Ik plaats dit bericht onder de "dommel" groep omdat ik nu eenmaal met Dommel het internet op tracht te gaan...
Mijn verbinding werkt niet, waarschijnlijk omdat de belgacom technieker verkeerde paartjes heeft aangesloten! Helaas kan ik dit zelf niet fixen omdat ik maar 1 paartje in mij appartement binnen krijg en de "verwisseling" hoogstwaarschijnlijk in de belgacom patchkast van het appartementencomplex is gedaan... daar ga ik maar niet in klussen aangezien er meer mensen op aangesloten zitten!
Wat ik me wel afvroeg was het volgende:
De belgacom-doos heeft naast de standaard 4-pins stekker 2 RJ-11 jacks. Deze zijn van binnen gelabeld "dsl" en "line" .... zijn deze belgacom dozen voorzien van een ingebouwde splitter?
Ik zou een raw copper line moeten hebben en daar zou dus geen splitter op nodig zijn, kan het zijn dat dit de reden is van het niet werken van de verbinding? Zou ik de 4-polige stekker moeten gebruiken (die ik niet heb)?
[edit]
met de 4-pins stekker bedoel ik de stekker met de 5 poten
[/edit]
Aansluitdoos
-
- Starter Plus
gewoon de modem in de rj11 steken, deze zijn zonder filter doorgelust op de ingang. indien u de ntp2007 filter er vanvoor opplaatst dan wordt intern alles gefiltert.
b.
b.
Doet ook iets bij Belgacom...
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Dommel bellen dat je geen synchro hebt, is een Belgacom tech voor nodig.zimmen schreef:Ik plaats dit bericht onder de "dommel" groep omdat ik nu eenmaal met Dommel het internet op tracht te gaan...
Mijn verbinding werkt niet, waarschijnlijk omdat de belgacom technieker verkeerde paartjes heeft aangesloten! Helaas kan ik dit zelf niet fixen omdat ik maar 1 paartje in mij appartement binnen krijg en de "verwisseling" hoogstwaarschijnlijk in de belgacom patchkast van het appartementencomplex is gedaan... daar ga ik maar niet in klussen aangezien er meer mensen op aangesloten zitten!
De belgacom-doos heeft naast de standaard 4-pins stekker 2 RJ-11 jacks. Deze zijn van binnen gelabeld "dsl" en "line" .... zijn deze belgacom dozen voorzien van een ingebouwde splitter?
Ik zou een raw copper line moeten hebben en daar zou dus geen splitter op nodig zijn, kan het zijn dat dit de reden is van het niet werken van de verbinding? Zou ik de 4-polige stekker moeten gebruiken (die ik niet heb)?
[edit]
[/edit]
Heb ik vorige week gedaan. Belgacom zou contact met mij opnemen maar door een brugdag en wapenstilstand duurt het iets langer vrees ik.Devilzown schreef:Dommel bellen dat je geen synchro hebt, is een Belgacom tech voor nodig.zimmen schreef:Ik plaats dit bericht onder de "dommel" groep omdat ik nu eenmaal met Dommel het internet op tracht te gaan...
[edit]
[/edit]
Jammer dat die belgacom kast op slot zit