laptop en pc

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Eddy

Hoi,
Ik zou graag mijn laptop en pc met mekeear verbinden zodat we met alle 2 op het internet kunnen hoe doe ik dat het best en uiteraard ook het goedkoopst?
Op voorhand bedankt voor jullie reactie
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hardware matig:
1. ofwel een crossed utp kabel die de twee netwerkkaarten verbinden.
2. ofwel een ethernet hub of switch die de pc en de laptop verbinden via straight utp kabel.

Vervolgens stel je de configuratie van de computer die de directe internet connectie heeft in, zodat het internet gedeeld wordt. Zie hiervoor onze tutorials.

Een totaal oplossing is de aanschaf van een adsl router die waarbij je alle clients (pc en laptop) via straight utp met de router verbindt en zo kunnen pc's onafhankelijk van elkaar steeds op het net zijn. Bij het gebruiken van een crossed of hub systeem, moet 1 van de twee als server ingesteld worden en dus aanstaan als de client op het net wilt.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hoogstwaarschijnlijk heeft je laptop al een ethernet-aansluiting. Je desktop misschien niet. Dus daar zal je dan een netwerkkaart moeten aanschaffen. Kost ongeveer € 25. En dan utp-kabel om het zaakje te verbinden, kost echt niet veel, hangt af van de lengte en de kwaliteit. Op je pc stel je dan Internet Connection Sharing in, en dan kan je met je laptop online.

Wil je niet met ethernet prullen kan je ook een speciale usb-kabel kopen die eigenlijk hetzelfde doet als ethernet en utp. Kost ook niet zoveel, maar lang kunnen die kabels niet zijn.

Ik denk dat een van deze 2 oplossingen het goedkoopst zijn, zonder veel gerommel...
Eddy

Hoi,
Zoals je zegt Meon zit er in de desktop nog geen ethernetkaart ik zal er een laten inbouwen.
Maar hoe stel ik dat in die internet con.. sharing , ik heb xp home op de 2 staan , wel in het Frans
Groeten
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

kijk bij onze tutorials, op de frontpage staat er een link naartoe in de kolom aan de linkerkant
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Eddy

Ben gaan zien naar de tutorials maar vind een blanco blad
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

hier werken ze hoor, dit is de directe link:

http://www.userbase.be/forum/portal.php ... cat=ishare
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Eddy

Maar als ik klik op internet conn... sharing , krijg ik een pagina waar staat "Wij zijn hard aan het werk enz." maar geen uitleg over hoe ik het doen moet
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Eddy schreef:Maar als ik klik op internet conn... sharing , krijg ik een pagina waar staat "Wij zijn hard aan het werk enz." maar geen uitleg over hoe ik het doen moet


Hij heeft gelijk Sensei... (misschien een beetje te voortvarend geweest met het aanwijzen van de tutorial ? :-)) )

Hint aan Eddy : Google kan wonderen doen :-)
Dit is bv. de eerste hit voor de searchwords die ik gebruikt heb : http://www.homenethelp.com/ics/ics-install-netxp.asp
If you can't beat them, confuse them.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik kan die pagina hier ook mooi openen ze

http://www.userbase.be/forum/portal.php ... cat=ishare

Net geprobeerd met opera, IE en Mozilla.

Cheers
Afbeelding
Eddy

Ik krijg de pagina wel open ,en ook de link maar kijk dan eens wat er staat
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@Sub & Sensei : pagina gaat héél mooi open, maar wat Eddy probeert duidelijk te maken, is wat er verschijnt op onderstaande link :

http://www.userbase.be/forum/portal.php ... re&sub=ics

(want da's wat hem interesseert :wink: )

Maar zoals ik hoger al aangehaald heb : use google :lol:


/edit : tiepvaudt
Laatst gewijzigd door CueBoy op 08 feb 2004, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
If you can't beat them, confuse them.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ahzow :D Die had ik dus niet gezien. Tiens, dan wordt het wel eens tijd dat die afgewerkt wordt. Komt bij op het lijstje. DAn is google inderdaad the way

Cheers
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”