OpenOffice v3.0 sets download record, 80% by Windows users

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

The newest version of OpenOffice, version 3.0, has set a download record in its first week of availability. Most surprising is the fact that over 80% of downloads were from Windows users.

Bron: http://tech.blorge.com/Structure:%20/20 ... ows-users/
tooslow
Plus Member
Plus Member

Hoe is de vergelijking tussen open office en MS office ? En zijn er verborgen zaken zoals privacy of zoiets ? Moet je ergens registreren of kan je zomaar dlen ?

En kan ik open office gebruiken samen met MS office 2000 ?

Ik zie wel dat je PDF bestanden kan maken met open office, dat is wel interessant.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

normaal kan je dit gewoon downloaden zonder registratie, dit is opensource, geen freeware/shareware, er zit geen spyware in als je dat is hetgeen wat je wilt weten..
defenderII
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

ik had de vorige versie2,4 ook en heb nu de 3,0 versie.

Voor de normale dingen is het zeker zo goed als MS office; behalve de tegenhanger van acces; deze laat nog steeds te wensen over. Maar al de andere toepassingen lopen zeer goed en ze vragen minder geheugen.

Extra voordeel het is gratis. :!:
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

Op het werk gebruiken een collega en ik samen 1 excel file om er gezamenlijk in te werken. Dus hebben wij sharing aangezet. Dit gaat perfect tussen MS Office "clients" (als ik zo mag noemen).

Onlangs is mijn collega omgeschakeld naar linux en heeft OpenOffice geinstalleerd (weet niet of het de 2.4 of 3.0 is..). Het lukt hem wel om deze documenten te openen, maar als hij het document savet, word ik eruit gesmeten ==> sharing weg.

Hij heeft ook al wine geprobeerd met MS Office 2003 om zo excel te starten, maar helaas hier hebben we ook al problemen tegen gekomen :(

't Zijn deze kleine zaakskes dat ik heel jammer vind, want OpenOffice is toch wel zeer zeker een stabiel en compleet pakket.
defenderII
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

Voor de thuisgebruiker die niet "de kracht" van het MS office pakket gebruikt, is het denk ik aan te raden om open office te gebruiken. Het pakket laat toe om de normale student- en huisopdrachten zonder problemen uit te voeren.

Wat het sharen aangaat, onder open office onder elkaar is dit ook geen probleem (affin toch nog niets van ondervonden).

Zoals in mijn eerste antwoord al gezegd; enkel de tegenhanger van access laat wat te wensen over.

Maar ik weet niet of er zoveel thuisgebruikers zijn die vaak met acces werken?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”