Dag iedereen, ik heb weer iets stom aan de hand.
Het is nu al 2 maal in één week dat dit gebeurt.
Een mail waarin een foto is ingevoegd. Dus niet in bijlage!
Als ik die foto dan wil opslaan, dan ga ik op de foto staan en klik rechterkant van de muis - maar dan krijg ik enkel de mogelijkheid kopieren!
Word er zowat zenuwachtig van! Hoe kan ik die foto nu ergens opslaan?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen?
Moet ik ergens een aanpassing doen ofzo?
Bedankt!
In Outlook aangekregen foto in mail
-
- Starter Plus
Let op! Ik ben leek EN vrouw! Maar al bij al valt het nogal mee. Je moet wel wat geduld met mij hebben
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Sla de mail eens ergens op als html, dan de html openen en de foto opslaan zoals je zou doen met een foto op een webpagina.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Gewoon eruit draggen. Je klikt dus op de foto, houdt je knop ingedrukt, en sleept hem naar je desktop of een folder.Telenet schreef:Hoe kan ik die foto nu ergens opslaan?
-
- Starter Plus
Dat heb ik ook al gedaan, maar krijg niet de mogelijkheid om op te slaan.Goztow schreef:Sla de mail eens ergens op als html, dan de html openen en de foto opslaan zoals je zou doen met een foto op een webpagina.
Ik vind het ook echt raar hoor.
Let op! Ik ben leek EN vrouw! Maar al bij al valt het nogal mee. Je moet wel wat geduld met mij hebben
-
- Starter Plus
Net geprobeerd na het lezen van jouw tip. Gaat ook niet.r2504 schreef:Gewoon eruit draggen. Je klikt dus op de foto, houdt je knop ingedrukt, en sleept hem naar je desktop of een folder.Telenet schreef:Hoe kan ik die foto nu ergens opslaan?
Is er iets veranderd in mijn instellingen? Of kan je zoiets niet instellen?
-
- Starter Plus
Dat idee zal ik zeker onthouden maar in dit geval kan ik zoiets niet aan de verzender vragen (ken deze niet goed)nonkie schreef:De verzender moet een foto als bijlage versturen. Dan heb je deze problemen niet. Kan je hem/haar vragen om de mail terug te sturen met de foto in bijlage?
Stelt mijn probleem zich dan bij elke outlook gebruiker?
Groetjes en dank!
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik heb het even zelf geprobeerd (image invoegen en naar mezelf versturen) en "opslaan als" was wel een optie. Dus ik vermoed ergens een incompatibiliteit tussen twee verschillende mailprogramma's.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Starter Plus
Ik heb outlook. Nu weet ik niet of de verzender ook in outlook werkt.nonkie schreef:Ik ben ook even aan het testen geweest.
In outlook express kan je deze afbeelding die niet als bijlage is verstuurd niet opslaan op kopieëren.
In MS outlook gaat dit wel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Ach ik dacht dat je outlook express had.Telenet schreef:Ik heb outlook. Nu weet ik niet of de verzender ook in outlook werkt.nonkie schreef:Ik ben ook even aan het testen geweest.
In outlook express kan je deze afbeelding die niet als bijlage is verstuurd niet opslaan op kopieëren.
In MS outlook gaat dit wel.
Dan moet het lukken. Rechts klikken en kopieëren kiezen, ga naar vb map documenten en rechts klikken en plakken kiezen. Dan wordt dit opgeslagen als knipsel. Als je dit opent dan gaat het normaal in word open. Je kan ook rechtstreeks in word die afbeelding plakken.
-
- Deel van't meubilair
Wat de verzender gebruikt maakt niet uit (wel hoe hij de image erin plaatst, hetzij via Copy/Paste of Attachment).Telenet schreef:Ik heb outlook. Nu weet ik niet of de verzender ook in outlook werkt.
Nu via Outlook 2003 heb ik hier geen enkel probleem om de image uit een mail te draggen. Bizar dat dit bij jou niet lukt ?
-
- Starter Plus
Eerlijk gezegd heb ik er zelf ook nooit problemen mee gehad, het is net deze week dat ik er tweemaal mee geconfronteerd word.r2504 schreef:Wat de verzender gebruikt maakt niet uit (wel hoe hij de image erin plaatst, hetzij via Copy/Paste of Attachment).Telenet schreef:Ik heb outlook. Nu weet ik niet of de verzender ook in outlook werkt.
Nu via Outlook 2003 heb ik hier geen enkel probleem om de image uit een mail te draggen. Bizar dat dit bij jou niet lukt ?
Daarom vroeg ik me of er iets mis is met de instellingen ofzo?
Raar hé?
-
- Deel van't meubilair
Inderdaad... maar heb je geen Hotmail of Gmail account of zo ?Telenet schreef:Raar hé?
Anders kan je hem forwarden, misschien dat je er daar wel eenvoudig aankan.
-
- Starter Plus
r2504 schreef:Inderdaad... maar heb je geen Hotmail of Gmail account of zo ?Telenet schreef:Raar hé?
Dat is pas een origineel gedacht, ik probeer het meteen!
-
- Starter Plus
Yes het is me op deze manier gelukt!r2504 schreef:Inderdaad... maar heb je geen Hotmail of Gmail account of zo ?Telenet schreef:Raar hé?
Bedankt hoor!
Iemand die nu nog kan ontdekken hoe het komt dat ik geen ingevoegde foto's via outlook kan opslaan, zal ik heel dankbaar zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Hoe het komt dat weet ik niet. Maar je kan aan de afzender vragen om afbeeldingen via bijlage te versturen. En dan is het heel simpel om deze op te slaan.Telenet schreef: Iemand die nu nog kan ontdekken hoe het komt dat ik geen ingevoegde foto's via outlook kan opslaan, zal ik heel dankbaar zijn.