Dommel: Strike 2

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
SL33PY
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 okt 2008, 15:56

Hey iedereen,

Sinds ik klant ben bij dommel, ben ik ook gebruiker van userbase. In mijn vorige thread kon je mijn lijdensweg volgen.

Om het verhaal kort te maken een beknopte historiek. Ik ben overgeschakeld naar dommel en de lijn was actief vanaf 17-09-2008. Ik heb echter pas voor de eerste keer kunnen bellen of surfen vanaf 31-10-2008!

In die zes weken heb ik meer dan 10 (!) uur in de wacht gestaan en heb ik niets service gekregen van dommel. Uiteindelijk is er een technieker van Belgacom langsgekomen die iets met de aansluiting heeft veranderd en sindsdien werkt alles.

Heel deze geschiedenis noem ik "Strike 1".

Nu bel ik naar dommel om mijn startdatum aan te passen. Ik heb echter te horen gekregen dat zij sinds 17-09 aan belgacom betalen en dat ik dan ook maar moet betalen. De lijn was actief blablabla.

Ook stellen zij dat het niet hun probleem is dat ik niet kon verbinden omdat het verkeerde paar aan de telefoon was verbonden.

Sorry hoor, maar als het zes (!!!) weken duurt voordat de dommel helpdesk überhaupt door heeft dat er iets mis is met die connectie, dan vind ik niet dat ik daar als klant voor moet opdraaien. Ik ben zeker niet de eerste klant die dit probleem heeft voorgehad en dan moet de helpdesk eigenlijk binnen de 2 weken dit probleem kunnen oplossen.

Ik was woedend toen ik uiteindelijk oplegde, alle logica ten spijt zal er van hun kant geen tegemoetkoming komen.

Ik had al een dossier bij de ombudsdienst telecom, die mensen ga ik deze namiddag contacteren. Indien zij mij niet verder kunnen helpen stap ik naar mijn advocaat om mijn gelijk te halen in de rechtbank en alsnog een vergoeding te bekomen voor de tijd dat ik niet online was door de onkunde van dommel's helpdesk.

Dit gehele voorval is "Strike 2" en zoals het in het baseball gaat, bij "Strike 3" vliegen ze buiten!
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

In principe is het zo, als je hen vroeger had kunnen bereiken dan had u probleem ook vlugger opgelost geweest.
Hadden ze u dan aangesloten op het verkeerde koperpaar?
Afbeelding
tequila
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 jan 2008, 18:10

Dit is gewoon weer een probleem van de slechte helpdesk.
Uiteindelijk zijn zij technisch gezien niet in fout, behalve dan dat je hen moeilijk kan bereiken. Voor zover zij dat zien (zonder verder te onderzoeken) lijkt je lijn in orde. Het probleem lag dus bij BGC.

En ik weet dat het misschien een bittere pil is of whatever, maar zij betalen inderdaad al sinds 17/09 aan BGC voor jouw lijn, dus het is wel logisch dat zij dat doorrekenen.

Maar nog eens, ik begrijp het probleem wel, maar dit is gewoon weer opnieuw voor de 9999999999999ste keer hun manklopende helpdesk die slechts sporadisch te bereiken is, voor de rest maakten zij technisch geen fout en het doorrekenen van de kosten van BGC aan jou is te begrijpen. Misschien niet klantvriendelijk, maar dat is blijkbaar hun credo.
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

SL33PY schreef:Sorry hoor, maar als het zes (!!!) weken duurt voordat de dommel helpdesk überhaupt door heeft dat er iets mis is met die connectie,


een ISP houdt zich niet bezig met te kijken of een verbinding wel gebruikt wordt. Als BGC meldt dat alles aangesloten is en werkt, dan veronderstelt een ISP dat er geen problemen zijn.

Als BGC jou verkeerd heeft aangesloten ligt de fout duidelijk bij hen.

In 6 weken heb jij 10 uur in de wacht gestaan en nu bel je blijkbaar zonder problemen naar Dommel om je startdatum te laten aanpassen? :???:
SL33PY
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 okt 2008, 15:56

In die zes weken heb ik ze natuurlijk ook verschillende keren kunnen bereiken. Ter uwer informatie Staartmees, mijn tijd is ook kostbaar en een 011 nummer is niet voor iedereen in de wereld gratis.

Ik heb verschillende keren gemeld dat er iets mis was met de handshake, dat de lijn waarop ik zat blijkbaar wel actief was maar dat ik geen verbinding kon maken.

Als de helpdesk dan nog altijd je wachtwoord aanpast om te zien of het dan wel werkt ben je niet echt "goe bezig"!

Ik zat voordien bij Scarlet, waar alles wel werkte. Dommel weet ook van welke provider ik kom en ik ben heus niet de enige persoon in België die dit probleem al eens heeft voorgehad bij Dommel. Ook ben ik niet de eerste die van Scarlet overstapt naar Dommel.

Kortom, de helpdesk had dit probleem in de eerste weken moeten herkennen! Dit is gewoon een gebrek aan kunde langs Dommels zijde en een "welgemeende f*** you" aan hun klant(en).

Indien de helpdesk dit binnen die eerste twee weken had opgelost had ik er niet echt om gemaald. Zes weken daarentegen is al andere koek.

Trek jij je modem en telefoon maar eens uit voor zes weken en vertel me dan of je het gemist hebt of niet... ik in ieder geval wel!

Nog een detail, voor dat Scarlet de aansluiting verzorgde hadden we Belgacom, dus ooit had dat ook al gewerkt.
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

SL33PY schreef:In die zes weken heb ik ze natuurlijk ook verschillende keren kunnen bereiken. Ter uwer informatie Staartmees, mijn tijd is ook kostbaar en een 011 nummer is niet voor iedereen in de wereld gratis.


Uit je eerste post blijkt het alsof je nooit contact met hun gehad hebt.
SL33PY schreef:In die zes weken heb ik meer dan 10 (!) uur in de wacht gestaan en heb ik niets service gekregen van dommel.


Over de kostprijs van een 011-nummer en hoe je die kunt beperken, is er meer dan voldoende door anderen aangehaald.

is er bij de overschakeling van Scarlet naar Dommel bij jou thuis een BGC-technieker (meestal van een privéfirma) langsgeweest? Zo ja, dan heeft die vermoedelijk ergens iets fout gedaan.

Denk wel dat een advokaat en de provisie om een gerechtszaak aanhangig te maken jou een aardige duit zal kosten, aardig wat meer dan 6 weken abonnementsgeld.
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

Ik heb iemand doen overschakelen van Scarlet naar Dommel en die had een maandje ofzo moeten wachten eer deze overgeschakeld was op het Belgacom netwerk zodat deze Dommel kon krijgen.

Dit is normaal en er waren helemaal geen problemen.
:3
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Dommel een te mijden ISP, sterk af te raden.
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

en dxADSL is ellende, EDPNet s****, Scarlet geeft ellende, ... wat is er eigenlijk dan een goed ISP?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

staartmees schreef:en dxADSL is ellende, EDPNet s****, Scarlet geeft ellende, ... wat is er eigenlijk dan een goed ISP?

als je genoeg aan telenet//belgacom limieten hebt zou ik daar nooit weg gaan

maar voor de rest door u aangehaalde ISP's zijn top die "gesaboteerd" worden door scarlet.
Gebruikersavatar
Asuske
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 dec 2007, 12:14
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer

liger schreef:
staartmees schreef:en dxADSL is ellende, EDPNet s****, Scarlet geeft ellende, ... wat is er eigenlijk dan een goed ISP?

als je genoeg aan telenet//belgacom limieten hebt zou ik daar nooit weg gaan

maar voor de rest door u aangehaalde ISP's zijn top die "gesaboteerd" worden door scarlet.


Die overstap ben ik zelf ook sterk aant overwegen,terug naar telenet
Want met al die problemen die ik de afgelopen tijd heb gehoord,en regelmatige wegval van internet (bedoel niet alleen bij mij,maar de hele regio hier) en dan Dommel moeten bereiken,is rampzalig vooral na de kantooruren (alhoewel kantooruren...als ze daar tijdens de uren meer nie opnemen als wel) stel ik me grote vragen.
:?
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

staartmees schreef:en dxADSL is ellende, EDPNet s****, Scarlet geeft ellende, ... wat is er eigenlijk dan een goed ISP?


Das uw mening, ik ben heel tevreden over dxADSL, net zoals vele anderen ...
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

saffie schreef:Das uw mening, ik ben heel tevreden over dxADSL, net zoals vele anderen ...
Ik kijk gewoon even naar de reacties op het dxADSL-forum en de andere fora. We lezen hier enkel maar wat er mis gaat en horen raar of zelden iets van de mensen bij wie alles vlekkeloos verloopt en krijgen daardoor de indruk dat het overal hopeloos is. :roll:
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

staartmees schreef:en dxADSL is ellende, EDPNet s****, Scarlet geeft ellende, ... wat is er eigenlijk dan een goed ISP?


Wel ik heb al verschillende maanden scarlet en heb tot hiertoe nog geen enkel probleem gehad. De snelheid is prima en standvastig.
Afbeelding
SL33PY
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 okt 2008, 15:56

staartmees schreef:is er bij de overschakeling van Scarlet naar Dommel bij jou thuis een BGC-technieker (meestal van een privéfirma) langsgeweest? Zo ja, dan heeft die vermoedelijk ergens iets fout gedaan.


Er is niemand langsgeweest

staartmees schreef:Denk wel dat een advokaat en de provisie om een gerechtszaak aanhangig te maken jou een aardige duit zal kosten, aardig wat meer dan 6 weken abonnementsgeld.


Vermits het bedrag zo klein is, komt deze zaak indien ze aanhangig word gemaakt voor de vrederechter. Je kan bij elke advokaat terecht voor gratis advies over hoe je iets moet aanpakken, alsook hun, in mijn ogen, kostbare mening.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

nonkie schreef:Wel ik heb al verschillende maanden scarlet en heb tot hiertoe nog geen enkel probleem gehad. De snelheid is prima en standvastig.


Hier hetzelfde , al 34 maanden Dommel klant en geen problemen met mijn verbinding. :wink:
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

ketter schreef:
nonkie schreef:Wel ik heb al verschillende maanden scarlet en heb tot hiertoe nog geen enkel probleem gehad. De snelheid is prima en standvastig.


Hier hetzelfde , al 34 maanden Dommel klant en geen problemen met mijn verbinding. :wink:


Al 18 maanden klant en geen problemen
SL33PY
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 okt 2008, 15:56

Eens je effectief een verbinding hebt is er idd geen probleem.... het probleem is eerst een verbinding te kunnen maken :|
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Of een nieuw probleem opgelost krijgen

Of een administratief probleem

etc etc

Zoals ik al eerder heb gezegd , super produkt en visie maar schandalige service/management en communicatie spijtig genoeg
The eternal and true pessimist :D
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

SL33PY schreef:Eens je effectief een verbinding hebt is er idd geen probleem.... het probleem is eerst een verbinding te kunnen maken :|


@SL33PY hier was alles om minder dan een half uur inorde.
Ik kwam van Skynet dus ik moest enkel maar nieuwe login hebben en dat was zo gebeurd.

@a3ke vergeet niet dat hier ook wat mensen mee doen met klagen die bij Dommel nog geen internet hebben er er nog veel minder mee te maken hebben of gehad hebben.
Dat bepaalde mensen klagen onder verschillende usernames.
predje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jan 2008, 13:06

ik snap het echt niet,
als ik bel moetk max 15mins wachten voordat ik iemand aan de lijn heb?
(heb wel nog maar 1 x moeten bellen voor een fout wat NIET bij dommel lag achteraf gezien)
en als ik de ts zijn commentaren lees dan zie ik niet in waar dommel fout is als je op het verkeerde koperpaar bent aangesloten?
maarja... de mensen geven graag af op "hogebomenvangenveelwind"
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

ik denk toch dat ik je beltijd eventje smet een korreltje zout moet nemen..

Ik bel nog vaak naar dommel en soms duurt het nu wat langer dan anders, maar als ik blijf aanhouden, dan pakken ze altijd op tegenwoordig.. Het duurt soms 20 min of 30 min en soms ook maar 5 min, maar dat je effectief 10 uur hebt geprobeerd (moet ook niet 120 keer 5 min proberen).. Alleja en 011 nummer pakken ze meer op dan 0800 nummer
Afbeelding
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Ikzelf had ook dat probleem met het verkeerde koperpaar, als je daarvoor belgacom had en je schakelt over weigeren die van belgacom om hetzelfde paar te gebruiken. En het strafste is wel dat mijn nummer behouden kon blijven en ik geen Raw-copper moet betalen. Gelukkig kende een vriend van mij na een weekje het probleem dat het wel eens idd het verkeerde aangesloten koperpaar kon zijn. Dus aan alle mensen die overschakelen van belgacom naar Dommel en je krijgt GEEN internetverbinding na alle ingestelde zaken, probeer eens ff draadjes te switchen en tzou moeten lukken :)
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb juist het zelfde voor gehad als SL33PY.
Alleen heb ik eerst zelf geprobeerd om eens van koperpaar te wisselen en was het daarna onmiddellijk in orde. maandag activatiebrief => dinsdag koperpaar gewisseld, internet werkte & voip was 2-3u later in orde.

Uiteindelijk was het uw kant van de infrastructuur die niet in orde was en niet die van Dommel, dus ben jij eigenlijk in de fout. Tenzij dat aansluitpunt van Dommel is, wat het niet zal zijn. Want als dat aansluitpunt al van een ander bedrijf is(vergelijk bv. met uw electriciteitsmeter) dan zal het wel eigendom zijn van BGC & niet van dommel.
Jammer dat dommel's helpdesk het probleem niet eerder gelokaliseerd heeft maar ik vraag mij af hoe lang het zou geduurd hebben bij BGC.(zonder een technicus langs te sturen uiteraard)
testerx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 aug 2008, 03:40

Ha, 1 maand zonder telefoon, niets speciaals, zit al 2 maand zonder telefoon (en betaal ervoor) zie mijn treads...
Counting down to return to Telenet...
Ciao, TesterX
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

logion schreef:
Uiteindelijk was het uw kant van de infrastructuur die niet in orde was en niet die van Dommel, dus ben jij eigenlijk in de fout. Tenzij dat aansluitpunt van Dommel is, wat het niet zal zijn. Want als dat aansluitpunt al van een ander bedrijf is(vergelijk bv. met uw electriciteitsmeter) dan zal het wel eigendom zijn van BGC & niet van dommel.
Jammer dat dommel's helpdesk het probleem niet eerder gelokaliseerd heeft maar ik vraag mij af hoe lang het zou geduurd hebben bij BGC.(zonder een technicus langs te sturen uiteraard)


Lijkt mij niet helemaal juist. Er is een contract met Dommel, niet met Belgacom. Het is aan Dommel om de de contracten die zij met Belgacom hebben af te dwingen.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

testerx schreef:Ha, 1 maand zonder telefoon, niets speciaals, zit al 2 maand zonder telefoon (en betaal ervoor) zie mijn treads...
Counting down to return to Telenet...
Ciao, TesterX


je bent de enige niet ! Wacht nog tot december en dan woord de knoop door gehakt !
SL33PY
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 okt 2008, 15:56

TanknaT schreef:Lijkt mij niet helemaal juist. Er is een contract met Dommel, niet met Belgacom. Het is aan Dommel om de de contracten die zij met Belgacom hebben af te dwingen.


Juist, dat is ook ons gedacht. Wij hebben een contract met Dommel afgesloten. Dommel weet van welke provider we komen (Scarlet in ons geval). Dommel heeft op zijn beurt een contract met Belgacom.

Hoe moet ik als particulier in godsnaam weten dat het verkeerde koperpaar is aangesloten. Ik moet als dommel klant toch niet zelf naar belgacom bellen, die zullen eens smakelijk lachen.

Het is aan Dommel om ervoor te zorgen dat de diensten die zij van Belgacom afkopen bij ons (Dommels klanten) komt. Als daar dan een probleem naar boven komt dan moet de klant daar toch niet voor opdraaien?

Daarboven komt dan nog dat ik over een periode van 6 weken (toch ook al genoeg), na verschillende gesprekken nog niet was verdergeholpen.

Ik ben vast en zeker niet de eerste klant waarvan het koperpaar moet gewisselt worden. Het is in mijn ogen het beste bewijs dat de helpdesk van Dommel nog niet helemaal op punt staat. Ik vind dat op zich geen probleem, wat ik wel een probleem vind is dat ik daar de dupe van ben en volgens hun dan maar losjes 75€ moet betalen voor diensten die ik niet heb gekregen.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

ketter schreef:
@SL33PY hier was alles om minder dan een half uur inorde.
Ik kwam van Skynet dus ik moest enkel maar nieuwe login hebben en dat was zo gebeurd.



ketter , ga niet meer op je kap zitten, maar dat was nu ongeveer al 3 jaar geleden met een netconnect en een disco/classic tel , toen ik belde was ik ook binnen de min binnen, en een ticket was soms zelfs de eerste dag beantwoord...ik kawam van telenet danwel maar het heeft ook niet lang geduurd tot ik verbinding had..Zou je graag eens nu een homeconnect zien bestellen, och ja je kent goed sandra, bij u is dat direct in orde dan :wink:
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

kaise1 ik heb tot op heden geen homeconnect nodig omdat ik al lang met voip telefoneer. :wink:
Ik gebruikt dit nu zelfs met de gsm en dan kan ik dit op meerdere plaatsen gebruiken dan alleen thuis.
Maar jij krijgt toch zo wie zo al een korting of niet soms ?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

ketter schreef:Maar jij krijgt toch zo wie zo al een korting of niet soms ?


Ge bedoelt BGC sociaal tarief telefoon dus, neeje, het bruto jaarinkomen is te hoog natuurlijk door de samenwonenden...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”