waar de dreambox 500 kopen? (zo goedkoop mogelijk)
-
- Starter Plus
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
De DM 500 wordt niet meer gemaakt en is bijna overal uitverkocht. Al wat je nu nog online koopt zijn waarschijnlijk goedkope kopies.
Bron: Satellietland
Bij Altsat staat de DM 500+ nog op de site voor € 220,-.
De goedkoopste dreambox is de DM 100 en die kost € 150,- bij Altsat, dus nog wat goedkoper online.
Bron: Satellietland
Bij Altsat staat de DM 500+ nog op de site voor € 220,-.
De goedkoopste dreambox is de DM 100 en die kost € 150,- bij Altsat, dus nog wat goedkoper online.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Je kan ook altijd je geluk eens proberen op de bekende satelliet fora. Die hebben meestal wel een onderdeel "te koop". zo kan je bij Luxsat een (of meerdere) 7020 toestellen kopen voor vrij weinig geld omdat de huidige eigenaar een HD ontvanger van Dreambox heeft gekocht.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik ben meer te vinden voor uitstekende imitatie.7020@175€.Jack Daniels schreef:Je kan ook altijd je geluk eens proberen op de bekende satelliet fora. Die hebben meestal wel een onderdeel "te koop". zo kan je bij Luxsat een (of meerdere) 7020 toestellen kopen voor vrij weinig geld omdat de huidige eigenaar een HD ontvanger van Dreambox heeft gekocht.
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Waar vind je die aan 175 euro? Heb zelf een amerikaanse webshop doorgekregen waar de imitatie 7020Si aan €203 (excl verzending) te koop is. Gaat het in jou geval over de gewone 'oude' 7020 imi?silencer schreef:Ik ben meer te vinden voor uitstekende imitatie.7020@175€.
Zelf zou ik het risico voor een imitatie van de 500 aan €57 op die webshop nog het risico waard vinden, maar zo'n €200 voor een imitatie is al direct wat meer geld met het risico dat het niet zo goed bolt.
- alfadude
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
Ja totdat dream multimedia een udate uitbrengt waarmee jou box op zwart gaat.
Die truk hebben ze al eens toegepast met de 500
Gebeurt dat met 57€ is dat niet zo erg. Met 200€ is dat al erger.
En zeggen dat de imitaties beter zijn? Ik heb daar zeer sterk mijn twijfels bij.
En zeggen dat de imitaties beter zijn? Ik heb daar zeer sterk mijn twijfels bij.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
- Braindamage
- Elite Poster
Het blokkeren van de imitatie boxen is enkel van toepassing met originele firmware. Als je gebruik maakt van de firmware zoals 'PLI' dan heb je daar geen last van, want die verwijderen dat stukje code gewoonalfadude schreef:Ja totdat dream multimedia een udate uitbrengt waarmee jou box op zwart gaat.
- alfadude
- Elite Poster
Eenmaal ze ervan afweten wel ja.Braindamage schreef:Het blokkeren van de imitatie boxen is enkel van toepassing met originele firmware. Als je gebruik maakt van de firmware zoals 'PLI' dan heb je daar geen last van, want die verwijderen dat stukje code gewoon
Maar daarvoor had Dream gewoon een stukje bootloader aangepast.
Gemini had dat gewoon overgenomen. Resultaat was een hoop kapotte boxen.
Dus niet originele firmware en toch een hoop boxen kapot.
Dit kan met Pli evengoed gebeuren.
- Braindamage
- Elite Poster
Er is een simpele oplossing voor. Gewoon niet direct je box gaan flashen wanneer er een nieuwe PLI (of andere) firmware update uit is die gebasseerd is op een nieuwe originele firmware. Als je dan een weekje ofzo de kat uit de boom kijkt dan zal je op de fora wel merken of er weer zo'n vernietigend stukje code aanwezig was. En wanneer de firmware modders in hun code dit hebben verwijderd kan je dan veilig de laatste versie installerenalfadude schreef:Eenmaal ze ervan afweten wel ja.Braindamage schreef:Het blokkeren van de imitatie boxen is enkel van toepassing met originele firmware. Als je gebruik maakt van de firmware zoals 'PLI' dan heb je daar geen last van, want die verwijderen dat stukje code gewoon
Maar daarvoor had Dream gewoon een stukje bootloader aangepast.
Gemini had dat gewoon overgenomen. Resultaat was een hoop kapotte boxen.
Dus niet originele firmware en toch een hoop boxen kapot.
Dit kan met Pli evengoed gebeuren.
- alfadude
- Elite Poster
Ik zal wel een originele box kopen.
Dan moet ik me daar gewoon geen zorgen om maken.
En de imitatie betere hardware???? Maak je geen illusies, die dingen zijn gemaakt om zo goedkoop mogelijk te zijn. Dus alle condensatoren en transistors zijn ook de goedkoopste.
Enfin, ik heb mijn mening geventileerd. Iedereen doet met zijn geld wat hij wil.
En de imitatie betere hardware???? Maak je geen illusies, die dingen zijn gemaakt om zo goedkoop mogelijk te zijn. Dus alle condensatoren en transistors zijn ook de goedkoopste.
Enfin, ik heb mijn mening geventileerd. Iedereen doet met zijn geld wat hij wil.
-
- Elite Poster
JTAGGENalfadude schreef:Ja totdat dream multimedia een udate uitbrengt waarmee jou box op zwart gaat.
-
- Elite Poster
Alsof de originele dreamboxen tophardware hebben, kapotte voedingen e.d. was een echte plaag, was nooit zo met de imitaties.alfadude schreef:Ik zal wel een originele box kopen.
Ik heb beide boxen(imi en ori): de originele heeft toch meer problemen.
Met de voeding van de originele kan ik geen imi box aansturen, wel met de imi voeding.
- alfadude
- Elite Poster
Jtaggen, alsof elke doe het zelver dat ding thuis heeft liggen.
Nee, een box na een verkeerde flash repareren kost geld.
Kapotte voedingen een plaag? Je hoort er wel eens van maar ik heb er nog nooit last van gehad en 3 andere dat ik ken ook niet.
Wat wil je nu bewijzen dat je met een originele voeding geen imitatie box kan laten lopen. Dat de imitatie box minder efficient omspringt met zijn elektriciteit. En de originele dreamboxen zijn al niet zo heel zuinig.
Waarom ook zo halsstarrig die imitatieboxen verdedigen? Je hebt meer kans op problemen na een verkeerde flash en garantie heb je daarop ook maar tot de winkeldeur.
Kapotte voedingen een plaag? Je hoort er wel eens van maar ik heb er nog nooit last van gehad en 3 andere dat ik ken ook niet.
Wat wil je nu bewijzen dat je met een originele voeding geen imitatie box kan laten lopen. Dat de imitatie box minder efficient omspringt met zijn elektriciteit. En de originele dreamboxen zijn al niet zo heel zuinig.
Waarom ook zo halsstarrig die imitatieboxen verdedigen? Je hebt meer kans op problemen na een verkeerde flash en garantie heb je daarop ook maar tot de winkeldeur.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
je het exact dezelfde problemen na een verkeerde flash als met een originele.alfadude schreef:Jtaggen, alsof elke doe het zelver dat ding thuis heeft liggen.
Trouwens dat stukje code van dream en gemini paar maand geleden daar waren ook zeer veel originele dreamboxen door getroffen hoor en niet alleen de imitaties.
Was echt schitterende strategie van dream en gemini (en ja gemini was degelijk op de hoogte) dat ze zelfs hun eigen boxen uitschakelde.
Trouwens ik heb geen enkele imitatie kapot weten gaan mede omdat niemand als een zot gelijk gaat flashen.
FF instellingen aanpassen en het was in orde

Het punt van de garantie heb je gelijk natuurlijk maar dat is het risico dat je neemt als je iets koopt dat niet origineel is maar wel superieur.
Trouwens de nieuwe imitaties van de dreambox 800 zijn ook stukken beter dan de originele hoor.
Geen enkele van de imitatie 800's hebben de problemen gehad die de originele wel hebben / hadden.
Nog maar eens een sterk kunstje van de Chinese top copy kwaliteiten hehe.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
je het exact dezelfde problemen na een verkeerde flash als met een originele.alfadude schreef:Jtaggen, alsof elke doe het zelver dat ding thuis heeft liggen.
Trouwens dat stukje code van dream en gemini paar maand geleden daar waren ook zeer veel originele dreamboxen door getroffen hoor en niet alleen de imitaties.
Was echt schitterende strategie van dream en gemini (en ja gemini was degelijk op de hoogte) dat ze zelfs hun eigen boxen uitschakelde.
Trouwens ik heb geen enkele imitatie kapot weten gaan mede omdat niemand als een zot gelijk gaat flashen.
FF instellingen aanpassen en het was in orde

Het punt van de garantie heb je gelijk natuurlijk maar dat is het risico dat je neemt als je iets koopt dat niet origineel is maar wel superieur.
Trouwens de nieuwe imitaties van de dreambox 800 zijn ook stukken beter dan de originele hoor.
Geen enkele van de imitatie 800's hebben de problemen gehad die de originele wel hebben / hadden.
Nog maar eens een sterk kunstje van de Chinese top copy kwaliteiten hehe.
- alfadude
- Elite Poster
Mijn 7020 heeft zo eens een verkeerde flash gehad.(werken elektrabel op het verkeerde moment)
Die heb ik toen met een simpele nulmodemkabel aan de praat gekregen.
Maar jullie doen maar met je chinese boxjes.
Ik zal de Europese economie wel steunen.
Die heb ik toen met een simpele nulmodemkabel aan de praat gekregen.
Maar jullie doen maar met je chinese boxjes.
Ik zal de Europese economie wel steunen.