Snelheidstest

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik zit te denken over te schakelen naar Telenet, maar ik zou graag weten welke snelheid ik kan verwachten, is er iemand die deze test zou kunnen doen?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Toch de snelheid die telenet garandeert?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

driesve schreef:Toch de snelheid die telenet garandeert?
Telenet garandeert niets. Maar snelheid is wel redelijk hoog, zeker hoger dan de adsl-providers.
Kijk eens op de speedtest-pagina van userbase? :)

Tijdens de piekuren haal ik maar 8 Mbps van de 15 Mbps die Telenet me zou geven.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Dus als telenet zegt dat ik 20mbit ga krijgen, krijg ik die dan ook? Is dit niet afhankelijk van het aantal telenetgebruikers er in de straat aanwezig zijn?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Is dit niet afhankelijk van het aantal telenetgebruikers er in de straat aanwezig zijn? ja

Dus als telenet zegt dat ik 20mbit ga krijgen, krijg ik die dan ook? Niet noodzakelijk, maar meestal wel, en je kan altijd gaan klagen. Ik denk dat je bij Telenet meestal zekerder bent dan via een adsl-provider (via scarlet).
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Lees ook eens de volgende topic, vooral laatste pagina
kan nuttig zijn
Ik heb een 20 Mb abo ( ExpressNet XL ) en haal snelheid rond de 18 - 19 Mb :)

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 713#265713

@ reyntjensw ... als je een speedtestje wil zien

Afbeelding

Groeten

driesve schreef:Ik denk dat je bij Telenet meestal zekerder bent dan via een adsl-provider (via scarlet).

Daar sluit ik me volledig bij aan
Laatst gewijzigd door Patje 03 nov 2008, 22:53, in totaal 4 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

driesve schreef:Is dit niet afhankelijk van het aantal telenetgebruikers er in de straat aanwezig zijn? ja

Dus als telenet zegt dat ik 20mbit ga krijgen, krijg ik die dan ook? Niet noodzakelijk, maar meestal wel, en je kan altijd gaan klagen. Ik denk dat je bij Telenet meestal zekerder bent dan via een adsl-provider (via scarlet).
Nee driesve, het antwoord op de eerste vraag is nee.

Het is afhankelijk van het aantal gebruikers dat tegelijkertijd downloadt. Als iedereen in uw straat op internet zit, gewoon wat te browsen, dan ga je niets merken. Maar als ze allemaal hun 20 Mbps volledig zitten op te gebruiken, dan ga je het wel merken. Al denk ik dat Telenet nu wel de capaciteit wat heeft opgeschroefd.

't Is niet dat ze je 20 Mbps geven, dat je het ook krijgt. Meer iets van een 18-19 Mbps ofzo.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

driesve schreef:Is dit niet afhankelijk van het aantal telenetgebruikers er in de straat aanwezig zijn? ja


Trouwens net zoals een BGC centrale maar een bepaalde capaciteit heeft.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Zou een telenetverdeler zicht hebben op het aantal mens er in je straat
telenet hebben en wat de capaciteit is van de plaatselijke centrale?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Ja maar met een Adsl provider ben je afstand gebonden, wie verder woont dan 3 km kan al zeker die 20 Mb op hun buik schrijven.
Bij Telenet (kabel) veel meer kans op de te halen snelheid

mijn gedacht ;)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Patje schreef:Ja maar met een Adsl provider ben je afstand gebonden, wie verder woont dan 3 km kan al zeker die 20 Mb op hun buik schrijven.
Bij Telenet (kabel) veel meer kans op de te halen snelheid

mijn gedacht ;)


Yep, ik had vroeger met turbonet zogoed als mijn beloofde snelheid.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik heb comfortnet XL en resultaten:

Your DOWNLOAD Speed:
11057 kbps or 1382 KB/sec

an efficiency of ~74%

up
Your UPLOAD Speed:
377 kbps or 47 KB/sec

Dit is genomen tov het normale experssnet dat 15Mbit is, en ik op 12 Mbit, dus een PRIMA snelheid
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

reyntjensw schreef:Zou een telenetverdeler zicht hebben op het aantal mens er in je straat telenet hebben en wat de capaciteit is van de plaatselijke centrale?


Volgens mij niet... en op zich is dat ook niet nodig. Je mag er namelijk vanuit gaan dat TN zijn netwerk monitored, en de nodige aanpassingen zal doen indien dat noodzakelijk is.

Persoonlijk ken ik vandaag de dag niemand meer bij TN die onder de 90 a 95% zit, daar waar dit vroeger soms wel eens gebeurde. Moest het zich alsnog voordoen dan kan je dit trouwens steeds doorgeven, en zal men het ook oplossen (al kan dat inderdaad verschillende maanden duren, maar bij ADSL zal je nooit een oplossing krijgen !)

Dafke schreef:Ik heb comfortnet XL en resultaten:
Your DOWNLOAD Speed:
11057 kbps or 1382 KB/sec
an efficiency of ~74%


Userbase.be heeft wat problemen met de verschillende TN formules die er vandaag de dag zijn... je resultaat is dan ook 92% efficiency, en niet 74.
bigbrother
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2008, 18:39

ISP Monitor Speedtest (04/11/2008 10:50) / Provider: Telenet Belgium
Downstream: 10038 Kbps (1254,71 KB/s)
Upstream: 374 Kbps (46,72 KB/s)
Ping: 18 ms (0% Packet Loss)

Ik heb comfort + digitale tv, 12 mbit dus ik haal duidelijk wat ze aanbieden, dit in ten alle tijden, dal of piekuur maakt niet uit.

Ben nu een maand bij telenet en ben zeer tevreden, enkel datalimiet kan altijd hoger hé, 30 gb nu maar door 10u nachtsurfen wordt dat ongeveer 60gb. Ik keer nooit meer terug naar ADSL want het is brol vergeleken met de kabel. Vanaf 1km van de centrale bij ADSL heb je al veel verlies op je snelheid, jammer. Bij de kabel geen enkele snelheidvermindering. En nu met die shakes is het echt wel interessant. Digitale tv en internet voor 40 euro in de maand. Meer moet dan niet zijn.
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Last Result:
Download Speed: 23873 kbps (2984.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 921 kbps (115.1 KB/sec transfer rate)

dit haal ik met mijn turbo

op mijn vorig adres haalde ik ook rond de 19 op toen nog 20
de beloofde snelheden liggen alvast een heel pak dichter bij de realiteit dan bij adsl providers
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Kan iemand mij zeggen wat ik precies zou moeten doen mocht ik overgaan van dommel(meer dan 15 maanden klant) naar telenet?
Momenteel beschikken we enkel over een telefoonlijn. Televisie is via satelliet.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Voor je deze vragen stelt, zou ik tegen eens eerst userbase zelf uitpluizen hoor..
Hier zijn genoeg topics over te vinden..
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Het dommel gedeelte zal ik waarschijnlijk wel vinden maar staat het ook uitgelegd welke stappen dat je daarnaast moet nemen?
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

reyntjensw schreef:Het dommel gedeelte zal ik waarschijnlijk wel vinden maar staat het ook uitgelegd welke stappen dat je daarnaast moet nemen?


Je kan het niet makkelijker hebben om op te zeggen.
Ik bedoel hiermee dat je van adsl naar kabel gaat.
Vraag u internet via telenet aan moest dit nog niet gebeurd zijn.
Vanaf dat je verbinding via telenet hebt, stuur je een aangetekend schrijven naar dommel met uw opzeg. Hou zeker de bewijsjes bij.
Als j het zo doet ben je zeker dat je geen dag zonder verbinding zult zitten.
Afbeelding
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

En wat gaat telenet binnenbrengen en hoe gaan ze dit doen?
Want de oude televisie kabel komt ergens anders binnen dan waar de modem moet komen.
Moeten wij eigenlijk ergens voor zorgen?
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

reyntjensw schreef:En wat gaat telenet binnenbrengen en hoe gaan ze dit doen?
Want de oude televisie kabel komt ergens anders binnen dan waar de modem moet komen.
Moeten wij eigenlijk ergens voor zorgen?


Dat is natuurlijk een probleem. Ik denk niet dat ze de hoofdkabel gaan verlengen.
Afbeelding
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Zou het mogelijk zijn om die kabel te onderbreken( dus door te snijden bvb) en dan door te trekken naar de juiste plaats?
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

reyntjensw schreef:Zou het mogelijk zijn om die kabel te onderbreken( dus door te snijden bvb) en dan door te trekken naar de juiste plaats?


Dat is mogelijk.
Maar ik denk dat er beter een telenet technieker u kan verder helpen met dit. Het gaat altijd niet over wat mogelijk is maar ook dat het door hen toegelaten wordt.
Afbeelding
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ok:), nog 1 laatste vraag ivm de telefonie, hoe zit het daarmee?
Kunnen ze de gewone telefoonlijn gebruiken of gaat dit ook via de kabel?
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

reyntjensw schreef:Ok:), nog 1 laatste vraag ivm de telefonie, hoe zit het daarmee?
Kunnen ze de gewone telefoonlijn gebruiken of gaat dit ook via de kabel?


Dat gaat ook via de kabel.
De telefoonlijn die je nu hebt zal je niet meer nodig hebben. Tenzij je nog iets van adsl of telefonie van andere providers dan telenet gaat nemen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

je hoeft niet naat telenet te gaan om de hoge speed, bij dommel haal je hier ook 1,2Mb/s.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik zit spijtig genoeg op 4km van de centrale, dus ik kan hier spijtig geen gebruik van maken
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

reyntjensw schreef:Kunnen ze de gewone telefoonlijn gebruiken of gaat dit ook via de kabel?

Bij Telenet vertrekt de telefoon vanaf de modem (en dus niet meer via de kabel van Belgacom). Je kan eventueel wel nog je eigen binnenhuisbekabeling gebruiken. Dat moet je dan bespreken met de technieker ter plaatse.

reyntjensw schreef:Zou het mogelijk zijn om die kabel te onderbreken( dus door te snijden bvb) en dan door te trekken naar de juiste plaats?

Neen. De ganse installatie wordt geplaatst ofwel
1) op de plaats waar de originele kabel nu uitkomt.
2) op een plaats waar de originele kabel passeert. (en waar stopcontacten aanwezig zijn)

Stel dat je originele dropkabel (zo noemen techs die kabel) binnenkomt op de zolder en daar rechtstreeks gekoppeld wordt naar de TV in de living dan kan de modem geplaatst worden op de zolder nabij die koppeling of in de living bij de TV.
Stel dat je originele dropkabel binnenkomt op de zolder en daar gesplitst wordt naar een TV in de keuken en een TV in de living dan wordt sowieso geinstalleerd vóór die splitsing (op de zolder dus)

Een kabel uitlengen wordt in principe niet gedaan omdat dit teveel werk is voor de technieker die met een strak tijdschema zit én omdat je een groter signaalverlies hebt op een langere kabel.


Vanaf de installatieplaats (waar een NIU (versterker) en een modem komen) wordt dan een kabel (UTP) gegeven tot aan je PC die je dan achteraf zelf moet zien weg te werken (over de plint nieten; in een kabelgootje steken; wegpleisteren; ...)
De modem wordt dus NIET bij de PC geplaatst maar steeds op de plaats waar de kabel binnenkomt.


Sowieso is iedere situatie anders en bespreek je alles eerst met de technieker die bij je langskomt. Hij zal beslissen wat wel en wat niet kan of mag.
Afbeelding
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Wat ik een beetje hoop is het volgende : tegen de zolder van ons huis komt wordt de televisieaansluiting binnen in een oud blauw doosje, vanuit dit doosje vertrekt er dan een kabel richting stekker doos voor televisie. Ik zal er morgen (als het klaar is en ik het niet vergeet) eens een foto van trekken, is dit dan ook het punt waar telenet internet van vertrekt om doorverbonden te worden?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

reyntjensw schreef: is dit dan ook het punt waar telenet internet van vertrekt om doorverbonden te worden?


Normaal wel, men zal het oude blauwe doosje normaal vervangen door een NIU (soort versterker/splitter). Het probleem is natuurlijk dat je vanop die plaats met alles moet kunnen vertrekken.

Ideaal is een centrale plek in je huis (bv. de kast waar ook je electriciteit, water en gas toekomt), maar met een bestaande woning is dat allemaal niet zo eenvoudig.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Bij ons is het inderdaad niet evident, het is een huis van rond 1920. Dus alles ligt al op een bepaalde plaats + wij hebben een school naast ons deur waarvan dat blauwe bakje ernaast hangt dus verplaatsen is volgens mij uit den boze.
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

reyntjensw schreef:Bij ons is het inderdaad niet evident, het is een huis van rond 1920. Dus alles ligt al op een bepaalde plaats + wij hebben een school naast ons deur waarvan dat blauwe bakje ernaast hangt dus verplaatsen is volgens mij uit den boze.


DAT blauwe bakje! Daar moet jij afblijven! Van daaruit vertrekt jouw kabel die ergens je woning binnenkomt. Het is DIE plaats die je moet opzoeken! De eerste plaats waar die kabel onderbroken wordt is de plaats waar de installatie komt.
Afbeelding
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Hangt de snelheid af van de lengte van de kabel?
Ik had gedacht aan een kabel van ong 10m, hoeveel snelheidsverlies zou er dan zijn?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

reyntjensw schreef:Hangt de snelheid af van de lengte van de kabel?
Ik had gedacht aan een kabel van ong 10m, hoeveel snelheidsverlies zou er dan zijn?


Tegen ruwweg 300.000 km/s (de snelheid van de electrische signalen) denk ik niet dat die 10m veel verschil gaat maken :lol:

Maar over welke kabel heb je het precies, de coax (lengte zorgt wel voor extra signaal verlies, zolang je echter boven de norm blijft is dit geen probleem) of de netwerk kabel (max. 100m).
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

brooklyn schreef:je hoeft niet naat telenet te gaan om de hoge speed, bij dommel haal je hier ook 1,2Mb/s.


Grapjas, nog ff iemand dommel aansmeren zeg :)

OnTopic:
Telenet plaatst de modem waar de kabel binnenkomt, of bij het eerste aftakpunt in je woning. Vanaf die modem kan je zelf met een UTP kabel vertrekken naar waar je wilt, dus zo'n erg is dat misschien niet als je een router gebruikt hé. Wel opletten, als je zelf reeds een splitter/versterker hebt staan, zal telenet deze onderbreken (hangt van je technieker af) omdat dit in weze niet word ondersteund.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Het idee is het volgende:
De kabel van het blauwe kastje(is momenteel geinstalleerd onder de dakgoot) gaat nu naar het gelijkvloers, maar ik zou (indien mogelijk)een coax leggen naar de plaats waar ik het graag zou leggen. De afstand is volgens mij ongeveer gelijk. Zo moet de technieker, de coax 2x aansluiten, maar is dit mogelijk? Het leggen van de kabel zou ik zelf doen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Geef misschien eens wat meer achtergrond over wat je dan waar precies zou plaatsen en splitsen. Welke diensten heb je trouwens allemaal, internet, telefonie, TV ?

Het basis princiepe is echter dat als eerste op de coax die van buiten komt een NIU wordt geplaatst. Vanaf hier kan je apart vertrekken naar verschillende TV toestellen, alsook naar je modem die men meestal wel vlakbij de NIU plaatst (vanwaar je dan weer kan vertrekken met verschillende UTP en telefonie kabels).

Ideaal plaatst men de NIU dus in je electriciteitskast omdat vanaf daar vaak alles vertrek in moderne huizen.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Zal de hele situatie eens uitleggen.
Momenteel zit het internet bij dommel en de telefonie bij belgacom, MAAR de snelheid begint mij een beetje tegen te vallen (400-500 kbyte).

Er is nu nog niets van telenet in huis( we hebben televisie via satelliet), maar er is een bestaande leiding die vroeger zorgde voor de televisie via de kabel(niet digitaal). Deze kabel loopt van de 2e verdieping naar het gelijkvloers.

Wat ik graag zou hebben is dat de kabel die van het blauwe bakje komt op de 2e verdieping binnenkomt en dat we vandaar internet verdelen en telefonie te regelen. Hiervoor hebben we natuurlijk een nieuwe kabel nodig, en ik ga ervan uit dat dit een coax is, is dit correct?

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is, anders vraag gerust:)

Edit: zoals hierboven al gezegd, dommel homeconnect is geen alternatief want ik zit te ver van de centrale en die 20mbit bijt in men gat:p
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

reyntjensw schreef:Wat ik graag zou hebben is dat de kabel die van het blauwe bakje komt op de 2e verdieping binnenkomt en dat we vandaar internet verdelen en telefonie te regelen.


Normaal is dit geen enkel probleem, en het kan op twee manieren normaal... of je haalt een Telenet coax voor buiten gebruik (kan je in Gamma, BRICO, ... vinden) en laat deze aansluiten op je blauwe bakje (dit stond buiten ?) en gaat langs je buitenmuur tot op de tweede verdieping en daar naar binnen. Bij het binnenkomen kan je dan alle TN apparatuur laten plaatsen.

De andere optie is Telenet coax voor binnen gebruik halen, en deze klaarleggen van aan het blauwe bakje tot op je tweede verdieping, en daar laat je wederom alle TN apparatuur plaatsen.

Tevens zorg je dat je coax van je TV's toekomen op het 2e verdiep zodat de technieker deze kan aansluiten op de NIU. Ook je telefoonlijn en ethernetkabel moet hier toekomen om aan te sluiten.

Hebben we elkaar correct begrepen ?
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ben mee:), nog 1 laatste vraag : hoe regelt telenet het aantal interne lijnen.
Momenteel komt de telefoonlijn binnen in een verdeeldoos van waaruit er 3 lijnen vertrekken, gebeurd dit dan op dezelfde manier?

Ps een coax heeft dit dezelfde dikte als een cat 5 of cat 6 kabel?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”