Aanvraag nieuwe aansluiting (koperpaar)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Prutske
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:24

Hallo, ik heb een technishe vraag :

Momenteel ben ik aan het bouwen, binnenkort moet ik de nutsvoorzieningen aanleggen en dus ook telefoonkabel daar ik ADSL wil.

Ik heb momenteel 2 aansluitingen Belgacom skynet (werkgever) en Dommel netconnect.

Nu zou ik willen dat ik dadelijk op een goeie lijn wordt aangesloten.

Op de plaats waar ik ga wonen zit ik op 3.5 km van de (grote) centrale.

Maar op nog geen 500 M staat een wijkverdeler, waar recent werkzaamheden waren; ttz de oranje buizen zijn nu aangesloten. Ook is er bij ons nu ADSL2 beschikbaar.

Ik vrees dat als ik een gewone ADSL verbinding neem ik op de grote telefooncentrale ga aagesloten worden. (3.5 km)

Daarom zou ik overgaan naar Belgacom Skynet Plus of VDSL. Zou ik dan niet op de korter bij gelegen wijkverdeler aangesloten worden?

Kan ik nadien op het 2de koperpaar mijn netconnect overzetten of homeconnect aanvragen?

Ik hoop op deze manier dus op de korterbij gelegen wijkverdeler aangesloten te worden en een stabiele verbinding te krijgen.

Gaat dit lukken??? Gaat een VDSL signaal en ADSL2 signaal samen over de koperparen in een telefoonkabel?

Mvg
Prutske
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:24

Of mss Belgacom TV aanvragen? Dan zetten ze je mss ook op de wijkverdeler... en heb je ook nog adsl go dacht ik in het pack van 50 Euro.

Maar de eigenlijke bedoeling is om een 'unlimited' provider aan te sluiten op het 2de koperpaar. En als dan kan tegen hogere snelheden is het natuurlijk mooi meegenomen.

Grtz
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Prutske schreef:Maar op nog geen 500 M staat een wijkverdeler, waar recent werkzaamheden waren; ttz de oranje buizen zijn nu aangesloten. Ook is er bij ons nu ADSL2 beschikbaar.


Enkel VDSL2 maakt gebruik van de nieuwe ROP's. ADSL2 is dus nog steeds via de oude centrales (met alle gevolgen vandien op 3.5 km).

Prutske schreef:Kan ik nadien op het 2de koperpaar mijn netconnect overzetten of homeconnect aanvragen?


Nee... Dommel heeft nog geen VDSL2 aanbiedingen, je zal dus op je oude centrale worden aangesloten.

Prutske schreef:Gaat een VDSL signaal en ADSL2 signaal samen over de koperparen in een telefoonkabel?


Per fysiek koperpaar kan je maar één technologie hebben, hetzij ADSL, ADSL2+, VDSL of VDSL2. Wil je meerdere xDSL aansluitingen heb je dus ook meerdere koperparen nodig.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

r2504 schreef:
Prutske schreef:Gaat een VDSL signaal en ADSL2 signaal samen over de koperparen in een telefoonkabel?


Per fysiek koperpaar kan je maar één technologie hebben, hetzij ADSL, ADSL2+, VDSL of VDSL2. Wil je meerdere xDSL aansluitingen heb je dus ook meerdere koperparen nodig.


Ik denk dat Prutske zijn vraag hier was of de koperparen die je thuis hebt kunnen gesplit worden per paar natuurlijk. 1 naar vdsl en 1 naar adsl. Of moet de afstand steeds gelijk blijven? Naar de woning toe zijn ze gebundeld, maar naar de centrale's toe zitten ze daar ook nog gebundeld?

Dat zou ik ook eens willen weten.
Afbeelding
Prutske
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:24

Inderdaad

Er komt 1 telefoonkabel binnen.

Deze kabel bevat 2 X een koperpaar.

Op koperpaar 1 VDSL via Belgacom (of Belgacom TV)

Op koperpaar2 Adsl(2) via Dommel dan.

Gaat dit samen?

En gaat gewone ADSL op het 2de koperpaar lukken?

En heb ik op deze manier niet bewerkstelligd dat ik een betere verbinding heb, ook voor het ADSL(2) signaal.

MVG
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Prutske schreef:Inderdaad

Er komt 1 telefoonkabel binnen.

Deze kabel bevat 2 X een koperpaar.

Op koperpaar 1 VDSL via Belgacom (of Belgacom TV)

Op koperpaar2 Adsl(2) via Dommel dan.

Gaat dit samen?

En gaat gewone ADSL op het 2de koperpaar lukken?

En heb ik op deze manier niet bewerkstelligd dat ik een betere verbinding heb, ook voor het ADSL(2) signaal.

MVG

Ja als je dus 2 paar hebt, kun je op de ene VDSL laten doen en op de andere ADSL. Zeker omdat VDSL alles onder de 1.1 Mhz niet gebruikt bij Belgacom ga je ook niet snel storing hebben.
De telefoonkabels gaan gebundeld tot aan de KVD (Kabelverdeler), vanaf daar gaan ze in grote bundels naar de centrale, echter voor de VDSL aansluiting gaat het VDSL signaal in de KVD afgetakt worden naar de ROP (Remote Optical Platform) en vanaf daar dus op glasvezel verder. Enkel een eventueel telefonie over die kabel gaat wel naar de centrale door.
Prutske
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:24

Ok,

Dus dit gaat er dan niet voor zorgen dat ik ook voor ADSL2+ een betere verbinding ga hebben. Maw de afstand blijft voor ADSL2 hetzelfde, enkel voor VDSL verkleint dan de afstand als ik het goed begrijp.

Jammer, want dan gaat het weinig uithalen om dommel homeconnect te vragen op het 2de koperpaar... 3,5 km is volgens mij te ver voor ADSL2

Dan zal het VDSL worden op paar 1
En men disco lijn en netconnect op paar 2

Groetjes
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Prutske schreef:Dus dit gaat er dan niet voor zorgen dat ik ook voor ADSL2+ een betere verbinding ga hebben. Maw de afstand blijft voor ADSL2 hetzelfde, enkel voor VDSL verkleint dan de afstand als ik het goed begrijp.


Inderdaad... ADSL moet nog steeds naar de oude centrale.

Prutske schreef:Dan zal het VDSL worden op paar 1


De vraag is of je VDSL2 kan krijgen bij BGC... tenzij je daarvoor speciaal BGC-TV wil nemen (en zelfs dan nog heb je de kans dat men je op ADSL2 zet).

In theorie kan er veel, in de praktijk gaan je wensen tegenvallen vrees ik.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”