Ik heb een 2e PC op mijn Linksys WAG200 aangesloten, en deze een ander IP gegeven. Alles werkt voor deze nieuwe PC, hij kan het internet op.
Maar van PC1 kan ik niet pingen naar PC2 en omgekeerd.
Zijn de LAN poorten op een WAG200 niet met elkaar verbonden als een switch?
Moomin
Vraagje over LAN poorten op Linksys WAG200
Dat werkt niet naar behoren.
Bijvoorbeeld: PC1 en de WAG200 worden aangezet en alles is OK. Zet ik nu PC2 aan, krijgt die geen IP van de Linksys. Ik moet de WAG200 eerst aan en uitzetten, en de PC herstarten. Vervelend als PC1 net een lange download bezig is. Vandaar dat PC2 een vast IP heeft gekregen, nu is de verbinding er altijd en kan hij dadelijk het internet op. Alleen lokaal blijkt er geen netwerk te zijn.
Even vermelden dat de 2e PC via een Devolo PowerLAN verbinding aan de Linksys hangt, maar deze zou normaal gesproken volledig transparant moeten zijn voor de Linksys.
Maar uit je antwoord maak ik op dat eigenlijk de 4 LAN poorten aan de WAG200 een router/switch vormen?
Moomin
Bijvoorbeeld: PC1 en de WAG200 worden aangezet en alles is OK. Zet ik nu PC2 aan, krijgt die geen IP van de Linksys. Ik moet de WAG200 eerst aan en uitzetten, en de PC herstarten. Vervelend als PC1 net een lange download bezig is. Vandaar dat PC2 een vast IP heeft gekregen, nu is de verbinding er altijd en kan hij dadelijk het internet op. Alleen lokaal blijkt er geen netwerk te zijn.
Even vermelden dat de 2e PC via een Devolo PowerLAN verbinding aan de Linksys hangt, maar deze zou normaal gesproken volledig transparant moeten zijn voor de Linksys.
Maar uit je antwoord maak ik op dat eigenlijk de 4 LAN poorten aan de WAG200 een router/switch vormen?
Moomin
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Yep. De 4 lan poorten fungeren als switch.Moomin schreef: Maar uit je antwoord maak ik op dat eigenlijk de 4 LAN poorten aan de WAG200 een router/switch vormen?
Moomin
Kan je eens voor alle zekereid proberen om de twee pc's rechtstreeks op de router aan te sluiten, of is dit niet mogelijk?
Maar voor dat je dat doet kan je eens van de beide pc's hier de netwerkinstellingen die ze krijgen hier posten.
Cmd---> en dan ipconfig/all
En die gegevens hier posten.

Bon, eerste probleem opgelost. Firewalls uitgezet en nu kan ik naar mekaar pingen. Nochtans had ik deze IP's als trusted gemarkeerd, ik zal wat meer met de instellingen van de firewalls moeten spelen.
Maar beide zitten in dezelfde workgroup maar zien mekaar niet.
Ik post zodra ik tijd heb de configs van beide, jammer genoeg moet ik nu weg.
Alvast bedankt voor je hulp tot nog toe!
Moomin
Maar beide zitten in dezelfde workgroup maar zien mekaar niet.
Ik post zodra ik tijd heb de configs van beide, jammer genoeg moet ik nu weg.
Alvast bedankt voor je hulp tot nog toe!
Moomin