu is dat teruggeschroefd tot 20 maar 23 kon ik vlot halen.
Het zal wel iets in de richting van 20 à 25 zijn en misschien met 2 opties 1 en 2 up
The world is not enough!
xr2i
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 okt 2003, 15:39
Bedankt: 1 keer

Ja,en wanneer komt er eindelijk een VDSL-Boost op VDSL2 ?? Ik ben momenteel in VDSL 1 abbo VDSL Boost en dinsdag wordt ik op VDSL2 geplaats, maar heb hierdoor een trager abbo moeten nemen namelijk Internet Plus (12Mbits/s i.p.v. 17Mbits/s).
Mijn synchronisatie gaat ook van 17Mbits/s VDSL1 naar 16.5Mbits/s (want verder cdan 700m van de ROP)op VDSL2...Dat is echt iets dat ik niet kan begrijpen!
En wanneer komt er eindelijk een pak met tv + internet plus of internet boost?
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

gr4vity schreef:Wat is achterhaalt? Meer dan 90% van de bevolking is aansluitbaar op ADSL. In andere landen ligt dit percentage een pak lager.


gr4vity maar toch staat Belgacom een paar jaar achter op onze buurlanden hoor.
Hier is ook nog steeds geen BelgacomTv te verkrijgen en zo zijn er veel heel veel mensen in Belgie waar ze het nog niet kunnen aanbieden.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Een VDSL2 wholesaleaanbieding zou voor mij een mooi cadeau zijn voor onder de kerstboom. Het maakt mij heus niet uit of het 25/2 of 20/2. zelfs met 12/1 of zo ben ik al meer dan tevreden.

Zolang het referentieaanbod maar toegankelijk is voor alle ISP's, zodat ik vrij mijn provider kan kiezen ! Dan hoef ik niet in de beerput van Dommel te stappen.
Gebruikersavatar
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 21 jan 2006, 19:32
Locatie: BE - Antwerp
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

xr2i schreef:Ja,en wanneer komt er eindelijk een VDSL-Boost op VDSL2 ?? Ik ben momenteel in VDSL 1 abbo VDSL Boost en dinsdag wordt ik op VDSL2 geplaats, maar heb hierdoor een trager abbo moeten nemen namelijk Internet Plus (12Mbits/s i.p.v. 17Mbits/s).
Mijn synchronisatie gaat ook van 17Mbits/s VDSL1 naar 16.5Mbits/s (want verder cdan 700m van de ROP)op VDSL2...Dat is echt iets dat ik niet kan begrijpen!
En wanneer komt er eindelijk een pak met tv + internet plus of internet boost?


Dat vind ik nu inderdaad ook wel schandalig !!!

Het wilt niet zeggen omdat het merendeel van de bevolking niet bewust is van het feit dat je ook een VDSL-aansluiting kan nemen bij Belgacom de schare VDSL-gebruikers niet mogen genieten van een pakket !!!

Jammer maar helaas, en hopen op een betere toekomst :wink:

Greetz,

Agent V.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

xr2i schreef:Ja,en wanneer komt er eindelijk een VDSL-Boost op VDSL2 ?? Ik ben momenteel in VDSL 1 abbo VDSL Boost en dinsdag wordt ik op VDSL2 geplaats, maar heb hierdoor een trager abbo moeten nemen namelijk Internet Plus (12Mbits/s i.p.v. 17Mbits/s).
Mijn synchronisatie gaat ook van 17Mbits/s VDSL1 naar 16.5Mbits/s (want verder cdan 700m van de ROP)op VDSL2...Dat is echt iets dat ik niet kan begrijpen!
En wanneer komt er eindelijk een pak met tv + internet plus of internet boost?


voor belgacom zal het niet interessant genoeg zijn om dergelijk pakket te lanceren. Het moet ook rendabel zijn hé voor de firma.
En als het dat niet is, wordt het niet gelanceerd. Geen enkel bedrijf zal dat doen. Zo simpel is het.
Daar tegenover heeft belgcom wel tientallen paketten waar een meerderheid van hun klanten wel zijn gading kan in vinden. dus voor belgacom is alles ok.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

gr4vity maar toch staat Belgacom een paar jaar achter op onze buurlanden hoor.
Hier is ook nog steeds geen BelgacomTv te verkrijgen en zo zijn er veel heel veel mensen in Belgie waar ze het nog niet kunnen aanbieden.


Ik daag je uit 1 buurland te noemen waar er relatief gezien een grotere dekking is voor digitale TV dan in België.
xr2i
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 okt 2003, 15:39
Bedankt: 1 keer

Zamba schreef:
xr2i schreef:Ja,en wanneer komt er eindelijk een VDSL-Boost op VDSL2 ?? Ik ben momenteel in VDSL 1 abbo VDSL Boost en dinsdag wordt ik op VDSL2 geplaats, maar heb hierdoor een trager abbo moeten nemen namelijk Internet Plus (12Mbits/s i.p.v. 17Mbits/s).
Mijn synchronisatie gaat ook van 17Mbits/s VDSL1 naar 16.5Mbits/s (want verder cdan 700m van de ROP)op VDSL2...Dat is echt iets dat ik niet kan begrijpen!
En wanneer komt er eindelijk een pak met tv + internet plus of internet boost?


voor belgacom zal het niet interessant genoeg zijn om dergelijk pakket te lanceren. Het moet ook rendabel zijn hé voor de firma.
En als het dat niet is, wordt het niet gelanceerd. Geen enkel bedrijf zal dat doen. Zo simpel is het.
Daar tegenover heeft belgcom wel tientallen paketten waar een meerderheid van hun klanten wel zijn gading kan in vinden. dus voor belgacom is alles ok.


Waarom biedt Telenet dan wel zo'n performantere packs?
Ik moet zeggen dat Telenet heel aantrekkelijk is met zijn packs..
Dus Belgacom, wake up en maak ons een pack met internet plus en lanceer eindelijk een top abbonement die kan concurreren met de Teleent Shake van 100Gb op 25Mbits/s!
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

als de telenet shakes dan zo aantrekkelijk zijn, waarom verwacht je dan hetzelfde van BGC? Niemand houdt je tegen om naar hen over te stappen.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

AgentVortex schreef:Het wilt niet zeggen omdat het merendeel van de bevolking niet bewust is van het feit dat je ook een VDSL-aansluiting kan nemen bij Belgacom de schare VDSL-gebruikers niet mogen genieten van een pakket !!!


AgentVortex wanneer willen jullie toch is inzien dat er maar een heel klein % aansluitbaar is op VDSL.:roll:
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

ketter schreef:
gr4vity schreef:Wat is achterhaalt? Meer dan 90% van de bevolking is aansluitbaar op ADSL. In andere landen ligt dit percentage een pak lager.


gr4vity maar toch staat Belgacom een paar jaar achter op onze buurlanden hoor.
Hier is ook nog steeds geen BelgacomTv te verkrijgen en zo zijn er veel heel veel mensen in Belgie waar ze het nog niet kunnen aanbieden.


bijna 90% kan in tekenen op belgacom tv.
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Zamba schreef:
ketter schreef:
gr4vity schreef:Wat is achterhaalt? Meer dan 90% van de bevolking is aansluitbaar op ADSL. In andere landen ligt dit percentage een pak lager.


gr4vity maar toch staat Belgacom een paar jaar achter op onze buurlanden hoor.
Hier is ook nog steeds geen BelgacomTv te verkrijgen en zo zijn er veel heel veel mensen in Belgie waar ze het nog niet kunnen aanbieden.


bijna 90% kan in tekenen op belgacom tv.


Mooie reclame is dat maar de werkelijkheid is natuurlijk niet te meten,
hier toch ook nog altijd geen BGCTV

Greetz
Weetgraag
"Carpe Diem"
peewee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 jul 2007, 20:59

90% is inderdaad waar maar er is nog maar 60% aansluitbaar via VDSL2
De andere zitten nog op ADSL2+ profiel 6 of 9 Mbps
The world is not enough!
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Zamba schreef:bijna 90% kan in tekenen op belgacom tv.


Zamba je gelooft jezelf toch niet zeker?
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

Zamba schreef:bijna 90% kan in tekenen op belgacom tv.


Op hun website vermelden zij "Belgacom TV is vandaag beschikbaar voor 80% van de klanten." Theoretisch misschien want het is niet alleen de afstand tot de centrale die bepalend is. Een beetje slechte kwaliteit van kabels en daar gaat je aansluiting.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

ketter schreef:
Zamba schreef:bijna 90% kan in tekenen op belgacom tv.


Zamba je gelooft jezelf toch niet zeker?


toch wel hoor.
ik heb een maat die voor belgacom werkt, en die heeft me dit bevestigd.
dus het klopt.
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Zamba schreef:
ketter schreef:
Zamba schreef:bijna 90% kan in tekenen op belgacom tv.


Zamba je gelooft jezelf toch niet zeker?


toch wel hoor.
ik heb een maat die voor belgacom werkt, en die heeft me dit bevestigd.
dus het klopt.


Lol. En ik heb een maat die voor Belgacom werkt, en die zegt dat ze dat bijlange niet halen.
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

Sjah een vriend van mij heeft belgacomtv, maar als de tv aanstaat kan hij niet surfen. Hij woont in het centrum van een stad, op minder dan 500 meter van de centrale. Dikke sjah. Geen adsl2+, vdsl, niets. Als je ziet hoeveel mensen nog verder zitten van de centrale, stel ik mij toch vragen bij cijfers als 90%
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Zamba afgelopen vrijdag hoorde ik ne maat zeggen welke Nr's ik bij de lotto moest invullen.
Maar zoals verwacht klopte ze niet.:lol:
Dus zeg maar tegen uwe maat dat zijn cijfers meer dan waarschijnlijk ook niet kloppen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Zamba schreef:toch wel hoor.
ik heb een maat die voor belgacom werkt, en die heeft me dit bevestigd.
dus het klopt.
mijne maat die bij proximus werkt en ook iemand kent die bij Belgacom werkt, zegt dat amper 35% vd klanten 3 Mbps haalt.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Lord Utopia schreef:
Zamba schreef:toch wel hoor.
ik heb een maat die voor belgacom werkt, en die heeft me dit bevestigd.
dus het klopt.
mijne maat die bij proximus werkt en ook iemand kent die bij Belgacom werkt, zegt dat amper 35% vd klanten 3 Mbps haalt.

En mijn maat die achter de vuilniskar loopt kent iemand die in de aldi werkt en zijn dochter kent de koning.
Waar zijn jullie nog over bezig :lol:
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

lach maar, jongetjes.... :-D

60% kan al aangesloten worden op vdsl2 in belgie. da weet ge toch.
(anderen krijgen belgacom tv via adsl2+).

heeft belgacom onlangs bekend gemaakt via een persbericht.
voor vdsl2 behoort belgacom tot de wereldtop. das nu eenmaal een feit en al jullie gepraat hierover zal daar niets aan veranderen. :-D

momenteel wordt deze technologie wel enkel gebruikt voor belgacom tv.
en dat is wel inderdaad een spijtige zaak. maar belgacom zal wel met een aanbod komen als andere providers ook abonnementen gaan aanbieden op vdsl2.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zamba schreef:momenteel wordt deze technologie wel enkel gebruikt voor belgacom tv en dat is wel inderdaad een spijtige zaak.


Tegen de tijd dat ze gezakt zijn van de wereldtop naar de staart zullen ze inderdaad waarschijnlijk met een veel te duur VDSL2 aanbod komen... het is namelijk nooit anders geweest bij BGC :roll:
Gesloten

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”