GPS Software voor Flitspalen
Hallo ik heb juist op VRT gezien dat er software te downloaden zou zijn voor GPS die de flits palen zou detecteren, en dat zou wettelijke zijn, weet iemand hier meer van en waar kan ik die software downloaden
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Niet verkeerd begrijpen eh, je kan geen flitspalen 'detecteren', maar wat dit ding doet is eigenlijk je waarschuwen als je in de buurt van zo'n paal komt. Die dingen zijn namelijk gewoon opgeslagen in een kaart, net zoals je restaurants kan hebben in een navigatiesysteem...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 7 keer
Meon, ik wou die opmerking gisteren niet maken.
(wou niet voor muggenzifter doorgaan)
Het was gisteren alweer een mooi staaltje van misinformatie trouwens... Vertellen ze in het nieuws "Het programma kan gewoon gedownload worden van het internet en oudere versies kunnen upgedate worden." en wat laten ze dan zien ? Een phpBB forum !?!

Het was gisteren alweer een mooi staaltje van misinformatie trouwens... Vertellen ze in het nieuws "Het programma kan gewoon gedownload worden van het internet en oudere versies kunnen upgedate worden." en wat laten ze dan zien ? Een phpBB forum !?!
If you can't beat them, confuse them.
Wat het Laatste Nieuws schreef kan je > hier lezen. Kaart met Vlaamse flitspalen op het internet
Nog deze week verschijnt op de website http://mobiliteit.vlaanderen.be een kaart van Vlaanderen met de locatie van alle 290 flitspalen die in het gewest geplaatst werden. De automobilisten moeten zich dus geen dure flitspalenverklikkers aanschaffen. Dat heeft de woordvoerder van Vlaams minister van Mobiliteit Gilbert Bossuyt maandag aangekondigd.
De kaart was al op het autosalon te zien en kon daar op veel belangstelling rekenen. Het is de bedoeling dat ze nog deze week on line te consulteren is. De kaart zal regelmatig aangepast worden en zal ook melding maken van de plaatsen waarop in de toekomst flitspalen zullen geplaatst worden. Het huidige aantal van 290 zal tegen de maand juni opgevoerd worden tot 350. Voor minister Bossuyt is de locatie van de flitspalen geen geheim. De toestellen zijn geen jackpots, maar instrumenten om de snelheid van de voertuigen binnen de wettelijke limieten te houden en het aantal doden en gewonden terug te dringen.
Nog deze week verschijnt op de website http://mobiliteit.vlaanderen.be een kaart van Vlaanderen met de locatie van alle 290 flitspalen die in het gewest geplaatst werden. De automobilisten moeten zich dus geen dure flitspalenverklikkers aanschaffen. Dat heeft de woordvoerder van Vlaams minister van Mobiliteit Gilbert Bossuyt maandag aangekondigd.
De kaart was al op het autosalon te zien en kon daar op veel belangstelling rekenen. Het is de bedoeling dat ze nog deze week on line te consulteren is. De kaart zal regelmatig aangepast worden en zal ook melding maken van de plaatsen waarop in de toekomst flitspalen zullen geplaatst worden. Het huidige aantal van 290 zal tegen de maand juni opgevoerd worden tot 350. Voor minister Bossuyt is de locatie van de flitspalen geen geheim. De toestellen zijn geen jackpots, maar instrumenten om de snelheid van de voertuigen binnen de wettelijke limieten te houden en het aantal doden en gewonden terug te dringen.

-
- Elite Poster
Da's natuurlijk wel goed gezien van de overheid : gaan vele chauffeurs reageren door trager te rijden als ze een (in vele gevallen lege) flitskast voorbijrijden...
Is hetzelfde fenomeen als wat er gebeurt als er eens ergens controle geweest is. Zoals bv. op de Ring van Brussel - waar blijkbaar trager wordt gereden (het zou kunnen, ik ben meestal één van de snelsten met mijn 130
) omdat er een tijdje intensief gecontroleerd geweest is.
Is hetzelfde fenomeen als wat er gebeurt als er eens ergens controle geweest is. Zoals bv. op de Ring van Brussel - waar blijkbaar trager wordt gereden (het zou kunnen, ik ben meestal één van de snelsten met mijn 130

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Laat me niet lachen... op iedere hoek van de straat staat tegenwoordig zo'n ding, en vaak in de richting waar de pakkans het grootste is, en niet vanwaar het gevaar het grootste is.Blue-Sky schreef:De toestellen zijn geen jackpots[/i]
Men zou beter investeren in het oplossen van criminaliteit ipv. de brave burger nogmaals te pakken op een zwakke plek (de minste vergissing kost je tegenwoordig veel geld)

- NuKeM
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 261 keer
Persoonlijk mochten ze van mij heel het land er mee vol zetten (onder bepaalde voorwaarden natuurlijk!), maar als ik hier bij ons kijk, dan zetten ze die dingen na een kruispunt met lichten.. dwz als je rood licht had en je vertrekt, dat je dan al erg je best mag doen om nog geflitst te worden door die dure paal...
Liever flitspalen dan drempels die vele malen duurder zijn, onderhouden moeten worden, meestal slecht geplaatst/gemaakt zijn, waarop je je wagen soms kapot rijdt en die dan nog eens niets opbrengen.
Trouwens, hoe meer palen ze zetten, hoe minder arme dommels van politie agenten hun tijd moeten verdoen met staan te flitsen => ze kunnen zich met andere zaken bezich houden => veel flitspalen = veiliger en de politie kan zich met wat anders bezich houden (op voorwaarde dat de afhandeling van de boetes enzo vlot verloopt, dat ze daar weer niet genekt worden
)
Liever flitspalen dan drempels die vele malen duurder zijn, onderhouden moeten worden, meestal slecht geplaatst/gemaakt zijn, waarop je je wagen soms kapot rijdt en die dan nog eens niets opbrengen.
Trouwens, hoe meer palen ze zetten, hoe minder arme dommels van politie agenten hun tijd moeten verdoen met staan te flitsen => ze kunnen zich met andere zaken bezich houden => veel flitspalen = veiliger en de politie kan zich met wat anders bezich houden (op voorwaarde dat de afhandeling van de boetes enzo vlot verloopt, dat ze daar weer niet genekt worden

NuKeM
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
nukem, tot ik ook begon te rijden deelde ik uw mening 100%
je redenering klopt wel, maar toch, je rijdt altijd te snel
het snelste dat je bij ons in de buurt sinds enkele weken kan rijden is 70kmh, dit is echt traag, zeker als je ervoor op die baan 90 mocht rijden, en nu staat daar weer een flitspaal
ook helpt het niet veel, de mensen vertragen alleen aan de flitspaal, 20m verder rijden ze weer even snel als ervoor, dus in de praktijk helpt het niet echt
je redenering klopt wel, maar toch, je rijdt altijd te snel

het snelste dat je bij ons in de buurt sinds enkele weken kan rijden is 70kmh, dit is echt traag, zeker als je ervoor op die baan 90 mocht rijden, en nu staat daar weer een flitspaal
ook helpt het niet veel, de mensen vertragen alleen aan de flitspaal, 20m verder rijden ze weer even snel als ervoor, dus in de praktijk helpt het niet echt
- Nob
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 125 keer
Dat die flitspalen er staan daar heb ik geen probleem mee, maar die mogen 's nachts enzo wel uitgeschakeld zijn... wa's de bedoeling van 30 km per uur aan een school om 2 uur 's nachts?
greetz,
Nob
greetz,
Nob
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Prijs u gelukkigSeNsEi Ze0n schreef:het snelste dat je bij ons in de buurt sinds enkele weken kan rijden is 70kmh, dit is echt traag, zeker als je ervoor op die baan 90 mocht rijden

Als je tegenwoordig van Leuven naar Kortrijk-Dutsel wilt rijden kan je 15 km+ aan 50 bollen ... ge zou van minder in slaap vallen

Eerst hebben ze de bebouwde kommen idoot veel verlengd en dan maar doodleuk borden van 50 geplaatst erbuiten

Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
-
- Elite Poster
Ik veronderstel eventjes dat je nog niet werkt (of toch niet zo héél ver moet rijden) : ik moet elke dag 55km enkel rijden om te komen tot de plaats waar ik werk. Op zich geen onoverkomelijke afstand, zul je wellicht denken. Wel, ik doe daar - als ik geluk heb - één uur over, en ik rijd daarvan zo'n 25 à 30km op de Brusselse ring (!!) aan de hierboven vermeldde snelheid.NuKeM schreef:Persoonlijk mochten ze van mij heel het land er mee vol zetten (onder bepaalde voorwaarden natuurlijk!), ...
Trouwens, hoe meer palen ze zetten, hoe minder arme dommels van politie agenten hun tijd moeten verdoen met staan te flitsen ....
Als ze op dat traject ook nog eens flitspalen gaan zetten, dan kan ik beter te voet gaan.
Ik wil maar aanhalen dat de infrastructuur hier in België niet gemaakt is om tijdens spitsuren (en die beginnen steeds vroeger, en duren steeds langer) te "vlammen". En dat als je elke dag 2uur verliest om 110km te overbruggen, dat je dan wel eens blij bent als je eens niet stilstaat, en dat je dan niet wilt gecontroleerd worden...
Daarenboven is het idd. zo dat ze hier in België het voor mekaar brengen om de meest absurde snelheden op wegen te plakken. Het voorbeeld van Leuven en zijn Ring is prachtig (ja, ook die ken ik - ik kom wel eens ergens

Als je zoiets meemaakt, dan pleit je toch niet zo gauw meer voor "overal flitspalen te plaatsen" hoor

En het 's nachts argument gaat ook wel op hoor : als ik 's nachts op de baan ben, dan rijd ik ook liever wat harder - ik weet niet of het echt zo is, maar ik voel me dan wel zekerder en geconcentreerder.
En als laatste : persoonlijk vind ik rijden onder invloed gevaarlijker als te hard rijden op een autostrade (ze moet zelfs nog niet droog liggen), maar ja, da's misschien omdat ik geheelonthouder (alcohol toch

CueBoy, die overal te hard (met mate) probeert te rijden

-
- Elite Poster
Als we elkaar maar begrijpenNuKeM schreef:CueBoy ik begrijp u volledig en geef u ook gelijk hoor, vandaar trouwens de "(onder bepaalde voorwaarden natuurlijk!)" verwijzing in mijn post

Maar om terug on-topic te gaan : misschien wordt het verkeer wel veiliger met het toenemend gebruik van die GPS speeltjes...