In een artikel op ZDNet.be staat dat Test-Aankoop in zijn aanbevelingen aan de raad voor de mededinging o.a. een afsplitsing van het netwerk wou. Deze diende dan voortaan beheerd te worden door een onafhankelijke partij.
http://www.zdnet.be/news.cfm?id=94484&mxp=101
Kan ik mij alleen maar bij aansluiten.
Test-Aankoop niet te spreken over overname Scarlet door BC
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 27 keer
Bij de tv (lees: VRT etc.) mag je ook niet zelf tv programma's maken + zenderpark in beheer hebben, dus waarom wel bij xDSL?
Dus ik ben het er volledig mee eens. Belgacom en het netwerk moeten gesplitst worden!
Dus ik ben het er volledig mee eens. Belgacom en het netwerk moeten gesplitst worden!
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Mooi idee in theorie, en misschien komt het er over een paar jaar wel van. De Europese molen maalt, maar hij maalt traag.dean3009 schreef:Dus ik ben het er volledig mee eens. Belgacom en het netwerk moeten gesplitst worden!
Ondertussen in de echte wereld is het NU kiezen tussen een overname door Belgacom (met 3 jaar behoud van prijzen en specs) of een faillissement van Scarlet. Vraag eens aan de ex-klanten van E-leven wat zij van zo'n aanbod zouden vinden.
Voor mij als Scarlet klant maakt het absoluut niet uit welk logo er bovenaan mijn maandelijkse factuur gedrukt staat.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Wat koopt Belgacom eigenlijk? niet het netwerk dus,en ook niet de klanten,want die mogen hoe dan ook weg als ze dat willen(messchien zal Belgacom wel op de proppen komen met extra-voordelen voor Scarlet klanten die blijven??).
Volgens mij koopt Belgacom alleen de naam Scarlet op.
-Messchien om later deze naam te gebruiken als 'low budget' provider????
-Of omdat Scarlet Belgacom pijn deed,en dit nu opgelost is voor Belgacom??.
Wie gaat dit netwerk kopen,in deze financieel onzekere tijd??
Volgens mij koopt Belgacom alleen de naam Scarlet op.
-Of omdat Scarlet Belgacom pijn deed,en dit nu opgelost is voor Belgacom??.
Wie gaat dit netwerk kopen,in deze financieel onzekere tijd??
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Belgacom heeft altijd al uitdrukkelijk gecommuniceerd dat dit hun bedoeling was. Daar is geen enkel mysterie aan.fluppie schreef:Volgens mij koopt Belgacom alleen de naam Scarlet op.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
niet vergeten dat belgcom miljarden geinvesteerd heeft in hun netwerk zoals adsl2+ en vdsl2, en ze zijn nog volop bezig. wie gaat belgacom vergoeden voor dit netwerk? want ze gaan het niet voor niks afstaan hoor.monopolie schreef:In een artikel op ZDNet.be staat dat Test-Aankoop in zijn aanbevelingen aan de raad voor de mededinging o.a. een afsplitsing van het netwerk wou. Deze diende dan voortaan beheerd te worden door een onafhankelijke partij.
http://www.zdnet.be/news.cfm?id=94484&mxp=101
Kan ik mij alleen maar bij aansluiten.
daar al is bij stilgestaan. zo simpel is het allemaal niet hoor.
- rowan
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
- Bedankt: 21 keer
We horen Test aankoop klagen van de overname van Scarlet, maar nét hetzelfde is gebeurd door Telenet, die Indi overnam. Telenet heeft nu een volledig monopolie op de kabel terwijl BGC wel verplicht is om zijn net open te stellen.
Tja, het belangrijkste verschil tussen de situatie hier en in Nederland is dat er daar meer netwerken zijn en dat die allemaal verplicht zijn hun netwerken open te stellen voor andere aanbieders (zowel via kabel als telefoon). Hier hebben we dat duopolie. Het verschil in resultaat voor de gebruikers is duidelijk maar de overheid houdt die situatie in stand via haar BIPT. Waarschijnlijk gaat het daarbij inderdaad om de dividenden en denkt men niet aan de extra economische groei die we zouden kunnen bereiken met lagere kosten voor consumenten. Klassiek monopolistisch denken dus.