Wie heeft er nog, noodgedwongen, een 1M profiel?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
tbn
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 maa 2007, 15:28

Wegens de afstand tot de centrale, ongeveer 5,5 km, kan ik slechts "genieten" van 1M profiel.
Ik lees en hoor steeds van snellere verbindingen maar blijf zelf wel op dit minimum surfen.

Ben ik de enige in een dergelijke situatie?

Wat biedt de toekomst?
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Ik zit rond de 6,9km van de centrale en heb ook 1 megabit.
Soms synct de modem wat hoger, zodat ik snelheden haal van 140 kb/s.

Voor de rest zal het afwachten zijn tot vdsl2 beschikbaar is voor hogere speeds, denk ik. Ofwel naar telenet.
tbn
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 maa 2007, 15:28

Ik heb een profiel van 1024 up en 256 down (juiste eenheid kan ik er niet opplakken).

Wat ik wel zie, is dat bij het downloaden de snelheid soms boven die limiet gaat, tot 200 kB/sec, weliswaar slechts seconden.
Stabiel downloaden gaat rond de 100 kB/sec.

Is dit een normaal fenomeen?
Of mag ik hieruit afleiden dat een hogere snelheid haalbaar zou (maw het profiel van de lijn hoger mag ingesteld worden door Scarlet)?
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Die hogere pieken liggen waarschijnlijk aan de snelheidsmeter zelf.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

ben er nu niet zeker van maar een tcp connectie heeft een 'tcp window' en de connectie via p2p gaat een bepaald aantal tcp connecties opzetten en dat gaat via 2 (of meer zelfs) algoritmen waardoor uw tcp connecties in't begin exponentiëel stijgen tot over de limiet (window size en aantal connecties) en erna terugvallen naar de helft (exponentiëel) . Daarna gaan ze liniair stijgen tot de maximum toegelaten (window size en aantal conencties).

Daardoor krijg je af en toe wel is pieken te zien. Ook de layer waarop ze meten kan natuurlijk ook wat uitmaken wat de throughput is.

Weet nu niet of dit de oorzaak is , maar het kan er iets met te maken hebben dunno :p

Zo kunt ge wel uw connecties optimaliseren :)
RL
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 okt 2008, 23:28
Contacteer:

Ik heb bij mijn Scarlet One-abonnement de "optie extra snelheid" uitgezet omdat ik pissed ben dat ik na 3 jaar beloftes rond 6mbit nog altijd 2 Euro per maand extra betaalde om op 3,3 mbit te kunnen surfen. Ik zit daarom intussen ook op 1 mbit en ben nu dus aan het rondkijken naar andere providers. Maar heel de Belgische markt zuigt blijkbaar. Ik zie geen enkel interessant alternatief. Een mailtje naar dxadsl wordt niet eens beantwoord, eentje naar Scarlet ook niet. Ze hebben toch echt een geweldig idee van klantgericht denken bij isp's in dit land :-)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

RL schreef:Ik heb bij mijn Scarlet One-abonnement de "optie extra snelheid" uitgezet omdat ik pissed ben dat ik na 3 jaar beloftes rond 6mbit nog altijd 2 Euro per maand extra betaalde om op 3,3 mbit te kunnen surfen. Ik zit daarom intussen ook op 1 mbit en ben nu dus aan het rondkijken naar andere providers. Maar heel de Belgische markt zuigt blijkbaar. Ik zie geen enkel interessant alternatief. Een mailtje naar dxadsl wordt niet eens beantwoord, eentje naar Scarlet ook niet. Ze hebben toch echt een geweldig idee van klantgericht denken bij isp's in dit land :-)
Wat moet je weten?
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Rl als je echt de voor en of nadelen over een bepaalde provider wil horen dan moet je contact opnemen met ceurrrix.
Die is al zowat overal klant geweest en die kan je perfect al de nadelen opsommen want hij heeft al wel overal iets voor gehad.Voordelen zal hij je jammer genoeg niet veel kunnen vertellen.
RL
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 okt 2008, 23:28
Contacteer:

DXadsl heb ik per mail gevraagd wat voor snelheid ze inschatten op mijn adres te kunnen aanbieden als ik een dxadsl plus-abonnement neem. Ik zit op circa 1,5km van de centrale en heb nu bij Scarlet ook een relatief goede lijnkwaliteit volgens de uitleg elders op dit forum (SNR Margin 23.5dB en Line Attn 19.5dB).

Scarlet heb ik een mail gestuurd om te zeggen dat ik na 3 jaar wachten niet heel tevreden ben over het uitblijven van de beloofde 6mbit en dat ik graag van hen wil vernemen of ze mij een ander abonnement kunnen aanbieden. Het grappige daarbij is trouwens dat ik begin vorig jaar verhuisd ben en er dus beloofd werd dat op mijn nieuwe aansluiting 6 mbit direct zou komen. Dat gebeurde uiteraard niet en sindsdien wacht ik maar af omdat ik het niet zo dringend vond. Tot ik mij pasgeleden realiseerde dat ik al 3 jaar op die beloofde 6mbit wacht.

Uiteraard wil ik liefst 20mbit, als dat niet mogelijk is vind ik 6 of 12mbit ook prima. Maar het bijbetalen voor 3,3mbit vind ik niet langer aanvaardbaar. Nog frustrerender is het dat ik zie dat mijn vriendin in Nederland bij Tweakdsl 24mbit krijgt voor 500 Euro per 2 jaar (zelfs zonder te moeten betalen voor raw copper :eek: )
RL
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 okt 2008, 23:28
Contacteer:

Ik zal Scarlet morgen eh... overmorgen eens bellen. Waarschijnlijk is dat slimmer dan emailen :wink:
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

ik zit bij BGC en heb hetzelfde probleem, te ver van de centrale en dus maar 1,1 profiel. Terwijl we alleen net zoveel betalen als mensen die van 3,3 genieten.

daarinboven nieuwe klanten krijgen extra voordelen (bij bgc), de oude klanten moeten betalen voor die upgrade; de telecom (internetproviders) sector moet zowat de enigste sector zijn die trouwheid bestraft ipv beloond. In bijna alle andere consumptie markten krijgen trouwe klanten voordelen; in de telecom worden ze bij wijze van spreken aangezet om niet trouw te zijn en eens regelmatig ergens anders te gaan zien.

Ik hoop dat men daar eens verandering in brengt :evil:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

In dit klimaat van duopolieschap kun je moeilijk verwachten dat klanten ook beloond worden. :)
Het lijkt me duidelijk waarom.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Ik zit ook op 1Mbit (wel met scarlet one). Het is niet frustrerend traag voor mij, maar hoger is wel welkom. Youtube e.d. gaan vlot, stage6 van vroeger was wel een probleem.

Ik heb al eens een overstap naar dommel of tele2 overwogen, maar eerlijk is eerlijk: met scarlet heb ik nog geen grote internet of telefoonproblemen gehad.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
RL
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 okt 2008, 23:28
Contacteer:

RL schreef:Ik zal Scarlet morgen eh... overmorgen eens bellen. Waarschijnlijk is dat slimmer dan emailen :wink:


De verbinding zit intussen weer op 3,3 mbit. ADSL2 zou nog niet op mijn centrale zitten maar de jongen die ik sprak van de technische dienst zou eens kijken of ze iets konden doen om me op 6mbit te krijgen. Ik heb een sterk vermoeden dat dat tegen iedereen gezegd wordt die wat aandringt dus ik reken er nog niet al te veel op. Maar wie weet 8)

Edit: ik zie juist mijn straat vermeld staan in de updated lijst van dxadsl waar ze ADSL2+ kunnen leveren. Vreemd dat Scarlet het dan niet zou kunnen :p
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

tbn schreef:Ben ik de enige in een dergelijke situatie?
Nee.

Arendonk, hetzelfde.
+/- 4km van de centrale.

Geen ADSL2 te krijgen, geen VDSL, geen Belgacom TV. Niks noppes.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”