12mbit in Turnhout?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Volgens de site van Dommel kan ik 12mbit krijgen op mijn adres. Een maat die een straat verder woont en al dommel is kan dat echter niet.

In hoeverre is dat correct? Ik zit momenteel goed bij Tele2, maar aangezien die niks laten horen over eventuele 12mbit upgrades, zou ik graag richting dommel tenen.

Iemand?
HANs
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Denk er ook aan dat als je dommel neemt je uwen 'maat' niet zal kunnen bellen via je vaste lijn daar dommel naar dommel blijkbaar nog niet werkt.
Althans bij mijn pa en broer toch nog steeds niet.
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Ach, geen issue. Ik zou de telefonie toch niet gebruiken. (Net als dien All in van Tele2, by the way.)

Ik zou enkel en alleen voor de home connect gaan vanwege de zekerheid van een ongelimiteerde verbinding. Ik vind de 0.25c/GB die nog steeds op de site van Dommel staat bij de normale ADSL verbindinkjes te akelig. Misschien hanteren ze het niet, maar dat wil niet zeggen dat je vrij spel hebt. Voor dat beetje zekerheid betaal ik graag wat extra.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

KaiZas schreef:Ach, geen issue. Ik zou de telefonie toch niet gebruiken. (Net als dien All in van Tele2, by the way.)

Ik zou enkel en alleen voor de home connect gaan vanwege de zekerheid van een ongelimiteerde verbinding. Ik vind de 0.25c/GB die nog steeds op de site van Dommel staat bij de normale ADSL verbindinkjes te akelig. Misschien hanteren ze het niet, maar dat wil niet zeggen dat je vrij spel hebt. Voor dat beetje zekerheid betaal ik graag wat extra.
Netconnect met boost pack dan?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Inderdaad. Maar bij alle netconnects staat nog steeds €.25/GB over de limiet, toch?
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

KaiZas schreef:Inderdaad. Maar bij alle netconnects staat nog steeds €.25/GB over de limiet, toch?
Hoi, even iets rechtzetten. Bij internet via Dommel betaal je nooit iets meer op het einde van de maand (dat was bij mij de reden dat ik indertijd juist voor Dommel en niet EdpNet gekozen heb!) .

Als je boven je limiet verbruikt hebt. Kan je kosteloos blijven downloaden, maar dan wel aan lagere snelheid (smallband of mediumband)

Wil je die extra snelheid wel, dan moet je bijbetalen.
En dit aan 0,30 euro per Gb (vroeger was het 0,25 euro de Gb).
Laatst gewijzigd door Gent32m 12 nov 2008, 09:57, in totaal 1 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

KaiZais, bezint eer je begint. Er begint wel elke dag iemand nieuw te zeuren over dien Homeconnect/Dommel. :|
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Dfrog schreef:Kaizais, bezint eer je begint. Er begint wel elke dag iemand nieuw te zeuren over dien Homeconnect/Dommel. :|
Het product is ok.
- Zowel de telefoon als het internet werkt bij me thuis.
- Maar idd, Dommel moet dringend iets gaan doen aan zijn Helpdesk en Administratie. Daar loopt het de laatste tijd steeds vaker mis (zoals hier valt te lezen)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Ik weet het, ik heb ondertussen al een hoop mizerie gelezen, maar laten we eerlijk wezen, een forum is over't algemeen niet meer dan een aggregatie van problemen. Lofzang zul je zelden tot nooit horen.

Op het Tele2 forum is't ook van dat hoor, maar toch ben ik al jaren tevreden klant.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

KaiZas schreef:Ach, geen issue. Ik zou de telefonie toch niet gebruiken. (Net als dien All in van Tele2, by the way.)

Netconnect is 100 GB op breedband 4.6 Mb, ongelimiteerd op 1 Mb na de 100 GB
Netconnect + boostpack is ongelimiteerd op breedband 4.6 Mb
Netconnect Plus is ongelimiteerd op 4.6 Mb
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Voor de zekerheid toch maar een mailtje richting dommel gestuurd om de 12mbit te bevestigen. Niemand van Turnhout hier, neem ik aan :p
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Waarom stap je over van T2 naar Dommel ? Volgens je signature heb je een limiet van 25GB per dag, dus om het volume zal het niet te doen zijn neem ik aan ?

Is het enkel om de snelheid van 12Mbit/s te doen ? Dan zou nog even wachten tot er mensen zijn uit de regio van Turnhout die effectief 12Mbit/s hebben. Tot dan blijf je beter waar je bent, denk ik. Misschien komt T2 binnenkort ook met 12Mbit/s of hebben ze die al (ik ben geen kenner van het T2 aanbod).
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Tele2 zal wel volgen, ze zullen eerst hun eigen 12 Mbps erdoor willen halen.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

vergeet ook niet de afstand van jouw connectie naar de centrale !
Dommel zegt dat er niet graag bij maar je moet binnen de 2.5 km zitten dacht ik voor 12mbit te halen . Zo hebben ze mij liggen gehad. Eerst met duidelijke taal zeggen dat alles in orde is om die 12 te verkrijgen en later kwamen ze af dat ik niet kan worden overgezet omdat ik te ver van de centrale zit .
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Sniffie schreef:vergeet ook niet de afstand van jouw connectie naar de centrale !
Dommel zegt dat er niet graag bij maar je moet binnen de 2.5 km zitten dacht ik voor 12mbit te halen . Zo hebben ze mij liggen gehad. Eerst met duidelijke taal zeggen dat alles in orde is om die 12 te verkrijgen en later kwamen ze af dat ik niet kan worden overgezet omdat ik te ver van de centrale zit .
Nou, 1.3 km voor 12 Mbps, 2.5 voor 9 Mbps. Belgacom neemt je mee ;)
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Een mens kan wel blijven tegen 4mbit plakken he. Ik heb ten alle tijden een lijntje richting Giganews open staan. Maar, als ik dan de radio erbij pak, is't dikwijls als van stotterenstein. Dus telkens weer m'n sabnzbd afzetten als ik op de site van bijvoorbeeld thedailyshow.com de laatste Jon Steward ga bekijken, daar heb ik gewoon geen zin meer in. Mag het trouwens? Hoeveel jaar zitten we al niet met die 4mbit?

Als ik voor dezelfde prijs ergens 3x zo snel kan krijgen, dan ga ik daar zeker voor gaan. Is gewoon een kwestie van comfort, eigenlijk.

Afstand tot de centrale zou geen probleem mogen zijn, ik zit voor zover ik weer niet verder dan een kilometer van de centrale. Mocht het toch "maar" 9mbit zijn, zelfs dan is't nog okee, dubbel zo snel voor dezelfde prijs is ook netjes.

Misschien komt Tele2 ook wel met zoiets af. Ooit. Misschien. Maar ik vind dat het nu wel genoeg is geweest met dat slakkengangetje hier in België op gebied van innovatie en uitbreiding. De provider die het lef heeft er eerst mee door te komen, die verdient het de klanten binnen te rijven.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Tja, er is lef hebben en er is lef hebben.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen (en ik denk dat velen die mening delen) dat Dommel het lef heeft om nieuwigheden snel aan te kondigen om zo klanten binnen te halen. Het probleem zit hem dan meestal bij het realiseren van die belofte (zonder hierbij de discussie te starten over wiens schuld de vertraging is).

Als ik u was, zou ik nog even bij T2 blijven totdat de mist opgetrokken is. Die paar weken/maanden zullen wel niet onoverkomelijk zijn. Verhuizen naar Dommel om daar ook aan 4Mbit/s gekluisterd te zitten, haalt ook niet veel uit.
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Zeker waar wat je daar zegt. Vandaar dat ik m'n huiswerk aan't doen ben he, zowel hier als bij Dommel zelf. Maar het liefst zou ik gewoon van wat ervaringen horen van mede-turnhoutenaars. De discrepancy tussen de "ja" van het webappke van Dommel bij mij en de "nee" van het webappke van Dommel bij menne maat is het eerste dat weggewerkt dient te worden.
Joris84
Pro Member
Pro Member

KaiZas schreef:Een mens kan wel blijven tegen 4mbit plakken he. Ik heb ten alle tijden een lijntje richting Giganews open staan. Maar, als ik dan de radio erbij pak, is't dikwijls als van stotterenstein. Dus telkens weer m'n sabnzbd afzetten als ik op de site van bijvoorbeeld thedailyshow.com de laatste Jon Steward ga bekijken, daar heb ik gewoon geen zin meer in. Mag het trouwens? Hoeveel jaar zitten we al niet met die 4mbit?

Als ik voor dezelfde prijs ergens 3x zo snel kan krijgen, dan ga ik daar zeker voor gaan. Is gewoon een kwestie van comfort, eigenlijk.

Afstand tot de centrale zou geen probleem mogen zijn, ik zit voor zover ik weer niet verder dan een kilometer van de centrale. Mocht het toch "maar" 9mbit zijn, zelfs dan is't nog okee, dubbel zo snel voor dezelfde prijs is ook netjes.

Misschien komt Tele2 ook wel met zoiets af. Ooit. Misschien. Maar ik vind dat het nu wel genoeg is geweest met dat slakkengangetje hier in België op gebied van innovatie en uitbreiding. De provider die het lef heeft er eerst mee door te komen, die verdient het de klanten binnen te rijven.
Ik ben ook van omgeving Turnhout, in welke straat woon je?
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Zandstraat, ten hoogte van den HORITO.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

KaiZas schreef:Een mens kan wel blijven tegen 4mbit plakken he. Ik heb ten alle tijden een lijntje richting Giganews open staan. Maar, als ik dan de radio erbij pak, is't dikwijls als van stotterenstein. Dus telkens weer m'n sabnzbd afzetten als ik op de site van bijvoorbeeld thedailyshow.com de laatste Jon Steward ga bekijken, daar heb ik gewoon geen zin meer in. Mag het trouwens? Hoeveel jaar zitten we al niet met die 4mbit?

Bij Scarlet heb je normaalgezien al grote ADSL2+ dekking naar't s chijnt? Zelfs onze gemeente staat er bij.. Vanmiddag eens naar d ommel gebeld, en t'was weeral die lastige Hollander die altijd kortaf is. Eind dit jaar. Volgende vraag? Khad zelfs geen zin meer om te discussiëren omdat ik vanaf dat antwoord al wist dat ik niets nieuws te horen ging krijgen zoals in september...
Kben er bijna 99% zeker van moest ik nu netconnect ne men en die 50euro activatie zou betalen, ik bijna direct op 12mbit zou zitten.. Maarjah...
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Ugh. Dus volgens Dommel (live aan de foon) is't van nee voor Turnhout maar via hun wepappeke is't wel goed? Damn. Overstappen van het administratief correcte Tele2 naar de administratieve hell van Dommel is ook niet my idea of a good time. Zonder de zekerheid van 12mbit als licht aan't einde van de tunnel wil ik er niet aan beginnen.
Joris84
Pro Member
Pro Member

KaiZas schreef:Zandstraat, ten hoogte van den HORITO.
Das inderdaad zeker geen km van de centrale denk ik. Zou maar raar zijn als je daar geen 12mbit kan krijgen.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

frado schreef: Bij Scarlet heb je normaalgezien al grote ADSL2+ dekking naar't s chijnt? Zelfs onze gemeente staat er bij..
Die webpagina van Scarlet geeft alle gemeentes weer waar er ADSL of ADSL2+ verbinding mogelijk is. Zeer misleidend.

Van Edpnet moet je spijtig genoeg in de noorderkempen ook niets verwachten. Ze geraken amper voorbij Oelegem.
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Contacteer:

Dfrog schreef:Van Edpnet moet je spijtig genoeg in de noorderkempen ook niets verwachten. Ze geraken amper voorbij Oelegem.
dxADSL al evenmin ...
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Dus eigenlijk niemand met 12mbit in de ganse noorderkempen? Noch van Dommel, noch van anderen?
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

KaiZas schreef:Dus eigenlijk niemand met 12mbit in de ganse noorderkempen? Noch van Dommel, noch van anderen?
Bij BGC wel zeker (als je dicht genoeg bij een centrale zit). T2 verkoopt die 12 van BGC niet (enkel die van hunzelf). Scarlet- en resellers hebben hier nog niet veel uitgestoken qua nieuwe centrales.

Dommel misschien indien je door de administratieve mallemolen geraakt :)
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Contacteer:

KaiZas schreef:Dus eigenlijk niemand met 12mbit in de ganse noorderkempen? Noch van Dommel, noch van anderen?
Eerlijk gezegd ken ik niemand in de Noorderkempen die dat haalt, nee... en het grootste deel van mijn vriendenkring situeert zich in de Noorderkempen.
(maar dat wil uiteraard niet zeggen dat niemand het heeft)
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Hier in Rijkevorsel => geen 12 mbit mogelijk.
En ook geen VDSL hoewel ze hier een half jaar geleden 50 meter van mijn deur een ROP hebben gezet :(
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
KaiZas
Pro Member
Pro Member

Het wordt tijd dat ik verhuis!
tjahhh
Member
Member

hier in poppel via dommel ook geen 12mbit,
Maar in weelde met belgacom wel 12mbit.

dus het is mogelijk in de noorderkempen...
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

tjahhh schreef:hier in poppel via dommel ook geen 12mbit,
Maar in weelde met belgacom wel 12mbit.

dus het is mogelijk in de noorderkempen...
Dat kan komen omdat Poppel geen eigen telefooncentrale heeft en alles via de centrale in Weelde loopt. Omdat dat wat te ver was voor ADSL (meer dan 5 km) is er een LDC (Local DSLAM) in Poppel geplaatst, maar die kan geen ADSL2+ aan (en die worden ook niet geupgrade, da's wachten op VDSL2)

Ooit had ik poort 1 op de DSLAM in Weelde ;)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”