Bedoeling was om na 3 keer te zijn gesnapt op illegaal downloaden dat de internetverbinding verbroken zou worden. In de praktijk is dit quasi onmogelijk en de wet is overigens in strijd met tal van internationale mensenrechten. Sarkozy zijn idee wordt verwezen naar de prullemand.
http://www.lefigaro.fr/medias/2008/10/2 ... senat-.php
Strenge Franse anti-download wet komt er niet
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik weet niet waar je dat gelezen hebt in dit artikel.
Enkel het feit dat de Internaut na 3 keer betrapt te zijn zou afgesloten worden van het Internet is fors bekritiseerd door de volksvertegenwoordigers in hun "Senaat". Er wordt voorgesteld om in de plaats een boetesysteem in te stellen, waarbij de boete hoger zou zijn naarmate de gedownloade content ook legaal zou beschikbaar zijn. De opbrengsten uit dit boetesysteem zouden afgestaan worden aan de betrokken sector (het Franse SABAM).
Het idee van controle door de ISP blijft dus overeind, en dat lijkt me toch wel heel gevaarlijk...
Enkel het feit dat de Internaut na 3 keer betrapt te zijn zou afgesloten worden van het Internet is fors bekritiseerd door de volksvertegenwoordigers in hun "Senaat". Er wordt voorgesteld om in de plaats een boetesysteem in te stellen, waarbij de boete hoger zou zijn naarmate de gedownloade content ook legaal zou beschikbaar zijn. De opbrengsten uit dit boetesysteem zouden afgestaan worden aan de betrokken sector (het Franse SABAM).
Het idee van controle door de ISP blijft dus overeind, en dat lijkt me toch wel heel gevaarlijk...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken

je moet al stom zijn om je 3x te laten pakken...
zelf al komt die wet er dan zal het weinig opleveren behalve
50 mensen minder werkloos tnv "Mr&Mw Taxpayer"
met een p2P client ala azureus+peerguardian zit je al goed maar sharen
van "hot" items blijft altijd een extra risico...
met een rapidshare alike account ben je in huidige omstandigheden het veiligst....
zelf al komt die wet er dan zal het weinig opleveren behalve
50 mensen minder werkloos tnv "Mr&Mw Taxpayer"
met een p2P client ala azureus+peerguardian zit je al goed maar sharen
van "hot" items blijft altijd een extra risico...
met een rapidshare alike account ben je in huidige omstandigheden het veiligst....
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 28 keer
LOL cod2k. 

Dan nog zijn er nog genoeg usenetaanbieders in andere landen.kaise1 schreef: Ben toch benieuwd wat brein gaat presteren op vlak van usenet , begin volgend jaar zeker zeiden ze ?![]()

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 2 keer
Dan poort 563 (SSL) ook maar meteen dichttimmerengr4vity schreef:Ze kunnen poort 119 ook gewoon verplichten te blokkeren... Dan moet elke usenet provider al op alternatieve poorten gaan serveren, wat mijn inziens de drempel voor normale gebruikers al een pak hoger maakt.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Wat fillservers gaan hier ook op nntps op poort 80, 81, 443...xedion schreef:
Dan poort 563 (SSL) ook maar meteen dichttimmeren
@DaNi0 zijn de prijzen hé man, met de koers van de dollar nu zijn die providers p/m heel duur zenne vergeleken bij de hollanders

Ook andere europese providers zijn peperduur p/m dacht ik .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Mja usenet content vinden (binaries)) is zo simpel geworden de laatste jaren en zo hype dat leken er mee spelen..usenetclients als newsleecher bv en een ftd account bv heeft geen geheimhouding meer, gebruiksvriendelijk leechen wat je maar wiltgr4vity schreef:Het is zeker geen oplossing, maar het zal de drempel al verhogen en dat is al een hele overwinning.

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 3 keer
Het zit Sarkozy niet mee hihihhihihihhii
ving bot bij de rechter omtrent die vodoopop, nu dit weer
de magie blijkt te werken
nu nog een Leterme vodoopop
ving bot bij de rechter omtrent die vodoopop, nu dit weer

de magie blijkt te werken
nu nog een Leterme vodoopop
-
- Plus Member
waarom denkte dat de nwo(~globalisatie) zo snel mogelijk zich moet ontwikkelen/ of logisch is voor hen. Zodat ze(nzb/torrent/.. websites) niet simpelweg naar een exotische server kunnen migreren. Eerst een paar economische deals met een land en dan hooked! bye bye soevereiniteit. EU is een perfect voorbeeld. Ik denk naar zwitserland te gaan wonen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Bron: http://tweakers.net/nieuws/56532/franse ... -goed.htmlFranse senaat keurt wet voor afsluiten filesharers goed
De Franse senaat heeft met overweldigende meerderheid het three-strikes-wetsvoorstel goedgekeurd. Krachtens deze omstreden wet worden internetters die illegaal bestanden delen, na twee waarschuwingen afgesloten.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Poorten blokkeren ? Mag ik er op wijzen dat usenet niet enkel voor binaries is. En begin niet over filteren, wij wonen hier niet in china het wordt eens tijd dat auteursrechten organisaties dit gaan beseffen, als iemand de wet overtreed moeten ze zelf maar op de proppen komen met een oplossing en moet men niet van isp gaan verwachten dat deze hun problemen oplost. Deze organisaties zijn burgelijke partij en dus vind ik dat ze al heel ver gaan een beetje te ver. Het is niet aan politici om speciaal voor deze groeperingen wetten te gaan maken om ons te controleren, het is aan politici om de belangen van iedereen te verdedigen en niet die van 1 individu/groep, poorten, content, .. filteren is niet in iedereen zijn belang en het wordt hoog tijd dat er eens een stop op komt met hunne zever ook altijd.
Als dit nog enkele jaren doorgaat, moeten we het internet afsluiten, ik begin er schoon genoeg van te krijgen, kunnen ze de gewone mens nu eens niet met rust laten, bloedzuigers.
Er bestaat geen manier om content te filteren (zal ook nooit kunnen bestaan) eigenlijk zou iemand het erin moeten gaan hameren, elke manier die ze bedenken heeft 10 omwegen om dit te omzeilen, ipv geld en tijd zulke zaken te steken zouden ze beter iets nuttig doen.
'k heb het idee dat politici hier zo mee bezig zijn, omdat een tijd terug was er iets ivm bommen en hoe je deze kan maken, dat dit zou gefilterd gaan worden in Europa onder het mom van "anti-terrorisme", eveneens hier zal het niet werken, waarschijnlijk vandaar de interesse, ik denk dat de staat auteurs organisaties een beetje de markt laten afzoeken naar de juiste methode, om die dan zelf toe te passen.
Als dit nog enkele jaren doorgaat, moeten we het internet afsluiten, ik begin er schoon genoeg van te krijgen, kunnen ze de gewone mens nu eens niet met rust laten, bloedzuigers.
Er bestaat geen manier om content te filteren (zal ook nooit kunnen bestaan) eigenlijk zou iemand het erin moeten gaan hameren, elke manier die ze bedenken heeft 10 omwegen om dit te omzeilen, ipv geld en tijd zulke zaken te steken zouden ze beter iets nuttig doen.
'k heb het idee dat politici hier zo mee bezig zijn, omdat een tijd terug was er iets ivm bommen en hoe je deze kan maken, dat dit zou gefilterd gaan worden in Europa onder het mom van "anti-terrorisme", eveneens hier zal het niet werken, waarschijnlijk vandaar de interesse, ik denk dat de staat auteurs organisaties een beetje de markt laten afzoeken naar de juiste methode, om die dan zelf toe te passen.
Raar volkje die Fransen. Eerst de wet afschieten om die daarna massaal goed te keuren. Wat zit hier achter? En erger nog, nu zijn ze aan het lobbyen om dit in heel Europa toe te passen. Sarkozy mag dan wel op bepaalde vlakken een goeie president zijn, maar hier slaat hij de bal mooi mis. De wet is overigens in strijd met het internationale recht. Ik gruw werkelijk van wetgeving die mensen afsnijdt van het internet. Kan je meteen iemand in een isoleercel steken. Het internet is zo onontbeerlijk geworden zowel sociaal, eductatief als professioneel dat je dat gewoon niet kunt. Deze wetgeving is buiten alle proportie. Wil wel eens zien dat iemand Frankrijk voor het Europese hof sleept hoelang deze wet van de "moderne isoleercel" stand houdt. Verwerpelijke wetgeving. Een democratie onwaardig.r2504 schreef:Bron: http://tweakers.net/nieuws/56532/franse ... -goed.htmlFranse senaat keurt wet voor afsluiten filesharers goed
De Franse senaat heeft met overweldigende meerderheid het three-strikes-wetsvoorstel goedgekeurd. Krachtens deze omstreden wet worden internetters die illegaal bestanden delen, na twee waarschuwingen afgesloten.