saffie schreef:Vladimirke schreef:saffie schreef:Bedankt, spijtig dat deze naar het zuiden"oosten" gericht moet worden, das net de voorkant van ons huis ... hiermee zijn we terug sterk aan het twijfelen.
Kan de schotel niet naast de schoorsteen of zo?
Ik ben zeer tevreden over mijn overstap naar TVV en nog meer dat ik vanaf het begin geen duo-lnb genomen heb maar losse lnb's zodat ik nog heb kunnen uitbreiden naar ontvangst voor 4 satellieten.
Dat is mss wel een optie, ik vraag me af, wat is het nut van al die sattelieten? Ik zou al content zijn al de analoge zenders in hd te kunnen ontvangen.
Dreambox 800 = 449€ slik

mss toch maar het voordeelpakket nemen ... met de huidige zenders in HD zijn we content.
je wilt echt wel die 4 (grote) sat's hebben, anders loop je tal van interessante zenders mis (een extra lnb kost ook niet veel he+-15€).
A1,3: tvvlaanderen en meer
A2: BBC's,sky uk (uktv(18tal zenders),sky1,...),itv1,2,3,E4,more4,...
hotbird: sky it, tvvlaanderen flammand(dec 08),fox's,hbo's,NGC wild,...
Andere sattelieten zenden veel minder uit.
Vooral filmkanalen(meestal in engels uitgezonden) zijn leuk.
De huidige zenders in HD??? er zijn er maar enkele in HD: (ned1,een HD,NGC wild,...)
Die dreambox800 vind je voor 400€ in duitsland, een imi 600 vind je voor een 150€.
Kathrein heeft een goedkoper HD tuner, binnekort brengen ze een model uit met dual tuner (ala dm800) voor een 600€(met 500GB harddisk,...)
Het kost wel wat meer maar je hebt dan tenminste een goed toestel, waarmee je opnames kunt maken (over internet) en kunt overzetten naar een ander medium (en zoveel meer) en waarmee je je smartcard kunt delen bij je thuis(en waarmee je eenvoudig zenderlijsten update via de tv ipv via de pc).
Ik heb zelf geen HD, vergeet niet dat HD zenders je nog eens 5€ extra kosten(nutteloos toch?), tenzij je het anders oplost(cshd).
opm.Nat Geo HD kun je niet met cccam openen(audio), met mgcamd zou het moeten lukken.