Images onscherp in Flash buttons

Plaats reactie
braziboy
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mei 2003, 22:58
Locatie: momenteel brazilië
Contacteer:

Hey mannen,

Ik heb buttons gemaakt voor de navigatie van mijn site met een programmake en ik dacht die dan in een flash bestand te steken. Dat is wel gelukt, maar de kwaliteit van mijn images is zo hard achteruitgegaan (toch zeker van die van de 'over' en 'down'). Nu is dus de logische vraag: hoe los ik dit probleem op?? Ik reeds bij publishing proprieties de hoogste kwiliteit gevraagd (100%) en mijn flash speler (versie 6) staat op de quality: high.
Voor mij moet het ook niet per se in flash, maar ik wil wel 3 statussen kunnen hebben, en vooral, deze moeten allemaal in het begin ingeladen worden, zoals bij flash het geval is (java denk ik niet).

Greetz
Thomas
Squirtle
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 jan 2004, 08:27
Contacteer:

Met javascript kan je al je images pre-loaden. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt maar als je een googeld zal je wel genoeg demo-scriptjes vinden.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik heb op school deze manier geleerd

Code: Selecteer alles

var naamafbeelding = new Image();
naamafbeelding.scr="Images/naamafbeelding.gif";


Natuurlijk zal je naamafbeelding en de source moeten anpassen naar je eigen behoeften en zal je voor elke afbeelding deze 2 regels moeten ingeven. Dus als je 5 afbeeldingen hebt, dan heb je 10 regels.

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Persoonlijk vind ik Flash voor een button nav menu ook beetje overkill, maar kom flash experten kunnen daar wel mooie zaken mee maken ;-).

Enfin, Jscript kan dat ook en ook met css kan je al mooie results bereiken.

Maar het gaat er hem eigenlijk over hoe het komt dat het niet werkt in flash.. ik ben geen grafisch expert maar denk dat het deels te zien heeft met 1 het programma dat ge gebruikt: bvb bij Swish en van die toestanden kan dat al eens voorvallen.. terwijl bij de echte flash dat dan niet is.. (heb ik ondervonden) maar meer voor de hand liggend is dat de oorspronkelijke afbeelding niet in het ideale formaat is opgeslaan.

Kan je wat meer details geven over welke flash je gebruikt en wat de details zijn van de orig. afbeelding (file)?

Ik vermoed dat meon u hierop eigenlijk het beste antw zal kunnen geven.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

euhm, het zou handig zijn mocht je ergens een voorbeeld hebben staan. Want slechte kwaliteit? Da's .. wazig :-)
Je moet al oppassen dat de afbeeldingen even groot blijven ten alle tijde. PNG gebruiken in plaats van GIF of JPEG kan helpen.
Of is alles vectorieel? Dan zou dat al helemaal niet mogen ...
Plaats reactie

Terug naar “Development”