Mijn ma heeft zich onlangs I-Talk unlimited laten aanpraten. Klinkt interessant, behalve dat belgacom blijft hameren op hun eigen hardware, waardoor ik onze huidige Linksys WAG354g draadloze modem-router zou moeten vervangen door een toestel van belgacom (100 euro), zodat we onze huidige telefoontoestellen daarop kunnen aansluiten.
Ik denk dat er echter nog twee andere mogelijkheden bestaan, maar weet niet in welke mate belgacom gebruik maakt van speciale technieken of beveiligingen zodat je enkel van hun hardware gebruik kan maken:
-een VOIP telefoon met ethernetaansluiting kopen en die aansluiten op de huidige router
-een apart toestelletje kopen dat in een ethernetaansluiting wordt geplugd en een pstn aansluiting voor een telefoontoestel heeft.
Iemand een idee? Bedankt!
I-Talk met gewone wifi-router
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik heb nog een rode Philips staan die ik je wel voor een prijsje wil verkopen. Dit enkel indien je geen andere oplossing vindt natuurlijk.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Ik weet niet in hoeverre de sip instellingen vrij zijn bij belgacom I-talk.
Indien wel , kan je idd je eigen hardware kiezen. (bijv een fritzbox , vind ik persoonlijk zeer goeie hardware).
Wat je mssn wel niet hebt met je linksys is qos.. mssn kan je dat wel instellen dunnow ... maar bij een router met pots aansliutingen krijgt je voip verkeer voorrang (kan betere kwaliteit opleveren in theorie:p)
Indien wel , kan je idd je eigen hardware kiezen. (bijv een fritzbox , vind ik persoonlijk zeer goeie hardware).
Wat je mssn wel niet hebt met je linksys is qos.. mssn kan je dat wel instellen dunnow ... maar bij een router met pots aansliutingen krijgt je voip verkeer voorrang (kan betere kwaliteit opleveren in theorie:p)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder