Omdat de vorige post van mij gesloten lijkt en ik anderen een kans wil geven om te reageren post ik mijn tread opnieuw:
Ik heb alle documenten mooi afgeprint,getekend en ingescand. Vervolgens alles in pdf-formaat gemaild aan [email protected].
Dit alles op 7 oktober 2008.
En nog altijd geen enkel teken van leven...geen login-gegevens,niets!
Ik vraag me ernstig af of er wel iemand aanwezig is op hun "klantendienst".
Bellen heeft ook geen zin daar er toch altijd maar enkel muziek te horen valt aan hun kant van de telefoon. (Al ettelijke malen geprobeerd zonder succes trouwens).
Dat mijn mail aan hun,samen met de ingescande pdf's in hun spambox beland is lijkt me nagnoeg onmogelijk en hoogst onwaarschijnlijk.
Ik ben bang dat die aankoop van die Homeconnect-box een grote miskoop was....
Het rare is dat ik nu reeds 1 jaar klant ben van Dommel (Netconnect), geen nieuwe/onbekende klant dus voor hun. Het gaat dus over een overstap van Netconnect naar Homeconnect.
Nog geen teken van leven...deel 2
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Dat ze langer dan een maand nodig hebben om een upgrade van uw abo uit te voeren is in principe niet normaal.
Volgens mij heb je het recht om hiervan af te zien maar dan zit je daar met die aangekochte hardware.
Nemen ze deze hardware terug als je afziet van je bestelling?
Daar kan best iemand anders die ermee vertrouwd is op antwoorden.
Volgens mij heb je het recht om hiervan af te zien maar dan zit je daar met die aangekochte hardware.
Allemaal goed en wel in theorie, maar hoe moet je dat geregeld krijgen met een bedrijf dat blijkbaar al niet veel moeite meer doet om hun nieuwe klanten te helpen laat staan bestaande klanten aan wie ze geld moeten terugbetalen?nonkie schreef:Dat ze langer dan een maand nodig hebben om een upgrade van uw abo uit te voeren is in principe niet normaal.
Het zou logisch zijn ja, maar als de praktische kant van de zaak bekijk vrees ik dat het terugnemen van die box een lange lijdensweg gaat worden.
De documenten aangetekend versturen met een begeleidende brief waarin de event-log uit de doeken gedaan wordt is een andere optie maar dat zijn weer extra kosten. (als je dan zeker wist dat het daarmee opgelost zou zijn zou dat niet zo erg zijn maar ik vrees dat dit ook geen garantie is eigelijk)
Enfin, ik zou in elk geval proberen om op de 1 of andere manier die Homeconnect alsnog geactiveerd te krijgen want het geld van de box recupereren lijkt me de moeilijkste oplossing.
- Gent32m
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Je moet toch op een maandje rekenen (voor een aansluiting).
Zeker in periodes van grote drukte.
Ik denk dat Dommel met een personeelstekort kampt. Teveel nieuwe aanvragen, helpdesk problemen, ontwikkeling software / bugfixes, groei cityconnect, etc..
Als alles werkt is het zeer goed.
Als je echter assistentie nodig hebt, gaat alles veel langzamer
Zo heb ik zelf al 3x gebeld voor een dommicilieringsaanvraag + mail gestuurd. Dringend en belangrijk is dit zeker niet. Maar dat mijn vraag zolang blijft liggen, geeft wel tekenen van de drukte in het kantoor daar (denk ik zo)
Zeker in periodes van grote drukte.
Ik denk dat Dommel met een personeelstekort kampt. Teveel nieuwe aanvragen, helpdesk problemen, ontwikkeling software / bugfixes, groei cityconnect, etc..
Als alles werkt is het zeer goed.
Als je echter assistentie nodig hebt, gaat alles veel langzamer
Zo heb ik zelf al 3x gebeld voor een dommicilieringsaanvraag + mail gestuurd. Dringend en belangrijk is dit zeker niet. Maar dat mijn vraag zolang blijft liggen, geeft wel tekenen van de drukte in het kantoor daar (denk ik zo)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Ahaa, daar wringt het schoentje. Had dat eerder gezegdPacker schreef:Het gaat dus over een overstap van Netconnect naar Homeconnect.
Omdat je van netconnect naar homeconnect gaat, moeten ze manueel iets aanpassen, doordat dit door 1 persoon maar kan gedaan worden, en die persoon véél werk heeft, duurt dat idd lang.
Mooi,maar die “ éne” persoon leek toch alvast capabel genoeg om mijn domiciliering uit te voeren zodat ze “hun” geld wel hadden (op voorhand dus,terwijl ik nu al klant ben EN betaal voor mijn Netconnect).Wentie schreef:Ahaa, daar wringt het schoentje. Had dat eerder gezegdPacker schreef:Het gaat dus over een overstap van Netconnect naar Homeconnect.
Omdat je van netconnect naar homeconnect gaat, moeten ze manueel iets aanpassen, doordat dit door 1 persoon maar kan gedaan worden, en die persoon véél werk heeft, duurt dat idd lang.
Als je onderbemand bent moet je er minstens voor zorgen dat je aan voldoende personeel raakt om onnodige reacties en vertragingen te vermijden en slechte naam te voorkomen. Een mailtje terug om een goede ontvangst van bericht te bevestigen kost geen geld en neemt echt niet veel tijd in beslag zou ik denken (kan trouwens automatisch).
Dan vraag ik me nog af waar/hoe ze die eerste maand gratis inlassen die ze beloven,aangezien ik nu reeds betaal voor mijn huidig abbo EN voor mijn (hopelijk ooit!) toekomstig.
Een gouden raad voor Dommel:
"Bespaar nooit op klantvriendelijkheid!"
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
De betalingen die kunnen ze wel direct regelen, maar het abo upgraden dat niet.Packer schreef:
Mooi,maar die “ éne” persoon leek toch alvast capabel genoeg om mijn domiciliering uit te voeren zodat ze “hun” geld wel hadden (op voorhand dus,terwijl ik nu al klant ben EN betaal voor mijn Netconnect).
Als ze de betaling in orde kunnen maken dan kunnen ze op zijn minst het product ook overschakelen.
- Gent32m
- Elite Poster
Dat zijn twee verschillende diensten hé. Ge weet hoe dat gaat in een bedrijf. De ene dienst is soms sneller dan de ander, etc. Dat komt overal voor.nonkie schreef:De betalingen die kunnen ze wel direct regelen, maar het abo upgraden dat niet.
Als ze de betaling in orde kunnen maken dan kunnen ze op zijn minst het product ook overschakelen.
Packer, heeft wel gelijk. In die zin. Dat Dommel aan zijn bereikbaarheid (en in die zin klantvriendelijkheid) kan werken. Hopelijk geraakt men vroeg of laat uit dit dal. Zodat alle tickets, vragen, diensten, etc op tijd opgeleverd kunnen worden.
In dat opzicht steek ik Bart Dom en Sandra alvast een hart onder de riem.
Het zijn drukke tijden.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Helemaal akkoord maar het lijkt me toch vrij normaal dat een facturatiedienst communiceert met andere diensten alvorens tot inning over te gaan? (en zich dus daarmee te synchroniseren)Gent32m schreef:Dat zijn twee verschillende diensten hé. Ge weet hoe dat gaat in een bedrijf. De ene dienst is soms sneller dan de ander, etc. Dat komt overal voor.nonkie schreef:De betalingen die kunnen ze wel direct regelen, maar het abo upgraden dat niet.
Als ik mij abonneer op een tijdschrift verwacht ik de eerste betaling hiervan ook eerder nàdat ik het eerste nummer gekregen heb ipv ervoor. En ik verwacht al zeker niet dat ik eerst enkele nummers moet betalen voor ik het eerste nummer ook effectief krijg toegestuurd.
Het is hier al zo dikwijls gezegd : Dommel heeft een prima product maar ze kunnen het niet naar behoren leveren. (lees : de support is niet mee gegroeid met de rest van het bedrijf) Dat is een aanvaardbaar excuus maar ik leest dit hier ondertussen al een half jaar of langer, dan wordt het stilaan toch minder aanvaardbaar? Je zou zelfs de indruk krijgen dat ze zich er zo gemakkelijk achter verschuilen dat het stilaan "company policy" geworden is!
Let op, ik wil hier absoluut niet aan bashing oid doen, ik ben geen klant van Dommel en ben het ook nooit geweest. Ik baseer me op dingen die ik hier lees en persoonlijk vind ik dat geen professionele houding.
Volgens mij moet Dommel dringend op zoek naar extra personeel zodat euvels als deze en anderen eerst en vooral sneller kunnen opgelost worden en ook dat er zich minder problemen voordoen! Tot zolang ga ik Dommel zeker niet aanraden. (ik ga er vanuit dat zij, ondanks hun personeelstekort toch liever 1 klant méér hebben dan 1 minder)
- Gent32m
- Elite Poster
Klopt.
Echter bij Dommel betaal je wel voorhand. Dat is hun policy.
M.a.w. je betaalt eerst (via proforma-facturen) en pas later wordt het product opgeleverd. Waarna de datum (voor volgende betaling) op je proforma-factuur wordt aangepast.
Dit zorgt vaak voor heel wat verwarring. Zo van. Ik heb nog geen internet, maar moet bv al mijn tweede factuur betalen, etc.
Geen paniek. Gewoon betalen. En achteraf wordt alles rechtgezet.
Let wel! Zolang je betaalt (en nog geen actief product hebt) volg je dit best zo nauwgezet mogelijk op. M.a.w. contact blijven opnemen met Dommel, tot alles in orde is gekomen.
Zodat je niet in een situatie komt, waar bv je al 3 maanden betaalt, maar nog steeds nog aangesloten bent, omdat er iets fout gelopen is in de administratie bij Dommel (die denken bv dat je kunt surfen, wat nog niet het geval blijkt te zijn)
Dat is wel een nadeel, aan dit systeem van Dommel. Ik heb er op zich geen problemen mee op voorhand te betalen (dat doe je bij veel andere producten ook). Echter moet dan wel binnen redelijke termijn alles opgelost geraken.
Voordeel van op voorhand betalen voor Dommel, is dat ze als bedrijf geen 'nog te betalen' kosten genereren. Ze krijgen het geld op voorhand en leveren daarna de dienst op. Op zich is dat een goede en gezonde policy voor een bedrijf.
Er zijn namelijk genoeg bedrijven gekend die op de fles gaan, omdat hun klanten ze te laattijdig betalen. Met op voorhand je klanten te laten betalen, vermijd je dit dus.
Echter bij Dommel betaal je wel voorhand. Dat is hun policy.
M.a.w. je betaalt eerst (via proforma-facturen) en pas later wordt het product opgeleverd. Waarna de datum (voor volgende betaling) op je proforma-factuur wordt aangepast.
Dit zorgt vaak voor heel wat verwarring. Zo van. Ik heb nog geen internet, maar moet bv al mijn tweede factuur betalen, etc.
Geen paniek. Gewoon betalen. En achteraf wordt alles rechtgezet.
Let wel! Zolang je betaalt (en nog geen actief product hebt) volg je dit best zo nauwgezet mogelijk op. M.a.w. contact blijven opnemen met Dommel, tot alles in orde is gekomen.
Zodat je niet in een situatie komt, waar bv je al 3 maanden betaalt, maar nog steeds nog aangesloten bent, omdat er iets fout gelopen is in de administratie bij Dommel (die denken bv dat je kunt surfen, wat nog niet het geval blijkt te zijn)
Dat is wel een nadeel, aan dit systeem van Dommel. Ik heb er op zich geen problemen mee op voorhand te betalen (dat doe je bij veel andere producten ook). Echter moet dan wel binnen redelijke termijn alles opgelost geraken.
Voordeel van op voorhand betalen voor Dommel, is dat ze als bedrijf geen 'nog te betalen' kosten genereren. Ze krijgen het geld op voorhand en leveren daarna de dienst op. Op zich is dat een goede en gezonde policy voor een bedrijf.
Er zijn namelijk genoeg bedrijven gekend die op de fles gaan, omdat hun klanten ze te laattijdig betalen. Met op voorhand je klanten te laten betalen, vermijd je dit dus.
- Gent32m
- Elite Poster
Idd. Lol. Dat is terug een nadeel voor de klant.
Echter, aan één maand internet op voorhand te betalen, gaan we nu niet dood gaan hé. Anders is het wanneer een bank bv faillliet gaat en je een groot stuk van je spaarcentjes kwijt bent (of daar niet meteen aankan).
Kaupthing Edge, Fortis bijna, etc...
Dat is pas realiteit
Enfin, in die optiek zou ik er dan ook voor pleiten, Dommel zo goed als mogelijk te steunen. Ipv voortdurend te zitten bashen.
Ik heb zelf Dommel Homeconnect (heb ik al genoeg verteld hier), en voor mij is dit een goed product (het werkt bij mij).
Echter, mijn naam is Kamiel Kafka en ik ga dat dus geen twee keer zeggen (dat Dommel een goed product heeft). Anders word ik gelijk een ceurrix hier. Altijd maar hetzelfde nieuws opnieuw te zitten vertellen...
De laatste tijd is het echt een klaagforum geworden hier.
Vreselijk...
Echter, aan één maand internet op voorhand te betalen, gaan we nu niet dood gaan hé. Anders is het wanneer een bank bv faillliet gaat en je een groot stuk van je spaarcentjes kwijt bent (of daar niet meteen aankan).
Kaupthing Edge, Fortis bijna, etc...
Dat is pas realiteit
Enfin, in die optiek zou ik er dan ook voor pleiten, Dommel zo goed als mogelijk te steunen. Ipv voortdurend te zitten bashen.
Ik heb zelf Dommel Homeconnect (heb ik al genoeg verteld hier), en voor mij is dit een goed product (het werkt bij mij).
Echter, mijn naam is Kamiel Kafka en ik ga dat dus geen twee keer zeggen (dat Dommel een goed product heeft). Anders word ik gelijk een ceurrix hier. Altijd maar hetzelfde nieuws opnieuw te zitten vertellen...
De laatste tijd is het echt een klaagforum geworden hier.
Vreselijk...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Ook bij TN betaal je voor je kabel tv op voorhand. En voor een heel jaar nog wel.Sniffie schreef:En wat als de zaak op de fles gaat ? Iedereen heeft betaald voor de maand die komt ! Met andere woorden we zijn onze centjes kwijt
Dat risico loop je nu eenmaal met veel dingen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Dit gemist ?Gent32m schreef:Idd. Lol.
Quote/
Hiermede neem ik ook voor een tijdje afstand van het UB forum want ik word te veel vernoemd,
daar waar ik zelfs nog niets geschreven had en er iemand zwaar getroffen is door Ceurrrixfobie,wat me spijt en een tijdje wil voorkomen
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 2&start=20
Laatst gewijzigd door kaise1 12 nov 2008, 14:14, in totaal 2 gewijzigd.
Over mijn Netconnect kan en zal ik niet klagen: Goede verbinding,constante snelheid...no problem!
Maar eenmaal je hulp of info nodig hebt sta je ergens buiten in de regen en net dàt vind ik persoonlijk nogal een minpunt. Ticket's...mail's...telefoons,'t lijkt weinig zoden aan de dijk te brengen en dat zijn gemiste kansen.
Ook heb ik geen probleem met "op voorhand" te betalen voor een goed product ALS het binnen redelijke tijd in orde komt.
Klanten zijn klanten,de mensen waar een bedrijf als deze toch van leeft neem ik aan. Als je een goed product hebt,laat het dan ook beter renderen door de klanten tegemoet te komen. Bouw het uit waar 't nodig is als het moet,geef ze duidelijke ondersteuning (Bereikbare klantendienst, helpdesk bvb).
Ik kan me voorstellen dat ze een massa klanten gewoon kwijtspelen aan de concurentie op de manier waarop ze bezig zijn en dat vind ik jammer,zeker als je ziet dat hun product perfect aanslaat bij het publiek. Mensen die overstappen naar een andere provider kan je zéér moeilijk terug winnen en negatieve commentaar schrikt mogelijk toekomstige klanten danig af.
Maar eenmaal je hulp of info nodig hebt sta je ergens buiten in de regen en net dàt vind ik persoonlijk nogal een minpunt. Ticket's...mail's...telefoons,'t lijkt weinig zoden aan de dijk te brengen en dat zijn gemiste kansen.
Ook heb ik geen probleem met "op voorhand" te betalen voor een goed product ALS het binnen redelijke tijd in orde komt.
Klanten zijn klanten,de mensen waar een bedrijf als deze toch van leeft neem ik aan. Als je een goed product hebt,laat het dan ook beter renderen door de klanten tegemoet te komen. Bouw het uit waar 't nodig is als het moet,geef ze duidelijke ondersteuning (Bereikbare klantendienst, helpdesk bvb).
Ik kan me voorstellen dat ze een massa klanten gewoon kwijtspelen aan de concurentie op de manier waarop ze bezig zijn en dat vind ik jammer,zeker als je ziet dat hun product perfect aanslaat bij het publiek. Mensen die overstappen naar een andere provider kan je zéér moeilijk terug winnen en negatieve commentaar schrikt mogelijk toekomstige klanten danig af.
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Op userbase wel, ja.Gent32m schreef:Aha, breken er terug rustiger tijden aan op userbase...
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.