Belgacom krijgt fiat voor overname Scarlet

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Hey, ne mens kan maar fantaseren he. Weet ik veel!
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Natuurlijk! Ik weet het ook niet precies he :p
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Telenet daarmee COAX-kabel openzetten? Dan komen ze af met het argument van: Scarlet-netwerk bestrijkt niet heel België of COAX-netwerk en DSL-netwerk zijn gescheiden media, daarom hoeft enkel het DSL-netwerk open gesteld te worden.


Ik betwijfel dat als Telenet dat effectief opkoopt, ze beide netwerken gaan scheiden. Het zou vanuit commercieel oogpunt idioot zijn om een dergelijk netwerk van glasvezel niet te integreren. iFiber heeft nog steeds meer baat bij capaciteitsuitbreiding, dan Telenet's professionele DSL abbo's.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik ben toch ook benieuwd hoe de andere ADSL providers gaan reageren,die nu op het Scarlet netwerk zitten,deze die het Scarlet netwerk overnemen, krijgen toch heel wat (extra) inkomsten daardoor,??En vooral,wat met de huurprijs van dit netwerk?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

De kleinere providers zullen hier zowieso het slachtoffer van worden (denk maar aan de prijsverhoging Discovery line van een paar maanden terug). Hoeveel klanten zijn er de laatste maanden niet teruggegaan van EDPNet/Dommel/.. naar Belgacom/Telenet?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

proxiboyke schreef:maar geen prijsverhoginig is niet realistisch


Eigenlijk is een status quo van de prijzen eigenlijk al een verhoging... Telecom kosten dalen namelijk overal door de concurrentie. Als BGC dus de concurrentie kan wegnemen, en het de prijzen constant kan houden heeft de verplichten helemaal geen zin.
brommer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jul 2008, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

localhost schreef:Het is namelijk mijn hoop dat Telenet het netwerk van Scarlet koopt, dan heeft Belgacom een ongelofelijk sterk argument om te eisen dat Telenet haar netwerk opent.

Dit vind ik wel een scheve redenering! Ze worden nu absoluut de monopolist op ADSL (mits enkele marginale uitzonderingen) en nu begin je te hopen dat het glasvezelnetwerk door de monopolist op de kabel overgekocht wordt!

In een normale wereld (en niet de particratie in België) had de mededingingsautoriteit al lang een splitsing geëist van infrastructuur en operator, op zowel kabel als ADSL! :evil: Ik heb er geen enkel probleem mee dat een overheid investeert in infrastructuur indien alle spelers op de markt hier gelijke toegang toe hebben (bvb Zweden bij zowel internet als spoorwegen).

Die glasvezel die niet bij Belgacom hoort kan weer als argument gebruikt worden dat er wél een correcte marktwerking is. Dit is volgens mij eerder een vloek dan een zegen.

Hoe komt die glasvezel trouwens in mijn huiskamer, toch niet via de last mile van Belgacom?

Brommer droomt van 100Mbit glasvezel van derde speler!!
jesseke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 okt 2008, 18:17

Mag ik dan vanaf nu meteen veranderen van provider of moet ik nog een tijdje wachten ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

jesseke schreef:Mag ik dan vanaf nu meteen veranderen van provider of moet ik nog een tijdje wachten ?
Nog een maandje wachten waarschijnlijk, maar goed, naar wie ga je dan gaan?

Ik denk niet dat je echt móet veranderen van provider, de voorwaarden blijven nog 3 jaar gegarandeerd, dus daarmee wordt Scarlet niet echt slechter. Ik denk dat het zelfs beter wordt, geen capaciteitsproblemen meer enzo. :)
jesseke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 okt 2008, 18:17

Lord Utopia schreef:
jesseke schreef:Mag ik dan vanaf nu meteen veranderen van provider of moet ik nog een tijdje wachten ?
Nog een maandje wachten waarschijnlijk, maar goed, naar wie ga je dan gaan?

Ik denk niet dat je echt móet veranderen van provider, de voorwaarden blijven nog 3 jaar gegarandeerd, dus daarmee wordt Scarlet niet echt slechter. Ik denk dat het zelfs beter wordt, geen capaciteitsproblemen meer enzo. :)

Ik stap over naar Telenet, gewoon veel stabieler. Ik neem de goldshake. Ik ben het beu, ik kan al 2 maanden gewoon niks doen op het internet tijdens de piekuren. Terwijl speedtest toch de echte snelheid blijft aangeven gaat het gwn ultra traag :s
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

jesseke schreef:
Lord Utopia schreef:
jesseke schreef:Mag ik dan vanaf nu meteen veranderen van provider of moet ik nog een tijdje wachten ?
Nog een maandje wachten waarschijnlijk, maar goed, naar wie ga je dan gaan?

Ik denk niet dat je echt móet veranderen van provider, de voorwaarden blijven nog 3 jaar gegarandeerd, dus daarmee wordt Scarlet niet echt slechter. Ik denk dat het zelfs beter wordt, geen capaciteitsproblemen meer enzo. :)

Ik stap over naar Telenet, gewoon veel stabieler. Ik neem de goldshake. Ik ben het beu, ik kan al 2 maanden gewoon niks doen op het internet tijdens de piekuren. Terwijl speedtest toch de echte snelheid blijft aangeven gaat het gwn ultra traag :s

als het traag gaat op zelfde moment als je speedtests doet dan zit probleem ergens anders. Ofwel dns ofwel nog iets
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

localhost schreef:Zeg niet: Mobistar
Zeg wel: France Telecom

Dat is de moedermaatschappij.


Waaraan Belgacom binnen de 5 jaar verkocht wordt.

Lord Utopia schreef:Daarom, ik hoop dat Tele2 of Mobistar alles opkoopt.


Tele2's fibers liggen op bepaalde plaatsen zelfs in de zelfde kabelgoot als die van Scarlet. Die 2 hebben namelijk vroeger om kosten te besparen samen fibers zitten leggen. Ik weet dus niet of ze zoveel meerwaarde in een overname van dat netwerk zien.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Er is nog altijd de mogelikheid dat er een andere partij op de voorgrond treed,een die tot nu toe nog niet aanwezig is hier in Belgie.
Ik hoop op een zeer grote speler,een die Belgacom het vuur aan de schenen kan leggen,van in het begin.
Ik denk ook dat het vooral de bedoeling is van Belgacom om de naam Scarlet te gebruiken als 'Low Budget' provider.
Als ze het netwerk moeten verkopen,en de klanten kunnen gemakkelijk weg,is dit toch de enige optie????????????
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

brommer schreef:
localhost schreef:Het is namelijk mijn hoop dat Telenet het netwerk van Scarlet koopt, dan heeft Belgacom een ongelofelijk sterk argument om te eisen dat Telenet haar netwerk opent.

Dit vind ik wel een scheve redenering! Ze worden nu absoluut de monopolist op ADSL (mits enkele marginale uitzonderingen) en nu begin je te hopen dat het glasvezelnetwerk door de monopolist op de kabel overgekocht wordt!

In een normale wereld (en niet de particratie in België) had de mededingingsautoriteit al lang een splitsing geëist van infrastructuur en operator, op zowel kabel als ADSL! :evil: Ik heb er geen enkel probleem mee dat een overheid investeert in infrastructuur indien alle spelers op de markt hier gelijke toegang toe hebben (bvb Zweden bij zowel internet als spoorwegen).

Die glasvezel die niet bij Belgacom hoort kan weer als argument gebruikt worden dat er wél een correcte marktwerking is. Dit is volgens mij eerder een vloek dan een zegen.

Hoe komt die glasvezel trouwens in mijn huiskamer, toch niet via de last mile van Belgacom?

Brommer droomt van 100Mbit glasvezel van derde speler!!


weet ge wel wat monopolie wil zeggen. de enige aanbieder zijn van een bepaald produkt, namelijk in dit geval adsl.
en dat is belgacom duidelijk niet. er zijn tientallen aanbieders van adsl.

wat is een mooi voorbeeld van monopolie : Telenet, enige aanbieder van internet en televisie op hun netwerk.
Gebruikersavatar
monopolie
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 07 okt 2008, 15:42

Zamba, Belgacom heeft wel een monopolie op de koperdraad hé.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Zamba schreef:wat is een mooi voorbeeld van monopolie : Telenet, enige aanbieder van internet en televisie op hun netwerk.


Belgacom is toch ook de enige aanbieder van televisie op hun netwerk?
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

deej schreef:
Zamba schreef:wat is een mooi voorbeeld van monopolie : Telenet, enige aanbieder van internet en televisie op hun netwerk.


Belgacom is toch ook de enige aanbieder van televisie op hun netwerk?


niets belet andere providers om ook te starten met digitale tv.
belgacom zal ze niet tegenhouden.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

monopolie schreef:Zamba, Belgacom heeft wel een monopolie op de koperdraad hé.


wat is dat voor een scheve opmerking.
het netwerk wordt wel beheerd door belgacom, maar het staat open voor andere providers, dus dat noem ik geen monopolie.
brommer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jul 2008, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Zamba schreef:het netwerk wordt wel beheerd door belgacom, maar het staat open voor andere providers, dus dat noem ik geen monopolie.

En dat is nu net het probleem! De infrastructuurbeheerder en operator binnen hetzelfde bedrijf onderbrengen is vragen om problemen. Op de verschillende fora mbt telecom lees ik daarover vaak duidelijke voorbeelden, zoals teveel rekenen voor trafiek aan kleine providers, het unilateraal beslissen de discovery line duurder te maken, de te dure raw copper, trage support bij problemen van de kleine providers,...

Ik ben slachtoffer van de blufpoker van Belgacom. Ik heb altijd gekozen voor kleine providers en heb nu Edpnet in combinatie met een discovery line van Belgacom:
  • Enkele maanden geleden werd belist dat de discovery line 45% duurder werd, zonder duidelijke reden
  • Edpnet huurt de 6Mbit lijnen van Scarlet, binnenkort worden dit lijnen van Belgacom.

Ik overweeg over te stappen naar de shakes van Telenet. Telenet is te machtig op de kabel maar heeft tenminste deftige producten, door de druk van de kleine providers welteverstaan, en een redelijke support. Mijn ervaringen met Belgacom zijn ronduit negatief, zowel privé als professioneel.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

brommer schreef:
Zamba schreef:het netwerk wordt wel beheerd door belgacom, maar het staat open voor andere providers, dus dat noem ik geen monopolie.

En dat is nu net het probleem! De infrastructuurbeheerder en operator binnen hetzelfde bedrijf onderbrengen is vragen om problemen. Op de verschillende fora mbt telecom lees ik daarover vaak duidelijke voorbeelden, zoals teveel rekenen voor trafiek aan kleine providers, het unilateraal beslissen de discovery line duurder te maken, de te dure raw copper, trage support bij problemen van de kleine providers,...

Ik ben slachtoffer van de blufpoker van Belgacom. Ik heb altijd gekozen voor kleine providers en heb nu Edpnet in combinatie met een discovery line van Belgacom:
  • Enkele maanden geleden werd belist dat de discovery line 45% duurder werd, zonder duidelijke reden
  • Edpnet huurt de 6Mbit lijnen van Scarlet, binnenkort worden dit lijnen van Belgacom.
Ik overweeg over te stappen naar de shakes van Telenet. Telenet is te machtig op de kabel maar heeft tenminste deftige producten, door de druk van de kleine providers welteverstaan, en een redelijke support. Mijn ervaringen met Belgacom zijn ronduit negatief, zowel privé als professioneel.


de prijzen die belgacom aanrekent voor raw copper en trafiek aan andere providers zijn vastgelegd door het BIPT. Dus als ge niet tevreden bent hierover moet ge op het BIPT schieten en niet op Belgacom. Belgacom kan hier niets aan veranderen.

De redenen voor de verhoging van de discovery line zijn zeer duidelijk. en werd ook medegedeeld aan iedereen. iedereen weet dat de analoge lijn gaat verdwijnen. binnen nu en 3 jaar is de analoge lijn volledig verdwijnen.

de discovery line is ook een prodult dat minder en minder genomen werd omdat bij diverse providers al een abonnement zonder vaste lijn kan genomen worden.

vandaar dat belgacom de prijzen verhoogd heeft zodat ze er nog iets aan verdiend. en gelijk hebben ze als bedrijf dat ze dit toen, vanuit het standpunt bekeken van belgacom kan ik dit heel goed begrijpen.
omdat binnen enkele jaren dit produkt verdwenen is en ze dus er niets meer aan verdienen.

jullie hier op userbase moeten eens leren de zaak ook te bekijken aan de kant van belgacom en niet louter aan julie eigen kant. dat is puur egoisme wat jullie doen.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Zamba schreef:jullie hier op userbase moeten eens leren de zaak ook te bekijken aan de kant van belgacom en niet louter aan julie eigen kant. dat is puur egoisme wat jullie doen.


OK, ik doe een poging:
BC1: Verdorie, steeds meer klanten gaan hier lopen naar de kleine ISPs en gaan VOIP bellen. Ze zetten hun lijn om naar disco. Kunnen we daar iets aan doen?

BC2: We kunnen onze producten afstemmen op de concurentie, je weet wel, volume verhogen, prijs laten zakken.

BC1: Goe zot gij, kunnen we niet beter de disco "iets" opslaan, dat moeten ze toch hebben voor hun ADSL en ondertussen maken we onze abo's zonder vaste lijn... zo kunnen ze kiezen, terugkomen of de opslag betalen.

Bovenstaande is puur fictie natuurlijk.

:wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zamba schreef:vandaar dat belgacom de prijzen verhoogd heeft zodat ze er nog iets aan verdiend


Op iets dat reeds jaren is afgeschreven zie ik niet in dat je nog een prijs moet verhogen "om er nog iets aan te verdienen".
brommer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jul 2008, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Zamba schreef:De redenen voor de verhoging van de discovery line zijn zeer duidelijk. en werd ook medegedeeld aan iedereen. iedereen weet dat de analoge lijn gaat verdwijnen. binnen nu en 3 jaar is de analoge lijn volledig verdwijnen.

Niet al mijn voorbeelden om aan te tonen dat infrastructuurbeheer en operators van elkaar gescheiden moeten worden zijn even goed gekozen (had geen zin om me in elk argument te verdiepen) maar de prijsverhoging van de discovery line is juist een prachtig voorbeeld om dit argument te onderbouwen. Raw copper is geen alternatief voor de discovery line, ook al lijkt dit zo omdat je fysiek geen factuur meer van Belgacom krijgt. De kleine providers passeren namelijk langs de kassa van Belgacom a rato van meer dan 10€ per koperpaar! Dus de eerlijke concurrentie waar jij over spreekt is dit, los van de trafiek waar ze waarschijnlijk teveel voor betalen:

Kleine provider + 10€ = Belgacom zonder vaste lijn

In de brief die verstuurd werd aan Belgacom klanten met een discovery line werden je argumenten trouwens niet meegedeeld, hoewel dit wel de geschikte plaats was om tenminste te motiveren waarom het tot een prijsstijging moet komen. Meer nog, er wordt in die brief reclame gemaakt voor de Pack Internet + Mobile. Ze hebben echt wel lef!
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

r2504 schreef:
Zamba schreef:vandaar dat belgacom de prijzen verhoogd heeft zodat ze er nog iets aan verdiend


Op iets dat reeds jaren is afgeschreven zie ik niet in dat je nog een prijs moet verhogen "om er nog iets aan te verdienen".


en wie draait op voor het onderhoud van het netwerk?
of het nu afgeschreven is of niet, speelt geen enkele rol.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

on4bam schreef:
Zamba schreef:jullie hier op userbase moeten eens leren de zaak ook te bekijken aan de kant van belgacom en niet louter aan julie eigen kant. dat is puur egoisme wat jullie doen.


OK, ik doe een poging:
BC1: Verdorie, steeds meer klanten gaan hier lopen naar de kleine ISPs en gaan VOIP bellen. Ze zetten hun lijn om naar disco. Kunnen we daar iets aan doen?

BC2: We kunnen onze producten afstemmen op de concurentie, je weet wel, volume verhogen, prijs laten zakken.

BC1: Goe zot gij, kunnen we niet beter de disco "iets" opslaan, dat moeten ze toch hebben voor hun ADSL en ondertussen maken we onze abo's zonder vaste lijn... zo kunnen ze kiezen, terugkomen of de opslag betalen.

Bovenstaande is puur fictie natuurlijk.

:wink:


meer en meer gaan lopen naar andere isp?
sorry, het aantal adsl klanten is in kwartaal 3 gestegen bij belgacom.
lees de cijfers van belgacom die ze hebben bekend gemaakt.
dus daar valt uw opmerking.
:-)

volume werd onlangs verhoogd en er wordt VOIP aangeboden, ook in packs. en meer en meer klanten tekenen hier op in.
lees de cijfers van belgacom maar eens.
dus daar valt uw tweede opmerking. :-)

discovery line hebben ze niet nodig voor adsl bij andere providers. er zijn providers die adsl aanbieden zonder dat ge een lijn nodig hebt bij belgacom. daar valt uw 3de opmerking. :-) dat hierdoor de prijs bij die alternatieve isp opslaat is normaal. de netwerkbeheerder, ook belgacom, moet toch iets krijgen hiervoor. de prijs hiervoor werd vastgelegd door het bipt en niet door belgacom zoals velen hier denken.

dus geen van uw opmerkingen waren zinvol.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

brommer schreef:
Zamba schreef:De redenen voor de verhoging van de discovery line zijn zeer duidelijk. en werd ook medegedeeld aan iedereen. iedereen weet dat de analoge lijn gaat verdwijnen. binnen nu en 3 jaar is de analoge lijn volledig verdwijnen.

Niet al mijn voorbeelden om aan te tonen dat infrastructuurbeheer en operators van elkaar gescheiden moeten worden zijn even goed gekozen (had geen zin om me in elk argument te verdiepen) maar de prijsverhoging van de discovery line is juist een prachtig voorbeeld om dit argument te onderbouwen. Raw copper is geen alternatief voor de discovery line, ook al lijkt dit zo omdat je fysiek geen factuur meer van Belgacom krijgt. De kleine providers passeren namelijk langs de kassa van Belgacom a rato van meer dan 10€ per koperpaar! Dus de eerlijke concurrentie waar jij over spreekt is dit, los van de trafiek waar ze waarschijnlijk teveel voor betalen:

Kleine provider + 10€ = Belgacom zonder vaste lijn

In de brief die verstuurd werd aan Belgacom klanten met een discovery line werden je argumenten trouwens niet meegedeeld, hoewel dit wel de geschikte plaats was om tenminste te motiveren waarom het tot een prijsstijging moet komen. Meer nog, er wordt in die brief reclame gemaakt voor de Pack Internet + Mobile. Ze hebben echt wel lef!


wat is er verkeerd met reclame te maken voor die packs? ze hebben gelijk. vanuit hun standpunt bekeken, kan ik daar volledig inkomen. probeer jij dat ook eens. je zal belgacom en vele andere firma's die zo handelen, veel beter begrijpen.

denk je nu echt dat een aparte netwerkbeheerder de oplossing gaat zijn?
de alterntatieve operatoren gaat die prijs opgelegd door het bipt blijven betalen, of dit nu aan belgacom is of die evenutele nieuwe netwerkbheerder. dus dat gaat het verschil niet maken.

en welke vergoeding gaat belgacom dan krijgen voor hun netwerk. ze hebben miljarden geinvesteerd in adsl2+ en vdsl2. belgacom gaat zijn netwerk niet zomaar afstaan hoor. daar al bij stilgestaan.

nee jongens, het zit niet allemaal zo simpel in elkaar als jullie wel denken.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Zamba schreef:
meer en meer gaan lopen naar andere isp?
sorry, het aantal adsl klanten is in kwartaal 3 gestegen bij belgacom.
lees de cijfers van belgacom die ze hebben bekend gemaakt.
dus daar valt uw opmerking.
:-)


De verhoging van de disco tarieven was niet in het 3e kwartaal, daar valt uw opmerking.

Zamba schreef:volume werd onlangs verhoogd en er wordt VOIP aangeboden, ook in packs. en meer en meer klanten tekenen hier op in.
lees de cijfers van belgacom maar eens.
dus daar valt uw tweede opmerking. :-)


Het volume was niet verhoogd op het ogenblik van de verhoging van de tarieven, daar valt uw 2e opmerking.


Zamba schreef:discovery line hebben ze niet nodig voor adsl bij andere providers. er zijn providers die adsl aanbieden zonder dat ge een lijn nodig hebt bij belgacom. daar valt uw 3de opmerking. :-) dat hierdoor de prijs bij die alternatieve isp opslaat is normaal. de netwerkbeheerder, ook belgacom, moet toch iets krijgen hiervoor. de prijs hiervoor werd vastgelegd door het bipt en niet door belgacom zoals velen hier denken.

dus geen van uw opmerkingen waren zinvol.


Nee een disc is niet nodig, wel raw copper. Bij BC niet. Bij de alternative ISPs betaal je aan hen voor raw copper. Bij BC betaal je geen vaste lijn, raw copper of whatever, daar valt uw 3e opmerking.

Dat de opmerkingen niet zinvol waren wist ik ook. Er stond een smiley en ook dat de text puur fictie was. Blijkbaar is ironie of sarcasme u vreemd. :twisted:

Feit blijft dat de verhoging van de disco tarieven zo goed als alleen de alternatieven getroffen heeft. 45% is dan ook niet niets voor een afbetaalde infrastuctuur.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

on4bam schreef:
Zamba schreef:
meer en meer gaan lopen naar andere isp?
sorry, het aantal adsl klanten is in kwartaal 3 gestegen bij belgacom.
lees de cijfers van belgacom die ze hebben bekend gemaakt.
dus daar valt uw opmerking.
:-)


De verhoging van de disco tarieven was niet in het 3e kwartaal, daar valt uw opmerking.

Zamba schreef:volume werd onlangs verhoogd en er wordt VOIP aangeboden, ook in packs. en meer en meer klanten tekenen hier op in.
lees de cijfers van belgacom maar eens.
dus daar valt uw tweede opmerking. :-)


Het volume was niet verhoogd op het ogenblik van de verhoging van de tarieven, daar valt uw 2e opmerking.


Zamba schreef:discovery line hebben ze niet nodig voor adsl bij andere providers. er zijn providers die adsl aanbieden zonder dat ge een lijn nodig hebt bij belgacom. daar valt uw 3de opmerking. :-) dat hierdoor de prijs bij die alternatieve isp opslaat is normaal. de netwerkbeheerder, ook belgacom, moet toch iets krijgen hiervoor. de prijs hiervoor werd vastgelegd door het bipt en niet door belgacom zoals velen hier denken.

dus geen van uw opmerkingen waren zinvol.


Nee een disc is niet nodig, wel raw copper. Bij BC niet. Bij de alternative ISPs betaal je aan hen voor raw copper. Bij BC betaal je geen vaste lijn, raw copper of whatever, daar valt uw 3e opmerking.

Dat de opmerkingen niet zinvol waren wist ik ook. Er stond een smiley en ook dat de text puur fictie was. Blijkbaar is ironie of sarcasme u vreemd. :twisted:

Feit blijft dat de verhoging van de disco tarieven zo goed als alleen de alternatieven getroffen heeft. 45% is dan ook niet niets voor een afbetaalde infrastuctuur.


ironie of sarcasme is hiet niet op zijn plaats. het gaat hier om een bitter ernstig onderwerp.
voor u is het blijkbaar allemaal simpele koek ofwel snapt ge er niks van. ik kies voor dat laatste. aan u om dit het tegendeel te bewijzen.

het is nogal logisch dat je bij alternatieve operatoren raw copper betaalt als ge niet voor een disco lijn kiest.
ze kunnen het moeilijk gratis geven. het zijn geen liefdadigheidsinstellingen hoor.
ze betalen immers een vastgelegde prijs door het BIPT aan de netwerkbeheerder. en dat laat me dat nu toevallig belgacom zijn. maar dat dit belgacom is minder belangrijk.

daarbij...
de verhoging van de disco tarieven was wel in kwartaal 3. namelijk vanaf 1 augutus. de verhoging van de volumes was ook in kwartaal 3. dus vooraleer ge iets zegt, kijk na of het klopt. nu zevert ge er maar op los.

wat die prijsverhoging betreft, heeft belgacom enkel naar zijn eigen gekeken hoor en niet naar de anderen.
ik herhaal het voor de laatste keer. vermits er minder en minder disco lijnen wprden verkocht en meer belgacom klanten kiezen voor een internet zonder vaste lijn enerzijds en omdat anderzijds de kosten stegen (oa. personeel, onderhoud) werd de prijs drastich verhoogd.

en mijn opmerkingen staan er nog altijd hoor.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

En hoeveel accountjes gaat "onzen bolle" hier nog aanmaken zeg? Inhoudelijk ga ik me hier niet moeien, maar er begint hier toch iets tegen te steken op deze manier... :?
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Die zamba is duidelijk een vertegenwoordiger van belgacom, amaai
Wat ben ik blij dat ik vorige maand belgacom heb ingeruild voor Telenet!!!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
faster
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 27 dec 2007, 12:09

Patje schreef:Die zamba is duidelijk een vertegenwoordiger van belgacom, amaai
Wat ben ik blij dat ik vorige maand belgacom heb ingeruild voor Telenet!!!


ga ik weldra ook doen , ben dat geklungel van dxadsl l beu
sinds zondag haal ik deze snelheden
nog een beetje en we zitten terug op inbelverbinding !!!!


down
Your DOWNLOAD Speed:
1204 kbps or 151 KB/sec

up
Your UPLOAD Speed:
423 kbps or 53 KB/sec
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Patje schreef:Die zamba is duidelijk een vertegenwoordiger van belgacom, amaai


en is daar iets verkeerd mee? ik dacht van niet ! :evil:
ik heb het nu eenmaal voor belgacom. voor alle duidelijkheid, werk wel niet voor hen.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

faster schreef:
Patje schreef:Die zamba is duidelijk een vertegenwoordiger van belgacom, amaai
Wat ben ik blij dat ik vorige maand belgacom heb ingeruild voor Telenet!!!


ga ik weldra ook doen , ben dat geklungel van dxadsl l beu
sinds zondag haal ik deze snelheden
nog een beetje en we zitten terug op inbelverbinding !!!!


down
Your DOWNLOAD Speed:
1204 kbps or 151 KB/sec

up
Your UPLOAD Speed:
423 kbps or 53 KB/sec

De Adsl jaren zijn voorbij, slechts de helft van belgie kan beschikken over een 9 of 12 Mb
Kon hier ook geen Adsl2+ of vdsl(2) krijgen, telefoon centrales uit het stenen tijdperk _ terwijl ze miljoenen in hun zakken steken!
Nu loopt het hier lekker en heb nog geen seconde spijt van mijn overstap naar Telenet.

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 18991 kbit/s or 2374 kbyte/s
- Upload speed : 480 kbit/s or 60 kbyte/s
Tue Nov 11 2008 at 21:45:51 UTC+0100
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Telenet heeft nu inderdaad een veel aantrekkelijker aanbod,dankzij de Shakes.
Maar men mag niet uit het oog verliezen,dat het dankzij de 'kleine' providers is,dat de twee groten hun aanbod moeten aanpassen (Telenet heeft zich duidelijk het best aangepast,Belgacom heeft dit eigenlijk nog niet gedaan)Vergeet het niet,het is dankzij Scarlet,Dommel,DX adsl,EDPnet,dat waren toch de voortrekkers wat volume betreft????
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Zamba schreef:jullie hier op userbase moeten eens leren de zaak ook te bekijken aan de kant van belgacom en niet louter aan julie eigen kant. dat is puur egoisme wat jullie doen.
Misschien moeten jij én Belgacom ook eens leren de zaak te bekijken aan de kant van de klant. Puur egoïsme wat ze nu doen.

Zamba schreef:het is nogal logisch dat je bij alternatieve operatoren raw copper betaalt als ge niet voor een disco lijn kiest.
ze kunnen het moeilijk gratis geven. het zijn geen liefdadigheidsinstellingen hoor.
ze betalen immers een vastgelegde prijs door het BIPT aan de netwerkbeheerder. en dat laat me dat nu toevallig belgacom zijn. maar dat dit belgacom is minder belangrijk.

Net wel. Als die netwerkbeheerder nu niet toevallig Belgacom is, bepaalt ook BGC de ISP voor Raw Copper of Disco aan de netwerkbeheerder. Nu niet.
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Zamba schreef:jullie hier op userbase moeten eens leren de zaak ook te bekijken aan de kant van belgacom en niet louter aan julie eigen kant. dat is puur egoisme wat jullie doen.

Hey Zambake, dit is hier nog altijd USERbase he!
Providers hebben hun eigen organisatie namelijk ISPA.

En hoeveel berichten ga je nog na elkaar zetten? Kan je verschillende berichten niet samenvoegen? De EDIT-knop is er voor een reden...


Ik wil nog eens terug komen op iets wat ik eerder schreef, over de verplichte verkoop van het glasvezelnetwerk. Ik schreef dat Telenet het zou moeten overnemen. Dat was maar een gedachte-experiment, ik ben tot de conclusie gekomen dat dit geen goed resultaat zou zijn voor de eindgebruikers.
In theorie, als Telenet het netwerk koopt, heeft Belgacom een heel klein argument om te eisen dat Telenet haar netwerk open stelt. Maar dat zou dan enkel gaan om de glasvezel-backbone, denk ik. Het veel fijnmaziger coax-netwerk zou dan nog altijd exclusief van Telenet blijven. Dus geen verbetering van de huidige situatie.
Dus praktisch: liefst geen aankoop door Telenet. Ik denk niet dat de Raad kan verbieden aan Telenet om een bod te doen, maar ik hoop een beetje dat Telenet geen interesse heeft én dat Telenet aan de cashvoorraad denkt in deze bange economische tijden. Enkele dagen geleden was Duco Sickinge, de CEO van Telenet, op Kanaal Z. In het interview zei hij dat Telenet overweegt om de kredietlijn bij de banken nog niet onmiddelijk op te nemen. Dat is voor mij ook een indicatie dat Telenet geen interesse heeft in het Scarlet-netwerk.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

gert.jansen schreef:
Zamba schreef:jullie hier op userbase moeten eens leren de zaak ook te bekijken aan de kant van belgacom en niet louter aan julie eigen kant. dat is puur egoisme wat jullie doen.
Misschien moeten jij én Belgacom ook eens leren de zaak te bekijken aan de kant van de klant. Puur egoïsme wat ze nu doen.

Zamba schreef:het is nogal logisch dat je bij alternatieve operatoren raw copper betaalt als ge niet voor een disco lijn kiest.
ze kunnen het moeilijk gratis geven. het zijn geen liefdadigheidsinstellingen hoor.
ze betalen immers een vastgelegde prijs door het BIPT aan de netwerkbeheerder. en dat laat me dat nu toevallig belgacom zijn. maar dat dit belgacom is minder belangrijk.

Net wel. Als die netwerkbeheerder nu niet toevallig Belgacom is, bepaalt ook BGC de ISP voor Raw Copper of Disco aan de netwerkbeheerder. Nu niet.


belgacom betalen aan die netwerkbheerder. dat zie ik alleen gebeuren als belgacom een enorme vergoeding krijgt voor het netwerk waar ze miljarden in geinvesteerd hebben.

en belgacom bekijkt de zaak van de klant. wat belgacom bijvoorbeeld aanbiedt via hun packs (internet, tv, gsm en voip tesamen bijvoorbeeld), dat is gewoonweg schitterend.
en blijkbaar spreekt het aanbod van belgacom de klanten aan, want het aantal internet klanten in kwartaal 3 is weer eens gestegen. dus die klanten moeten toch tevreden zijn.

en nog eens belgacom is geen liefdadigheidsiinstelling hoor. het is gewoon een autonome firma die winst wil maken net zoals elke firma. en daar is toch niets verkeerd mee.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

localhost schreef:En hoeveel berichten ga je nog na elkaar zetten? Kan je verschillende berichten niet samenvoegen? De EDIT-knop is er voor een reden...


ik reageer op elk bericht apart.

Met alle respect, maar als je daar het moeilijk mee hebt, is dat uw probleem, niet de mijne.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Zamba schreef:het is gewoon een autonome firma die winst wil maken net zoals elke firma. en daar is toch niets verkeerd mee.


Bijna 54% van de Staat en jij noemt dat atonoom?
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

THDBASED schreef:
Zamba schreef:het is gewoon een autonome firma die winst wil maken net zoals elke firma. en daar is toch niets verkeerd mee.


Bijna 54% van de Staat en jij noemt dat atonoom?


nogmaals levert ge hierbij het bewijs dat je er niets vanaf weet hoe Belgacom in elkaar steekt.
Maar als het enige troost mag zijn, ge zijt hier niet de enige hoor.
Maar ja, ge kunt ook niet alles weten.

Zal nog eens een poging doen om het uit te leggen. Goendi en enkele andere hebben dit al eerder geprobeerd maar blijkbaar dringt het niet door.

Belgacom is een 100% autonome firma die functioneert zoals elke andere prive-firma op de markt.
De staat is enkel aandeelhouder, inderdaad ongeveer 54%.
De staat heeft niets in de pap te brokken. De staat trekt enkel de dividenden op van hun aandelen. Is dat nu zo moelijk te snappen.
En de staat behoudt deze aandelen omdat het al vele centjes heeft opgeleverd en nog zal opleveren. Hoe zou je zelf zijn als aandeelhouder?
Ik geef de staat allezins groot gelijk dat ze hun aandelen momenteel niet verkopen.

Begrepen?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”