Belgacom krijgt fiat voor overname Scarlet

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Belgacom krijgt fiat voor overname Scarlet

Afbeelding
Belgacom heeft van de Raad voor de Mededinging de goedkeuring gekregen om zijn Nederlandse sectorgenoot Scarlet over te nemen. De transactie zal hoogstwaarschijnlijk eind november worden afgerond, meldt Belgacom vrijdagavond in een persbericht.
(tijd) - Belgacom had midden februari aangekondigd het Nederlandse Scarlet over te nemen voor 185 miljoen euro. Maar omdat het zwaartepunt van Scarlets activiteiten in België ligt, kreeg Belgacom de kritiek dat het na de overname over een te dominante positie zou krijgen op de Belgische telecommarkt. Ook de Raad voor de Mededinging ging over tot een onderzoek.

Belgacom deed daarop een aantal toegevingen. De telecomgroep beloofde bijvoorbeeld drie jaar lang geen prijsverhogingen door te voeren. Maar volgens de Raad voor de Mededinging was dat onvoldoende, omdat het niet om structurele maatregelen ging.

Eind september wist De Tijd te melden dat Belgacom nog een aantal bijkomende toegevingen had gedaan om de goedkeuring van de concurrrentie-autoriteiten te krijgen. Welke bijkomende beloftes Belgacom toen heeft gedaan is niet bekend. PS ( De Tijd )


Nog meer monopoly :x[/img]
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Yup, raar trouwens, moet matthiasVL nu niet juichen? Zo'n felle Belgacom-voorstander. Dat verandert zo met het weer hier in België.

Nu goed, de voorwaarden zijn wel voldoende lijkt me.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Als dit waar is dan zeg ik mijn scarlet op.
Weet er soms iemand of ik eronderuit kan zonder schadevergoeding bij een overname als deze?
Afbeelding
Gebruikersavatar
monopolie
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 07 okt 2008, 15:42

Hopla, nog wat meer monopolie! :puke:

Wie hiervoor zal opdraaien, is bekend: de consument. En kan alzo vadertje staat van nog wat meer centen voorzien via een verkapte vorm van belastingen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

nonkie schreef:Als dit waar is dan zeg ik mijn scarlet op.
Weet er soms iemand of ik eronderuit kan zonder schadevergoeding bij een overname als deze?
Natuurlijk is het waar... Dat wist je toch al langer dan vandaag ;)
Wat Belgacom wilt, Belgacom krijgt. Die toegevingen zullen heus niet zo negatief zijn voor Belgacom, dus die geven ze maar al te graag toe, bijvoorbeeld die prijsverhoging voor 3 jaar. Prijsverhogingen van de classicline en discovery line hebben ze snel genoeg gedaan. De voorwaarden waren toch al bekend ten tijde dat Belgacom van de voorwaarden wist? Daarom een snelle verhoging van 17.50 naar 18.40 EUR.
Slim van Belgacom ;)

Nu, tenzij de prijzen en andere voorwaarden gelijk blijven, heb je niet echt kans om op te stappen lijkt me. Maar naar waar stap je dán over? 't Is allemaal Belgacom wat de klok slaagt. Tenzij je Telenet neemt.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Lord Utopia schreef:[ Maar naar waar stap je dán over? 't Is allemaal Belgacom wat de klok slaagt. Tenzij je Telenet neemt.


Ik heb al een tijdje gedacht om dxadsl te nemen. Maar dat is dan weer over het scarlet netwerk zeker?
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

nonkie schreef:
Lord Utopia schreef:[ Maar naar waar stap je dán over? 't Is allemaal Belgacom wat de klok slaagt. Tenzij je Telenet neemt.


Ik heb al een tijdje gedacht om dxadsl te nemen. Maar dat is dan weer over het scarlet netwerk zeker?
FullADSL, maarja, das dan ook van Belgacom... Tenzij je Tele2 neemt, dat is voorlopig de meest onafhankelijke provider naast Clearwire en mobistar natuurlijk.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

nonkie schreef:Als dit waar is dan zeg ik mijn scarlet op.
Weet er soms iemand of ik eronderuit kan zonder schadevergoeding bij een overname als deze?

met als enige reden gewoon belgacom te pesten?
ttrouwens tenzij je satteliet gaat gebruiken ga je sowieso aan 1 van de 2 oligopolisten betalen. Resistance is futile
Gebruikersavatar
monopolie
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 07 okt 2008, 15:42

Het enige wat je hiertegen kan doen, is niet meer stemmen op de politieke partijen die deze praktijken creëren en in stand houden. En die partijen zijn SPa, VLD en CD&V. Zolang mensen hier blijven op stemmen kloten ze zichzelf. Want die partijen willen Belgacom niet privatiseren. Het loopt hier werkelijk de spuigaten uit in dit land. We schuiven op naar communistische taferelen. Ver weg van een vrije markteconomie. Europa zal dit niet blijven tolereren.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Wat dig. TV betreft,men kan inderdaad nog altijd terecht bij TV Vlaanderen,het lijkt me duidelijk dat er daar drie onafhankelijke produkten zijn.
Wat internet en telefoon betreft word het nu echt veel moeilijker,Er is natuurlijk nog Tele2,Mobistar,Base,en Cleareware,
En,niet te vergeten Telenet natuurlijk,de Shake's vind ik wel goed,maar die zijn er alleen gekomen door de druk van andere alternatieve providers!!!!!Al de rest is nu afhankelijk van Belgacom.Het is duidelijk dat Belgacom al aan een verhoging v.d. Scarlet prijzen aan het denken was,omdat ze een 'tegenwind' voelden was een van hun eerste 'beloftes' de Scarlet prijzen drie jaar ongemoeid te laten.Ik persoonlijk denk dat die 'beloftes'van Belgacom niet ernstig mogen genomen worden,vooral,nu er toch een overname komt,worden de 'geheimen' van nog andere beloftes vlug 'Top Secret'.
Wel zeer gemakkelijk,zo kan niemand hen achteraf nog terecht wijzen.
Europa HELP ONS!!!!!!!!!!!!
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

fluppie schreef:Wat dig. TV betreft,men kan inderdaad nog altijd terecht bij TV Vlaanderen,het lijkt me duidelijk dat er daar drie onafhankelijke produkten zijn.
Wat internet en telefoon betreft word het nu echt veel moeilijker,Er is natuurlijk nog Tele2,Mobistar,Base,en Cleareware,
En,niet te vergeten Telenet natuurlijk,de Shake's vind ik wel goed,maar die zijn er alleen gekomen door de druk van andere alternatieve providers!!!!!Al de rest is nu afhankelijk van Belgacom.Het is duidelijk dat Belgacom al aan een verhoging v.d. Scarlet prijzen aan het denken was,omdat ze een 'tegenwind' voelden was een van hun eerste 'beloftes' de Scarlet prijzen drie jaar ongemoeid te laten.Ik persoonlijk denk dat die 'beloftes'van Belgacom niet ernstig mogen genomen worden,vooral,nu er toch een overname komt,worden de 'geheimen' van nog andere beloftes vlug 'Top Secret'.
Wel zeer gemakkelijk,zo kan niemand hen achteraf nog terecht wijzen.
Europa HELP ONS!!!!!!!!!!!!

Maar als je het vanop andere kant bekijkt heeft belgacom nu geen "excuus". Ze kunnen niet zeggen dat er nog scarlet is en dus ook concurrentie. Die kan leiden tot snellere maatregelen. KAN.

Bovendien gewoon omdat het belgacom betekent niet dat edpnet,dxadsl etc ineens met veel slechtere producten gaan afkomen. Vergeet niet dat dommel op belgacom netwerk zit (tot voor kort volledig) en kon toch ongeloofelijke limieten voor die tijd aanbieden.

monopolie schreef:Het enige wat je hiertegen kan doen, is niet meer stemmen op de politieke partijen die deze praktijken creëren en in stand houden. En die partijen zijn SPa, VLD en CD&V. Zolang mensen hier blijven op stemmen kloten ze zichzelf. Want die partijen willen Belgacom niet privatiseren. Het loopt hier werkelijk de spuigaten uit in dit land. We schuiven op naar communistische taferelen. Ver weg van een vrije markteconomie. Europa zal dit niet blijven tolereren.

hoezo , kan het u dan niet schelen wat met ons planeet gaat gebeuren en dus heb je niet voor Groen! gestemd?
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

monopolie schreef:Het enige wat je hiertegen kan doen, is niet meer stemmen op de politieke partijen die deze praktijken creëren en in stand houden. En die partijen zijn SPa, VLD en CD&V.


Geen enkele partij zal ooit het BGC-monopolie aanpakken want dan snijden ze als aandeelhouder in hun eigen vel, lees inkomsten.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het gaat hier niet om 'slechtere' produkten.
Ik vrees vooral,dat de providers die tot nu toe v.h. Scarlet netwerk gebruik maken,in de toekomst meer aan Belgacom zullen moeten betalen dan dat ze vroeger bij Scarlet moesten betalen.
Ik vrees voor een algemene stijging v.d. prijzen hier in Belgie.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

staartmees schreef:
monopolie schreef:Het enige wat je hiertegen kan doen, is niet meer stemmen op de politieke partijen die deze praktijken creëren en in stand houden. En die partijen zijn SPa, VLD en CD&V.


Geen enkele partij zal ooit het BGC-monopolie aanpakken want dan snijden ze als aandeelhouder in hun eigen vel, lees inkomsten.
Dacht dat het inge vervotte (CD&V) was die totaal niet van een afbouw van de participatie door de overheid wilde spreken zogezegd voor het "personeel".
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

fluppie schreef:Het gaat hier niet om 'slechtere' produkten.
Ik vrees vooral,dat de providers die tot nu toe v.h. Scarlet netwerk gebruik maken,in de toekomst meer aan Belgacom zullen moeten betalen dan dat ze vroeger bij Scarlet moesten betalen.
Ik vrees voor een algemene stijging v.d. prijzen hier in Belgie.


... en een enorme opluchting voor onafhankelijke ISP's die nu verbonden zijn met een bedrijf dat "net niet" in faling is. !! bekijk het anders, er zullen terug investeringen gebeuren om o.a. de overbelaste wijkcentrales op te lossen.

en belgacom, natuurlijk zullen ze nog meer gebruik maken van hun monopolie situatie.
Als onderneming is het de bedoeling zo veel mogelijk omzet en winst te maken, waarom zou de overheid dit veranderen, ze zijn nu eenmaal de grootste aandeelhouder.
De overheid is het probleem, niet belgacom

Zolang de overheid netwerkbeheerder Belgacom en hun diensten niet in gescheiden ondernemingen brengt zal Belgacom blijven misbruik maken van hun "beschermde " comfortabele situatie.
Gelukkig is er nog Europa dat erg nerveus wordt omdat onze overheid deze onacceptabele situatie toelaat
brommer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jul 2008, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dejean schreef:De overheid is het probleem, niet belgacom

Dat dit toegelaten wordt is hemeltergend. "Hier, een monopolie!" In andere landen zou dit niet gebeuren. (bvb de VS waar Google en Microsoft regelmatig teruggefloten worden.)

dejean schreef:Zolang de overheid netwerkbeheerder Belgacom en hun diensten niet in gescheiden ondernemingen brengt zal Belgacom blijven misbruik maken van hun "beschermde " comfortabele situatie.
Gelukkig is er nog Europa dat erg nerveus wordt omdat onze overheid deze onacceptabele situatie toelaat

Dit is inderdaad een kans uit de duizend om Belgacom een hak te zetten. Ze denken almachtig te zijn maar voor dit roekeloos gedrag krijgen ze vroeg of laat de afrekening.

Concreet: zijn alle voorwaarden nu vervuld, zodat Belgacom een echte monopolist wordt, rekening houdend met onze drie regio's en met de kabelmarkt?
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

dejean schreef:Gelukkig is er nog Europa dat erg nerveus wordt omdat onze overheid deze onacceptabele situatie toelaat

Tegen dat Europa hier iets gaat aan doen is het kalf al lang verdronken vrees ik.
BGC kan de kleinere ISP's nu rustig doodknijpen en het duopolie pikt rustig hun klanten terug in.
En doordat de concurrentie in de kiem is gesmoord kunnen de prijzen rustig verder stijgen. Thx Quicky :-(
Afbeelding
sigma
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2008, 14:20

Matthias_VL schreef:Eind september wist De Tijd te melden dat Belgacom nog een aantal bijkomende toegevingen had gedaan om de goedkeuring van de concurrrentie-autoriteiten te krijgen. Welke bijkomende beloftes Belgacom toen heeft gedaan is niet bekend. PS ( De Tijd )


Het is verdacht dat over deze bijkomende voorwaarden niet open wordt gecommuniceerd.
Valt er weer wat te verbergen?
roo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2005, 07:37
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

liger schreef:
nonkie schreef:Als dit waar is dan zeg ik mijn scarlet op.
Weet er soms iemand of ik eronderuit kan zonder schadevergoeding bij een overname als deze?

met als enige reden gewoon belgacom te pesten?
ttrouwens tenzij je satteliet gaat gebruiken ga je sowieso aan 1 van de 2 oligopolisten betalen. Resistance is futile


Het gaat niet om pesten.
Als ik graag belgacom had gehad dan had ik deze in de eerste plaats aangevraagd. Ik gun het liever de kleinere adsl provider. Dan is er toch nog wat concurrentie.
Afbeelding
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

roo schreef:http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen_media_telecom/Belgacom_moet_netwerk_Scarlet_verkopen.8101331-435.art


Sta me toe de tekst hier te plaatsen. Dat leest makkelijker.

De Raad legde wel degelijk voorwaarden op, vernam de redactie. Dat wil zeggen dat de operatie de mededingingsautoriteit grote zorgen baarde en dat enkel beperkingen van de bewegingsvrijheid van Belgacom konden resulteren in een goedkeuring.

De opvallendste voorwaarde is dat Belgacom het glasvezelnet van Scarlet van de hand moet doen. In het huidige klimaat lijkt dat echter niet eenvoudig. De Raad hoopt volgens waarnemers dat de verkoop nieuwkomers kan aantrekken die de concurrentie op de telecommarkt zullen doen toenemen.

Voorts mogen de klanten van Scarlet vrij en voor hun contract voorbij is overstappen naar een andere operator zonder dat het bedrijf hen een schadevergoeding mag vragen. Buiten deze twee bepalingen gelden nog tal van andere voorwaarden. Zo moet Belgacom het aanbod van Scarlet drie jaar op de markt houden tegen dezelfde of gunstigere voorwaarden. De groep moet ook drie jaar in heel België dezelfde basistarieven hanteren voor breedband en vaste telefonie aan particuliere klanten

Bron

Mijn vraag van een paar berichten terug is hierbij beantwoordt. Ik mag kosteloos opzeggen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
monopolie
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 07 okt 2008, 15:42

Telenet schijnt geïnteresseerd te zijn in het glasvezelnetwerk van Scarlet. :bang:
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

monopolie schreef:Telenet schijnt geïnteresseerd te zijn in het glasvezelnetwerk van Scarlet. :bang:


En waar heb je dit ergens gelezen of gehoord ergens een bron?
Afbeelding
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik hoop alleen maar dat één van de voorwaarden is dat BGC op korte termijn toegang moet geven op zijn VDSL2 netwerk aan derde ISP's tegen een aanvaardbaar tarief en aanvaardbare voorwaarden.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Van VDSL2 is hier (voorlopig) geen sprake.Wel is het zo dal alle Scarlet klanten weg kunnen,als ze dat wilen.
Ook het Scarlet netwerk moet verder doorverkocht worden,aan een andere partij dus,ik ben benieuwd wie intresse zal tonen,het gaat hier dan wel om een verplichte verkoop,(het zou dus kunnen dat er een 'koopje' te doen is),er staat wel nergens vermeld hoeveel tijd Belgacom heeft om het Scarlet netwerk te verkopen.
Messchien HET moment voor een provider die hier nog niet aanwezig is?? we zullen zien.
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Ok we mogen weg, maar naar wie..

telenet ?? of naar Belgacom andere keuze is er bijna niet daar ze allemaal van deze twee het netwerk gebruiken.

Tele2 of dommel als ik hier lees zijn er daar ook veel problemen mee.

veel vrije keuze is er dus niet.
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

en hoe zit dat met de 20MB die scarlet aanbood.
Want bij belgacom bestaat dit niet
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

nonkie schreef:Als dit waar is dan zeg ik mijn scarlet op.
Weet er soms iemand of ik eronderuit kan zonder schadevergoeding bij een overname als deze?

Lees het persbericht.
Lees je email (medewerkerslijst). ;-)

* 3 jaar producten behouden aan zelfde of betere voorwaarden
* opstappen zonder schadevergoeding

Met die voorwaarden blijf ik beter waar ik ben tot mijn promotie van 12 maanden voorbij is.


Voor al die paniekzaaiers die MONOPOLIE gillen: Belgacom moet verplicht het glasvezelnetwerk van Scarlet verkopen.


En voor de persoon die afkomt met Telenet als mogelijke koper: dat heb je op tik.be gelezen, in mijn reactie. Het is namelijk mijn hoop dat Telenet het netwerk van Scarlet koopt, dan heeft Belgacom een ongelofelijk sterk argument om te eisen dat Telenet haar netwerk opent.
Laatst gewijzigd door localhost 08 nov 2008, 18:24, in totaal 2 gewijzigd.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
monopolie
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 07 okt 2008, 15:42

Als Belgacom het netwerk moet doorverkopen, en de klanten van Scarlet in principe allemaal kunnen weglopen, snap ik het nut niet van deze overname. De enige interessante reden waarom Scarlet overgenomen diende te worden, is nu net het netwerk. Kwestie van op die manier een monopolie op het adsl netwerk te creëren en de prijs naar omhoog te trekken zonder concurrentie. Niet vergeten dat we veel te danken hebben aan Scarlet inzake neerwaardse prijszetting. Evenals volumeverhogingen.

Stel je voor dat er een internationale internetgigant op de Vlaamse markt komt en dat netwerk koopt.Dan heeft Belgacom een financieel zwakke tegenstander gekocht om er in de plaats een sterke financiële tegenstander bij te krijgen. Door hun eigen dikke arrogante schuld. Als er één ding is waar ik flink mijn deugd zou in hebben, dan zou het wel zo'n scenario zijn. Dan knallen hier de kurken op de miserie van dat arrogante staatsgedrocht Belgacom. Evenals een flinke uppercut voor de regering die Belgacaw gebruikt als mellkoe onder de vorm van verkapte belastingen.

Dan rest enkel nog een gouden euh ... intussen verbronsd parachuutje voor Bellens. :P
Laatst gewijzigd door monopolie 08 nov 2008, 18:31, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
monopolie
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 07 okt 2008, 15:42

localhost schreef:En voor de persoon die afkomt met Telenet als mogelijke koper: dat heb je op tik.be gelezen, in mijn reactie. Het is namelijk mijn hoop dat Telenet het netwerk van Scarlet koopt, dan heeft Belgacom een ongelofelijk sterk argument om te eisen dat Telenet haar netwerk opent.


Denk dat Belgacom dan wel eens razend van colère zou kunnen zijn. :banana:

"Jullie mogen een monopolie hebben op de kabel, en wij geen op koperdraad-adsl?", zou het daar klinken.

Tja, Belgacom, eat this! :nana:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fluppie schreef:Ook het Scarlet netwerk moet verder doorverkocht worden,aan een andere partij dus,ik ben benieuwd wie intresse zal tonen


In de huidige marktomstandigheden betwijfel ik of er veel interesse gaat zijn... misschien kunnen alle alternatieve providers een potje samenleggen 8)
tooslow
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 dec 2007, 19:24

Ook het scarlet netwerk maakt gebruik van de fysieke kabels van BGC. In ons land heb je maar 2 keuzes of BGC of Telenet.

Maar ik heb op zich niks tegen geen enkele provider zolang de prijs goed is en het produkt goed is. Dat vind ik belangrijker.

Ik zie dat BGC de prijzen 3 jaar niet mag verhogen (daar ben ik alvast blij mee ) . Binnen 3 jaar zien we dan wel of er een alternatieve provider is die eventueel betere voorwaarden aanbied als BGC de prijzen zou gaan aanpassen.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

In de huidige marktomstandigheden betwijfel ik of er veel interesse gaat zijn... misschien kunnen alle alternatieve providers een potje samenleggen


Dat weet ik nog zo niet. KPN kan er wel bij varen, en zo terugkopen wat ze indertijd voor bij wijze van spreken een appel en een ei van de hand moesten doen. Ook zie ik Mobistar wel interesse hebben. En vergeet niet... Een derde speler kan ook nog. Dat glasvezelnetwerk biedt perspectieven voor nieuwe spelers. Het Franse Alice, free.fr of een Duitse speler kunnen er van profiteren teneinde een aanbod te lanceren.

Spijtig wel van de timing, want ik vermoed dat dit glasvezelnet Dommel best van pas kan komen. Het verlaagd de kostprijs die zij hebben om hun DSLAM's te interconnecten aanzienlijk. Alleen zie ik ze niet bieden simpelweg omdat ze dringendere zaken aan hun hoofd hebben. Zonde :)
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Zeg niet: Mobistar
Zeg wel: France Telecom

Dat is de moedermaatschappij.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
monopolie
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 07 okt 2008, 15:42

Probleem is en blijft die koperdraad van Belgacom. Die mannen vragen maar prijzen voor hun telefoonlijn dat het niet meer schoon is. En dat allemaal om de concurrenten te versmachten. Op de raad voor mededinging moeten we niet rekenen want tegen dat die een beslissing nemen is het kalf al verdronken.
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

en alice is zeker ook geen oplossi,g.
2 vrienden van mij wonen in frankrijk en hadden alice .
Als ze 1.2 haalden was kermis.
Nu bij france telecom halen ze 18
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

en alice is zeker ook geen oplossi,g.
2 vrienden van mij wonen in frankrijk en hadden alice .
Als ze 1.2 haalden was kermis.
Nu bij france telecom halen ze 18


Frankrijk is België niet eh. In België is het bvb een pak makkelijker om elke LEX te voorzien va de nodige apparatuur. Als een bedrijf dat in Frankrijk wil doen betaalt die zich kwasi blauw voor weinig return (zeker in minder dicht bevolkte gebieden). Maw, ginds doen ze het geleidelijk, en financieren ze kleinere regio's met de opbrengsten van dichtbevolkte steden zoals Lyon, Marseille en Parijs. Beetje realistisch blijven eh.

Zeg niet: Mobistar
Zeg wel: France Telecom

Dat is de moedermaatschappij.


Ik snap U punt niet? Ik weet dat FT de moedermaatschappij is, en bij mij weten is Mobistar nog steeds de courante merknaam hier in België. Wat had je nu eigenlijk voor ogen met die post?
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Goendi schreef:
Zeg niet: Mobistar
Zeg wel: France Telecom

Dat is de moedermaatschappij.


Ik snap U punt niet? Ik weet dat FT de moedermaatschappij is, en bij mij weten is Mobistar nog steeds de courante merknaam hier in België. Wat had je nu eigenlijk voor ogen met die post?


Ik had voor ogen om duidelijk te maken dat het niet gaat om een klein binnenlands GSM-operatorke, maar wel om een groot buitenlands telecombedrijf.
Ik denk (maar ik kan me vergissen) dat er veel mensen zijn die dat niet weten en ik had met mijn post voor ogen om die informatie over te brengen.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

maar geen prijsverhoginig is niet realistisch
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Telenet daarmee COAX-kabel openzetten? Dan komen ze af met het argument van: Scarlet-netwerk bestrijkt niet heel België of COAX-netwerk en DSL-netwerk zijn gescheiden media, daarom hoeft enkel het DSL-netwerk open gesteld te worden.

Daarom, ik hoop dat Tele2 of Mobistar alles opkoopt. Ik denk dat het goedkoper is om over te kopen dan alles zelf te leggen.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”