Scarlet + telefonie ---> Dommel + telefonie

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
centralzero
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2008, 21:50

Hallo,

ik had een vraagje ivm het overschakelen van Scarlet + telefonie naar Dommel + telefonie.
Ik woon in Lommel en aansluiting op Dommel zou dus mogelijk moeten zijn.
Het probleem is dus dat als ik mijn aansluitbaarheid wil testen op de website ik de melding krijg NIET aansluitbaar te zijn.

Nu heb ik het vermoeden dat ik deze melding krijg doordat ik geen actieve Belgacom telefoonlijn heb, maar dat mijn telefoon is aangesloten op mijn "ScarletBox"

Klopt mijn vermoeden?

Met Vriendelijke Groeten
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

centralzero schreef:Klopt mijn vermoeden?


Ja dat klopt.
Afbeelding
centralzero
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2008, 21:50

Ok thx,

is het dan gewoon aan te raden om voorlopig een discoverylijn/ander belgacom abonnement te nemen en telefonie bij scarlet op te zeggen?
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

centralzero schreef:Ok thx,

is het dan gewoon aan te raden om voorlopig een discoverylijn/ander belgacom abonnement te nemen en telefonie bij scarlet op te zeggen?


Ben je van plan om internet en telefonie bij dommel te nemen?
Want dan heb je geen discoverylijn nodig.
Afbeelding
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

wat is de reden van je overstap???
centralzero
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2008, 21:50

nonkie schreef:Ben je van plan om internet en telefonie bij dommel te nemen?
Want dan heb je geen discoverylijn nodig.


Ja ben ook van plan telefonie bij dommel te nemen.
Hoe komt het dan dat het geen belgacom-lijn nodig hebt?
En kan je je Dommel abonnement laten ingaan enkele dage voor het afsluiten van scarlet?

fluppie schreef:wat is de reden van je overstap???


Verschillende redenen:
-ongelimiteerd downloadlimiet trok mij aan [DOMMEL]
-gelimiteerd qua mogelijkheden (geen http/ftp hosting thuis doordat deze poorten geblokkeerd worden door Scarlet, ScarletBox niet te configureren voor NAT->Nuttig voor VPN en RD) [SCARLET]
-Prijs/Kwaliteit [DOMMEL]
-enzoverder, enzovoort ..

Zie niets dan voordelen als ik overstap..
centralzero
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2008, 21:50

Ahja, de gesprekskwaliteit is dan ook nog eens onnoemelijk slecht bij scarlet.
Het kraken en tikken tijdens een gesprek maakt mijn ouders en mezelf behoorlijk kinds.. :p
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

centralzero schreef:
Hoe komt het dan dat het geen belgacom-lijn nodig hebt?..


Dezelde reden zoals je bij scarlet geen dicoverylijn nodig had.

centralzero schreef:En kan je je Dommel abonnement laten ingaan enkele dage voor het afsluiten van scarlet?


Dat betwijfel ik omdat het tijdstip van aansluiten bij adsl niet altijd vlot verloopt.

Anders is het misschien eens best dat je dommel contacteert om te vragen of ze het voor u kunnen regelen die overstap.
Afbeelding
Bruggeling
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2007, 15:38

centralzero schreef:Ahja, de gesprekskwaliteit is dan ook nog eens onnoemelijk slecht bij scarlet.
Het kraken en tikken tijdens een gesprek maakt mijn ouders en mezelf behoorlijk kinds.. :p


Dat had ik ook. Heb het gemeld bij Scarlet, nieuwe box gekregen en probleem is verdwenen.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Bruggeling schreef:
centralzero schreef:Ahja, de gesprekskwaliteit is dan ook nog eens onnoemelijk slecht bij scarlet.
Het kraken en tikken tijdens een gesprek maakt mijn ouders en mezelf behoorlijk kinds.. :p


Dat had ik ook. Heb het gemeld bij Scarlet, nieuwe box gekregen en probleem is verdwenen.


Centralzero, staat de QOS ingesteld voor uw telefonie?
Afbeelding
centralzero
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2008, 21:50

Of ik schakel over, dan ben ik meteen van al die problemen af ^^
Ben die scarlet echt zo beu, zou zelf een ftp- en http-server willen draaien.
Maar aangezien het dynamische wan-ip en de geblokkeerde poorten....

Pff
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

centralzero schreef:Of ik schakel over, dan ben ik meteen van al die problemen af ^^
Ben die scarlet echt zo beu, zou zelf een ftp- en http-server willen draaien.
Maar aangezien het dynamische wan-ip en de geblokkeerde poorten....

Pff


Geblokkeerde poorten bij scarlet?
Ik heb hier op het scarlet netwerk een ftp/web server prima draaien.
Het afwisselend wan ip adres kan je oplossen door dyndns te gebruiken.
Afbeelding
centralzero
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2008, 21:50

nonkie schreef:Geblokkeerde poorten bij scarlet?
Ik heb hier op het scarlet netwerk een ftp/web server prima draaien.
Het afwisselend wan ip adres kan je oplossen door dyndns te gebruiken.


Dan moet het ook aan die Scarlet One Box liggen, krijg er ook geen port-forwarding op ingesteld.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Hoe zit dit nu met overschakeling tussen providers met all-in (raw copper) producten zoals scarlet one en dommel homeconnect?
Gaat dit zonder iedere keer terug een discovery bij belgacom aan te vragen, of een of andere installatie kost te betalen?
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Als je een switch hebt hangen aan de scarlet box, kan je de box best in bridged zetten. Dan kan je makkelijk ftp/webserver/remote desktop e.d. te draaien

Telefonie beter van dommel dan van scarlet? Het zou kunnen, maar ik heb nog geen problemen met scarlet-telefonie. Het dommel forum is toch niet al te positief over het telefoniegedeelte.
Laatst gewijzigd door Block 09 dec 2008, 13:18, in totaal 1 gewijzigd.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

centralzero schreef:Verschillende redenen:
-ongelimiteerd downloadlimiet trok mij aan [DOMMEL]
-gelimiteerd qua mogelijkheden (geen http/ftp hosting thuis doordat deze poorten geblokkeerd worden door Scarlet, ScarletBox niet te configureren voor NAT->Nuttig voor VPN en RD) [SCARLET]
-Prijs/Kwaliteit [DOMMEL]
-enzoverder, enzovoort ..

Zie niets dan voordelen als ik overstap..


Je hebt, naar ik mag hopen, eens het Dommel-forum doorgekeken en zeker de Homeconnect topics? Een gewaarschuwd man is er twee waard.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

centralzero schreef:Verschillende redenen:
-ongelimiteerd downloadlimiet trok mij aan [DOMMEL]
-gelimiteerd qua mogelijkheden (geen http/ftp hosting thuis doordat deze poorten geblokkeerd worden door Scarlet, ScarletBox niet te configureren voor NAT->Nuttig voor VPN en RD) [SCARLET]
-Prijs/Kwaliteit [DOMMEL]
-enzoverder, enzovoort ..

Zie niets dan voordelen als ik overstap..

- ongelimiteerd, ok, die geef ik je. Maar ik vind 100 gb toch genoeg.
- er worden voor zover ik weet ge poorten geblokkeerd door Scarlet (toch nog nooit problemen mee gehad). Port-forwarding is ook mogelijk in de Scarlet-box, ik doe het zelf ook.
- prijs/kwaliteit? Dommel is zeker niet goedkoper als je die router meetelt die je moet kopen. Je moet al heel lang internet hebben om dat eruit te halen. Met de promoties van Scarlet nu zijn ze ook goedkoper. Er is heel weinig downtime bij Scarlet + weinig snelheidsproblemen (hangt er wel vanaf waar...) Mijn zus heeft nu al een tijdje Dommel Homeconnect en ik moet toch zeggen dat ze al veel meer problemen heeft gehad dan al die jaren dat wij Scarlet One hebben. Vooral in het begin was het daar erg om alles geconfigureerd te krijgen en zo. Pas na 3 maanden kon ze opgebeld worden! Met Scarlet eigenlijk nog nooit problemen gehad met de telefonie. De lijn is helder en zonder storingen, je kan elkaar heel goed verstaan.

Voor uw "zogezegde" redenen zou ik alleszins niet overstappen.

Het enige waardoor ik ook al gedacht heb aan overstappen is het feit dat ze mij niet willen upgraden naar adsl2+, omdat die optie momenteel niet mogelijk zou zijn. (voor niemand trouwens, niet omwille van mijn lijn of zo) Spijtig genoeg zie ik niet meteen een goed alternatief met telefonie bij.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Scarlet heeft ook wel 100 euro verborgen kosten (50 activatie + 50 verplichte installatie), dus goedkoper zal het niet onmiddelijk zijn...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

C1nder schreef:
centralzero schreef:Verschillende redenen:
-ongelimiteerd downloadlimiet trok mij aan [DOMMEL]
-gelimiteerd qua mogelijkheden (geen http/ftp hosting thuis doordat deze poorten geblokkeerd worden door Scarlet, ScarletBox niet te configureren voor NAT->Nuttig voor VPN en RD) [SCARLET]
-Prijs/Kwaliteit [DOMMEL]
-enzoverder, enzovoort ..

Zie niets dan voordelen als ik overstap..

- ongelimiteerd, ok, die geef ik je. Maar ik vind 100 gb toch genoeg.
- er worden voor zover ik weet ge poorten geblokkeerd door Scarlet (toch nog nooit problemen mee gehad). Port-forwarding is ook mogelijk in de Scarlet-box, ik doe het zelf ook.
- prijs/kwaliteit? Dommel is zeker niet goedkoper als je die router meetelt die je moet kopen. Je moet al heel lang internet hebben om dat eruit te halen. Met de promoties van Scarlet nu zijn ze ook goedkoper. Er is heel weinig downtime bij Scarlet + weinig snelheidsproblemen (hangt er wel vanaf waar...) Mijn zus heeft nu al een tijdje Dommel Homeconnect en ik moet toch zeggen dat ze al veel meer problemen heeft gehad dan al die jaren dat wij Scarlet One hebben. Vooral in het begin was het daar erg om alles geconfigureerd te krijgen en zo. Pas na 3 maanden kon ze opgebeld worden! Met Scarlet eigenlijk nog nooit problemen gehad met de telefonie. De lijn is helder en zonder storingen, je kan elkaar heel goed verstaan.

Voor uw "zogezegde" redenen zou ik alleszins niet overstappen.

Het enige waardoor ik ook al gedacht heb aan overstappen is het feit dat ze mij niet willen upgraden naar adsl2+, omdat die optie momenteel niet mogelijk zou zijn. (voor niemand trouwens, niet omwille van mijn lijn of zo) Spijtig genoeg zie ik niet meteen een goed alternatief met telefonie bij.

Ik kan mij hierbij volledig aansluiten,ik ben ook zeer tevreden van Scarlet,natuurlijk zijn er in de begin jaren van de ONe produkten (zeer grote)problemen geweest,(nu zijn er toch ook bij Dommel??) en voor mij is die 100 GB per maand ruim voldoende.
Alleen de Relatie tussen deze provider en hun klanten loopt wat stroef,maar u moet tenminste niet betalen wanneer u naar de helpdesk belt.
Wat de snelheidsverhoging beterft,daar vind ik ook dat Scarlet in gebreke blijft,maar nu het in de handen van Belgacom komt,zie ik daar nog wel schot inkomen,dat is dan ook een grote reden voor mij,om zeker (voorlopig ) te blijven,en af te wachten.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

centralzero schreef:Pas na 3 maanden kon ze opgebeld worden!


:roll: Mijn telefoon was na 1 week actief
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”