imap mailserver

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
RedJane
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 mei 2008, 08:09

Binnenkort zet ik een mailserver op (gentoo of ubunto based) met fetch-, procmail, anti spam en antivirus, plus imap met ssl ondersteuning.

Ik was eerst van plan om dit thuis te hosten maar wrs niet haalbaar door de trage internetconnecties hier in ons landje (vooral upload).

Dus ben ik nu op zoek naar een goede hosting.

Bedoeling :
Een 15tal domeinen aanmaken met vb volgende mailadressen, [email protected], [email protected]. Deze mailadressen worden dan door mijn server gefetched en zo onderhouden. De klant kan dan door mijn pop-instellingen, vb pop.ikke.be zijn mail ophalen.

Wat ik nodig heb: een goede hosting van een ubuntu/gentoo server + waar zou ik het best mijn domeinnamen registreren? Bij de meeste hostingbedrijven hebben ze tegenwoordig al een goede spam en antivirus draaien op hun mail, is zeker een pluspunt.

Bij welke firma('s) raden jullie mij dit aan? Suggesties zijn meer dan welkom
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Voor hosting kan ik Hetzner aanbevelen, in Duitsland.
Dat zijn Debian servers. Ubuntu (niet Ubunto) is gebaseerd op Debian, maar Debian is stabieler. Dat wil zeggen: beter geschikt voor servers.
Het is mogelijk om de standaard installatie te vervangen door je eigen distro. Dit staat in detail beschreven op de wiki van Hetzner.

Voor de domeinregistratie kan ik Gandi aanbevelen, in Frankrijk. Bij Gandi ben je zélf eigenaar van je domein, je huurt het niet zoals bij vele andere lockin-registrars.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
RedJane
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 mei 2008, 08:09

localhost schreef:Voor hosting kan ik Hetzner aanbevelen, in Duitsland.
Ubuntu (niet Ubunto)


Oops, typfoutje... :lol: ja hoor debian ken ik ook, np.
thx voor info over Gandi.fr
Hetzner.de kende ik al, een vriend van mij had er ook al over gesproken.
Thx
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Enkele vragen die je moet beantwoorden:
* heb je wel een volledige eigen server nodig? Ik zie dat je hem eerst thuis wou hosten, dus ik vermoed dat er geen enorme load op komt. Sommige hosters bieden "semi dedicated" (hoe het precies noemt, weet ik nu ook niet) servers aan, die je deelt met een aantal anderen maar waarvan je wel een vast stuk.
* wil je ook de hardware huren of zou je eerder de hardware kopen en in colocatie in een datacenter zetten? Indien je op langere termijn hoopt activiteiten uit te bouwen, dan kan het kopen van de hardware zeker wel interessant zijn. Nadeel: je moet hem zelf gaan installeren en zelf instaan voor mogelijk hardware faillure.

Ik heb nog www.leaseweb.nl gebruikt voor het huren van een dedicated server om game servers op te draaien en ik gebruik nu www.transip.nl voor colocatie. zeer tevreden over, trouwens.

Je zal sowieso in de buurlanden moeten gaan zoeken: ze zijn gewoon veel goedkoper dan hier in België.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”