Homeconnect, eerste stapjes...

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
zimmen
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 sep 2008, 12:25

ik heb vandaag de gigaset eindelijk aan kunnen sluiten. De activatiecode is binnen, de technieker heeft de aansluiting gemaakt... ik heb de gigaset aangesloten, de homelink software gestart en de activatiecode ingevoerd... ik krijg daarna geen login maar de " er is een fout opgetreden met het verbinden met de server " melding.

Ik ben nu de "Geduld" procedure aan het uitvoeren (wachten dus) maar ik zie vrij weinig gebeuren op het modem! Er branden 4 lampjes. Power, ADSL, Lan1 en WAN ... het Online lampje brand dus niet!

Is dit juist? brand het online lampje niet gedurende de remote setup?

De 30 min. die dommel aangeeft zijn reeds verstreken en ik blijf de bovenstaande melding krijgen. Ik zal morgenvroeg nog eens een blik op de lampjes werpen (VOIP moet gaan branden begreep ik), maar het online lampje blijft vreemd imho...
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

zimmen schreef:Ik zal morgenvroeg nog eens een blik op de lampjes werpen ...
Jk raad u dat van 20kg aan :wink:
http://www.dehaeckdelbaere.be/producten/bresilienne.htm :lol:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Oprechte deelneming
zimmen
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 sep 2008, 12:25

ceurrrix schreef:
zimmen schreef:Ik zal morgenvroeg nog eens een blik op de lampjes werpen ...
Jk raad u dat van 20kg aan :wink:
http://www.dehaeckdelbaere.be/producten/bresilienne.htm :lol:


Dit is inderdaad een blik dat in aanmerking komt daar er heden morgen geen verandering heeft plaatsgevonden. Noch internet Noch telefonie .... vanavond maar weer verder proberen .... toch jammer dat de helpdesk na 18:00 niet bereikbaar is aangezien ik zo iemand ben die overdag niet kan bellen i.v.m werk.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

zimmen schreef:Is dit juist? brand het online lampje niet gedurende de remote setup?


Normaal gezien moet binnen het uur (of hooguit binnen de 24u) dit "online lampje" gaan branden.

Let wel op. De software is redelijk buggy. Zo kon ik de software niet installeren op mijn nieuwe pc (Gigabyte moederbord). Die herkende die modem niet. Op mijn 1 jaar oudere pc (Asus moederbord) herkende die de modem wel.

Het is van belang dat na een tijdje de modem begint uit en aan te slaan (van zichzelf). Dit gebeurt een paar keer, waarna het online lampje zal beginnen branden.

Je ADSL lampje brandt alvast (constant ? het flikkert niet). Dit is een goed signaal. Betekent dat je een vaste ADSL lijn hebt (en alles in orde is, wat de technische kant van de installatie betreft).

Het enige waar je nu nog moet in slagen, is de software registratie van Dommel Homeconnect succesvol voltooien.

Weet je hoet dit moet ? Je hebt daarin drie opties (in het begin na het aanmelden) als ik me niet vergis.

Lees alvast dit forum er eens op na ?http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=20224&start=740

Wat je bv kan doen (als de software niet goed werk), is de modem eens resetten. De software eens op een andere pc installeren. Als niets helpt (en je voldoende geduld hebt uitgevoerd) zou ik proberen (bv op zaterdag) eens naar Dommel te bellen.
Laatst gewijzigd door Gent32m 05 nov 2008, 09:48, in totaal 1 gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

probeer de activatie opnieuw uit te voeren en probeer eerst met 'ik heb de software opnieuw geïnstalleerd'
als dat niet lukt, gebruik dan de 'ik wens mijn modem in gebruik te nemen' optie
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

zimmen schreef:toch jammer dat de helpdesk na 18:00 niet bereikbaar is aangezien ik zo iemand ben die overdag niet kan bellen i.v.m werk.


Dat heb je mede aan onze grote vriend ceurrrix en zijn 101 aliassen te danken.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

ketter schreef:Dat heb je mede aan onze grote vriend ceurrrix en zijn 101 aliassen te danken.


Idd. 100% mee akkoord (helaas :-( )

Vroeger (ik heb het zelf nog meegemaakt) kon je 24u op 24u naar Dommel bellen. Ok, dit was betalend (met een speciale 070 lijn).

Maar je had je toen wel veel meer kans om ten alle tijde geholpen te worden. Nu moet iedereen bellen tussen de kantooruren (wat de helpdesk er alleen maar drukker en minder bereikbaar op maakt).

Aan wie hebben we dit te danken ? Aan ceurrrix, die dit bij de ombudsdienst is gaan aanklagen. Waardoor Dommel van zijn 070 lijn moest afzien. Dus dank je wel, Ceurrix.

Voor je ooooh zo constructieve bijdragen aan dit forum :roll:
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
zimmen
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 sep 2008, 12:25

Gent32m schreef:
zimmen schreef:Is dit juist? brand het online lampje niet gedurende de remote setup?


Normaal gezien moet binnen het uur (of hooguit binnen de 24u) dit "online lampje" gaan branden.

Let wel op. De software is redelijk buggy. Zo kon ik de software niet installeren op mijn nieuwe pc (Gigabyte moederbord). Die herkende die modem niet. Op mijn 1 jaar oudere pc (Asus moederbord) herkende die de modem wel.

Het is van belang dat na een tijdje de modem begint uit en aan te slaan (van zichzelf). Dit gebeurt een paar keer, waarna het online lampje zal beginnen branden.

Je ADSL lampje brandt alvast (constant ? het flikkert niet). Dit is een goed signaal. Betekent dat je een vaste ADSL lijn hebt (en alles in orde is, wat de technische kant van de installatie betreft).

Het enige waar je nu nog moet in slagen, is de software registratie van Dommel Homeconnect succesvol voltooien.

Weet je hoet dit moet ? Je hebt daarin drie opties (in het begin na het aanmelden) als ik me niet vergis.

Lees alvast dit forum er eens op na ?http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=20224&start=740

Wat je bv kan doen (als de software niet goed werk), is de modem eens resetten. De software eens op een andere pc installeren. Als niets helpt (en je voldoende geduld hebt uitgevoerd) zou ik proberen (bv op zaterdag) eens naar Dommel te bellen.


Bedankt, ik ga hiermee eens aan de slag.
Het ADSL lampje brand continue. Ik heb het modem reeds gereset via de siemens web panel en de software (laatste versie van de site) de hele procedure opnieuw gedaan, daarna een nacht laten staan maar niets, ook geen restarts. De melding dat hij de server niet kan vinden blijft komen en dan krijg ik een leeg homelink venster.

Als ik in de settings van het modem kijk staat bij de internet instellingen als pppoe user een tempuser dommel account, niet het account dat als news login op mijn activatiebrief staat. In het modem log krijg ik ook steeds PPPoE fouten en een string die niet juist zou zijn (ik kan het log nu niet plakken want ik ben niet thuis).

Ik zal de software eens op een ander systeem proberen .... wellicht helpt dat!
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

zimmen schreef:Ik zal de software eens op een ander systeem proberen .... wellicht helpt dat!


Idd, dat heeft bij mij geholpen. Operating systeem dat ik gebruikte was Windows XP (SP3). Hoe het bv op Vista reageert, heb ik geen ervaringen mee.

P.S. Als niets helpt, en je echt met de handen in je haar zit, probeer dan eens met Dommel telefonisch contact op te nemen. Als dit lukt, leg hen het probleem uit (wat je zelf al geprobeerd het, etc). Waarna zij je misschien kunnen helpen.

Ze kunnen vanuit hun kantoor alvast een rechtstreeks lijncheck doen naar je modem thuis. Zien of die aanstaat (en connecteert).

Het is in het begin een beetje zoeken.
Succes ermee ! (en laat ons weten hoe het afloopt).
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Gent32m schreef:
ketter schreef:Dat heb je mede aan onze grote vriend ceurrrix en zijn 101 aliassen te danken.


Idd. 100% mee akkoord (helaas :-( )

Vroeger (ik heb het zelf nog meegemaakt) kon je 24u op 24u naar Dommel bellen. Ok, dit was betalend (met een speciale 070 lijn).

Maar je had je toen wel veel meer kans om ten alle tijde geholpen te worden. Nu moet iedereen bellen tussen de kantooruren (wat de helpdesk er alleen maar drukker en minder bereikbaar op maakt).

Aan wie hebben we dit te danken ? Aan ceurrrix, die dit bij de ombudsdienst is gaan aanklagen. Waardoor Dommel van zijn 070 lijn moest afzien. Dus dank je wel, Ceurrix.

Voor je ooooh zo constructieve bijdragen aan dit forum :roll:

Graag gedaan en er zijn genoeg mensen die in den dag kunnen bellen en ook niet geholpen worden :wink:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
zimmen
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 sep 2008, 12:25

Gent32m schreef:
zimmen schreef:Ik zal de software eens op een ander systeem proberen .... wellicht helpt dat!


Idd, dat heeft bij mij geholpen. Operating systeem dat ik gebruikte was Windows XP (SP3). Hoe het bv op Vista reageert, heb ik geen ervaringen mee.

P.S. Als niets helpt, en je echt met de handen in je haar zit, probeer dan eens met Dommel telefonisch contact op te nemen. Als dit lukt, leg hen het probleem uit (wat je zelf al geprobeerd het, etc). Waarna zij je misschien kunnen helpen.

Ze kunnen vanuit hun kantoor alvast een rechtstreeks lijncheck doen naar je modem thuis. Zien of die aanstaat (en connecteert).

Het is in het begin een beetje zoeken.
Succes ermee ! (en laat ons weten hoe het afloopt).


Zal ik doen. Ik ga het op een win2k systeem proberen, dat is het enige wat ik nog extra heb staan. Ik heb het nu met een gevirtualiseerde XP SP3 gedaan (onder OSx) dus daar kan genoeg mis gaan!

Dommel bellen, ja dat is ook nog een optie ... als er opgenomen wordt!

Edit: waarschijnlijk gaat win2k ook niet werken ivm het .net framework .... zucht .. dan maar een lege hdd pakken om snel xp op te zetten!
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

ceurrrix schreef:Graag gedaan en er zijn genoeg mensen die in den dag kunnen bellen en ook niet geholpen worden :wink:


a) ceurrrix, dit is echt niet iets om trots over te zijn. Tenzij jij je gelukkig voelt als idioot ofzo ?

b) Ik heb daarnet nog (rond 12u10) naar Dommel gebeld en was binnen 1 minuut binnen. Jouw aanhoudend negativisme levert ons geen enkele bijdrage.

Je bent gepensioneerd, weet geen blijf met je tijd. Bent zelf al ondertussen bij vele providers buiten gevlogen. En zit hier (om God weer wat voor Reden) de mensen van Dommel te pesten. Zoek eens een andere hobby wil je.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

zimmen schreef:Zal ik doen. Ik ga het op een win2k systeem proberen, dat is het enige wat ik nog extra heb staan. Ik heb het nu met een gevirtualiseerde XP SP3 gedaan (onder OSx) dus daar kan genoeg mis gaan! Edit: waarschijnlijk gaat win2k ook niet werken ivm het .net framework .... zucht .. dan maar een lege hdd pakken om snel xp op te zetten!


Aha, dit is interessante info. Idd, ik zou het eens op een puur Windows XP (SP2 of 3) systeem proberen. Die virtuele dingen zijn leuk, maar niet altijd zo betrouwbaar. Best installeer je ook de laatste versie van het .Net Framework (versie 3.5 zitten ze, dacht ik)

Off-topic: Ik werk zelf met Acronis True Image (er zat opnieuw een gratis versie bij de zomer PC Magazine editie dit jaar). Dat is een heel interessant tooltje om je besturingsysteem (laatst goed werkende versie) in een paar minuten terug te zetten. Zeker als je bv last denkt te hebben van virussen. Werkt nog beter dan een virus-scanner, want zet meteen heel je systeem-partitie terug :wink: (als je hiervoor kiest, moet je wel je data en systeem partitie gescheiden houden. Of je zet je data meteen ook terug naar een vorige versie). Een aparte partitie maken voor je besturings-systeem en je data is zowiezo "a good programming practice".

zimmen schreef:Dommel bellen, ja dat is ook nog een optie ... als er opgenomen wordt!


Je moet hier niet zo een schrik van hebben hoor. Toegegeven, de ene dag lukt het al beter dan de andere. Maar over het algemeen genomen geraak je als je wilt, wel binnen. Ik heb zelf al een 10 keer gebeld. En ben daarvan toch 8 keer binnengeraakt. 2 keer heb ik het opgegeven (na 10 minuten). Langer bellen dan 10 minuten heeft niet zoveel zin, denk ik. Wordt je telefoonrekening alleen maar duurder van en de kans dat er alsnog opgenomen wordt daarmee niet zoveel groter. Hoewel, niets is zeker ;-) Tussen 12u en 13u bellen, werkt veelal ook goed.

Veel succes and keep us posted.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Wat je eventueel zeker ook kunt doen is de gegevens in je modem manueel instellen. Ergens op dit forum staat een volledige uitleg, je moet maar even zoeken, dit heeft bij mij alle problemen met de connectie van het internet.
Bij mij werkte zelfs dat hele gedoe met de homeconnectsoftware niet, maar door het manueel zelf in te stellen in de modem kreeg ik wel connectie. (dus ik weet niet of die software echt nodig is??)
Prototype
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 maa 2008, 22:33

@Gent32m: Jij telefoneert ook dikwijls naar Dommel ze. En dat zonder problemen met Dommel? :roll:
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Prototype schreef:@Gent32m: Jij telefoneert ook dikwijls naar Dommel ze. En dat zonder problemen met Dommel? :roll:


Vandaag heb ik terug gebeld (derde keer) om de aanvraag tot dommiciliering me op te sturen (via mail). Op de één of andere manier ontvang ik die mail maar niet.

Vorige keren dat ik gebeld heb, kwam door de belgacom techniekers die mijn aansluiting om zeep hadden geholpen.

En daarvoor heb ik ook al gebeld met vragen over mijn aansluiting op homeconnect. Of vragen ivm afstandscheck (voor ADSL2+)

Echte problemen met Dommel heb ik dus niet. Zo allemaal van die kleine dingetjes, die ik geregeld probeer te krijgen.

Ik vind de mensen daar heel vriendelijk. Ook totaal niet opdringerig (wat Belgacom wel meer is, die smeert je snel producten aan). En van de bereikbaarheid kan ik niet echt klagen. Vlot is ze niet altijd. Maar ze bestaat wel (en dat vind ik het voornaamste).
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
bravo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jul 2008, 16:06

Ik wil nog is even vermelden, omdat ik hier lees dat je in een virtuele omgeving werkt: draadloos heeft de installatiesoftware van Dommel ook problemen. Dus evengoed waarschijnlijk voor virtualisatiesoftware...

Just my 2 cents ;-)
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

Gent32m schreef:Vandaag heb ik terug gebeld (derde keer) om de aanvraag tot dommiciliering me op te sturen (via mail). Op de één of andere manier ontvang ik die mail maar niet.


Ik heb voor de domiciliering zelf een formulier bij de bank gehaald, als begunstigde de gegevens van Dommel ingevuld en mijn klantennummer. was op 1 week in orde.
Laatst gewijzigd door staartmees 06 nov 2008, 08:20, in totaal 1 gewijzigd.
zimmen
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 sep 2008, 12:25

GunSmoke007 schreef:Wat je eventueel zeker ook kunt doen is de gegevens in je modem manueel instellen. Ergens op dit forum staat een volledige uitleg, je moet maar even zoeken, dit heeft bij mij alle problemen met de connectie van het internet.
Bij mij werkte zelfs dat hele gedoe met de homeconnectsoftware niet, maar door het manueel zelf in te stellen in de modem kreeg ik wel connectie. (dus ik weet niet of die software echt nodig is??)


Ik heb deze uitleg gevonden maar helaas, ook dit werkt niet! nimmer zie ik het online lampje branden.

ik kan overdag wel bellen naar dommel maar dan zit ik niet thuis om ze te kunnen vertellen wat ik zie e.d. ... erg vervelend! in het weekend zijn ze er toch ook niet?
zimmen
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 sep 2008, 12:25

bravo schreef:Ik wil nog is even vermelden, omdat ik hier lees dat je in een virtuele omgeving werkt: draadloos heeft de installatiesoftware van Dommel ook problemen. Dus evengoed waarschijnlijk voor virtualisatiesoftware...

Just my 2 cents ;-)


ja maar de gevirtualiseerde xp komt tot stap4: instalklatie voltooid.
op dat moment heeft het modem zichzelf 1x gereset.
de lampjes power, adsl, lan1 en wan branden.

in de admin staat het dsltemp account ingesteld onder geavanceerd -> internet instellingen. de status is "bezig met verbinden" en in het aparaat log staat:


<7>WARN: No dc threshold configuration in BBD => default threshold configuration is programmed
Jan 1 01:00:35 War <00000000>[0] <EVENT> kernel:

kernel: Duslic debug: open device!
Jan 1 01:00:35 War <00000000>[0] <EVENT> kernel: cpc5621_open: open devNum=0, chNum=0, pDev=00000000, CPC5621_Devices=c00cf348
Jan 1 01:00:35 War <00000000>[0] <EVENT> kernel: cpc5621_open: open devNum=0, chNum=0, pDev=81f60080
Jan 1 01:00:36 Err <00000000>[0] <EVENT> scm: 056-01-00 QDisciplineCM:getLinuxDeviceName no Linux name found for IGD.WANDevice.1.WANConnectionDevice.1.WANPPPConnection.1
Jan 1 01:00:36 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 056-20-00 QDisciplineCM:handleEvent skipping EV_Link_InterfaceStatus (no linuxdevice name)
Jan 1 01:00:36 Err <00000000>[0] <EVENT> scm: 056-01-00 QDisciplineCM:getLinuxDeviceName no Linux name found for IGD.WANDevice.1.WANConnectionDevice.1.WANPPPConnection.1
Jan 1 01:00:57 War <00000000>[0] <EVENT> kernel:
Jan 1 01:00:57 Err <00000000>[0] <EVENT> kernel: channel is fastkernel: set_qsb: Class=1 MAX_PCR=0 PCR=0 MIN_PCR=0 SCR=0 MBS=0 CDV=15
Jan 1 01:00:57 Err <00000000>[0] <EVENT> kernel: set_qsb: tprs:0 twfq:16383 ts:0 taus:0
Jan 1 01:00:57 Err <00000000>[0] <EVENT> scm: 056-01-00 QDisciplineCM:getLinuxDeviceName no Linux name found for IGD.WANDevice.1.WANConnectionDevice.1.WANPPPConnection.1
Jan 1 01:01:32 Err <00000000>[0] <EVENT> pppd[626]: Unable to complete PPPoE Discovery
Jan 1 01:01:32 Eme <00000000>[0] <EVENT> scm: 055-00-00 PPP:: Normal exit,
Jan 1 01:01:32 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 055-00-00 PPP:: PPPConnection was stopped, trying to reSTART now.
Jan 1 01:02:07 Err <00000000>[0] <EVENT> pppd[631]: Unable to complete PPPoE Discovery
Jan 1 01:02:07 Eme <00000000>[0] <EVENT> scm: 055-00-00 PPP:: Normal exit,
Jan 1 01:02:07 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 055-00-00 PPP:: PPPConnection was stopped, trying to reSTART now.
Jan 1 01:02:43 Err <00000000>[0] <EVENT> pppd[634]: Unable to complete PPPoE Discovery
Jan 1 01:02:43 Eme <00000000>[0] <EVENT> scm: 055-00-00 PPP:: Normal exit,
Jan 1 01:02:43 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 055-00-00 PPP:: PPPConnection was stopped, trying to reSTART now.
Jan 1 01:03:18 Err <00000000>[0] <EVENT> pppd[637]: Unable to complete PPPoE Discovery
Jan 1 01:03:18 Eme <00000000>[0] <EVENT> scm: 055-00-00 PPP:: Normal exit,
Jan 1 01:03:18 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 055-00-00 PPP:: PPPConnection was stopped, trying to reSTART now.
Jan 1 01:03:29 Err <00000000>[0] <EVENT> dhcpd: Abandoning IP address 192.168.2.253: pinged before offer
Jan 1 01:03:30 Err <00000000>[0] <EVENT> dhcpd: Abandoning IP address 192.168.2.252: pinged before offer
Jan 1 01:03:35 Err <00000000>[0] <EVENT> dhcpd: missing tinydns input
Jan 1 01:03:46 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 995-00-00 String number 5089 has not been defined. :
Jan 1 01:03:53 Err <00000000>[0] <EVENT> pppd[640]: Unable to complete PPPoE Discovery
Jan 1 01:03:53 Eme <00000000>[0] <EVENT> scm: 055-00-00 PPP:: Normal exit,
Jan 1 01:03:53 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 055-00-00 PPP:: PPPConnection was stopped, trying to reSTART now.
Jan 1 01:04:01 Err <00000000>[0] <EVENT> scm: 030-01-03 Invalid password.
Jan 1 01:04:01 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 080-00-00 MultiUser: Login for user "administrator" failed.
Jan 1 01:04:01 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 995-00-00 String number 5089 has not been defined. :
Jan 1 01:04:08 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 995-00-00 String number 5089 has not been defined. :
Jan 1 01:04:11 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 995-00-00 String number 5089 has not been defined. :
Jan 1 01:04:12 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 995-00-00 String number 5089 has not been defined. :
Jan 1 01:04:17 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 995-00-00 String number 5089 has not been defined. :
Jan 1 01:04:20 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 995-00-00 String number 5089 has not been defined. :
Jan 1 01:04:24 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 995-00-00 String number 5089 has not been defined. :
Jan 1 01:04:25 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 995-00-00 String number 5084 has not been defined. :
Jan 1 01:04:28 Err <00000000>[0] <EVENT> pppd[645]: Unable to complete PPPoE Discovery
Jan 1 01:04:29 Eme <00000000>[0] <EVENT> scm: 055-00-00 PPP:: Normal exit,
Jan 1 01:04:29 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 055-00-00 PPP:: PPPConnection was stopped, trying to reSTART now.
Jan 1 01:04:29 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 995-00-00 String number 5089 has not been defined. :
Jan 1 01:04:31 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 995-00-00 String number 5085 has not been defined. :
Jan 1 01:04:31 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 995-00-00 String number 5084 has not been defined. :
Jan 1 01:04:31 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 995-00-00 String number 5079 has not been defined. :
Jan 1 01:05:04 Err <00000000>[0] <EVENT> pppd[649]: Unable to complete PPPoE Discovery
Jan 1 01:05:04 Eme <00000000>[0] <EVENT> scm: 055-00-00 PPP:: Normal exit,
Jan 1 01:05:04 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 055-00-00 PPP:: PPPConnection was stopped, trying to reSTART now.
Jan 1 01:05:33 War <00000000>[0] <EVENT> scm: 995-00-00 String number 5089 has not been defined. :
---

geen PPP connectie dus ... dat is vrij essentieel !

als ik de internet instellingen manueel invoer maakt dat geen verschil.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”