Hallo allemaal,
Een vriend van me, beweert dat hij een film van 700MB in 1 min. kan downloaden van Rapidshare. Ik heb gevraagd via welke provider hij werkt, "via Telenet", zei hij. Ik zei dan van, je kunt maar maximum ongeveer 3MB/s halen met het hoogste abonnement, maar hij blijft erbij dat dit kan. Een andere vriend gelooft dit ook, en zegt dat dit door Rapidshare komt die met veel servers tegelijk stuurt en dat dit niks met je internetverbinding heeft te maken. Ik ben dan maar gestopt, want ze geloven me toch niet. Dit zou enkel kunnen als je meerdere Telenet lijnen hebt, kan dit?
Alvast bedankt...
Vriend beweert 10MB/s
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Niet waarWlf schreef:Misschien heeft uw vriend niet door dat hij alleen het eerste deel van de film heeft en dat hij ook de andere delen nog moet downloaden (aangezien rapidshare een uploadlimiet heeft van 100MB files).
rapid premium kan ook met 1GB files!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
neendean3009 schreef:Hallo allemaal,
Een vriend van me, beweert dat hij een film van 700MB in 1 min. kan downloaden van Rapidshare. Ik heb gevraagd via welke provider hij werkt, "via Telenet", zei hij. Ik zei dan van, je kunt maar maximum ongeveer 3MB/s halen met het hoogste abonnement, maar hij blijft erbij dat dit kan. Een andere vriend gelooft dit ook, en zegt dat dit door Rapidshare komt die met veel servers tegelijk stuurt en dat dit niks met je internetverbinding heeft te maken. Ik ben dan maar gestopt, want ze geloven me toch niet. Dit zou enkel kunnen als je meerdere Telenet lijnen hebt, kan dit?
Alvast bedankt...
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Je kan maar 1 internet signaal hebben per gezin per coax. Je kan geen 5 ton zand door een buis van 2 cm duwen in een minuut, ookal zit er 20 ton achter, de buis blijft 2 cm en daar verandert er niets aan.dean3009 schreef:Hallo allemaal,
Alvast bedankt...
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Kan niet... Tenzij hij een mach3 lijn mag testen ![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat is voorlopig enkel in MechelenKen schreef:Kan niet... Tenzij hij een mach3 lijn mag testen
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Dat weet ik nog zo niet. Als ik erop sta om twee abo's te nemen zouden ze dan geen twee modems komen plaatsen? En als ik dan een dual band router gebruik heb ik tweemaal de snelheid van dat abo.Lord Utopia schreef:Je kan maar 1 internet signaal hebben per gezin per coax. Je kan geen 5 ton zand door een buis van 2 cm duwen in een minuut, ookal zit er 20 ton achter, de buis blijft 2 cm en daar verandert er niets aan.dean3009 schreef:Hallo allemaal,
Alvast bedankt...
Maar het is wel zo dat je snelheid niet groter wordt omdat je van vlugge servers download. Je kan niet over die grens gaan die is ingesteld door telenet.
![Afbeelding](http://i267.photobucket.com/albums/ii289/nonkie00/tikuserbar.gif)
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Zo werkt het niet ;)Dat weet ik nog zo niet. Als ik erop sta om twee abo's te nemen zouden ze dan geen twee modems komen plaatsen? En als ik dan een dual band router gebruik heb ik tweemaal de snelheid van dat abo.
-
- Plus Member
- Contacteer:
Zolang de klant 2x installatie en 2x abo betaalt, dan is het wel degelijk mogelijk om 2 modems te hebben.Goendi schreef:Zo werkt het nietDat weet ik nog zo niet. Als ik erop sta om twee abo's te nemen zouden ze dan geen twee modems komen plaatsen? En als ik dan een dual band router gebruik heb ik tweemaal de snelheid van dat abo.
Maar zelfs dan nog is het onmogelijk 700MB in 1 minuut binnen te halen.
![Afbeelding](http://img377.imageshack.us/img377/3892/ubtettenlovertu9.gif)
- brooklyn
- Elite Poster
Hij heeft misschien al eens de file aangeklikt dat hij in cache staat.
![Afbeelding](http://img185.imageshack.us/img185/1986/5713up1.png)
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
- Ken
- Elite Poster
Dan moet hij ook 2 aparte coax kabels hebben... Het is technisch niet echt makkelijk en redelijk duur om twee lijnen met één apparaat te 'binden' of te teamen, (koppelen)...tettenlover schreef:Zolang de klant 2x installatie en 2x abo betaalt, dan is het wel degelijk mogelijk om 2 modems te hebben.
En spreek nu niet over die Nvidia chipset die wel deze mogelijkheid (goedkoop) heeft, dan nog zou het niet mogelijk zijn want er moet meerdere apparatuur bij komen te staan...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
TV = FTA IPTV + Netflix
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Wat misschien wel kan is dat hem binnen de minuut de film kan afspelen met vlc of nzbplayer. De eerste rars afspelen.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Pertinent onwaarKen schreef:Dan moet hij ook 2 aparte coax kabels hebben...tettenlover schreef:Zolang de klant 2x installatie en 2x abo betaalt, dan is het wel degelijk mogelijk om 2 modems te hebben.
Ik ken iemand (die professioneel met video bezig is), die heeft gewoon 2 Telenet modems, naast mekaar op één coax. Telenet heeft gewoon een coax splittertje gestoken om beide modems op 1 coax aan te sluiten.
Ik spreek me niet uit over de snelheid. Vermoedelijk krijg je dan op beide modems de max. snelheid waarop die modem resp. ingesteld staan ... op voorwaarde dat dit alles door die ene coax kan ??
Philippe
- Ken
- Elite Poster
Dit zou inderdaad kunnen, maar het zou me enorm verbazen dat een Telenet installateur zoiets zou doen omwille van signaal beperkingen.philippe.deleye schreef:Pertinent onwaar
Ik ken iemand (die professioneel met video bezig is), die heeft gewoon 2 Telenet modems, naast mekaar op één coax. Telenet heeft gewoon een coax splittertje gestoken om beide modems op 1 coax aan te sluiten.
Ik spreek me niet uit over de snelheid. Vermoedelijk krijg je dan op beide modems de max. snelheid waarop die modem resp. ingesteld staan ... op voorwaarde dat dit alles door die ene coax kan ??
Philippe
TV = FTA IPTV + Netflix
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Er is zelfs geen enkele reden om het op twee coaxen te doen... uiteindelijk is coax een shared medium, dus of de split nu buiten of binnen gedaan wordt maakt niet uit.Ken schreef:Dit zou inderdaad kunnen, maar het zou me enorm verbazen dat een Telenet installateur zoiets zou doen omwille van signaal beperkingen.
Nu wet twee modems los je dit niet op, je hebt wel de dubbele bandbreedte, maar als het gaat over het downloaden van één grote file maakt dit niets uit.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 16 keer
uhu is er nergens een soort 'black box' tussen waar de kabel binnenkomt en het 'shared medium' kabel in de straat?. Lijkt me raar dat ze die zo zouden koppelen
.
Dan zou het wel kunnen dat je niet zomaar 2 modems op 1 coax (binnen) kunt hangen. (heb zelf geen telenet dus heb er niet echt een idee van)
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
Dan zou het wel kunnen dat je niet zomaar 2 modems op 1 coax (binnen) kunt hangen. (heb zelf geen telenet dus heb er niet echt een idee van)
-
- Plus Member
- Contacteer:
Of je nu 1 modem, of 4 modems op dezelfde kabel zet. Het maakt allemaal niet uit. De bottleneck is de lokale node die zal bepalen hoe hoog je snelheid zal zijn. Je hebt daar helemaal geen 2 of meerdere coaxkabels voor nodig. Tenslotte gaat die vanaf het aansluitpunt buiten terug over in 1 coax. Wat een zever allemaal hier.
Op een NIU kunnen zonder problemen 4 modems geplaatst worden zonder enige snelheids- of signaalproblemen.
Op een NIU kunnen zonder problemen 4 modems geplaatst worden zonder enige snelheids- of signaalproblemen.
Natuurlijk kan dit niet.dean3009 schreef: Een vriend van me, beweert dat hij een film van 700MB in 1 min. kan downloaden van Rapidshare. Ik heb gevraagd via welke provider hij werkt, "via Telenet", zei hij. Ik zei dan van, je kunt maar maximum ongeveer 3MB/s halen met het hoogste abonnement, maar hij blijft erbij dat dit kan. Een andere vriend gelooft dit ook, en zegt dat dit door Rapidshare komt die met veel servers tegelijk stuurt en dat dit niks met je internetverbinding heeft te maken. Ik ben dan maar gestopt, want ze geloven me toch niet. Dit zou enkel kunnen als je meerdere Telenet lijnen hebt, kan dit?
Hij zou met een maximum snelheid van 2,5 MB/s zitten (in praktijk al bijna niet haalbaar), aan deze snelheid duurt het wel minder dan 5 min om een bestand van 700 MB te downloaden.
De Office lijnen van TN zijn een beetje sneller met een maximum snelheid van 3,12 MB/s, en dan is het nog ongeveer 4 min.
"op 1 min tijd" word inderdaad wel vaak gezegd als men bedoeld dat het enorm snel gaat, zelfs 4-5 min is enorm snel ...
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Ik zei niet dat hij geen twee modems kan hebben, noch dat hij twee verbindingen kan hebben. Ik wil enkel zeggen dat 2x20mbit, in dit geval geen 40mbit is, maar nog steeds 20mbit. Ik ga hier nu geen enorme technische uitleg doen, maar feel free to test it.Zolang de klant 2x installatie en 2x abo betaalt, dan is het wel degelijk mogelijk om 2 modems te hebben.
-
- Plus Member
- Contacteer:
http://www.xincom.com/Goendi schreef:Ik zei niet dat hij geen twee modems kan hebben, noch dat hij twee verbindingen kan hebben. Ik wil enkel zeggen dat 2x20mbit, in dit geval geen 40mbit is, maar nog steeds 20mbit. Ik ga hier nu geen enorme technische uitleg doen, maar feel free to test it.Zolang de klant 2x installatie en 2x abo betaalt, dan is het wel degelijk mogelijk om 2 modems te hebben.
http://www.xincom.com/products/502/specs.php
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Nogmaals 2 x 20 is geen 40 ! Als je namelijk slechts één file (één TCP connectie dus) download valt er niets te load balancen, en die ene file zal dus gewoon over modem X of Y gaan, maar NOOIT de totale bandbreedte gebruiken van X + Y !
-
- Plus Member
- Contacteer:
Duidelijk nog niet getest dusr2504 schreef:Nogmaals 2 x 20 is geen 40 ! Als je namelijk slechts één file (één TCP connectie dus) download valt er niets te load balancen, en die ene file zal dus gewoon over modem X of Y gaan, maar NOOIT de totale bandbreedte gebruiken van X + Y !
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Hij heeft anders wel gelijk ...tettenlover schreef: Duidelijk nog niet getest dusHeb ik ooit gesproken over één bestand?
Hoeveel dual wan en loadbalancing routerkes ge der ook tussensteekt , ge gaat nooit gewoon uw bandwith kunne/mogen optellen, omdat ge voor single thread downloads nog altijd maar via 1 connectie gaat ...
Het kan zijn dat een viprinet setup dat kan omzeilen, maar dat heeft geen enkele consument of kmo in belgie staan bij mijn weten.
en in de startpost, waar het nog altijd over gaat in dit topic, is wel sprake van 1 bestand, dus Goendi en R2504 hun posts zijn wel degelijk correct en relevant ...
-
- Plus Member
- Contacteer:
Het gaat allang niet meer over dat ene bestand van rapidshare van de TS. Het gaat over het feit of je meerdere modems kan inzetten om een grotere bandbreedte te hebben.FlashBlue schreef:en in de startpost, waar het nog altijd over gaat in dit topic, is wel sprake van 1 bestand, dus Goendi en R2504 hun posts zijn wel degelijk correct en relevant ...tettenlover schreef: Duidelijk nog niet getest dusHeb ik ooit gesproken over één bestand?
Dat het beweerde feit van in de FP niet mogelijk is weten we ondertussen allemaal, zover waren we al na post 6. Dus die case was voor mij al closed. Vanaf daar ging het offtopic over het feit of je al dan niet 2coax'en en al die shit nodig had. Dat ging ook allang niet meer over de FP.
Dus blijkbaar zijn we allemaal naast elkaar aan't praten.