Evonet problemen
- patrickc
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 7 keer
- Contacteer:
Meer dan 2 jaar klant bij Evonet. Ik was even benieuwd wat de problemen de laatste maanden zoal zijn bij andere klanten en raar maar waar, niets te melden, amper klachten. Soms is het leven fijn...
Patje
Patje
see you at http://www.coeman.net
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Omdat er mss amper klanten zijn ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Wat is dit nu voor een lame antwoord ? Evonet draait al langer mee dan pakweg Dommel of EDPNet ( was het vroegere xs4all ). Zij bieden trouwens al jaren een 8 mbit adsl verbinding aan.Lord Utopia schreef:Omdat er mss amper klanten zijn ?
Ik heb nooit iets slechts over over Evonet gelezen / gehoord eigenlijk.
- patrickc
- Plus Member
- Contacteer:
Niet kwaad worden, onze vriend gelooft nog in een utopia en hij droomt van koning worden...ditCh schreef:Wat is dit nu voor een lame antwoord ? Evonet draait al langer mee dan pakweg Dommel of EDPNet ( was het vroegere xs4all ). Zij bieden trouwens al jaren een 8 mbit adsl verbinding aan.Lord Utopia schreef:Omdat er mss amper klanten zijn ?
Zelfs als het zou gaan om 'weinig klanten', dan nog is het uitbaten van een netwerk zonder veel problemen een kunst. En die kunst beheren ze. Misschien houden zij meer van groei naar de capaciteit van het netwerk en gaan zij niet voor noodzakelijk investeren als 33% van de klanten ontevreden zijn...
Base B39, Sony Xperia S
Base B39, Sony Xperia S
-
- Elite Poster
Kan je dit dan bewijzen ?Mr.T schreef:@ditch
Evonet is maar een kleine ISP hoor. Edpnet is meer dan 10 keer groter (traffiek gewijs).
Ze maken trouwens ook gebruik van het Scarlet netwerk.
Trouwens ... is dit dan een argument om deze ISP neer te halen ? Dat ze BROBAII gebruiken wist ik wel al langer dan vandaag ...
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Puur uit curiositeit (en compleet off-topic): over welke grootorde volumes spreken we dan? Waarschijnlijk mag jij dat niet exact posten maar ik vraag me af over hoeveel TB dit zou gaan.Mr.T schreef:Evonet is maar een kleine ISP hoor. Edpnet is meer dan 10 keer groter (traffiek gewijs).
-
- Erelid
Wat is u probleem eigenlijk ?patrickc schreef:Niet kwaad worden, onze vriend gelooft nog in een utopia en hij droomt van koning worden...ditCh schreef:Wat is dit nu voor een lame antwoord ? Evonet draait al langer mee dan pakweg Dommel of EDPNet ( was het vroegere xs4all ). Zij bieden trouwens al jaren een 8 mbit adsl verbinding aan.Lord Utopia schreef:Omdat er mss amper klanten zijn ?
Zelfs als het zou gaan om 'weinig klanten', dan nog is het uitbaten van een netwerk zonder veel problemen een kunst. En die kunst beheren ze. Misschien houden zij meer van groei naar de capaciteit van het netwerk en gaan zij niet voor noodzakelijk investeren als 33% van de klanten ontevreden zijn...
- patrickc
- Plus Member
- Contacteer:
Hoogheid,
Er is geen enkel probleem. Maar u suggereert dat de grootte van de provider evident is aan het al dan niet veelvuldig voorkomen van problemen. Ik betwist dat ten zeerste. Bijna alle ISP's die alternatieve formules aanbieden dan die dat Belgacom dicteert maken gebruik van het Scarlet netwerk. Alleen slaagt de ene er in om maandenlang geen klachten te hebben op userbase en lees je van de andere bijna dagelijks klaagzangen. Dit heeft mi. alles te maken met een bekwame technische staf en de investeringen die gebeuren in hardware op de juiste schaal van je onderneming. Volgens mij scoort Evonet daar goed en zijn andere snelle groeiers of met te scherpe prijzen aant spelen of leasen ze te grote wagens voor de veel te dure CEO, CTO en andere C*O's. Over de grote van Evonet kan ik niets zeggen, ik ken hun interne kijken niet. Wat ik wel weet is dat ik klanten met voldoening naar hen doorverwijs, en dat mijn halve vriendenkring daar zeer goed vertoeft. Heb ik ervaring? Ik gebruk sinds 1985 Internet toen via een pop in Londen van Greennet. Voor Internet zat ik op Fidonet waar ik voor een vereniging een knooppunt draaide. Het huidige internet sinds 1994 (via het toenmalige glo.be in Antwerpen en ik was in 1997? 1 van de eerste Telenet klanten (PC1 was mijn klantennummer), ik heb Skynet gehad, en heb hier naast Evonet ook een goedkoop Mobistar abo lopen sinds begin 2006 voor als Evonet uit zou vallen. Alleen kan ik je niets zeggen over de kwaliteit van het Mobistar netwerk omdat dat er al 15 maanden werkloos bij ligt.
Als ik userbase lees en daar de problemen lees die andere gebruikers hebben bij ISP's dan ben ik en blijkbaar met mij vele anderen gelukkige Evonet klanten.
Er is geen enkel probleem. Maar u suggereert dat de grootte van de provider evident is aan het al dan niet veelvuldig voorkomen van problemen. Ik betwist dat ten zeerste. Bijna alle ISP's die alternatieve formules aanbieden dan die dat Belgacom dicteert maken gebruik van het Scarlet netwerk. Alleen slaagt de ene er in om maandenlang geen klachten te hebben op userbase en lees je van de andere bijna dagelijks klaagzangen. Dit heeft mi. alles te maken met een bekwame technische staf en de investeringen die gebeuren in hardware op de juiste schaal van je onderneming. Volgens mij scoort Evonet daar goed en zijn andere snelle groeiers of met te scherpe prijzen aant spelen of leasen ze te grote wagens voor de veel te dure CEO, CTO en andere C*O's. Over de grote van Evonet kan ik niets zeggen, ik ken hun interne kijken niet. Wat ik wel weet is dat ik klanten met voldoening naar hen doorverwijs, en dat mijn halve vriendenkring daar zeer goed vertoeft. Heb ik ervaring? Ik gebruk sinds 1985 Internet toen via een pop in Londen van Greennet. Voor Internet zat ik op Fidonet waar ik voor een vereniging een knooppunt draaide. Het huidige internet sinds 1994 (via het toenmalige glo.be in Antwerpen en ik was in 1997? 1 van de eerste Telenet klanten (PC1 was mijn klantennummer), ik heb Skynet gehad, en heb hier naast Evonet ook een goedkoop Mobistar abo lopen sinds begin 2006 voor als Evonet uit zou vallen. Alleen kan ik je niets zeggen over de kwaliteit van het Mobistar netwerk omdat dat er al 15 maanden werkloos bij ligt.
Als ik userbase lees en daar de problemen lees die andere gebruikers hebben bij ISP's dan ben ik en blijkbaar met mij vele anderen gelukkige Evonet klanten.
Lord Utopia schreef:Wat is u probleem eigenlijk ?patrickc schreef:Niet kwaad worden, onze vriend gelooft nog in een utopia en hij droomt van koning worden...ditCh schreef:Wat is dit nu voor een lame antwoord ? Evonet draait al langer mee dan pakweg Dommel of EDPNet ( was het vroegere xs4all ). Zij bieden trouwens al jaren een 8 mbit adsl verbinding aan.Lord Utopia schreef:Omdat er mss amper klanten zijn ?
Base B39, Sony Xperia S
Base B39, Sony Xperia S
-
- Erelid
Ondergeschikte, als U evonet zo goed vertrouwt, waarom 38 EUR extra per maand bijbetalen voor iets dat U niet gebruikt ?
- patrickc
- Plus Member
- Contacteer:
Majesteit,
Omdat ik enkel met mijn vrouw getrouwd ben (verdomme de 30 jaar komen dichterbij) en ik na 45 jaar in dit leven ondertussen weet dat 1) er weinig zekerheden zijn en 2) het onverwachte steeds verwacht moet worden. Ik heb een klein ICT bedrijfje en Internet is vrij onmisbaar. En kost dat 38€ extra? Ik heb er nog niet bij stilgestaan. Hebt u een alternatief?
Patje
Omdat ik enkel met mijn vrouw getrouwd ben (verdomme de 30 jaar komen dichterbij) en ik na 45 jaar in dit leven ondertussen weet dat 1) er weinig zekerheden zijn en 2) het onverwachte steeds verwacht moet worden. Ik heb een klein ICT bedrijfje en Internet is vrij onmisbaar. En kost dat 38€ extra? Ik heb er nog niet bij stilgestaan. Hebt u een alternatief?
Patje
Lord Utopia schreef:Ondergeschikte, als U evonet zo goed vertrouwt, waarom 38 EUR extra per maand bijbetalen voor iets dat U niet gebruikt ?
Base B39, Sony Xperia S
Base B39, Sony Xperia S
-
- Elite Poster
Soms blijf je beter waar je bent ...Lord Utopia schreef:Ondergeschikte, als U evonet zo goed vertrouwt, waarom 38 EUR extra per maand bijbetalen voor iets dat U niet gebruikt ?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Ik ga mij buiten bovenstaande discussie houden
Gewoon even melden dat ikzelf ook tevreden ben over evonet, weinig problemen, steeds (ter zake doende) respons op vragen, etc ...
Enige "klacht" is dat het 8 mbit abbo hier niet te krijgen valt
Gewoon even melden dat ikzelf ook tevreden ben over evonet, weinig problemen, steeds (ter zake doende) respons op vragen, etc ...
Enige "klacht" is dat het 8 mbit abbo hier niet te krijgen valt
i will live forever.... or die trying!
-
- Erelid
Maar ik begrijp nog steeds niet waarom je 2 abo's hebt ondergschikte... Waarom neem je niet gewoon een officeline van één of andere pipo provider ?patrickc schreef:Majesteit,
Patje
Lord Utopia schreef:Ondergeschikte, als U evonet zo goed vertrouwt, waarom 38 EUR extra per maand bijbetalen voor iets dat U niet gebruikt ?
Ik heb danook de indruk dat de andere providers veel sterker vertegenwoordigt zijn op dit forum, dat speelt ook een rol. Een deel van de userbase'rs zijn ex-Belgacom of ex-Telenet die naar Dommel of edpnet overgeschakeld zijn. Als er (fictief getal) 6 evonetters hier zouden zitten, zou je ze idd ook niet horen, en lijkt het ook alsof hun netwerk superstabiel is, gewoon omdat ze hier niet genoeg vertegenwoordigd zijn!patrickc schreef:Als ik userbase lees en daar de problemen lees die andere gebruikers hebben bij ISP's dan ben ik en blijkbaar met mij vele anderen gelukkige Evonet klanten.
En het is geweten hier dat wij Dommelaars een grote mond hebben en veel lawaai maken van het minste, dusja, dat speelt ook al een rol
-
- Elite Poster
Het "lijkt" er op ? Volgens mij is hun netwerk ook superstabiel, anders had je WEL van al die evonetters gehoord omdat er problemen zijn, kijk maar op be.providers bv. ...zippie666 schreef:
Ik heb danook de indruk dat de andere providers veel sterker vertegenwoordigt zijn op dit forum, dat speelt ook een rol. Een deel van de userbase'rs zijn ex-Belgacom of ex-Telenet die naar Dommel of edpnet overgeschakeld zijn. Als er (fictief getal) 6 evonetters hier zouden zitten, zou je ze idd ook niet horen, en lijkt het ook alsof hun netwerk superstabiel is, gewoon omdat ze hier niet genoeg vertegenwoordigd zijn!
Ja Dommel is sterk vertegenwoordigd hier, maar dit geeft een totaal misvormd beeld van Dommel klanten in heel België. Nogmaals, Evonet heeft zich al lang bewezen en draait al JAREN mee, zowel op residentieel als op coorperate vlak.
ik begrijp niet goed waarom je nog een dsl verbinding neemt als backup.
als er problemen zijn, is de kans enorm groot dat die ook op de andere zitten.
is het niet verstandiger om als backup een telenet verbinding te nemen?
nu ik raad telenet echt niet graag aan, maar wat u doet is u backups in de zelfde kamer van de server laten liggen.
als er problemen zijn, is de kans enorm groot dat die ook op de andere zitten.
is het niet verstandiger om als backup een telenet verbinding te nemen?
nu ik raad telenet echt niet graag aan, maar wat u doet is u backups in de zelfde kamer van de server laten liggen.
-
- Erelid
Waarom evonet nog zo stabiel is, is omdat het ook nog van die prehistorische limieten hanteert zeker ?
Als ik ook nog eens kijk naar hun Business ADSL verbindingen dan zie ik 3 Mbs / 192 kbps voor 96 EUR / maand met 15 GB / maand ? Dan is Telenet nog meer aan te raden, en dat is minstens of zelfs niet meer stabiel als Evonet.
Als ik ook nog eens kijk naar hun Business ADSL verbindingen dan zie ik 3 Mbs / 192 kbps voor 96 EUR / maand met 15 GB / maand ? Dan is Telenet nog meer aan te raden, en dat is minstens of zelfs niet meer stabiel als Evonet.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
ik ben ook bijna twee jaar nu klant bij evonet, en ben er zeer tevreden over .. elke isp heeft wel eens zen downtime, maar bij evonet krijg je tenminste een deftig antwoord, + verontschuldigingen telkens er een fout was ..
en metteen reactie op mails met correcte info ...
en metteen reactie op mails met correcte info ...
-
- Elite Poster
Ai ai ai ... blijkbaar ben jij niet goed op de hoogte . Ja ... Evonet hanteerd limieten op hun site, in praktijk echter niet. Er zijn menige draadjes over op be.providers, en ik ken zelf mensen met Evonenet die dit kunnen bevestigen.Lord Utopia schreef:Waarom evonet nog zo stabiel is, is omdat het ook nog van die prehistorische limieten hanteert zeker ?
-
- Erelid
hey, ik lees alleen af van de website hoorditCh schreef:Ai ai ai ... blijkbaar ben jij niet goed op de hoogte . Ja ... Evonet hanteerd limieten op hun site, in praktijk echter niet. Er zijn menige draadjes over op be.providers, en ik ken zelf mensen met Evonenet die dit kunnen bevestigen.Lord Utopia schreef:Waarom evonet nog zo stabiel is, is omdat het ook nog van die prehistorische limieten hanteert zeker ?
Geachte keizers!
Ondertussen een 3-tal jaren een zeer tevreden klant bij Evonet.
Support Response time = snel (binnen 1 uur)
Verbinding = in periode van 3 jaar > 2 onderbrekingen
Conclusie, tevreden klant!
Tevens heb ik in NL een Speedlinq-abo (D:8Mbit/U:1Mbit)
Dit betekent FUP en eerlijk gezegd ben ik nog niet helemaal tevreden over hun service. (vergeleken met Evonet.be) Anderzijds niet te klagen vanwege FUP.
Ondertussen een 3-tal jaren een zeer tevreden klant bij Evonet.
Support Response time = snel (binnen 1 uur)
Verbinding = in periode van 3 jaar > 2 onderbrekingen
Conclusie, tevreden klant!
Tevens heb ik in NL een Speedlinq-abo (D:8Mbit/U:1Mbit)
Dit betekent FUP en eerlijk gezegd ben ik nog niet helemaal tevreden over hun service. (vergeleken met Evonet.be) Anderzijds niet te klagen vanwege FUP.
- patrickc
- Plus Member
- Contacteer:
Ik weet het, ze zeggen daarover dat iedereen welkom is als klant maar dat ze toch liever professionele klanten zien komen.Lord Utopia schreef:hey, ik lees alleen af van de website hoorditCh schreef:Ai ai ai ... blijkbaar ben jij niet goed op de hoogte . Ja ... Evonet hanteerd limieten op hun site, in praktijk echter niet. Er zijn menige draadjes over op be.providers, en ik ken zelf mensen met Evonenet die dit kunnen bevestigen.Lord Utopia schreef:Waarom evonet nog zo stabiel is, is omdat het ook nog van die prehistorische limieten hanteert zeker ?
Base B39, Sony Xperia S
Base B39, Sony Xperia S
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Ik geloof niet dat je die snelheden krijgt bij evonet, noch dat de limieten van toepassing zijn ik denk zelfs dat de limieten nog nooit van toepassing geweest zijn wees gerust dat die 10gb of 15gb abonnementen gemakkelijk rond de 80gb mogen downloaden zonder dat er extra voor wordt aangerekend.Lord Utopia schreef:Waarom evonet nog zo stabiel is, is omdat het ook nog van die prehistorische limieten hanteert zeker ?
- patrickc
- Plus Member
- Contacteer:
Net mn factuur gekregen voor 2 maanden. 77.20€ performer 4 en volgens de modem en 4.4MBs down en 512Kbs up. De FW zegt dat ik deze maand een 50GB heb versast, tis zomer, tis rustig aan deze kant.Ofloo schreef:Ik geloof niet dat je die snelheden krijgt bij evonet, noch dat de limieten van toepassing zijn ik denk zelfs dat de limieten nog nooit van toepassing geweest zijn wees gerust dat die 10gb of 15gb abonnementen gemakkelijk rond de 80gb mogen downloaden zonder dat er extra voor wordt aangerekend.Lord Utopia schreef:Waarom evonet nog zo stabiel is, is omdat het ook nog van die prehistorische limieten hanteert zeker ?
Base B39, Sony Xperia S
Base B39, Sony Xperia S
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
voila, bevestigd toch wat ik zei, volgens de site zou je maar 256kbit up hebben en je hebt 512kbit, en de factuur komt ongeveer overeen met 2 maandelijks bedrag, 'k heb het niet uit gerekend, op het eerste zicht klopt het, dus geen extra trafiek aangerekend.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Idem hier.Ofloo schreef:voila, bevestigd toch wat ik zei, volgens de site zou je maar 256kbit up hebben en je hebt 512kbit, en de factuur komt ongeveer overeen met 2 maandelijks bedrag, 'k heb het niet uit gerekend, op het eerste zicht klopt het, dus geen extra trafiek aangerekend.
Super tevreden, 4/0,5 en nog nooit traffic aangerekend.
Ik heb Evonet Performer gehad en in werkelijkheid is er geen beperking op het volume. Ze zouden wel meten, maar pas ingrijpen wanneer het de spuigaten zou uitlopen.
Dit gezegd , heb ik de eerste maand 90 Gb gedownload, nooit iets gehoord van Evonet.
Een vriend van mij heeft nog steeds Evonet Performer, en download ook elke maand veel meer dan de officiële limiet, zonder problemen.
Voor de rest ook hele goeie support. Nemen normaal direct op.
Ook geen gezever over opzeg, snel afgehandeld.
Zeer goeie provider dus.
Dit gezegd , heb ik de eerste maand 90 Gb gedownload, nooit iets gehoord van Evonet.
Een vriend van mij heeft nog steeds Evonet Performer, en download ook elke maand veel meer dan de officiële limiet, zonder problemen.
Voor de rest ook hele goeie support. Nemen normaal direct op.
Ook geen gezever over opzeg, snel afgehandeld.
Zeer goeie provider dus.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Evonet is inderdaad geen slechte provider.
Wat dat verbruik betreft, besef 1 ding goed. Je verbruik wordt wel degelijk gemeten en geregistreerd. Ze doen daar inderdaad niet moeilijk over totdat er een conflict ontstaat. Dan worden die verbruiksgegevens ineens op tafel gesmeten. Een gewaarschuwd mens is er dus 2 waard, ik spreek van ondervinding.
Wat dat verbruik betreft, besef 1 ding goed. Je verbruik wordt wel degelijk gemeten en geregistreerd. Ze doen daar inderdaad niet moeilijk over totdat er een conflict ontstaat. Dan worden die verbruiksgegevens ineens op tafel gesmeten. Een gewaarschuwd mens is er dus 2 waard, ik spreek van ondervinding.
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Bestond Evonet nog? Wel heel stil geworden daarrond... Op welk netwerk zaten ze nu weeral?
Hun site is ook wel beetje gedateerd... "Laatste update 6 februari 2006" en "Bovenstaande prijzen gelden vanaf 09 februari 2004."
Hun site is ook wel beetje gedateerd... "Laatste update 6 februari 2006" en "Bovenstaande prijzen gelden vanaf 09 februari 2004."
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Al een oude provider, heette vroeger xs4all.be (werkt nog steeds ) en werkt deels via het Scarlet netwerk.svenska schreef:Bestond Evonet nog? Wel heel stil geworden daarrond... Op welk netwerk zaten ze nu weeral?
Is niet kinderachtig, ik ga toch ook wel regelmatig een stukje over de limiet maar hoor nooit klachten.
Kundige helpdesk, wanneer je belt met een probleem gaan ze, zoals bij alle providers, er in eerste instantie er vanuit dat je een noop bent, maar wanneer ze merken dat je weet waarover je praat je ook een goed luisterend oor hebt.
Tja, stabiele providersvenska schreef:Hun site is ook wel beetje gedateerd... "Laatste update 6 februari 2006" en "Bovenstaande prijzen gelden vanaf 09 februari 2004."
Ik heb 2 adsl aansluitinging, een evonet en een fixed IP realdsl via fulladsl.
Over beiden ben ik al lange tijd zeer tevreden,
-
- Member
ik ga regelmatig over de 200gb per maand, nog nooit een klacht gehoord ...
enkel die keer toen ik op 5 dagen 44 gb aan usenet verkeer had gegenereerd (linux distros )
EN in het najaar zouden ze met nieuwe formules komen .. i cant wait
enkel die keer toen ik op 5 dagen 44 gb aan usenet verkeer had gegenereerd (linux distros )
- patrickc
- Plus Member
- Contacteer:
Najaar? Dan moeten ze snel zijn, de winter staat voor de deursteve_jaspers schreef:ik ga regelmatig over de 200gb per maand, nog nooit een klacht gehoord ...
Base B39, Sony Xperia S
Base B39, Sony Xperia S
-
- Member
het internet is weermaar eens rete traag vandaag ... dan weer 50kb, dan 400, dan weer 20 ...