Belgacom krijgt voorwaardelijk fiat voor overname Scarlet

Nieuws omtrent telecom
Plaats reactie
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Belgacom heeft van de Raad voor de Mededinging de goedkeuring gekregen om zijn Nederlandse sectorgenoot Scarlet over te nemen. De transactie zal hoogstwaarschijnlijk eind november worden afgerond, meldt Belgacom vrijdagnacht in een persbericht.De goedkeuring gaat wel gepaard met voorwaarden. Welke die zijn is echter niet bekend.

(tijd) - Belgacom had midden februari aangekondigd het Nederlandse Scarlet over te nemen voor 185 miljoen euro. Maar omdat het zwaartepunt van Scarlets activiteiten in België ligt, kreeg Belgacom de kritiek dat het na de overname een te dominante positie zou krijgen op de Belgische telecommarkt. Ook de Raad voor de Mededinging maakte bezwaren.

Belgacom deed daarop een aantal toegevingen. De telecomgroep beloofde bijvoorbeeld drie jaar lang geen prijsverhogingen door te voeren. Maar volgens de Raad voor de Mededinging was dat onvoldoende, omdat het niet om structurele maatregelen ging.

Eind september wist De Tijd te melden dat Belgacom nog een aantal bijkomende toegevingen had gedaan om de goedkeuring van de concurrrentie-autoriteiten te krijgen. Welke beloftes Belgacom toen maakte, is niet bekend. In elk geval is duidelijk, gezien de historiek van het dossier, dat de goedkeuring gepaard gaat met voorwaarden. Belgacom rept daar echter met geen woord over in zijn persbericht.
coldman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 mei 2007, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

een geluk dat ze 3 jaar geen prijsverhogingen mogen uitvoeren.
maar er staat nergens dat ze de pakketten niet mogen veranderen.
Gebruikersavatar
cygeus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 jul 2007, 09:33

coldman schreef:een geluk dat ze 3 jaar geen prijsverhogingen mogen uitvoeren.
maar er staat nergens dat ze de pakketten niet mogen veranderen.

Als dat gebeurt kan je gewoon veranderen van ISP. Een van de voorwaardes is namelijk dat de klanten van Scarlet vrij mogen overstappen naar een andere operator, zonder schadevergoeding omdat ze hun contract vroegtijdig beëindigen. Tevens moet Belgacom het glasvezelnetwerk van Scarlet verkopen. Dus mogelijk komt er een nieuwkomer die de concurrentie op de telecommarkt kan doen toenemen.

bron: De Tijd
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

cygeus schreef:
coldman schreef:een geluk dat ze 3 jaar geen prijsverhogingen mogen uitvoeren.
maar er staat nergens dat ze de pakketten niet mogen veranderen.

Als dat gebeurt kan je gewoon veranderen van ISP. Een van de voorwaardes is namelijk dat de klanten van Scarlet vrij mogen overstappen naar een andere operator, zonder schadevergoeding omdat ze hun contract vroegtijdig beëindigen. Tevens moet Belgacom het glasvezelnetwerk van Scarlet verkopen. Dus mogelijk komt er een nieuwkomer die de concurrentie op de telecommarkt kan doen toenemen.

bron: De Tijd


Veranderen van isp, en wie is beter dan Scarlet? Nu Scarlet een van de betere en prijselijkste is, komt Belgacom ze kapen. Ik hoop voor ons klanten dat het inderdaad niet teveel nadelen zal brengen. Maar dat erop de manier die men voorstelt, concurrentie zou bijkomen dat is al even onnozel als het besluit van een voorwaardelijk koop.

Zou Tik zich eventueel kunnen verwaardigen van nog eens een artikel te posten aangaande of moeten we wachten tot Sint Juttemis?
En nee ik stuur geen suggesties meer door , die zijn waarschijnlijk niet schools genoeg.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik weet het zo nog niet,het gaat hier wel om een 'verplichte verkoop',dus er zou mogelijk een 'koopje' te doe zijn.
Van de providers die hier in Belgie Actief zijn,acht ik alleen tele2 & Mobistar in staat om dit netwerk over te nemen.
De kans is dus niet onbestaande dat er nog iemand te voorschijn komt,die nu nog niet in Belgie aanwezig is.
Er staat ook nergens vermeld hoeveel tijd Belgacom krijgt om het Scarlet netwerk te verkopen.
Gebruikersavatar
monopolie
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 07 okt 2008, 15:42

Er is hier al een topic over geopend. Liefst geen multiposting aub.

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=21343
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Hola gij dat artikel staat nog maar een dik half uur op De Tijd!
17:37 - 08/11/2008 Copyright © De Tijd
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
monopolie
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 07 okt 2008, 15:42

localhost schreef:Hola gij dat artikel staat nog maar een dik half uur op De Tijd!
17:37 - 08/11/2008 Copyright © De Tijd


Kan je toch gewoon aan de andere topic toevoegen? Het blijft hetzelfde onderwerp, alleen met een update.

Enfin, no big deal. :wink:
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Er gaat wel een aangepast artikel komen op Tik.
Omwille van copyright, doen wij geen copy/paste van de online kranten. In dit land moet je nogal voorzichtig zijn met alles wat met auteursrecht en persvrijheid te maken heeft...

Bovendien was Tik een betrokken speler in dit dossier (we hebben advies gegeven aan de Raad voor Mededinging, advies dat trouwens voor een stuk opgevolgd is te merken aan de uiteindelijke beslissing) dus we brengen een eigen invalshoek.
Hopelijk kan het snel want de persoon die er het meest voor gedaan heeft, is nog maar net terug van Cairo en vertrekt binnenkort wéér naar het buitenland.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Belgacom moet netwerk Scarlet verkopen

Belgacom moet het glasvezelnetwerk van Scarlet verkopen. Dat is een van de voorwaarden die de Raad voor de Mededinging oplegt aan de telecomgroep in ruil voor de goedkeuring van de overname van haar Nederlandse sectorgenoot. Een andere opvallende voorwaarde is dat de klanten van Scarlet vrij mogen overstappen naar een andere operator, zonder schadevergoeding omdat ze hun contract vroegtijdig beëindigen.Het is de eerste keer dat de Raad voor de Mededinging de afsplitsing van een bedrijfsonderdeel oplegt.

(tijd) - Belgacom kondigde midden februari aan het Nederlandse Scarlet over te nemen voor 185 miljoen euro. Maar omdat het zwaartepunt van Scarlets activiteiten in België ligt, kreeg Belgacom de kritiek dat het na de overname een te dominante positie zou krijgen op de Belgische telecommarkt. Zo is Belgacom de grootste speler voor breedband en is Scarlet het nummer drie. Telenet staat op de tweede plaats. Ook de Raad voor de Mededinging maakte bezwaren. Zelfs de Europese Commissie mengde zich door zich eveneens kritisch op te stellen.

Belgacom deed daarop een aantal toegevingen. De telecomgroep beloofde bijvoorbeeld drie jaar lang geen prijsverhogingen door te voeren. Maar volgens de Raad voor de Mededinging waren de toegevingen onvoldoende, omdat het niet om structurele maatregelen ging.

Eind september wist De Tijd te melden dat Belgacom nog een aantal bijkomende beloften had gedaan om de goedkeuring van de concurrrentie-autoriteiten te krijgen. Welke beloften Belgacom toen maakte, is niet bekend. De Raad voor de Mededinging sprak zich gisteren finaal uit over het dossier. Dat gebeurde pas tegen middernacht. Belgacom stuurde al meteen een persbericht uit dat het het groene licht had gekregen om Scarlet in te lijven. De tekst van het korte persbericht repte echter met geen woord over voorwaarden. Dat deed waarnemers de wenkbrauwen fronsen en leidde al meteen tot ongerustheid in de sector.

De Raad legde wel degelijk voorwaarden op, vernam de redactie. Dat wil zeggen dat de operatie de mededingingsautoriteit grote zorgen baarde en dat enkel beperkingen van de bewegingsvrijheid van Belgacom konden resulteren in een goedkeuring.

'Na grondig onderzoek is de Raad tot het besluit gekomen dat de overname van Scarlet door Belgacom ernstige concurrentieproblemen stelt, vooral inzake breedbandinternet en vaste telefoondiensten', argumenteert de Raad zaterdag in een persbericht.

De opvallendste voorwaarde die de Raad oplegt is dat Belgacom het glasvezelnet van Scarlet van de hand moet doen. Dat netwerk is destijds aangelegd door de Nederlandse telecomgroep KPN en bestrijkt een groot deel van het land. Scarlet kreeg het in handen door het oude KPN Belgium - het nieuwe is het vroegere Versatel - te kopen. In het huidige klimaat lijkt het echter niet eenvoudig voor Belgacom en Scarlet om een nieuwe koper te vinden. De Raad hoopt volgens waarnemers dat de operatie nieuwkomers kan aantrekken die de concurrentie op de telecommarkt zullen doen toenemen.

Voorts mogen de klanten van Scarlet vrij en voor hun contract voorbij is overstappen naar een andere operator zonder dat het bedrijf hen een schadevergoeding mag vragen. Buiten deze twee bepalingen gelden nog tal van andere voorwaarden. Zo moet Belgacom het aanbod van Scarlet drie jaar op de markt houden tegen dezelfde of gunstigere voorwaarden. De groep moet gedurende een zekere periode ook in heel België dezelfde basistarieven hanteren voor breedband en vaste telefonie aan particuliere klanten.

Belgacom meldde vrijdagavond te verwachten dat de overname nog deze maand kan worden afgerond.
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

gaan ze dan iedereen die scarlet is vdsl geven ?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

proxiboyke schreef:gaan ze dan iedereen die scarlet is vdsl geven ?

waarom zouden ze?
belgacom biedt hun eigen klanten geen vdsl aan, als je ff die oude formule vergeet
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ze moeten het netwerk van scarlet verkopen.
Hoe gaan ze de klanten die nu 20 hebben dan 20 geven
vdsl met 17 is het dichtste die in de buurt komt
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

liger schreef:
proxiboyke schreef:gaan ze dan iedereen die scarlet is vdsl geven ?

waarom zouden ze?
belgacom biedt hun eigen klanten geen vdsl aan, als je ff die oude formule vergeet


VDSL2 wordt hun nieuwe melkkoe, heel duur aangeboden aan hun resellers, en zelf peperduur als ge hun tv'ken/packs niet bijneemt...mijn gedacht :wink:
Schat een release van net geen 60 € bij Dommel..
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

kaise1 schreef:
VDSL2 wordt hun nieuwe melkkoe, heel duur aangeboden aan hun resellers, en zelf peperduur als ge hun tv'ken/packs niet bijneemt...mijn gedacht :wink:
Schat een release van net geen 60 € bij Dommel..
Niet ongewoon, ik verwacht 75-80 EUR voor een VDSL2-aansluiting bij Belgacom. 25/1 (natuurlijk gaan ze die upload cappen ;)), naar de shakes van Telenet he :)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

proxiboyke schreef:ze moeten het netwerk van scarlet verkopen.
Hoe gaan ze de klanten die nu 20 hebben dan 20 geven
vdsl met 17 is het dichtste die in de buurt komt

Belgacom capt hun aanbood op 12mbit, betekent niet dat ze daar oude apparatuur installeren die maar 12mbit kan leveren (hoop ik toch)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lord Utopia schreef:ik verwacht 75-80 EUR voor een VDSL2-aansluiting bij Belgacom. 25/1 (natuurlijk gaan ze die upload cappen ;)), naar de shakes van Telenet he :)


Nochtans zijn shakes heel wat goedkoper... bij TN heb je reeds voor 70 euro 25/1 (wat je dan ook effectief hebt, al zal die ellende hopelijk voorbij zijn met VDSL2)... en dan heb je er zelfs nog Freephone Europe bij.

BGC gaat dus wel straf uit de hoek moeten komen, al zijn er blijkbaar vandaag de dag ook nog genoeg die er geen probleem mee hebben teveel te betalen.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

r2504 schreef:
Nochtans zijn shakes heel wat goedkoper... bij TN heb je reeds voor 70 euro 25/1 (wat je dan ook effectief hebt, al zal die ellende hopelijk voorbij zijn met VDSL2)... en dan heb je er zelfs nog Freephone Europe bij.

BGC gaat dus wel straf uit de hoek moeten komen, al zijn er blijkbaar vandaag de dag ook nog genoeg die er geen probleem mee hebben teveel te betalen.


Bij scarlet heb je nu 20/1 met telefoon voor 40 euro (+10 euro voor gratis vaste nummers als je dat wil)
Da's dus nog altijd minstens 20 euro minder dan bij het "goedkope" telenet.

Ik begrijp niet dat zo weinig mensen inzien dat de telenet en ook Belgacom pack's nog altijd veel te duur zijn voor wat het is.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

duizend schreef:Bij scarlet heb je nu 20/1 met telefoon voor 40 euro (+10 euro voor gratis vaste nummers als je dat wil)
Da's dus nog altijd minstens 20 euro minder dan bij het "goedkope" telenet.

Ik begrijp niet dat zo weinig mensen inzien dat de telenet en ook Belgacom pack's nog altijd veel te duur zijn voor wat het is.
Nu kan ik er wel inkomen dat de vergelijking niet klopt als het product niet overal beschikbaar is. ADSL20 is maar in enkele steden beschikbaar, Telenet 20 Mb is wel in heel het gebied waar ze opereert beschikbaar.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

En ook hoeveel mensen halen die 20/1 en hebben dan ook nog een perfecte voip tel line, ge moet al heel dicht bij de centrale zitten mijn gedacht
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

duizend schreef:Bij scarlet heb je nu 20/1 met telefoon voor 40 euro (+10 euro voor gratis vaste nummers als je dat wil)


Ik denk dat je eens dringend deze link moet bekijken.

In alle eerlijk denk ik dat we dan zonder problemen met een Smartshake kunnen vergelijken aan 42 euro. Je goedkope Scarlet blijkt dan plotseling toch wel duur te zijn als we geen appelen en peren vergelijken.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik kan je verzekeren,zelfs zit je dicht tegen een centrale,(500 meter) dan nog kan het gebeuren dat je een 6 mbps lijn krijgt,zo gaat het nu eenmaal bij Scarlet.
De smartshake (42€,maar er moet dan nog 5€ bijkomen voor onbeperkt bellen,is 47€) van Telenet is inderdaad zeer intressant.
Bij Scarlet betaal ik nu een 51€,maar je hebt er wel een volume van 100gb.Het is ook 4€ duurder dan Telenet,het hangt er dus vanaf hoeveel Gb je erdoor draait op een maand.
Ook kan je inderdaad stellen dat Telenet (zeker in mijn geval) een veel vluggere lijn heeft.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

r2504 schreef:
Ik denk dat je eens dringend deze link moet bekijken.

In alle eerlijk denk ik dat we dan zonder problemen met een Smartshake kunnen vergelijken aan 42 euro. Je goedkope Scarlet blijkt dan plotseling toch wel duur te zijn als we geen appelen en peren vergelijken.


Wel, dan daag ik je uit om met een smartshake abbo deze maand eens 99 GB te downloaden en daarna je factuur eens te posten als je toch appelen en peren wil vergelijken.
ik zal hetzelfde doen met mijn scarlet abbo (oh, ik kan dat nu al : nog steeds 40 euro)

Trouwens een eerlijker vergelijking is de powershake aan 52 euro ...
Wat dan direct al weer een pak duurder is.
Alleen al ivm de upload snelheid, waar je bij scarlet toch meestal (zelfs bij de speedstest boven de 700 uitkomt)

Over jouw link hebben wij ergens al eens gedicussieerd.
De speedtest geeft een serieus vertekent beeld.
Het enige correcte is een dvd downloaden en kijken hoe snel hij binnen is.
Want alleen daar gaat snelheid boven 4 mbit toch om dacht ik ???

Toch ook zeer raar dat je snelheid met een telenet abbo, gemeten naar een Mechelse telenet server goed is hé ... :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

duizend schreef:Wel, dan daag ik je uit om met een smartshake abbo deze maand eens 99 GB te downloaden en daarna je factuur eens te posten als je toch appelen en peren wil vergelijken.


100% kan je niet echt vergelijken, maar het volume staat dan ook duidelijk aangegeven, daar is weinig discussie over. De discussie zit hem net in het feit dat de 20 Mbits van Scarlet er meestal amper 10 zijn (en dat is een vals beeld).

duizend schreef:De speedtest geeft een serieus vertekent beeld.
Toch ook zeer raar dat je snelheid met een telenet abbo, gemeten naar een Mechelse telenet server goed is hé ... :roll:


De test file staat niet bij Telenet in Mechelen, dus ik begrijp niet waar je naartoe wil.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Voor de aardigheid ook de telenet expressnet/comfortnet speedtest eens bekeken.
Er zijn er daar toch ook een pak die slechts 6000 kbit en minder halen ...

Tja het vooroordeel dat telenet met zijn vierkleurendrukfolders er in gestampt heeft dat "surfen via de kabel" ALTIJD zoveel sneller is blijkt er goed in te zitten ... :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

duizend schreef:Voor de aardigheid ook de telenet expressnet/comfortnet speedtest eens bekeken.
Er zijn er daar toch ook een pak die slechts 6000 kbit en minder halen ...


Inderdaad (al staat er bij ADSL20 geen enkele die wel aan z'n snelheid komt), maar dan kan je contact opnemen met TN... bij ADSL kan je gewoon niets doen (ze kunnen de centrale nu éénmaal niet verhuizen).
Trivial
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 apr 2008, 23:28
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Inderdaad (al staat er bij ADSL20 geen enkele die wel aan z'n snelheid komt), maar dan kan je contact opnemen met TN... bij ADSL kan je gewoon niets doen (ze kunnen de centrale nu éénmaal niet verhuizen).


Het Scarlet netwerk is gewoon overloaded op veel plaatsen.
Overdag valt het nog mee, 's avonds zakt de snelheid als een pudding in elkaar. Daar heeft de afstand naar de centrale niks meer mee te maken.
Het wordt hoog tijd dat er een of andere wet komt die adsl providers verplicht ten alle tijde waar te maken wat ze beloven. (desnoods met een tabel erbij die de realistische snelheid weergeeft naargelang de afstand tot de centrale)
Op die manier weet iedereen wat hij effectief mag verwachten EN dient de provider voor voldoende capaciteit te zorgen om elke klant te geven wat hem beloofd is, ook op drukke momenten!
Want vooral daar wringt het schoentje, VP/VC upgrades kosten nu eenmaal veel geld en de meeste ISP's stellen dit zoveel mogelijk uit.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

De telecomgroep beloofde bijvoorbeeld drie jaar lang geen prijsverhogingen door te voeren.


Lol die voorwaarde was wel grappig. Internet is 1 van die zaken die goedkoper wordt met de tijd maar niet bij belgacom hoor. Daar hebben ze een internet schaarste :roll:.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

en de geweldige toegeving heeft nog een raar randje. Was toch de bedoeling om Scarlet als "Budget ISP van BGC" naar voren te schuiven, nee ?
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Het is wel een Belgacom maand deze maand. Groen licht voor scarlet overname. En de plannen voor een Europese telecomwaakhond is ook al opgeborgen. Dubbel feest.

En wij consumenten zullen weer op lange of korte termijn sowieso aan het kortste eind trekken. Daar twijfelt toch niemand aan hoop ik ?
ErwinC
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 jan 2008, 09:16
Locatie: Leuven Belgium Europe
Contacteer:

Ik ben daar blij mee dat Belgacom Scarlet overneemt. Dan kan ik zonder schadevergoeding vroeger weg bij Scarlet.
Sinds ik Scarlet One heb, heb ik alleen maar mizerie.
Ze kunnen mij niet bellen, of moeten mij telkens twee keer bellen, ik kan niet bellen (naargelang de firmware versie), om de drie vier maand die scarlet box kapot en bovendien is mijn internet snelheid meer dan gehalveerd dan toen ik bij Belgacom nog zat.
Bovendien vind de support van Scarlet dat allemaal maar normaal, 'tzijn de Belgacom telefoons, 'tis Belgacom die de sneleheid beperkt, ik moet mijn box rechtop zetten ipv plat, bla bla bla.
Waarschijnlijk mijn slechtste belissing ooit inzake telecom.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

r2504 schreef:
duizend schreef:Voor de aardigheid ook de telenet expressnet/comfortnet speedtest eens bekeken.
Er zijn er daar toch ook een pak die slechts 6000 kbit en minder halen ...


Inderdaad (al staat er bij ADSL20 geen enkele die wel aan z'n snelheid komt), maar dan kan je contact opnemen met TN... bij ADSL kan je gewoon niets doen (ze kunnen de centrale nu éénmaal niet verhuizen).


Dan zijn we terug beland bij de snelheidstest, waar ook ik "slechts" 12 mbit haal, terwijl downloaden van enkele GB en "zelf" timen ik aan 17 a 18 mbit kom
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

duizend schreef:Voor de aardigheid ook de telenet expressnet/comfortnet speedtest eens bekeken.
Er zijn er daar toch ook een pak die slechts 6000 kbit en minder halen ...

Tja het vooroordeel dat telenet met zijn vierkleurendrukfolders er in gestampt heeft dat "surfen via de kabel" ALTIJD zoveel sneller is blijkt er goed in te zitten ... :roll:


Dat is vaak toch echt een router issue
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”