aanschaffen FunkyShake of TV-vlaanderen?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
LanWalker
Starter
Starter

Allen,

Ik was aan het zoeken naar een digitale TV provider en kwam uit op het shakes pakket van Telenet.

http://telenet.be/1127/0/1/nl/thuis/sha ... shake.html
FunkyShake
is 3Mb langzamer dan ExpressNet dat ik momenteel heb (aangesloten midden 2000)
http://telenet.be/259/0/1/nl/thuis/inte ... ssnet.html en is bijna 3 euro goedkoper.

Mijn vraag nu is het verstandig van over te schakelen?

De aansluiting naar de digicorder lijkt een UTP kabel te zijn maar welke cat5e, cat6 shielded of niet. (Cat5 kabel, gevonden voor een oudere decoder)
Deze kabel vertrekt in de kelder en zou naar het 1ste verdiep moeten, (2 vloeren en 6 muren (van een uiteinde naar het andere) doen zij dat op een redelijke manier met een Comfort Plus installatie van 50€?
Is de standaard coaxkabel ook nog nodig? Anders kan ik deze buis gebruiken voor de UTP kabel?

+ na het lezen van dit forum zijn er precies verwarringen ivm de kosten van het pakket.

Of zou tv-vlaanderen nemen handiger zijn, de muur is al naar het zuiden gericht waar de TV staat.

Graag uw mening.

MvG
LanWalker
"Borg? Sounds Swedish..." - Lily Sloane, to Picard
"Definitely not Swedish!" - Lily Sloane, after seeing Borg drones
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

LanWalker schreef: De aansluiting naar de digicorder lijkt een UTP kabel te zijn maar welke cat5e, cat6 shielded of niet. (Cat5 kabel, gevonden voor een oudere decoder)
Deze kabel vertrekt in de kelder en zou naar het 1ste verdiep moeten, (2 vloeren en 6 muren (van een uiteinde naar het andere) doen zij dat op een redelijke manier met een Comfort Plus installatie van 50€?
Is de standaard coaxkabel ook nog nodig? Anders kan ik deze buis gebruiken voor de UTP kabel?
coax is nog steeds nodig ja. Dubbel afgeschermde hé.
UTP is cat5e, hoeft niet shielded al kan dat geen kwaad natuurlijk. Met de comfort+ installatie wordt deze UTP in principe wel gelegd, maar deze wordt gewoon over je plinten geplakt. Echt proper werk kan je ook niet altijd verwachten in een uurtje. Als het echt veel werk is gaat de technieker meestal powerlines voorstellen. Kost je dan wel 50 euro extra (25 euro per adapter)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”