alle tools die ik ken vereisen telkens een manuele handeling.
ik zoek naar de mogelijkheid (bestaand tool/ script/...) om een speedtest
uit te voeren op ingestelde tijdstippen én de resultaten te bewaren....
zo kan je duidelijk naar je isp een deftig flowchartje sturen..
mvg
automatisch speedtest script
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
wget [url] > charts.txt ?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Dan ga je wel >> moeten gebruiken.
- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Ik voel een uitdaging voor een munin script!
EDIT: hier moet het mee lukken
waarbij %URL het bestand is waarmee je de snelheidstest doet.
EDIT: hier moet het mee lukken
Code: Selecteer alles
curl --silent -o /dev/null --stderr /dev/null -w %{speed_download} %URL
Laatst gewijzigd door localhost 08 okt 2008, 15:00, in totaal 1 gewijzigd.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
-
- Elite Poster
1x per dag kan ook een verkeerd beeld geven(altijd goed, altijd slecht). Ik dacht wel dat ik ooit hier een console versie van de speedtest ben tegengekomen. Ik weet niet als er voor windows een sleep commando bestaat. Als er zo een optie zou zijn, zou je zo iets kunnen doen :
(pseudo code)
(pseudo code)
while true
do
date >> file
java speedtest >> file
sleep 3600
done
- localhost
- Elite Poster
- Contacteer:
Eek, een dependency op java? Moet dat echt?Sub Zero schreef:'k Zal de consoleversie eens terug opsnorren. 'k Moet die nog wel ergens staan hebben...
Edit: gefunden! "java Speedtestcli" en 't zou moeten werken.
Ik ga in ieder geval wel eens iets bijeen hacken dat alleen maar curl, grep, awk en sed nodig heeft, dat ik dan kan voederen aan munin om er mooie grafiekjes van te draaien.
EDIT: Ik heb dan toch maar java geïnstalleerd en een snelle hack gemaakt voor munin. Waarschuwing: dit is sloppy code, kwaliteit zero, bijeen gehakt om 1 uur 's nachts, maar het werkt wel. Bij Mij toch, YMMV. Ik geef er zero support op.
#!/bin/bash
case $1 in
config)
cat <<'EOM'
graph_title Speedtest
graph_vlabel downloadspeed
downloadspeed.label downloadspeed
graph_vlabel uploadspeed
uploadspeed.label uploadspeed
EOM
exit 0;;
esac
cd /root/bin
java Speedtestcli | grep Done | sed 's/kbit.*//' | sed 's/.*Done, //' | sed 's/:/.value/'
Todo: Speedtestcli op een plaats zetten waar Java het kan vinden; script in de munin plugins directory zetten; betere grafieklabels; error handling; nachtrust.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
-
- Elite Poster
Waarschijnlijk is csv output in de vorm van date;download;upload handiger voor de topic starter.
-
- Elite Poster
Is de source hiervan ook beschikbaar ?Sub Zero schreef:'k Zal de consoleversie eens terug opsnorren. 'k Moet die nog wel ergens staan hebben...
- localhost
- Elite Poster
- Contacteer:
Doare, hij spreekt. De grootste geek van heel de userbase crew.meon schreef:Niet vloeken eh!localhost schreef:curl, grep, awk en sed nodig heeft, dat ik dan kan voederen aan munin
Geef toe, voor op een half uurke tijd een automatische speedtest bijeen te harken, mét automatisch een grafiek, heb ik dat toch niet slecht gedaan. Al zeg ik het zelf. Ik zal mijn scriptje bij gelegenheid wel eens opkuisen en er deftige uitleg bij schrijven.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Voorlopig niet. Hiervoor zou ik de toestemming van de originele auteur moeten vragen *kuch NuKeM kuch*crapiecorn schreef:Is de source hiervan ook beschikbaar ?Sub Zero schreef:'k Zal de consoleversie eens terug opsnorren. 'k Moet die nog wel ergens staan hebben...
- localhost
- Elite Poster
- Contacteer:
*kuch* Java decompiler *kuch*Sub Zero schreef:Voorlopig niet. Hiervoor zou ik de toestemming van de originele auteur moeten vragen *kuch NuKeM kuch*crapiecorn schreef:Is de source hiervan ook beschikbaar ?Sub Zero schreef:'k Zal de consoleversie eens terug opsnorren. 'k Moet die nog wel ergens staan hebben...
Meteen een vraagske.
static String downloadURL = "http://users.pandora.be/sub.zero/";
static String uploadHOST = "users.skynet.be";
static String uploadLINK = "/turbotest/index.htm";
Ik heb nog niet met wireshark gekeken, maar van waar wordt de testdata eigenlijk gehaald en naar waar gebeurt de testupload? Echt van die 2 URLs?Ik ben niet zo goed vertrouwd met de getInputStream()-method in Java, maar 't lijkt me een beetje vreemd.
EDIT: never mind, ik zie de .append(s) al staan. Het is dus eigenlijk http://users.pandora.be/sub.zero/5mb
Maar dan ben ik nog niet helemaal mee hoe de upload-test werkt. Soit, het is al laat, ik zal misschien dit weekend eens kijken met een frisse kop.
-
- Elite Poster
Ik heb de console versie wat aangepast zodat java de enige dependency is.
voorbeelden :
1x
output :
Fri Oct 10 12:21:18 CEST 2008;482;43 (date;download;upload)
output :
Fri Oct 10 12:22:55 CEST 2008;3858;347 (date;download;upload)
Doorlopende test :
uitvoer elk uur, minimum waarde is 60 sec.
Om een csv log te creëren :
voorbeelden :
1x
java -jar Speed.jar --kbyte
Fri Oct 10 12:21:18 CEST 2008;482;43 (date;download;upload)
java -jar Speed.jar --kbit
Fri Oct 10 12:22:55 CEST 2008;3858;347 (date;download;upload)
Doorlopende test :
java -jar Speed.jar --kbit 3600
Om een csv log te creëren :
java -jar Speed.jar --kbit 3600 > log.csv
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door crapiecorn 10 okt 2008, 12:59, in totaal 1 gewijzigd.
- localhost
- Elite Poster
- Contacteer:
Fijn!
Dan ga ik ook eens een console versie maken voor munin.
Dan ga ik ook eens een console versie maken voor munin.
- localhost
- Elite Poster
- Contacteer:
Ondertussen, op maandbasis:
De output van de speedtest zelf is in kilobit/s, dus als je in de grafiek 'k' ziet staan, dan wil dat eigenlijk zeggen kilo-kilo, of mega.
Schoonheidsfoutje, ik weet het.
De output van de speedtest zelf is in kilobit/s, dus als je in de grafiek 'k' ziet staan, dan wil dat eigenlijk zeggen kilo-kilo, of mega.
Schoonheidsfoutje, ik weet het.