Ik heb NIS 2002 verwijdert via configuratiescherm/software,
ik herinderde mij plots dat dit via start/Norton verwijderen moest, dus heb ik RNAV gedownload van de Symantec site omdat ik blijkbaar eerst NAV had moeten verwijderen. Ik heb alle instructies gevolgd maar nu kan ik de nieuwe cd-rom van Skynet Security Pack 2004 niet installeren.
De cd-rom start niet en geeft de foutmelding 'this application cannot run'.
Ook bij de CD-rom NIS 2002 krijg ik diezelfde foutmelding, dwz dat ik nu dus onbeschermt surf !
Skynet Security Pack 2004 werkt niet
- Maverick
- Plus Member
- Bedankt: 2 keer
RNAV is enkel voor het verwijderen van NortonAntiVirus en niet om NIS te verwijderen. Om NIS te verwijderen heb je Rnis (of RnisUGP) nodig.
Download RnisUGP van de symantec site en je problemen kunnen opgelost zijn. Lees wel eerst effe de uitleg, of print hem af zodat je de instructies kan volgen. Vooral de "warning" is belanrijk, maar ik neem aan uit je uitleg dat de installatie van NIS2004 niet gelukt is.
Hier is de url voor deze utility (gebruik copy/paste indien nodig):
linkje
Gtrz,
Maverick
Download RnisUGP van de symantec site en je problemen kunnen opgelost zijn. Lees wel eerst effe de uitleg, of print hem af zodat je de instructies kan volgen. Vooral de "warning" is belanrijk, maar ik neem aan uit je uitleg dat de installatie van NIS2004 niet gelukt is.
Hier is de url voor deze utility (gebruik copy/paste indien nodig):
linkje
Gtrz,
Maverick
The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.
Het probleem is juist ontstaan doordat ik eerst NIS heb verwijdert ipv eerst NAV die met NIS meegeleverd werd.
Ik heb dan RNAV laten draaien en ook nog eens RNIS en ook alle mappen van Norton en Symantec manueel verwijdert om er zeker van te zijn dat alles weg is van de vorige versie.
Enkel de map Quarantine in de map Norton Antivirus blijft staan en is blijkbaar niet manueel te verwijderen.
In het register is ook alles verwijdert.
Iemand enkele tips aan wat ik allemaal moet denken en backuppen alvorens een format te doen in geval van nood ?
Ik heb dan RNAV laten draaien en ook nog eens RNIS en ook alle mappen van Norton en Symantec manueel verwijdert om er zeker van te zijn dat alles weg is van de vorige versie.
Enkel de map Quarantine in de map Norton Antivirus blijft staan en is blijkbaar niet manueel te verwijderen.
In het register is ook alles verwijdert.
Iemand enkele tips aan wat ik allemaal moet denken en backuppen alvorens een format te doen in geval van nood ?
- Maverick
- Plus Member
- Bedankt: 2 keer
Je kan dit nog eens proberen
http://www.symantec.com/techsupp/support_options.html
kies hierbij voor de knop onder "symantec's automated support assistant ..."
Als dit niet helpt, kan je de "system restore" functie van windows XP eens gebruiken om je PC terug te brengen naar de periode voor de verwijdering van NIS. In de help file van XP kan je hierover meer uitleg vinden of op deze url ea:
http://msdn.microsoft.com/library/defau ... estore.asp
Succes
http://www.symantec.com/techsupp/support_options.html
kies hierbij voor de knop onder "symantec's automated support assistant ..."
Als dit niet helpt, kan je de "system restore" functie van windows XP eens gebruiken om je PC terug te brengen naar de periode voor de verwijdering van NIS. In de help file van XP kan je hierover meer uitleg vinden of op deze url ea:
http://msdn.microsoft.com/library/defau ... estore.asp
Succes
The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.
hey Thx die eerste link had ik nog niet ontdekt, maar een system restore zal denk ik niet helpen aangezien ik mappen manueel verwijderd heb, ook uit de prullenbak hmm, 'k moet leren backups maken hé.
Ik zal dat eerste zeker eerst nog proberen.
In geval van format zal ik Mijn documenten, OE mails, MSN-lijst en Favorieten kopiëren, ben ik nog iets vergeten dat belangrijk is ?
Ik zal dat eerste zeker eerst nog proberen.
In geval van format zal ik Mijn documenten, OE mails, MSN-lijst en Favorieten kopiëren, ben ik nog iets vergeten dat belangrijk is ?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Keytje schreef:In geval van format zal ik Mijn documenten, OE mails, MSN-lijst en Favorieten kopiëren, ben ik nog iets vergeten dat belangrijk is ?
MSN lijst wordt op de server bewaard, niet op je eigen pc.
Lettertypes?
Downloads?
Savegames?
bestanden die in de map Program files zitten die je nog nodig zou hebben?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik heb hier hetzelfde probleem met een netwerkpc.
Ik heb ook alles gedaan wat je al hebt uitgeprobeerd,maar het resultaat is vrees ik ook hetzelfde.
Ik vermoed dat een format de enige manier is om het systeem weer op zijn poten te krijgen. Norton heeft hier een kwalijke reputatie wat betreft unstalls en samenhangende systeemproblemen (norton niet meer kunnen installen, buggy pc)
Ik heb ook alles gedaan wat je al hebt uitgeprobeerd,maar het resultaat is vrees ik ook hetzelfde.
Ik vermoed dat een format de enige manier is om het systeem weer op zijn poten te krijgen. Norton heeft hier een kwalijke reputatie wat betreft unstalls en samenhangende systeemproblemen (norton niet meer kunnen installen, buggy pc)
ja jongens, mijn probleem is opgelost, misschien heeft iemand er iets aan hoe. Ben enkele uurtjes bezig geweest met backup van gegevens maar zag zo op tegen een format dat ik op zoek gegaan ben naar een readme file op de cd-rom, je weet nooit hé. En ja, vind ik daar een map NIS/FR en NL. De exe in de map NL eens geprobeert, en ja, de installatie verliep probleemloos. Wel raar dat die start.exe niet werkte.
Intussen heb ik wel het nut ingezien van een prg dat een goede backup van de HD kan maken, 'k heb 80 GB maar waarschijnlijk is enkel de C-schijf backuppen wel voldoende ? die heeft 40 GB.
Kunnen jullie je menig geven van het softwarepakket dat jullie gebruiken ? Hoeveel schijfjes zijn nodig voor zo'n backup ?
En thx to all voor de support !
Intussen heb ik wel het nut ingezien van een prg dat een goede backup van de HD kan maken, 'k heb 80 GB maar waarschijnlijk is enkel de C-schijf backuppen wel voldoende ? die heeft 40 GB.
Kunnen jullie je menig geven van het softwarepakket dat jullie gebruiken ? Hoeveel schijfjes zijn nodig voor zo'n backup ?
En thx to all voor de support !
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Laten we niet off-topic gaan in deze topic.
De problematiek, suggesties en ervaringen rond back-ups en dergelijke zijn reeds aan bod gekomen in andere topics in dit forum en kunnen opnieuw aan bod komen. Gelieve hierop dus niet verder in deze topic in te gaan.
De problematiek, suggesties en ervaringen rond back-ups en dergelijke zijn reeds aan bod gekomen in andere topics in dit forum en kunnen opnieuw aan bod komen. Gelieve hierop dus niet verder in deze topic in te gaan.
I love it when a plan comes together!