Government black boxes will 'collect every email'

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Home Office says all data from web could be stored in giant government database
Plans to create a database holding information about every phone call, email and internet visit made in the UK have provoked a huge public outcry.
even verder in het artikel
Whitehall experts working on the IMP unit told the meeting the security and intelligence agencies wanted to use the stored data to help fight serious crime and terrorism, and said the technology would allow them to create greater "capacity" to monitor all communication traffic on the internet.

En het spelletje begint weer. Persoonlijk vind ik dat het internet een vrij medium moet blijven en als elke overheid het internet gaat afluisteren is dat helaas niet meer mogelijk. Vandaag is het afluisteren en morgen zijn er wetten dat ze opleggen. Er komt te veel controle in de handen van de overheid, denk maar is na hoe gevaarlijk dat kan zijn in de verkeerde handen. Communiceren is het belangrijkste wat een mens doet lol :).

Wat denken jullie hiervan?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Dat bestaat toch al jaren? Echelon...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

google maar eens op N A R U S (zonder spaties)
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Vroeger hielden de overheden braaf verborgen tot wat ze allemaal in staat zijn... Nu staat dat wekelijks in de krant...

De enige mensen die effectief wisten wat kon waren de extreme nerds en de mensen die fout waren. Maar tegenwoordig vind je de informatie gewoon op het nieuws.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
misterjo
Premium Member
Premium Member

tuurlijk maar ik vraag me af wat de meetste onder ons daarvan vinden.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik denk dat niemand dit echt 100% goed vind. Dit is zoiets als vrij meningsuiting, het is zeer goed (zolang ze mij maar niet tegen spreken).

Met andere woorden, de mensen die hier voor zijn zijn dat dat eigenlijk weer niet want hun mag je niet controleren ;)

En dan nu de ham vraag, wat gaan we er aan kunnen doen?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

gr4vity schreef: En dan nu de ham vraag, wat gaan we er aan kunnen doen?
Antwoord: internet abo voorgoed opzeggen.
Wat heb ik gewonnen? :-D
Afbeelding
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

ik vind het slecht => privacy etc.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

Wel eerlijk gezegd kan het me niet schelen.
Ik heb niets te verbergen. Echte persoonlijke dingen die een ander zeker niet mag lezen ga ik niet het internet opsturen.
Afbeelding
misterjo
Premium Member
Premium Member

nonkie schreef:Echte persoonlijke dingen die een ander zeker niet mag lezen ga ik niet het internet opsturen.
Er zijn volgens mij niet veel media meer waar je nog 'veilig' iets kan overbrengen hoor :p. Of je het nu via het internet doet of via de telefoon of via de gsm of via de post of via ... :roll:

Ik doe ook niks mis dus op zich zou het mij ook niet veel uitmaken. Maar het internet is wel een platform geworden voor mensen om hun te uiten. Het is nog 1 van de meest vrije plaatsen op deze bol , als die nog eens gaan afpakken. Overlaatst op het nieuws werd gezegd dat het voorbije jaar wereldwijd 24 000 mensen gestorven waren door terroristische aanslagen. Nu dat dat getal redelijk groot lijkt , is het relatief gezien peanuts tegenover bijvoorbeeld kanker of andere bedreigingen. Ze zouden beter hun geld daar in investeren. Want ten slotte is het belastingsgeld en zou het 'moeten' gebruikt worden om de samenleving beter te maken en niet iedereen schrik aan te jagen met een verborgen agenda.
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ben benieuwd wat voor spam filter die gaan gebruiken :twisted:
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

90 % van de mails zijn spam, ze gaan zich amuseren daar ;). Kijk, je kan dit vergelijken met het brein van een mens: opslaan is geen probleem maar om de nuttige info op het goede moment terug boven te halen, zullen ze al een verdomd sterk logaritme mogen hebben...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

Hahahaha, dan krijgen ze die mails ook dat Bill zijn fortuin gaat verdelen, etc...
Afbeelding
tooslow
Plus Member
Plus Member

De NWO doet rustig verder. Het gaat hier wel over de UK.

Tja wat we er kunnen aan doen is massaal onze parlementsleden lastig vallen en erop aandringen dat zulke wetten in de prullenbak terecht komen. Dat is de enige aanpak die werkt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”